Autor Wątek:  Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie  (Przeczytany 403909 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #180 dnia: 21 Grudnia 2011, 22:09:57 »
Czy można z góry helperom nadać odpowiednią wielkość? Bo ręcznie można to poprawiać dla każdego helpera, np. przy wstawianiu semaforów bok boxa ma rozmiar 8.0 jednostek. A ja chciałbym nadawać sygnałom 9.5.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #181 dnia: 21 Grudnia 2011, 22:19:09 »
Próbowałeś opcji Size? Za jej pomocą można zwiększyć jak i zmniejszyć helper.
« Ostatnia zmiana: 21 Grudnia 2011, 22:25:18 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #182 dnia: 22 Grudnia 2011, 01:02:17 »
Tak, wiem to, napisałem w poprzednim poście, że można to zrobić dla każdego helpera osobno. A mnie chodzi, by ustalić to z góry dla każdego helpera.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #183 dnia: 22 Grudnia 2011, 08:03:54 »
Na poziomie skrytpów ustala się rozmiar helpera podczas wstawiania.

A dokładnie w w pliku CreateSignal trzeba podmienić funkcję CreateObject na nastepującą:
tool CreateObject
(
local node
on mousePoint clickno do
if clickno == 1 then
(
node= Point pos:gridPoint cross:false axistripod:true size:9.5 box:true wireColor:(color 255 255 0)
str= "include;"+eFileName.text+";%;%;%;%;%;"
str= str+eSignalSymbol.text+";"
str= str+ePar7.text+";end //Signal"
setUserProp node "ExportString" str
if (eName.text=="Test_A") then
nodeName= "none"
else
if (getNodeByName eName.text)==undefined then
nodeName= eName.text
else
nodeName= uniqueName eName.text
node.name= nodeName

)
else
#stop
on mouseMove clickno do
(
node.pos= gridPoint
)
)
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #184 dnia: 22 Grudnia 2011, 08:06:40 »
A rozmiar helpera dla semaforów jest taki, że przykładając jego bok do toru mamy prawidłowo wstawiony sygnalizator względem skrajni.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #185 dnia: 22 Grudnia 2011, 08:14:38 »
A rozmiar helpera dla semaforów jest taki, że przykładając jego bok do toru mamy prawidłowo wstawiony sygnalizator względem skrajni.
No właśnie nieeee. Semafor wchodzi na podsypkę, przy 9.5 jest równo na granicy.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #186 dnia: 22 Grudnia 2011, 08:16:04 »
Moment, moment. Pamiętaj, że standardowy profil podsypki w skryptach nie jest prawidłowy.

Znalazłem coś takiego:
Cytuj
Przy ustawianiu semaforów, tarcz i wskaźników na stacjach należy zachować szerokość skrajni budowli. Odległość urządzeń sygnałowych ustawianych na międzytorzach od osi torów nie może wynosić mniej niż 2,20 m. Na szlakach semafory, tarcze i wskaźniki ustawia się w odległości najmniej 2,50 m od osi toru. Na międzytorzu dwóch równych linii kolejowych biegnących równolegle można ustawiać wymienione urządzenia sygnałowe, jeśli odległość osi torów tych linii wynosi najmniej 4,70 m.
Źródło: http://covalus.ovh.org/e101951/e10195156.html - tak, wiem, że to instrukcja z 1951 roku :)



Okej:
http://kolej.krb.com.pl/wtbe10/rozdz2.htm paragraf 5.
« Ostatnia zmiana: 22 Grudnia 2011, 08:21:22 wysłana przez Quark-t »
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #187 dnia: 22 Grudnia 2011, 09:53:29 »
Zmieniłem w skryptach na 10 czyli 2,5m od osi toru.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #188 dnia: 22 Grudnia 2011, 15:13:11 »
No to jeszcze pytanie czy dorzucić opcję tworzenia podsypek w prawidłowej formie? To powodowało chyba potrzebę pobierania tekstur z innego folderu.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #189 dnia: 22 Grudnia 2011, 18:54:00 »
Problem w tym, że dobrych tekstur jak na lekarstwo...
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #190 dnia: 22 Grudnia 2011, 20:01:07 »
Chodzi Wam o 6-9-9? Ten model jest za wysoki.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #192 dnia: 22 Grudnia 2011, 22:16:43 »
Tak przeglądam plik export.scn i mam pytanko. Zastosowaliście model podsypki 0.6 0.9 0.9, który odpowiada wymiarom toru nowiutkiego. Na bocznicach i torach innych niż zasadnicze nie spotkacie takiego modelu podsypki a tym bardziej na takiej długości scenerii. Wczoraj obmierzyłem podsypki i wysokość wychodzi tak: nowy: ~0.6 , taki 15-letni: 0.3-0.4, ok 40-letni: ~0.1.
Może warto by było ujednolicić model podsypki bo wysoki jest nie wygodny. Np. na torach zamkniętych można by zmienić teksturę na jakieś zdewastowane tory i posadzić trawę. Najlepiej dać coś po środku i ewentualnie TexWidth zmienić na 1.0.
Wysoki(nowy) tor jest niepraktyczny. Chociaż wydaje mi się, że exe umie przejść z podsypki A do B tylko trzeba by wtedy kombinować ostro z terenem.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #193 dnia: 22 Grudnia 2011, 22:48:20 »
Tymczasowo można przejść na profil 0.2 0.9 0.9. Tekstury będą te same co na 0.6 0.9 0.9, a nie trzeba będzie przerabiać terenu w istniejących sceneriach.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #194 dnia: 22 Grudnia 2011, 22:51:21 »
Ja proponuję zrobić opcję generowania takiej lub takiej podsypki. Wtedy będzie można projektować linie po remoncie i linie "zarośnięte".
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #195 dnia: 22 Grudnia 2011, 23:10:03 »
Chyba też trzeba podzielić problem na dwa - pierwszy to kwestia zbyt krótkich podkładów, i to jest do zmiany koniecznej. Natomiast "reszta" czyli ilość podsypki poza podkładami + wysokość, to jakby druga sprawa.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #196 dnia: 23 Grudnia 2011, 01:48:59 »
Wobec powyższego stwierdzenia Quarka, można pomyśleć tak: "dlaczego podkłady nie są modelami 3D?". Jeśli jeden podkład drewniany to 10 tri, a tor 1 klasy to 1720 sztuk, czy zatem 17k tri przy LoD jest problemem? Tak, wiem że mamy linie dwutorowe oraz stacje węzłowe, ale LoD by wyświetlał podczas jazdy 20%(?) tego. Są jeszcze podkłady strunobetonowe... i to może już być problem.

http://kolej.krb.com.pl/d1_new/zal5a.html

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #197 dnia: 03 Stycznia 2012, 08:14:43 »
Wreszcie Bohun wytłumaczył mi jak zrobić pochyły teren przylegający do torów. Należy stworzyć linię: Create -> Shape -> Line. Położyć ją wzdłuż torów (obok). Kliknąć Convert to Editable Spline. Zaznaczyć w zakładce Selection Vertex. Przy pomocy Refine z zakładki Geometry można zagęszczać linię punktami. Następnie klonujemy taką linię i ustawiamy z drugiej strony torów. Mamy więc tor otoczony dwiema identycznymi liniami. Łączymy je za pomocą Attach. Ustawiamy vertexy i zaznaczamy dwa bliźniacze punkty. Możemy je dowolnie przesuwać góra/dół tworząc profil pionowy. Za pomocą opcji Fuse łączymy dwa ostatnie bliźniacze końce linii. W ten sposób mamy zamknięty obiekt. Na koniec za pomocą skryptów wykonujemy Delanuay mesh. I gotowe.


EDIT:
Mam jeszcze takie pytanie: czy można zrobić tak, by łuk (tor) podzielić sobie na dwie części w dowolnym miejscu na łuku, na który klikniemy?
« Ostatnia zmiana: 03 Stycznia 2012, 11:03:54 wysłana przez Benek »

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #198 dnia: 03 Stycznia 2012, 12:32:47 »
A o czym wczoraj rozmawialismy? o REFINE :)

Robisz tak jak z shape, potem mozesz dowolnie dzielic, ciac i rozdzielac. Sprawdz czy po tej operacji nie masz NULLTRACK'a.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #199 dnia: 03 Stycznia 2012, 13:57:21 »
Hmm, to trzeba położyć tory shapem? Zrobiłem tak, że tracka convertnąłem do spline i dałem refine. Podzieliło odcinek, ale tylko, gdy mam podgląd na vertexy. Natomiast fizycznie nie podzieliło łuku na dwie części.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #200 dnia: 03 Stycznia 2012, 14:02:43 »
Zaznacz track i po podswietleniu zaznacz nie vertex a SEGMENT, bedziesz mogl go oddzielic. Uzyj DETACH albo BREAK, pokombinuj jest duzo opcji w maxie. Jak cos to zapraszam wieczorem na gg.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #201 dnia: 03 Stycznia 2012, 14:05:54 »
Omawiacie takie ciekawostki, że wrzucajcie stenogramy :)
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #202 dnia: 03 Stycznia 2012, 15:21:43 »
Omawiacie takie ciekawostki, że wrzucajcie stenogramy :)
Ja na bieżąco opisuję esencję tego z tych rozmów wynika. eot.


Aby sobie podzielić łuk/prostą w dowolnym miejscu należy kliknąć na łuk prawym i włączyć: Convert to Editable Spline. Następnie zaznaczamy w zakładce Seleciton Segment. Przechodzimy do zakładki Geometry i wciskamy Refine. Następnie klikamy sobie na dowolny punkt na łuku, ten w którym chcemy dokonać podziału. Po tej czynności odznaczamy Refine. Klikamy na jeden z podzielonych fragmentów. Ten podświetli się na czerwono. Z tej samej zakładki Geometry wybieramy Detach. Oddzielamy podświetlony fragment (pyta o potwierdzenie, wciskamy OK). Gotowe, podzielony odcinek.

Taki zabieg był mi potrzebny do wstawienia rezonatora 200 +/- 5 m od sygnalizatora. Może się przydać do innych celów.



Wracając do tematu terenu pochylonego wraz z torami. Troszkę się namęczyłem, zeszło z pół godziny, a efekt marny... Na to chyba nie ma sposobu. Mnie się to nie podoba, ale wiem że ludzie chcieliby pochylenie, wzniesienia. Co tu robić, co tu robić?
« Ostatnia zmiana: 03 Stycznia 2012, 19:30:31 wysłana przez Benek »

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #203 dnia: 03 Stycznia 2012, 19:40:11 »
Cytuj
Co tu robić, co tu robić?

Wejsc na gg i wykrecic moj numer :)

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #204 dnia: 03 Stycznia 2012, 21:26:14 »
Hmm, spotkał się ktoś z czymś takim, że podczas przesuwania w maxie terenu/torów i innych obiektów robią się prostokąty?
Wcześniej tego nie było, samo się włączyło...

EDIT:
Znalazłem. Aby to wyłączyć należy zaznaczyć ptakiem: View -> Shade Selected.

EDIT1:
Sorry za zamieszanie, po zaznaczeniu tej opcji rzeczywiście znika problem, ale pojawiają się obrzeża prostokątów. Coś jakby helpery. Trzeba jakoś pobawić się w zakładce View. W tym momencie mam wszystko odznaczone i działa tak jak było ustawione domyślnie.
« Ostatnia zmiana: 03 Stycznia 2012, 21:59:57 wysłana przez Benek »

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #205 dnia: 03 Stycznia 2012, 22:02:26 »
Benek, jak pokręcisz kółkiem w myszce albo zmienisz widok to znikną. To tylko kwestia odświeżenia wyświetlania.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #206 dnia: 03 Stycznia 2012, 22:05:31 »
No właśnie nie. Próbowałem zmieniać opcje, które są ukryte pod napisami typu "Top", "Front", czyli pod napisami widoków. Resetowałem plik, wgrywałem na nowo i nic. Nawet odpaliłem maxa na nowo - nie pomogło. Ostatecznie przesłałem źródła do Bohuna, ale on też miał ten problem. Jakoś się udało. Było to irytujące.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 982
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #207 dnia: 03 Stycznia 2012, 22:11:00 »
Wg mnie to jest reakcja na zbyt duża liczbę obiektów do rysowania - wyliczanie pozycji wszystkich wierzchołków przy przesuwaniu powodowałoby, że przesunięcie czegokolwiek byłoby mordęgą. Sprowadzenie wszystkich obiektów do prostokąta daje ogólny obraz o obiekcie i zmniejsza ilość obliczeń. Spotkałem się z tym w wielu programach graficznych, nie tylko 3ds max.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #208 dnia: 03 Stycznia 2012, 22:14:53 »
Też tak myślałem, ale nawet sobie chowałem obiekty i też tak było. W każdym razie teraz gra i jest ok.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #209 dnia: 03 Stycznia 2012, 22:21:02 »
Mi się przestawiło po ekspresowym czyszczeniu klawiatury. Dzięki Benek za rozwiązanie.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.