Autor Wątek:  EP07-424 (ex. EU07-424)  (Przeczytany 60737 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« Odpowiedź #30 dnia: 12 Listopada 2014, 09:31:42 »
Cześć tych loków już sprzedano, będą to pierwsze 303E u prywaciarzy.
http://www.intercity.pl/pl/dokumenty/przetargi/rok%202014/Sprzeda%C5%BC%2010%20lokomotyw%20%2824-07-2014%29/10%20lokomotyw.pdf

Kolejne są w trakcie procedury przetargowej.
327, 403, 423, 437, 458 , 460, 465, 467, 469, 473, 484, 493, 499, 512

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« Odpowiedź #31 dnia: 12 Listopada 2014, 12:22:01 »
Czyli nasza patronka dalej grzeje krzaki? O niej nie ma żadnych informacji w temacie przetargu?

Offline R4TCH3T

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« Odpowiedź #32 dnia: 12 Listopada 2014, 12:35:31 »
A w ogóle sprzedają loki serii EP, bo jak narazie są to same EU.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« Odpowiedź #33 dnia: 12 Listopada 2014, 12:42:26 »
07 po NG chodzą po 2,3-2,5mln zł

Chodzą? W sensie ceny sprzedaży? Jaki jest koszt naprawy głównej lokomotywy serii 303E? Ktoś jest w stanie odpowiedzieć?

Offline borys_q

  • Wiadomości: 333
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« Odpowiedź #34 dnia: 12 Listopada 2014, 15:50:16 »
Z przetargów wynika, że IC robi rewizje z modernizacją (klima, rolety, koliber, nowe odłączniki silników trakcyjnych, nowe szafy WN i NN) za coś koło milion złotych za sztukę. Jeśli wrak idzie za pół bańki to z główną w 2 milionach trzeba by się zmieścić żeby miało sens loki naprawiać.
« Ostatnia zmiana: 12 Listopada 2014, 16:21:07 wysłana przez borys_q »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« Odpowiedź #35 dnia: 15 Listopada 2014, 03:07:35 »
Chodzą? W sensie ceny sprzedaży? Jaki jest koszt naprawy głównej lokomotywy serii 303E? Ktoś jest w stanie odpowiedzieć?
Tak o sprzedaż mi chodzi. Koszt NG ściśle zależy co w tej NG się zawiera... Znane są mi przypadki gdzie NG robione były za ok 500 tys zł.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« Odpowiedź #36 dnia: 17 Listopada 2014, 13:46:33 »
A w ogóle sprzedają loki serii EP, bo jak narazie są to same EU.

Fakt, aczkolwiek EP też poszły (183, 185, 187). Nie ma co się łudzić nie będą naprawiać żadnego z tych złomów, ja przynajmniej w to wątpię. Już niedługo pojawią się Pendolino, Flirty i Darty, a zatem znaczna część siódemek będzie zbędna. W zasadzie powinny pozostać ex. Budynie oraz trochę zwykłych siódemek które ma jeszcze kilka rewizji do przebycia. Dokładnie dwa lata temu PKP Intercity podało plan taborowy który zakłada że do 2020 roku PKP IC będzie posiadało 120 lokomotyw o prędkości do 125 km/h, obecnie jest to około 250 z czego 100 oczekuje napraw (P4, P5).

Ten sam plan zakłada również "utrzymać na takim samy poziomie liczbę lokomotyw manewrowych oraz lokomotyw, które mogą jeździć 160 km/godz. i szybciej".
EP09 - 46 sztuk
EU44 - 10 sztuk
EU07A -  3 sztuki
111Db - 10 sztuk
Zmodernizowane SM42/SU42 - 20 sztuk

Zatem trochę im maszyn zabraknie. Pozostanie kwestia serii EP08, ale tu sprawa jest prosta. Ósemki zwyczajnie przechodzą na emeryturę, do końca 2015 roku w służbie pozostaną 2 sztuki. Dłuższą perspektywę ma przed sobą jedynie 009.

Offline R4TCH3T

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« Odpowiedź #37 dnia: 16 Grudnia 2014, 13:19:46 »
EU07-424 znalazła się na liście do sprzedaży --> http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22456/PKP-IC-sprzedaje-9-lokomotyw-elektrycznych.html Wciąż mnie zastanawia dlaczego sprzedają relatywnie młode lokomotywy tej serii.

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« Odpowiedź #38 dnia: 16 Grudnia 2014, 14:16:54 »
Młode, ale słabo wykonane. 303E to loteria, to były lata 80 i było marnie z jakością.

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 545
Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« Odpowiedź #39 dnia: 16 Grudnia 2014, 15:39:33 »
To w takim razie, ja mam pytanie całkiem z innej beczki. Na razie jest rozmowa o sprzedaży lokomotyw bez zmienianych oznaczeń cyfrowych jak na przykład patronka symka czyli EP07-424. Kiedyś miała na przykład miejsce modernizacja lokomotyw EU07 4E/303E do standardu EP07-10xx (1001-1069)). Czy plan taborowy PKP Intercity zakłada również utrzymanie tych lokomotyw we flocie przez dłuższy czas, czy z czasem również i one pójdą na sprzedaż gdy wyjdzie im NG? Dziękuję z góry za odpowiedź.

Offline borys_q

  • Wiadomości: 333
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« Odpowiedź #40 dnia: 16 Grudnia 2014, 15:54:21 »
Na chwile obecną Intercity nie planuje wykonywać P5(NG) ani ósemek ani siódemek. Z tego co wiem to lokomotywy nadal są sprzedawane bez ograniczeń w powrocie do eksploatacji, wiec 424 może jeszcze się odrodzić.

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« Odpowiedź #41 dnia: 16 Grudnia 2014, 17:18:19 »
Tylko pytanie, czy do 2020 (a poza tym później siódemek też jeszcze pewnie będą używać) dociągną bez zrobienia NG żadnej siódemce?
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline borys_q

  • Wiadomości: 333
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« Odpowiedź #42 dnia: 16 Grudnia 2014, 17:30:54 »
Musisz sobie policzyć, siódemka w Ic wyjeżdża 500 tyś kilometrów w około dwa lata potem z pół roku oczekuje na rewizje która trwa około pół roku. To daje około 3-4 lata od P4 do P4, co daje około 18-24 lat (jeśli się w rachunkach nie pomyliłem) od P5 do P5. Znając daty wykonania napraw głównych poszczególnych lokomotyw możesz oszacować jak długo jeszcze pojeżdżą. Budynie chyba miały główna w 2007/8 robione więc jeszcze im trochę zostało.

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« Odpowiedź #43 dnia: 20 Grudnia 2014, 11:17:23 »
No proszę, artykuł na głównej stronie RK to zawsze niezła promocja.

http://www.rynek-kolejowy.pl/55160/ep07_424_na_sprzedaz_to_pierwowzor_maszyny.htm

Offline JarekP

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« Odpowiedź #44 dnia: 21 Grudnia 2014, 13:25:08 »
Co ciekawe, planowo ogromnie dużo do P5 (Naprawy Głównej) ma także najstarsza obecnie czynna siódemka, czyli EU07-005, która obecnie ma zaledwie 2R2.
« Ostatnia zmiana: 21 Grudnia 2014, 13:26:32 wysłana przez JarekP »

Offline borys_q

  • Wiadomości: 333
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« Odpowiedź #45 dnia: 21 Grudnia 2014, 21:15:45 »
Bo pierwszą główną już przeszła, wysokie numery nie miały tyle szczęścia i teraz grzeją krzaki.

Offline JarekP

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« Odpowiedź #46 dnia: 23 Grudnia 2014, 17:49:36 »
Bo pierwszą główną już przeszła, wysokie numery nie miały tyle szczęścia i teraz grzeją krzaki.

EU07-005 w 2003 przeszła drugą główną w ZNTK Nowy Sącz. Natomiast ostatnie przeprowadzane NG EU07/EP07 (pomijając budynie) miały miejsce w 2005 roku. Więc dokładnie tak jak piszesz, które egzemplarze się wtedy załapały, jeszcze sporo pojeżdżą, natomiast te, które nie, po wyjeżdżeniu kilometrów po naprawach 1R6, R6, R7 idą w krzaki.
« Ostatnia zmiana: 23 Grudnia 2014, 17:50:55 wysłana przez JarekP »

Offline marczi-arczi

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« Odpowiedź #47 dnia: 02 Stycznia 2015, 17:11:40 »
Na Grabówku... bardzo smutny widok :P

Offline kacp3r

  • Wiadomości: 185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« Odpowiedź #48 dnia: 03 Stycznia 2015, 14:55:35 »
Rdza już chyba na tyle głęboko weszła, że przywrócenie do ruchu raczej nie będzie opłacalne.
Jestem wektorem kreacji anihilacji...

Offline PR ZDW

  • Wiadomości: 36
  • Elektryk.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« Odpowiedź #49 dnia: 03 Stycznia 2015, 17:00:03 »
Gdyby każdy złożył się po 125 zł to można ją kupić xd

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« Odpowiedź #50 dnia: 03 Stycznia 2015, 18:27:50 »
Dałbym. Tylko kto byłby wtedy właścicielem?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« Odpowiedź #51 dnia: 03 Stycznia 2015, 18:58:18 »
Trzeba byłoby założyć jakieś stowarzyszenie.
Ale zrobić zrzutę na zardzewiałą Maszynę i tak po prostu ją zostawić bez żadnej naprawy? Gdzie ją trzymać?

Oczywiście to jest w 99% science-fiction, chyba że znalazłby się milioner który uwielbia symulator.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« Odpowiedź #52 dnia: 04 Stycznia 2015, 12:06:33 »
<rotfl>My się nie umiemy zebrać, żeby poprawić paczkę, a co dopiero odrestaurować lokomotywę</rotfl>
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline Exe

  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« Odpowiedź #53 dnia: 05 Stycznia 2015, 19:47:36 »
Na Grabówku... bardzo smutny widok :P

Lok jak lok... Nie wiem nad czym te smuty.
Maszynista Stażysta - PKP Cargo Północny Zakład Spółki, Sekcja Przewozów i Eksploatacji Bydgoszcz

Offline m1n0

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« Odpowiedź #54 dnia: 10 Lipca 2015, 01:09:16 »
Byłem wczoraj w Gdyni i widzialem 424, stoi teraz koło stacji Gdynia Stocznia SKM  . Szczerze mowiąc to za 2-3 lata jak tak dalej będzie tam stać to się posypie ;(. Załączam zdjęcia robione ze stacji tylko dwa ale zawsze to coś ;)

Reg. zakazy 26.
Nie usuwaj nigdy samodzielnie wpisu Administratora lub Moderatora (czerwona lub niebieska czcionka).
Benek
« Ostatnia zmiana: 11 Lipca 2015, 01:45:30 wysłana przez Benek »

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4114
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1304
Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« Odpowiedź #55 dnia: 10 Lipca 2015, 01:16:10 »
W ostatnich tygodniach mijałem ją kilka razy, widok nie jest pocieszający. Stoi w grupie kilkunastu (może i ponad 20) EU07, zarówno zielonych jak i w niebieskim malowaniu IC.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline m1n0

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« Odpowiedź #56 dnia: 10 Lipca 2015, 01:23:52 »
No nie jest no 20 może nie ma ale z 15 będzie. Ale to i tak smutny widok . Dla ciekawskich, dodam że można do nich dojść, wystarczy wysiąść na stacji Gdynia stocznia i isć ulica  w stronę dworca głównego i szukać wejścia po prawej aby wejść pod ten most na zdjęciu.  Ja byłem kilka uwiecznić(dokąd pozwoliła wykoszona trawa).  Bo kto wie, może jutro ich już nie być nie znamy dnia ani godziny kiedy na żyletki pójdą...

Powstawiaj znaki interpunkcyjne.
Rozi

Wiadomość nadal jest nieprzejrzysta. Ostrzeżenie.
Benek


« Ostatnia zmiana: 18 Lipca 2015, 13:28:24 wysłana przez m1n0 »

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« Odpowiedź #57 dnia: 12 Lipca 2015, 17:50:40 »
Przyznać się... który zakosił z niej numer boczny? :D

Offline aragorn37

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« Odpowiedź #58 dnia: 12 Lipca 2015, 18:53:47 »
Numer boczny zapewne wisi na ścianie w lokomotywowni. Cały łącznik jest nimi obwieszony. Jak będę miał chwilę czasu to go poszukam.

Offline jakol112

  • Szklarz
  • Wiadomości: 215
  • Technik-Elektryk, Student MiBM
    • Zobacz profil
    • PeKaPe
  • Otrzymane polubienia: 56
Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« Odpowiedź #59 dnia: 14 Lipca 2015, 13:10:40 »
Numer boczny EP07-424 wisi na ścianie w siedzibie Warm-Maz Stowarzyszenia miłośników kolei.