- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Pierog_SU42 w 12 Lipca 2012, 11:34:46
-
Maszynista pociagu relacji Warszawa do Bielsko Białe zatrzymał pociag poniewaz semafor pozwalał na jazdę z największą dozwoloną prędkością 70 km/h, ale ułożona droga przebiegu zobowiązuje do ograniczenia prędkości do maksymalnie 40 km/h.
http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/warszawa/maszynista-zatrzymal-pociag-semafor-blednie-wskazy,1,5186983,region-wiadomosc.html#fp=info
-
Zastanawia mnie skąd maszynista znał drogę przebiegu?
-
Przejechał semafor z S2, a rozjazd go kieruje "na bok", co jest niezgodne z wcześniejszym sygnałem. Podejrzewam, że był to wjazd na Zachodnią.
-
Bo jeżeli był to wyjazdowy z Centralnego to S2 wyświetla się tylko i wyłącznie z toru 1 i 2.
Patrz: http://semaforek.pl/wiki/images/d/d4/Warszawa_Centralna.gif Na zwrotnicach można jechać max. 40 km/h.
Tak więc maszynista dokładnie wie, gdy wjedzie na inne tory niż 1 i 2 ma jechać 40km/h.
-
Po raz kolejny pojawia się pytanie: co z maszynistą z Bab? W tym momencie jego odpowiedzialność za wypadek robi się coraz bardziej wątpliwa.
-
Na zwrotnicach można jechać max. 40 km/h. Tak więc maszynista dokładnie wie, gdy wjedzie na inne tory niż 1 i 2 ma jechać 40km/h.
Z tą "dokładną" wiedzą maszynisty, to bym się powstrzymał. Są rozjazdy pozwalające jechać w kierunku zwrotnym oprócz 40 km/h również 60 i 100 km/h. Po co w ogóle stosować sygnalizatory skoro maszynista "dokładnie wie" gdzie i z jaką prędkością ma jechać?
-
Semaforów nie trzeba będzie stosować jeśli będzie już w Polsce wdrożony system ETCS.
W Łodzi na lini nr 17 (Łódź Fabryczna- Koluszki) system ETCS poziomu 2 ma być już wdrożony w 2015r., więc jak na polskie realia to dosyć szybko.
-
Nie, gdy będzie to na wydzielonej linii. CMK wydzieloną linią nie jest. Dlatego semafory nie znikną.
Podejrzewam, że był to wjazd na Zachodnią.
Bo to było na Zachodniej.
-
Semaforów nie trzeba będzie stosować jeśli będzie już w Polsce wdrożony system ETCS.
W Łodzi na lini nr 17 (Łódź Fabryczna- Koluszki) system ETCS poziomu 2 ma być już wdrożony w 2015r., więc jak na polskie realia to dosyć szybko.
A co to jest ten cały system ETCS????
-
Pierog, zacznij w końcu pisać poprawnie, bo tutaj słowotoków i nawyków z GG nie tolerujemy. W sprawie ETCS Google nie gryzą.
Piotr, źle piszesz, bo nie wszystkie lokomotywy/zespoły trakcyjne/autobusy szynowe/drezyny będą miały ETCS. Będą na czuja bez semaforów jeździć?
-
Kacu, no masz rację. Semafory zlikwidują na danej lini np na 17 jeżeli wszystkie pojazdy po niej jeżdżące będą miały wdrożony system.
-
Należy pamiętać, że ECTS to tylko wspomaganie do prowadzenia ruchu, na chwile obecną nie może on zastąpić urządzeń sterowania ruchem.
-
Na rozjazdach 1:9-300 można jeździć z vmax=50km/h na kierunku zwrotnym, tylko, że u nas nie ma możliwości podania takiego sygnału na semaforze. Ktoś kiedyś wrzucał fote z semaforem i pod nim biała 5 na czarnym kwadracie (albo z Niemiec, albo Czech), coś takiego u nas już jest tylko, że w Pruszczu Gdańskim i są to 8ki (rozjazdy 1:14) ale już nie wchodząc w tematy prędkości na rozjazdach. Nawet przy Vmax=70km/h przy zauważeniu przestawionej iglicy by jeszcze zdążył na tyle zahamować, że odbyłoby się to bez wypadku, teoretycznie, bo nie wiadomo w jakim stanie są rozjazdy na Zachodniej.
Pierog, zacznij w końcu pisać poprawnie, bo tutaj słowotoków i nawyków z GG nie tolerujemy. W sprawie ETCS Google nie gryzą.
Piotr, źle piszesz, bo nie wszystkie lokomotywy/zespoły trakcyjne/autobusy szynowe/drezyny będą miały ETCS. Będą na czuja bez semaforów jeździć?
Już o tym wspominałem w innym temacie. Takie zabiegi z ECTSem 2 poziomu to wyrzucanie kasy w błoto. Usuną wszystkie semafory i co? 2% taboru będzie mogło tam wjechać, bo się nie opłaca przerabiać EU/EP07 ET22 EN57 itd (długo można wymieniać). A zostawienie tam semaforów jest sprzeczne z teorią budowy ECTS2 poziomu (patrz ruchomy odstęp blokowy). ECTS 1 poziomu jest jedynym dobrym jaki można tam wprowadzać [tak jak na CMK]
-
Przejechał semafor z S2, a rozjazd go kieruje "na bok", co jest niezgodne z wcześniejszym sygnałem.
Ok, czyli z tego wynika że maszynista zatrzymał się już po przejechaniu rozjazdu "na bok" ? Bo ja myślałem że zatrzymał się przed rozjazdem i zastanawiałem się jak mając semafor podany na 70 km/h - więc zapewne jadąc +- tyle - można zauważyć że rozjazd jest na bok i jeszcze zdążyć zatrzymać się przed nim...
-
Akurat tam stałem, więc doprecyzuję. Zatrzymał się stojąc już pierwszym wózkiem na łuku rozjazdu. Jest to ciekawe, bo ów "niepewny" semafor wyświetlany jest właściwie co chwilę, i tylko dla tego jednego pociągu zrobiłby coś dziwnego..? Tak czy siak pociąg powinien być prowadzony przez dwóch maszynistów, więc zapewne mamy dwóch świadków.
-
Akurat tam stałem, więc doprecyzuję. Zatrzymał się stojąc już pierwszym wózkiem na łuku rozjazdu. Jest to ciekawe, bo ów "niepewny" semafor wyświetlany jest właściwie co chwilę, i tylko dla tego jednego pociągu zrobiłby coś dziwnego..? Tak czy siak pociąg powinien być prowadzony przez dwóch maszynistów, więc zapewne mamy dwóch świadków.
No z tymi świadkami to droga daleka, bo wiadomo, że nikt nikomu nie chce się narazić, a zagrożenia życia w tej sytuacji nie było. Z tego co wiem, to przeloty semaforów się zdarzają - nawet stacji w relacjach pociągach REGIO. Oczywiście bardzo rzadko, ale jednak ;)
-
Akurat tam stałem, więc doprecyzuję. Zatrzymał się stojąc już pierwszym wózkiem na łuku rozjazdu. Jest to ciekawe, bo ów "niepewny" semafor wyświetlany jest właściwie co chwilę, i tylko dla tego jednego pociągu zrobiłby coś dziwnego..?
Na wjeździe rozumiem?
-
Na wjeździe rozumiem?
Wjazd na Zachodnią od strony Centralnej, konkretnie na rozjeździe nr 40.
-
Już o tym wspominałem w innym temacie. Takie zabiegi z ECTSem 2 poziomu to wyrzucanie kasy w błoto. Usuną wszystkie semafory i co? 2% taboru będzie mogło tam wjechać, bo się nie opłaca przerabiać EU/EP07 ET22 EN57 itd (długo można wymieniać). A zostawienie tam semaforów jest sprzeczne z teorią budowy ECTS2 poziomu (patrz ruchomy odstęp blokowy). ECTS 1 poziomu jest jedynym dobrym jaki można tam wprowadzać [tak jak na CMK]
ETCS. ECTS to są punkty na uczelniach. :)
-
Już o tym wspominałem w innym temacie. Takie zabiegi z ECTSem 2 poziomu to wyrzucanie kasy w błoto. Usuną wszystkie semafory i co? 2% taboru będzie mogło tam wjechać, bo się nie opłaca przerabiać EU/EP07 ET22 EN57 itd (długo można wymieniać). A zostawienie tam semaforów jest sprzeczne z teorią budowy ECTS2 poziomu (patrz ruchomy odstęp blokowy). ECTS 1 poziomu jest jedynym dobrym jaki można tam wprowadzać [tak jak na CMK]
Tak po krótce: ruchomy odstęp blokowy pojawia się dopiero w poziomie 3. Poziom 2 różni się od 1 głównie ciągłą transmisją zezwoleń na jazdę do lokomotywy (drogą radiową, a nie balisami przełączalnymi). Tak więc pozostawienie semaforów jest tu jak najbardziej sensowne. Odstępy oraz przebiegi w stacjach pozostają tak jak dziś.