- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Mytnik w 10 Listopada 2011, 18:19:22
-
Witam. Mam pewnien dość denerwujący problem. Otóż gdy modeluję w 3dsie jakiś mały obiekt to przy dużym zbliżeniu obiekt ten znika. Jest na to jakiś sposób, bo nie widzi mi się ciągłe renderowanie aby podejrzeć jakiś detal.
-
Niech zgadnę przybliżasz obiekt za pomocą rolki w myszce? Użyj opcji Walk Trough łapki lub stópek i zbliżasz się powoli do obiektu bez znikania.
-
Tak dokładnie :)
-
Jeszcze mi się przypomniało i ziomek na gg potwierdził można też użyć opcji Field–of–view wtedy zmieniasz sobie kąt widzenia.
-
Ja ten problem rozwiązuję w ten sposób, że na aktywnym widoku Perspective naciskam na klawiaturze "U" i przechodzi mi do widoku User, gdzie można dowolnie przybliżać.
-
Wal na gg jak czegos potrzebujesz: 4717912
A przyblizac najlepiej wzgledem calego obiektu a nie rolka myszki, zaznacz obiekt i wcisnij: "z" na klawiaturze :)
------
http://img263.imageshack.us/img263/3930/render1439.jpg
-
Ja ten problem rozwiązuję w ten sposób, że na aktywnym widoku Perspective naciskam na klawiaturze "U" i przechodzi mi do widoku User, gdzie można dowolnie przybliżać.
A jak to wyłączyć? Mam teraz siatkę w całej przestrzeni, a wcześniej miałem tylko w centrum, co było lepsze, bo było mniej obiektów na jednostkę kwadratową.
EDIT: Wystarczy przycisnąć P jak perspective, a U jak user...
-
User to widok ortograficzny, polecam zapoznanie sie z podstawami grafiki trójwymiarowej, problem ze zblizeniem przedmiotu rozwiazauje sie w opcjach widoku :/ i druga sprawa, po co tak bardzo przyblizac? jesli masz problem z zaznaczeniem obiektu lub poligonów to zrób sobie wiekszy obiekt i go zeskaluj pozniej, trzeba robic z głową pewne rzeczy bo szkoda czasu na zabawe i niepotrzebne klikanie.
-
Bzdura...
Żeby efektywniej powiększyć (bez znikania) używamy nr 5
(http://sigman.kolej.org.pl/kurs-3dsmax/03.PNG)
tyle że przy widoku Perspective będzie w tym miejscu inna ikona (zmiana kąta widzenia).
-
druga sprawa, po co tak bardzo przyblizac?
Zacznij robić konkretne rzeczy do MaSzyny to się dowiesz.
-
tyle że przy widoku Perspective będzie w tym miejscu inna ikona (zmiana kąta widzenia).
Nie zupełnie, bo to zależy jakiej wersji się używa, gdyż np na 2010 przy widoku Perpective w miejscu łapki (Pan View) jest Walk Trough. Zmiana kąta widzenia (Field-of-View) jest ikonkę wcześniej.