Na rozjazdach 1:9-300 można jeździć z vmax=50km/h na kierunku zwrotnym, tylko, że u nas nie ma możliwości podania takiego sygnału na semaforze. Ktoś kiedyś wrzucał fote z semaforem i pod nim biała 5 na czarnym kwadracie (albo z Niemiec, albo Czech), coś takiego u nas już jest tylko, że w Pruszczu Gdańskim i są to 8ki (rozjazdy 1:14) ale już nie wchodząc w tematy prędkości na rozjazdach. Nawet przy Vmax=70km/h przy zauważeniu przestawionej iglicy by jeszcze zdążył na tyle zahamować, że odbyłoby się to bez wypadku, teoretycznie, bo nie wiadomo w jakim stanie są rozjazdy na Zachodniej.
Pierog, zacznij w końcu pisać poprawnie, bo tutaj słowotoków i nawyków z GG nie tolerujemy. W sprawie ETCS Google nie gryzą.
Piotr, źle piszesz, bo nie wszystkie lokomotywy/zespoły trakcyjne/autobusy szynowe/drezyny będą miały ETCS. Będą na czuja bez semaforów jeździć?
Już o tym wspominałem w innym temacie. Takie zabiegi z ECTSem 2 poziomu to wyrzucanie kasy w błoto. Usuną wszystkie semafory i co? 2% taboru będzie mogło tam wjechać, bo się nie opłaca przerabiać EU/EP07 ET22 EN57 itd (długo można wymieniać). A zostawienie tam semaforów jest sprzeczne z teorią budowy ECTS2 poziomu (patrz ruchomy odstęp blokowy). ECTS 1 poziomu jest jedynym dobrym jaki można tam wprowadzać [tak jak na CMK]