- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: wilqu94 w 05 Stycznia 2012, 13:08:46
-
Witam!
Założyłem ten wątek ponieważ ciekawi mnie los wyżej wymienionej maszyny. Z tego co wiem to nie jeździ już ona od kilku lat, oraz że obecnie stacjonuje na torach odstawczych w lokomotywowni Gdynia Grabówek. Rzadko pojawiam się w tamtych okolicach więc nie mam możliwości bycia na bieżąco. Dlatego moje pytanie brzmi: czy może wy wiecie czy są jakieś plany odnośnie tej jakże kultowej lokomotywy, szansa że w końcu zostanie przeprowadzona NG i wróci ona ponownie na szlak?
-
Bylo o tym kilka jak nie kilkanascie razy.
-
ZTCW wszyscy wierni symulatorowi miłośnicy czekają na jakieś sensowne info odnośnie tej maszyny od bardzo długiego czasu.
-
Zapewne przyszła EU07A-002 ;)
-
Jeśli nic nie przegniło, to tak ;) Jakoś bardziej przekonany jestem że się jej pozbędą niż z nią cokolwiek zrobią ;)
-
Nie będę się rozpisywał w jakim celu, nie na tym etapie. Proszę o dokładne informacje z pełna nazwą, miejsca stacjonowania oraz właściciela EU07-424. Będąc dziś na spotkaniu zrodził mi się pewien pomysł.
-
Tomek niema już EU07 jest EP:) Właścicielem jest PKP Intercity a obecnie przebywa ona w lokomotywowni Gdynia Grabówek i dokładny adres:
Zakład Północny
Osada Kolejowa 12
81-220 Gdynia
tel.: (58) 721 25 24
-
Dziękuję.
-
EP07-424 stoi w okolicach posterunku GPB razem z odstawionymi SU45, EP/EU07 i jakimiś wagonami 111A. Niestety nie znam tamtych numerów torów odstawczych.
-
Trójmiasta od strony kolejowej nie znam zupełnie. Można by kogoś prosić o odnośnik Google Maps z 424? Dzięki :)
-
Jeżeli się nie pozmieniało to powinna stać mniej więcej tam gdzie zaznaczyłem. Nie sugerować się zdjęciami z googli, bo są to nieaktualne zdjęcia jakoś z 2008 roku. Kawałek na ukos w lewy górny róg stoi jedna jednostka ET40, także dodatkowy dowód, że nieaktualne.
Jakbyś @macius5991 chciał więcej informacji na temat dokładnej lokalizacji to się odezwij na PW, albo tutaj jeszcze dokładniej opiszę.
-
Czy wiesz jak tam dojść?
-
p.o. SKM Gdynia Grabówek i od Gdańska w kierunku morza :)
-
Tutaj znajdziecie zdjęcie EP07-424 stan z 11.10.2011.
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,8750.msg230329.html#msg230329
Lokomotywa stoi już ponad 5 lat (odstawiona lato 2006), obecnie oczekuje NG. Ostatnia rewizja 20.11.2002.
-
Jakby "naszego loka" wysłali na NG to może byśmy się dogadali z IC co do jakieś wzmianki o symulatorze na nowym malowaniu lokomotywy?? Zawsze to także reklama dla samego przewoźnika że ich pojazdem można pojechać także po wirtualnych torach:)
-
Spokojnie. 303E nie pójdą na kasację, bo z ich ram można stworzyć cuda, między innymi takie jak EU07A. Jeżeli eksploatacja nadzorowana wyjdzie pozytywnie 424 też będzie śmigała 160 km/h :) na co bardzo liczę.
-
Odnośnie zdjęcia z października, przyznać się, kto zdjął jej numer boczny? ;P
-
Numer to ściągnięty był już za DTK 2009 jak ED74 przyjechaliśmy na Grabówek. I wtedy siódemka stała jeszcze na torach przed obrotnicą razem z innymi siódemkami. Czyli pewnie były ZNTK Gdynia.
-
A czy to była kradzież tego numeru, czy pracownicy lokomotywowni to zrobili?
Jakby "naszego loka" wysłali na NG to może byśmy się dogadali z IC co do jakieś wzmianki o symulatorze na nowym malowaniu lokomotywy?? Zawsze to także reklama dla samego przewoźnika że ich pojazdem można pojechać także po wirtualnych torach:)
Pomysł dobry i prawdopodobnie wykonalny. Tak zrobiono przecież z EP09-046. Tylko pytanie kto da kasę na naprawę?
-
To nie musi być malowanie na całej powierzchni. Może być taka naklejka jak na lokach z Gdyni jak obchodzili 90 lecie lokomotywowni.
-
del
-
Równie dobrze to samo można zrobić z 4E, o ile ramy nie są przerdzewiałe. Pamiętaj, że nie tylko 303E są zdatne na asynchroniczną przeróbkę.
Można ale po co ? Do takiej głębokiej modernizacji lepiej przeznaczyć młodsze maszyny z seri 303E.
-
Młodsza czy starsza to i tak większość podzespołów będzie wymienionych. Konserwacja pudła też nie jest problemem. Jak dawali radę ze starymi kiblami to z siódemkami też dadzą rade
-
Jak się chce, to można wszystko pospawać.
-
Sory za odgrzanie tematu, ale tak w wolnych chwilach czytam sobie na necie o odstawionych lokomotywach. Mam pytanie czy ona dalej stoi odstawiona? Czy idzie gdzies na naprawe czy na zyletki? Bardzo mnie ciekawi los tej lokomotywy.
-
Stoi w Gdyni koło szopy. Niedawno jak zjeżdżałem siódemką na naprawę gwarancyjną do IC to przy okazji podpytałem pracowników z PK co z 424. Stoi i nie wiadomo co z nią dalej. Było już podobno tyle wersji z kasacją włącznie, że nikt już tam tematu odstawionych maszyn nie śledzi - zmienia się jak w kalejdoskopie. W zasadzie można by było zapytać władze szopy ale zbytnio nie ma tam z kim gadać. Miałem nieprzyjemność poznać "najważniejszego człowieka w IC Gdynia" (przynajmniej facet tak się zachowywał i przedstawiał)- takiego chama i prostaka na kolei jeszcze nie spotkałem. W każdym razie jutro jadę w tamte okolice z kontenerami. Będę miał chwilę to podskoczę do IC i ogarnę gdzie dokładnie stoi.
-
Jacek niestety bywa i tak :-) Ale jeśli przyjeżdżając służbowo gość zaczyna powitanie od "wyp... mi z tym j.... badziewiem" to chyba coś jest nie tak.
W kwestii 07-424 to stoi i rdza ją żre. Na pudle ma namalowane "P5” czyli kwalifikuje się do głównej. Dosłownie z godzinę temu rozmawiałem z prcownikami i podobno w najbliższym czasie kilka maszyn ma iść na sprzedaż. Które konkretnie nikt nie wie.
-
Może chodzi o lokomotywy z listy, która kiedyś pojawiła się tutaj (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,25311.0.html)?
-
Tak jest, 424 była na liście do sprzedaży opublikowanej kilka miesięcy temu, ale w IC jest taki bankomatowy zamęt że nikt nic do końca nie wie.
-
Czyli nic nowego ;-) Możliwe, że dwie lub trzy sztuki siódemek odstawionych w Gdyni w barwach IC też pójdzie na sprzedaż bo średnio opłaca im się robić P5. W kwestii trupów oby się tylko pospieszyli bo jak tak dalej pójdzie to 424 i inne zgniją. Co prawda nie takie złomy wracały do ruchu ale wtedy już koszty rosną, a 07 po NG chodzą po 2,3-2,5mln zł.
-
Cześć tych loków już sprzedano, będą to pierwsze 303E u prywaciarzy.
http://www.intercity.pl/pl/dokumenty/przetargi/rok%202014/Sprzeda%C5%BC%2010%20lokomotyw%20%2824-07-2014%29/10%20lokomotyw.pdf
Kolejne są w trakcie procedury przetargowej.
327, 403, 423, 437, 458 , 460, 465, 467, 469, 473, 484, 493, 499, 512
-
Czyli nasza patronka dalej grzeje krzaki? O niej nie ma żadnych informacji w temacie przetargu?
-
A w ogóle sprzedają loki serii EP, bo jak narazie są to same EU.
-
07 po NG chodzą po 2,3-2,5mln zł
Chodzą? W sensie ceny sprzedaży? Jaki jest koszt naprawy głównej lokomotywy serii 303E? Ktoś jest w stanie odpowiedzieć?
-
Z przetargów wynika, że IC robi rewizje z modernizacją (klima, rolety, koliber, nowe odłączniki silników trakcyjnych, nowe szafy WN i NN) za coś koło milion złotych za sztukę. Jeśli wrak idzie za pół bańki to z główną w 2 milionach trzeba by się zmieścić żeby miało sens loki naprawiać.
-
Chodzą? W sensie ceny sprzedaży? Jaki jest koszt naprawy głównej lokomotywy serii 303E? Ktoś jest w stanie odpowiedzieć?
Tak o sprzedaż mi chodzi. Koszt NG ściśle zależy co w tej NG się zawiera... Znane są mi przypadki gdzie NG robione były za ok 500 tys zł.
-
A w ogóle sprzedają loki serii EP, bo jak narazie są to same EU.
Fakt, aczkolwiek EP też poszły (183, 185, 187). Nie ma co się łudzić nie będą naprawiać żadnego z tych złomów, ja przynajmniej w to wątpię. Już niedługo pojawią się Pendolino, Flirty i Darty, a zatem znaczna część siódemek będzie zbędna. W zasadzie powinny pozostać ex. Budynie oraz trochę zwykłych siódemek które ma jeszcze kilka rewizji do przebycia. Dokładnie dwa lata temu PKP Intercity podało plan taborowy który zakłada że do 2020 roku PKP IC będzie posiadało 120 lokomotyw o prędkości do 125 km/h, obecnie jest to około 250 z czego 100 oczekuje napraw (P4, P5).
Ten sam plan zakłada również "utrzymać na takim samy poziomie liczbę lokomotyw manewrowych oraz lokomotyw, które mogą jeździć 160 km/godz. i szybciej".
EP09 - 46 sztuk
EU44 - 10 sztuk
EU07A - 3 sztuki
111Db - 10 sztuk
Zmodernizowane SM42/SU42 - 20 sztuk
Zatem trochę im maszyn zabraknie. Pozostanie kwestia serii EP08, ale tu sprawa jest prosta. Ósemki zwyczajnie przechodzą na emeryturę, do końca 2015 roku w służbie pozostaną 2 sztuki. Dłuższą perspektywę ma przed sobą jedynie 009.
-
EU07-424 znalazła się na liście do sprzedaży --> http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22456/PKP-IC-sprzedaje-9-lokomotyw-elektrycznych.html Wciąż mnie zastanawia dlaczego sprzedają relatywnie młode lokomotywy tej serii.
-
Młode, ale słabo wykonane. 303E to loteria, to były lata 80 i było marnie z jakością.
-
To w takim razie, ja mam pytanie całkiem z innej beczki. Na razie jest rozmowa o sprzedaży lokomotyw bez zmienianych oznaczeń cyfrowych jak na przykład patronka symka czyli EP07-424. Kiedyś miała na przykład miejsce modernizacja lokomotyw EU07 4E/303E do standardu EP07-10xx (1001-1069)). Czy plan taborowy PKP Intercity zakłada również utrzymanie tych lokomotyw we flocie przez dłuższy czas, czy z czasem również i one pójdą na sprzedaż gdy wyjdzie im NG? Dziękuję z góry za odpowiedź.
-
Na chwile obecną Intercity nie planuje wykonywać P5(NG) ani ósemek ani siódemek. Z tego co wiem to lokomotywy nadal są sprzedawane bez ograniczeń w powrocie do eksploatacji, wiec 424 może jeszcze się odrodzić.
-
Tylko pytanie, czy do 2020 (a poza tym później siódemek też jeszcze pewnie będą używać) dociągną bez zrobienia NG żadnej siódemce?
-
Musisz sobie policzyć, siódemka w Ic wyjeżdża 500 tyś kilometrów w około dwa lata potem z pół roku oczekuje na rewizje która trwa około pół roku. To daje około 3-4 lata od P4 do P4, co daje około 18-24 lat (jeśli się w rachunkach nie pomyliłem) od P5 do P5. Znając daty wykonania napraw głównych poszczególnych lokomotyw możesz oszacować jak długo jeszcze pojeżdżą. Budynie chyba miały główna w 2007/8 robione więc jeszcze im trochę zostało.
-
No proszę, artykuł na głównej stronie RK to zawsze niezła promocja.
http://www.rynek-kolejowy.pl/55160/ep07_424_na_sprzedaz_to_pierwowzor_maszyny.htm (http://www.rynek-kolejowy.pl/55160/ep07_424_na_sprzedaz_to_pierwowzor_maszyny.htm)
-
Co ciekawe, planowo ogromnie dużo do P5 (Naprawy Głównej) ma także najstarsza obecnie czynna siódemka, czyli EU07-005, która obecnie ma zaledwie 2R2.
-
Bo pierwszą główną już przeszła, wysokie numery nie miały tyle szczęścia i teraz grzeją krzaki.
-
Bo pierwszą główną już przeszła, wysokie numery nie miały tyle szczęścia i teraz grzeją krzaki.
EU07-005 w 2003 przeszła drugą główną w ZNTK Nowy Sącz. Natomiast ostatnie przeprowadzane NG EU07/EP07 (pomijając budynie) miały miejsce w 2005 roku. Więc dokładnie tak jak piszesz, które egzemplarze się wtedy załapały, jeszcze sporo pojeżdżą, natomiast te, które nie, po wyjeżdżeniu kilometrów po naprawach 1R6, R6, R7 idą w krzaki.
-
Na Grabówku... bardzo smutny widok :P
-
Rdza już chyba na tyle głęboko weszła, że przywrócenie do ruchu raczej nie będzie opłacalne.
-
Gdyby każdy złożył się po 125 zł to można ją kupić xd
-
Dałbym. Tylko kto byłby wtedy właścicielem?
-
Trzeba byłoby założyć jakieś stowarzyszenie.
Ale zrobić zrzutę na zardzewiałą Maszynę i tak po prostu ją zostawić bez żadnej naprawy? Gdzie ją trzymać?
Oczywiście to jest w 99% science-fiction, chyba że znalazłby się milioner który uwielbia symulator.
-
<rotfl>My się nie umiemy zebrać, żeby poprawić paczkę, a co dopiero odrestaurować lokomotywę</rotfl>
-
Na Grabówku... bardzo smutny widok :P
Lok jak lok... Nie wiem nad czym te smuty.
-
Byłem wczoraj w Gdyni i widzialem 424, stoi teraz koło stacji Gdynia Stocznia SKM . Szczerze mowiąc to za 2-3 lata jak tak dalej będzie tam stać to się posypie ;(. Załączam zdjęcia robione ze stacji tylko dwa ale zawsze to coś ;)
Reg. zakazy 26.
Nie usuwaj nigdy samodzielnie wpisu Administratora lub Moderatora (czerwona lub niebieska czcionka).
Benek
-
W ostatnich tygodniach mijałem ją kilka razy, widok nie jest pocieszający. Stoi w grupie kilkunastu (może i ponad 20) EU07, zarówno zielonych jak i w niebieskim malowaniu IC.
-
No nie jest no 20 może nie ma ale z 15 będzie. Ale to i tak smutny widok . Dla ciekawskich, dodam że można do nich dojść, wystarczy wysiąść na stacji Gdynia stocznia i isć ulica w stronę dworca głównego i szukać wejścia po prawej aby wejść pod ten most na zdjęciu. Ja byłem kilka uwiecznić(dokąd pozwoliła wykoszona trawa). Bo kto wie, może jutro ich już nie być nie znamy dnia ani godziny kiedy na żyletki pójdą...
Powstawiaj znaki interpunkcyjne.
Rozi
Wiadomość nadal jest nieprzejrzysta. Ostrzeżenie.
Benek
-
Przyznać się... który zakosił z niej numer boczny? :D
-
Numer boczny zapewne wisi na ścianie w lokomotywowni. Cały łącznik jest nimi obwieszony. Jak będę miał chwilę czasu to go poszukam.
-
Numer boczny EP07-424 wisi na ścianie w siedzibie Warm-Maz Stowarzyszenia miłośników kolei.
-
Przepraszam za odgrzanie tematu ale, czy
EP07-424 nadal grzeje kszaki? Czy nadal stoji na Grabówku?
-
W czerwcu zatargali ja do Oblesnicy na P5.
-
Ktoś wie co dalej z naszym rodzynkiem? Ilostan podaje rozpoczęcie NG w Oleśnicy 15.06.2018, dalej ślad po niej zaginął. szukałem też jakiegoś aktualnego zdjęcia w necie, jednak nie udało mi się nic znaleźć.
-
A muszą być zdjęcia? Zobacz ile trwała naprawa jednej ET40 choćby mimo że ma dwa człony.
-
Lokomotywa przechodzi naprawę w Oleśnicy, będzie miała dwie szyby, prostokątne reflektory, przeznaczona dla jednej z firm prywatnych.
-
EU07-424 nareszcie pokazała się na szlaku po naprawie:
https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/55776.jpg
-
@DieselPower wiadomo kto ją w tej chwili posiada? Nadal IC, czy już sprzedana komuś?
-
LTC
-
Widzę, że została przebudowana z powrotem na EU07. Planuje ją ktoś obfocić razem z kabiną?
-
Planować to sobie można. Najpierw trzeba mieć szczęście i ją spotkać, żeby w ogóle mogła być mowa fotografowaniu jej na teksturę.
-
Z tego co zauważyłem po grupach typu "Co i gdzie jedzie" na Facebooku, firma LTC bardzo często i gęsto kręci się po Dolnym Śląsku (okolice Wrocławia, Jaworzyny i dolnośląskich kopalń kruszyw). Także Panowie z Dolnego Śląska - aparaty w dłoń i próbujcie zapolować na EU07-424 po NG. Może komuś sprawicie radość, że jak bedą foty to i będzie model z teksturą.
-
Akurat ta firma kreci się również u mnie wożąc kruszywo, więc wszędzie jest możliwe ze się znajdzie.
-
Akurat na Pomorzu raczej nie, codziennie mam w zasadzie przez cały dzień wgląd na wjazd do Trójmiasta i LTC jeździ prawie zawsze na ES64F4+SM42.
-
U ciebie może tak, ale wożą i widuje czasami na 07-502 z SM48 czy tam TEM2.
-
LTC nie posiada "SM48 czy tam TEM2". Posiada 15D i TEM2.
-
LTC bardzo często i gęsto kręci się po Dolnym Śląsku (okolice Wrocławia, Jaworzyny i dolnośląskich kopalń kruszyw).
W opolskim też widziałem LTC. Akurat siedzibę nie mają daleko (okolice Brzegu - tak przynajmniej mówi wujo google).
-
Dzis 424 jechala wspólnie z 371 po LK281 w stronę Wrześni i byc moze dalej na północ.
-
Właśnie przejechały przez Pruszcz Gdański. Stacja docelowa: Gdańsk Port Północny.
Pierwszy przypadek kiedy widzę EU07 LTC w moim otoczeniu, pisząc poprzedni post nie miałem jeszcze tego doświadczenia :P
-
http://m.inforail.pl/po-kilkunastu-latach-przerwy-siodemka-o-numerach-424-wrocila-do-sluzby_more_123869.html (http://m.inforail.pl/po-kilkunastu-latach-przerwy-siodemka-o-numerach-424-wrocila-do-sluzby_more_123869.html)
-
EDIT 26.11.2020:
Maszynka wczoraj pogrzała trochę silniki trakcyjne na szlaku i może przed weekendem wróci na dobre do ruchu.
EDIT 27.11.2020:
EU07-424 w tandemie z EU07-371 wyjechały po 17:00 ze składem z Oleśnicy i zmierzają do stacji Gdańsk Kanał Kaszubski. Aparaty jutro w dłoń...:)