Autor Wątek:  3dsmax-zbliżenie przedmiotu  (Przeczytany 9030 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
3dsmax-zbliżenie przedmiotu
« dnia: 10 Listopada 2011, 18:19:22 »
Witam. Mam pewnien dość denerwujący problem. Otóż gdy modeluję w 3dsie jakiś mały obiekt to przy dużym zbliżeniu obiekt ten znika. Jest na to jakiś sposób, bo nie widzi mi się ciągłe renderowanie aby podejrzeć jakiś detal.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: 3dsmax-zbliżenie przedmiotu
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Listopada 2011, 18:26:04 »
Niech zgadnę przybliżasz obiekt za pomocą rolki w myszce? Użyj opcji Walk Trough łapki lub stópek i zbliżasz się powoli do obiektu bez znikania.
« Ostatnia zmiana: 10 Listopada 2011, 18:31:29 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: 3dsmax-zbliżenie przedmiotu
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Listopada 2011, 18:29:05 »
Tak dokładnie :)

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: 3dsmax-zbliżenie przedmiotu
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Listopada 2011, 18:39:04 »
Jeszcze mi się przypomniało i ziomek na gg potwierdził można też użyć opcji Field–of–view wtedy zmieniasz sobie kąt widzenia.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3dsmax-zbliżenie przedmiotu
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Listopada 2011, 19:58:45 »
Ja ten problem rozwiązuję w ten sposób, że na aktywnym widoku Perspective naciskam na klawiaturze "U" i przechodzi mi do widoku User, gdzie można dowolnie przybliżać.
-//-

Offline krzyk4m

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3dsmax-zbliżenie przedmiotu
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Grudnia 2011, 14:00:17 »
Wal na gg jak czegos potrzebujesz: 4717912
A przyblizac najlepiej wzgledem calego obiektu a nie rolka myszki, zaznacz obiekt i wcisnij: "z" na klawiaturze :)
------
http://img263.imageshack.us/img263/3930/render1439.jpg

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: 3dsmax-zbliżenie przedmiotu
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Grudnia 2011, 14:06:09 »
Ja ten problem rozwiązuję w ten sposób, że na aktywnym widoku Perspective naciskam na klawiaturze "U" i przechodzi mi do widoku User, gdzie można dowolnie przybliżać.
A jak to wyłączyć? Mam teraz siatkę w całej przestrzeni, a wcześniej miałem tylko w centrum, co było lepsze, bo było mniej obiektów na jednostkę kwadratową.

EDIT:
Wystarczy przycisnąć P jak perspective, a U jak user...

Offline krzyk4m

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3dsmax-zbliżenie przedmiotu
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Grudnia 2011, 14:31:38 »
User to widok ortograficzny, polecam zapoznanie sie z podstawami grafiki trójwymiarowej, problem ze zblizeniem przedmiotu rozwiazauje sie w opcjach widoku :/ i druga sprawa, po co tak bardzo przyblizac? jesli masz problem z zaznaczeniem obiektu lub poligonów to zrób sobie wiekszy obiekt i go zeskaluj pozniej, trzeba robic z głową pewne rzeczy bo szkoda czasu na zabawe i niepotrzebne klikanie.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 571
Odp: 3dsmax-zbliżenie przedmiotu
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Grudnia 2011, 14:36:08 »
Bzdura...

Żeby efektywniej powiększyć (bez znikania) używamy nr 5

tyle że przy widoku Perspective będzie w tym miejscu inna ikona (zmiana kąta widzenia).
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: 3dsmax-zbliżenie przedmiotu
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Grudnia 2011, 14:38:05 »
druga sprawa, po co tak bardzo przyblizac?
Zacznij robić konkretne rzeczy do MaSzyny to się dowiesz.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: 3dsmax-zbliżenie przedmiotu
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Grudnia 2011, 22:32:55 »
tyle że przy widoku Perspective będzie w tym miejscu inna ikona (zmiana kąta widzenia).
Nie zupełnie, bo to zależy jakiej wersji się używa, gdyż np na 2010 przy widoku Perpective w miejscu łapki (Pan View) jest Walk Trough. Zmiana kąta widzenia (Field-of-View) jest ikonkę wcześniej.
« Ostatnia zmiana: 06 Grudnia 2011, 22:41:31 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".