Autor Wątek:  Uruchomienie symulatora z określoną nastawą hamulca  (Przeczytany 16294 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Uruchomienie symulatora z określoną nastawą hamulca
« dnia: 26 Grudnia 2011, 13:16:40 »
Czołem twardziele!
Pytanko następujące czy jest możliwość uruchomienia symulacji załóżmy brutta z określoną nastawą hamulca np. osobową?
Na dzień dzisiejszy po uruchomieniu symulacji lokomotywa ma nastawę osobową natomiast wagony towarową. Czy jest możliwość uruchomić symulator w taki sposób by cały skład miał wybraną nastawę hamulca?
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6165
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Uruchomienie symulatora z określoną nastawą hamulca
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Grudnia 2011, 20:43:58 »
Nie, można co najwyżej w pliku chk usunąć wszystkie nastawy poza jedną wybraną. W przypadku wagonów towarowych oznacza to konieczność utworzenia dodatkowego pliku z nastawą tylko osobową.
Swoją drogą problem ten wymaga głębszego zastanowienia się, czy składy mają mieć nastawę dobieraną ręcznie poprzez wpis w scenerii, czy też automatycznie przez exe.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Uruchomienie symulatora z określoną nastawą hamulca
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Grudnia 2011, 21:07:21 »
Wydaje mi się że najlepszym rozwiązaniem było by dobieranie nastawy ręcznie poprzez wpis w scenerii. W chwili obecnej uruchamiając lekkie brutto około 1000t po ruszeniu trzeba wychodzić kamerą poza lokomotywę i zmienianie nastawy oddzielnie w każdym wagonie bądź przed rozruchem przeskakujemy nad każdym wagonem i zmieniamy. Zresztą ciężkie brutta też prowadzę na nastawie osobowej, nie wiem czy jest to poprawne ale mi jest tak "wygodniej". Tak samo jest ze składami osobowymi. Chcąc przestawić nastawę na "rapid'a" za każdym razem skaczemy nad wagonem i zmieniamy. Myślę, że było by to spore ułatwienie, chociaż pewnie sporo osób nie zwraca uwagi na to na jakiej nastawie prowadzą skład.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6165
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Uruchomienie symulatora z określoną nastawą hamulca
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Grudnia 2011, 21:25:47 »
Wagony pasażerski domyślnie uruchamiają się z rapidem. Wydaje mi się, że każdy z nich ma usuniętą nastawę towarową tak na wszelki wypadek, żeby właśnie po uruchomieniu był nastawiony na R. W przypadku pociągów towarowych to jeszcze zależy od przewoźnika (nie wiem, czy PMT też przeszło na P), ale brutta do 4000 ton można prowadzić na długiej lokomotywie (lokomotywa + 5 pierwszych na G, reszta na P). Można by zaprząc do tego automat, o ile będzie wiadomo, że:
1) przepisy w Polsce są jednolite,
2) przepisy za granicą są zbliżone.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Uruchomienie symulatora z określoną nastawą hamulca
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Grudnia 2011, 21:30:38 »
Co do przepisów to musi się wypowiedzieć ktoś z "wysokiego koła".

Tak z ciekawości zrobiłem mały test, brutto 3316t długość 580m ET22v2 plus 40 ładownych węglarek 408W. Hamowanie z 80km/h do 0 w różnej konfiguracji nastaw hamulca i tak:
I. Jazda tzw"długa lokomotywa" czyli lok i pierwsze pięć wagonów na nastawie towarowej reszta na osobowej.
droga hamowania-około 980m.
II. Jazda na nastawie towarowej całym składem.
droga hamowania-około 1020m
III. Jazda na nastawie towarowej całym składem.
droga hamowania-około 1080m
Czyli jeśli przyjąć granicę błędu +/-20m jeździłem na możliwie najgorszej konfiguracji. Tak to u nas wygląda.

« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2011, 22:47:04 wysłana przez Mihau »
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Uruchomienie symulatora z określoną nastawą hamulca
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Grudnia 2011, 09:31:26 »
Jest to temat niewątpliwe ciekawy, ale i zarazem bardzo złożony i zagmatwany. Problem (a może i szczęście) w tym, że nie ma już jednej kolei, na której obowiązują ściśle określone przepisy. "Długa lokomotywa" jest stosowana w Cargo i prawdę mówiąc nie wiem, czy gdzieś jeszcze. Przykładowo Hagans jeździ wszystko na "G", nie wiem jak u innych przewoźników. Odzwierciedlenie rzeczywistości w symulatorze wydaje się być w tym konkretnym temacie niemożliwe, gdyż musielibyśmy wiedzieć jakie nastawy hamulca stosuje konkretny przewoźnik i na jakich przepisach się de facto opiera.
Nawiasem mówiąc droga hamowania prawie 1000 metrów z prędkości 80 km/h jest zdecydowanie za długa. Taki skład zatrzymuje się w granicach 500 - 600 metrów stosując hamowanie nagłe, a jak dobrze "trzyma", to nawet i mniej. Problem może być później, bo może się okazać, że po takim hamowaniu mamy już nie jeden, a dwa lub więcej składów i niepotrzebnie tylko przysporzymy sobie dodatkowej roboty ;)
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2011, 09:38:15 wysłana przez EU07-457 »

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Uruchomienie symulatora z określoną nastawą hamulca
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Grudnia 2011, 12:37:09 »
Zapomniałem o najważniejszym. Nie hamowałem nagłym tylko upuściłem z PG do około 0,37jest to tak jak by trzecia pozycja kranu w helmucie. Trochę zamieszania wprowadziłem.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6165
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Uruchomienie symulatora z określoną nastawą hamulca
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Grudnia 2011, 14:07:34 »
Jest to temat niewątpliwe ciekawy, ale i zarazem bardzo złożony i zagmatwany. Problem (a może i szczęście) w tym, że nie ma już jednej kolei, na której obowiązują ściśle określone przepisy. "Długa lokomotywa" jest stosowana w Cargo i prawdę mówiąc nie wiem, czy gdzieś jeszcze. Przykładowo Hagans jeździ wszystko na "G", nie wiem jak u innych przewoźników. Odzwierciedlenie rzeczywistości w symulatorze wydaje się być w tym konkretnym temacie niemożliwe, gdyż musielibyśmy wiedzieć jakie nastawy hamulca stosuje konkretny przewoźnik i na jakich przepisach się de facto opiera.
Nazwa przewoźnika po małpie plus do tego w oddzielnych plikach kryteria doboru nastawy? :)
PMT beczki chyba ciągle przywozi na G, DBSRP jeździ na P, o reszcie nie mam pojęcia. Co ciekawe, PR też prowadziłyby pociągi towarowe na P :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Uruchomienie symulatora z określoną nastawą hamulca
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Grudnia 2011, 16:15:51 »
Z tymi nastawami hamulca to jest tak, że instrukcja co innego i pracownicy co innego ;). Każdy robi jak mu pasuje i nikt się tego nie czepia. Za rewidenta zawsze pytałem się maszynisty czy życzy sobie szybko czy wolnodziałające. Ogólnie nastawa szybkodziałajaca (5 za lokiem na G reszta na P) jest kłopotliwa bo po zmianie czoła należy de facto wykonać próbę szczegółową hamulca a do tego nikt się zbytnio nie garnie… Rail Polska, Lotos Kolej w instrukcjach mają zapis o nastawach tak jak w CARGO, z Hagansem to jak znajdę instrukcję to dokładnie powiem co i jak. FPL jeździ na nastawie P, CTL/DB Shenker/ITL z moich obserwacji jeżdżą jak im dźwignie opadną ;)
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Uruchomienie symulatora z określoną nastawą hamulca
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Grudnia 2011, 18:34:04 »
W moich stronach Cargo jeździ z węglowymi wahadłami na G (40 węglarek ok 3200T).
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2011, 18:34:31 wysłana przez Quark-t »

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Uruchomienie symulatora z określoną nastawą hamulca
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Grudnia 2011, 18:58:14 »
W moich stronach Cargo jeździ z węglowymi wahadłami na G (40 węglarek ok 3200T).

Bo długą lokomotywę nie zawsze można stosować.

Gdyby IC towarowe prowadzało to jeździłoby chyba tak jak Cargo (czyli P, długa lokomotywa w szczególnych przypadkach G)
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Uruchomienie symulatora z określoną nastawą hamulca
« Odpowiedź #11 dnia: 31 Grudnia 2012, 21:12:03 »
Odświeżam wątek po dokładnie roku. Jak wiadomo mamy już SPKS a ja w tym wątku przeprowadzałem próbę ówczesnych hamulców w symulatorze. Dziś ją powtórzyłem na SPKS a efekty poniżej:
Rok temu próba została przeprowadzona na ET22v2 z 40-stoma Eaosami 408W długość składu 580m brutto wraz z lokomotywą to 3316t. W tym roku podobnie z tym że masa brutto wynosiła 3324t 40 Eaosów 408W na czele ET22v2. Hamowanie z 80km/h do 0, hamowanie służbowe. Drogi hamowania:

                             koniec grudnia 2011             koniec grudnia 2012
Nastawa G                1020-1080m                           570-590m
Długa lokomotywa:        980m                                 520-530m
Nawiasem mówiąc droga hamowania prawie 1000 metrów z prędkości 80 km/h jest zdecydowanie za długa. Taki skład zatrzymuje się w granicach 500 - 600 metrów stosując hamowanie nagłe, a jak dobrze "trzyma", to nawet i mniej.
Jak widać droga hamowania pokrywa się z rzeczywistością jak powyżej wspomniał Paweł. @youBy wielki szacun dla Ciebie!
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Uruchomienie symulatora z określoną nastawą hamulca
« Odpowiedź #12 dnia: 31 Grudnia 2012, 22:25:51 »
Jak już chcemy być tacy precyzyjni, to do każdego skladu należałoby obliczyć procent masy hamującej.
PR = 100 * Mhr / Mo
O ile masę pociągu można wyznaczyć, choćby masę netto z pliku *.chk. To skąd wiadomo jaka jest masa hamująca.
W instrukcji Itw-3 są tabele z wymaganą masą hamująca dla drogi hamowania 1000m, 700m i 400 lub 500m, dla hamulców szybkodziałających i wolnodziałających.

Sprawdziłem:
Klawisz 3 czwarta pozycja kranu hamulca: cylinder 0,40MPa, PG 0,34MPa
Klawisz 8: cylinder 0,40MPa, PG 0,28MPa
Hamowanie nagłe: cylinder 0,40MPa
W pliku *.chk jest zaaplikowane maksymalne ciśnienie w cylindrze  0,39Mpa. Dlatego nie ma potrzeby obniżać cisnienia w przewodzie głównym poniżej 0,34MPa.
 

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Uruchomienie symulatora z określoną nastawą hamulca
« Odpowiedź #13 dnia: 01 Stycznia 2013, 09:07:22 »
Cytuj
O ile masę pociągu można wyznaczyć, choćby masę netto z pliku *.chk. To skąd wiadomo jaka jest masa hamująca.
Przecież wartości masy hamującej na tablicach przestawczych nie są brane z zadka. Na masę hamującą są odpowiednie wzory gdzie na podstawie masy i drogi zatrzymania wyliczana jest masa hamująca.

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Uruchomienie symulatora z określoną nastawą hamulca
« Odpowiedź #14 dnia: 01 Stycznia 2013, 13:39:35 »
Kiedyś sam się zastanawiałem idąc obok składu "prawie" identycznych Eaosów, dlaczego mają różne masy hamujące - zwróciłem uwagę, że te wagony, choć tego samego typu miały różne masy własne. Czy ktoś zna wzór na którego podstawie wylicza się masę hamującą konkretnego wagonu?
« Ostatnia zmiana: 01 Stycznia 2013, 13:43:19 wysłana przez popatrz »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6165
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Uruchomienie symulatora z określoną nastawą hamulca
« Odpowiedź #15 dnia: 01 Stycznia 2013, 13:40:57 »
Jak już chcemy być tacy precyzyjni, to do każdego skladu należałoby obliczyć procent masy hamującej.
Którego każdego? Jeśli chodzi o podane przez Mihaua, to dotyczą one tych samych pojazdów…
To skąd wiadomo jaka jest masa hamująca.
Z napisów na wagonie/tablicy przestawczej.
Sprawdziłem:
Klawisz 3 czwarta pozycja kranu hamulca: cylinder 0,40MPa, PG 0,34MPa
Klawisz 8: cylinder 0,40MPa, PG 0,28MPa
Hamowanie nagłe: cylinder 0,40MPa
W pliku *.chk jest zaaplikowane maksymalne ciśnienie w cylindrze  0,39Mpa. Dlatego nie ma potrzeby obniżać cisnienia w przewodzie głównym poniżej 0,34MPa.
To jest dosyć oczywiste, aczkolwiek nagłę powoduje szybszy spadek ciśnienia w przewodzie.

Cytuj
O ile masę pociągu można wyznaczyć, choćby masę netto z pliku *.chk. To skąd wiadomo jaka jest masa hamująca.
Przecież wartości masy hamującej na tablicach przestawczych nie są brane z zadka. Na masę hamującą są odpowiednie wzory gdzie na podstawie masy i drogi zatrzymania wyliczana jest masa hamująca.
Czasem można też z nacisku klocka.

  Dodano: 01 Stycznia 2013, 13:42:40
Kiedyś sam się zastanawiałem idąc obok składu "prawie" identycznych Eaosów, dlaczego mają różne masy hamujące - zwróciłem uwagę, że te wagony, choć tego samego typu miały różne masy. Czy ktoś zna wzór na którego podstawie wylicza się masę hamującą konkretnego wagonu?
Jesteś pewien, że one były tego samego typu? Węglarki Cargo akurat mają to równo zrobione (poza 401/408W).
« Ostatnia zmiana: 01 Stycznia 2013, 13:42:40 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Uruchomienie symulatora z określoną nastawą hamulca
« Odpowiedź #16 dnia: 01 Stycznia 2013, 14:04:00 »
To były 408mki, ale fakt że mogły być różne i nie zauważyłem. Część z nich miała przemalowane masy własne na np. 20760, 21000, 19300... Ciekawi mnie jednak jak na podstawie masy własnej, ładowności i (...) wyznacza się masę hamującą.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6165
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Uruchomienie symulatora z określoną nastawą hamulca
« Odpowiedź #17 dnia: 01 Stycznia 2013, 14:24:09 »
To mogły być 408, a mogły 401, są wagony które mają na jednej tabliczce napisane 408W, a na drugiej 401W. Przemalowane masy własne to wynik ważenia. Poszycie czy podłoga się zużywa, nieco inne wyposażenie (rodzaj drzwi, zderzaki) i już mamy dosyć duży rozrzut mas.
Kwestia masy hamującej (zwłaszcza w przypadku wagonów, które przeżyły dwie reformy…) jest dosyć zawiła. Wg pobieżnych ustaleń są dwa zestawy 20/55@58 oraz 24/48@40. Pierwszy pasowałby do 401W (na próżnym conajwyżej masa własna, masa przestawcza aż 58 z powodu intensywności hamowania nie większej niż 85%), drugi do 408W (na próżnym ponad 100%, masa przestawcza tylko 40 z powodu procentu masy hamującej na ładownym nie większego niż 120). Oczywiście oba wagony są wyposażone w dźwignię 27/54/90, co daje przełożenie 3,43 na próżnym i 12 na ładownym ;-) Żeby było ciekawiej, na obu typach można spotkać oba rodzaje tabliczek. Inne wartości to najprawdopodobniej radosna twórczość zakładów naprawczych (np. ostatnio na Bautzenach naklejają P 34t, chociaż na tablicy jest wyraźnie napisane 43…).
Masa hamująca nie jest korygowana indywidualnie dla każdego wagonu, powinna być stała w obrębie jednego typu.

  Dodano: 01 Stycznia 2013, 14:27:44
A czy mówiłem, że powstałe z 408W wagony 430W z pneumatyczną zmianą p-ł mają tę samą dźwignię (w tym wypadku bez pierwszego sworznia), co daje przełożenie 12 na ładownym i masę hamującą 24/52@44?
« Ostatnia zmiana: 01 Stycznia 2013, 14:27:44 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Uruchomienie symulatora z określoną nastawą hamulca
« Odpowiedź #18 dnia: 01 Stycznia 2013, 23:21:16 »
Przecież wartości masy hamującej na tablicach przestawczych nie są brane z zadka. Na masę hamującą są odpowiednie wzory gdzie na podstawie masy i drogi zatrzymania wyliczana jest masa hamująca.
Rewidentowi wagonów tez byś powiedział, ze są odpowiednie wzory według których oblicza się masę hamującą. Sa podane na tablicach przestawczych, ale ja tokowych nie mam.
Kiedyś sam się zastanawiałem idąc obok składu "prawie" identycznych Eaosów, dlaczego mają różne masy hamujące - zwróciłem uwagę, że te wagony, choć tego samego typu miały różne masy własne. Czy ktoś zna wzór na którego podstawie wylicza się masę hamującą konkretnego wagonu?
Też nie spotkałem takiego wzoru. W praktyce korzysta się z gotowców przy obliczaniu masy hamującej.
Jak już chcemy być tacy precyzyjni, to do każdego skladu należałoby obliczyć procent masy hamującej.
Którego każdego? Jeśli chodzi o podane przez Mihaua, to dotyczą one tych samych pojazdów…
Myślę że jasno się wyrażam. Jak zestawiamy skład to należałoby ustalić masę hamującą a to wiążę się z prędkością maksymalną
To skąd wiadomo jaka jest masa hamująca.
Z napisów na wagonie/tablicy przestawczej.
To to wiem. Tylko jak to się ma do symulatora. W symulatorze nie ma podanych mas hamujących wagonów.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6165
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Uruchomienie symulatora z określoną nastawą hamulca
« Odpowiedź #19 dnia: 01 Stycznia 2013, 23:32:53 »
1) Jak masz wagon, to masz tablicę i masz podaną wartość. Jeśli jej nie ma, przyjmujesz zachowawczo zgodnie z instrukcją.
2) Nie ma takiego wzoru. Bada się jeden bądź kilka egzemplarzy danego typu i przyjmuje dla całego typu.
3) Dla nowych scenariuszy jest takie coś robione.
4) Jak model jest zły, to nie ma. Nowe węglarki mają właściwe. W razie czego napisz, które typy wagonów Cię interesują, to coś mogę wygrzebać ze swoich danych.

  Dodano: 02 Stycznia 2013, 01:09:49
Wstępna lista wagonów w załączniku.

  Dodano: 02 Stycznia 2013, 12:11
Znalazłem zapiski dotyczące 401K (Gags-t). Zaktualizowana lista w załączniku.
« Ostatnia zmiana: 02 Stycznia 2013, 12:11:14 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Uruchomienie symulatora z określoną nastawą hamulca
« Odpowiedź #20 dnia: 02 Stycznia 2013, 12:00:42 »
Poprostu doszedłem do wniosku, że przy wstawianiu składu do scenerii nie uwzględnia się masy hamującej pociągu. A przecież jest różnica, czy mamy 40 pustych węglarek,  czy mamy 40 pełnych węglarek.
Te wyjaśnienia mnie narazie wystarczą.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6165
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Uruchomienie symulatora z określoną nastawą hamulca
« Odpowiedź #21 dnia: 02 Stycznia 2013, 13:06:17 »
Cóż, może kiedyś się doczekamy stosownych zmian, które pozwolą na wyświetlanie w starterze i exe masy hamującej.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.