- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Pierog_SU42 w 12 Lipca 2012, 11:34:46

Tytuł: Awaria semafora????
Wiadomość wysłana przez: Pierog_SU42 w 12 Lipca 2012, 11:34:46
Maszynista pociagu relacji  Warszawa do Bielsko Białe zatrzymał pociag poniewaz semafor pozwalał na jazdę z największą dozwoloną prędkością  70 km/h, ale ułożona droga przebiegu zobowiązuje do ograniczenia prędkości do maksymalnie 40 km/h.

http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/warszawa/maszynista-zatrzymal-pociag-semafor-blednie-wskazy,1,5186983,region-wiadomosc.html#fp=info
Tytuł: Odp: Awaria semafora????
Wiadomość wysłana przez: muri w 12 Lipca 2012, 12:52:58
Zastanawia mnie skąd maszynista znał drogę przebiegu?
Tytuł: Odp: Awaria semafora????
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 12 Lipca 2012, 12:58:45
Przejechał semafor z S2, a rozjazd go kieruje "na bok", co jest niezgodne z wcześniejszym sygnałem. Podejrzewam, że był to wjazd na Zachodnią.
Tytuł: Odp: Awaria semafora????
Wiadomość wysłana przez: hubo221 w 12 Lipca 2012, 13:04:25
Bo jeżeli był to wyjazdowy z Centralnego to S2 wyświetla się tylko i wyłącznie z toru 1 i 2.
Patrz: http://semaforek.pl/wiki/images/d/d4/Warszawa_Centralna.gif     Na zwrotnicach można jechać max. 40 km/h. 
Tak więc maszynista dokładnie wie, gdy wjedzie na inne tory niż 1 i 2 ma jechać 40km/h.
Tytuł: Odp: Awaria semafora????
Wiadomość wysłana przez: szczurek w 12 Lipca 2012, 13:21:35
Po raz kolejny pojawia się pytanie: co z maszynistą z Bab? W tym momencie jego odpowiedzialność za wypadek robi się coraz bardziej wątpliwa.
Tytuł: Odp: Awaria semafora????
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 12 Lipca 2012, 15:01:10
Na zwrotnicach można jechać max. 40 km/h.  Tak więc maszynista dokładnie wie, gdy wjedzie na inne tory niż 1 i 2 ma jechać 40km/h.

Z tą "dokładną" wiedzą maszynisty, to bym się powstrzymał. Są rozjazdy pozwalające jechać w kierunku zwrotnym oprócz 40 km/h również 60 i 100 km/h. Po co w ogóle stosować sygnalizatory skoro maszynista "dokładnie wie" gdzie i z jaką prędkością ma jechać?
Tytuł: Odp: Awaria semafora????
Wiadomość wysłana przez: piotr996 w 12 Lipca 2012, 17:48:32
Semaforów nie trzeba będzie stosować jeśli będzie już w Polsce wdrożony system ETCS.
W Łodzi na lini nr 17 (Łódź Fabryczna- Koluszki) system ETCS poziomu 2 ma być już wdrożony w 2015r., więc jak na polskie realia to dosyć szybko.
Tytuł: Odp: Awaria semafora????
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 12 Lipca 2012, 17:53:05
Nie, gdy będzie to na wydzielonej linii. CMK wydzieloną linią nie jest. Dlatego semafory nie znikną.

Podejrzewam, że był to wjazd na Zachodnią.

Bo to było na Zachodniej.
Tytuł: Odp: Awaria semafora????
Wiadomość wysłana przez: Pierog_SU42 w 12 Lipca 2012, 17:54:40
Semaforów nie trzeba będzie stosować jeśli będzie już w Polsce wdrożony system ETCS.
W Łodzi na lini nr 17 (Łódź Fabryczna- Koluszki) system ETCS poziomu 2 ma być już wdrożony w 2015r., więc jak na polskie realia to dosyć szybko.
A co to  jest ten cały system ETCS????
Tytuł: Odp: Awaria semafora????
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 12 Lipca 2012, 17:57:41
Pierog, zacznij w końcu pisać poprawnie, bo tutaj słowotoków i nawyków z GG nie tolerujemy. W sprawie ETCS Google nie gryzą.
Piotr, źle piszesz, bo nie wszystkie lokomotywy/zespoły trakcyjne/autobusy szynowe/drezyny będą miały ETCS. Będą na czuja bez semaforów jeździć?
Tytuł: Odp: Awaria semafora????
Wiadomość wysłana przez: piotr996 w 12 Lipca 2012, 18:01:19
Kacu, no masz rację. Semafory zlikwidują na danej lini np na 17 jeżeli wszystkie pojazdy po niej jeżdżące będą miały wdrożony system.
Tytuł: Odp: Awaria semafora????
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 12 Lipca 2012, 18:17:32
Należy pamiętać, że ECTS to tylko wspomaganie do prowadzenia ruchu, na chwile obecną nie może on zastąpić urządzeń sterowania ruchem.
Tytuł: Odp: Awaria semafora????
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 12 Lipca 2012, 18:38:16
Na rozjazdach 1:9-300 można jeździć z vmax=50km/h na kierunku zwrotnym, tylko, że u nas nie ma możliwości podania takiego sygnału na semaforze. Ktoś kiedyś wrzucał fote z semaforem i pod nim biała 5 na czarnym kwadracie (albo z Niemiec, albo Czech), coś takiego u nas już jest tylko, że w Pruszczu Gdańskim i są to 8ki (rozjazdy 1:14) ale już nie wchodząc w tematy prędkości na rozjazdach. Nawet przy Vmax=70km/h przy zauważeniu przestawionej iglicy by jeszcze zdążył na tyle zahamować, że odbyłoby się to bez wypadku, teoretycznie, bo nie wiadomo w jakim stanie są rozjazdy na Zachodniej.

Pierog, zacznij w końcu pisać poprawnie, bo tutaj słowotoków i nawyków z GG nie tolerujemy. W sprawie ETCS Google nie gryzą.
Piotr, źle piszesz, bo nie wszystkie lokomotywy/zespoły trakcyjne/autobusy szynowe/drezyny będą miały ETCS. Będą na czuja bez semaforów jeździć?

Już o tym wspominałem w innym temacie. Takie zabiegi z ECTSem 2 poziomu to wyrzucanie kasy w błoto. Usuną wszystkie semafory i co? 2% taboru będzie mogło tam wjechać, bo się nie opłaca przerabiać EU/EP07 ET22 EN57 itd (długo można wymieniać). A zostawienie tam semaforów jest sprzeczne z teorią budowy ECTS2 poziomu (patrz ruchomy odstęp blokowy).  ECTS 1 poziomu jest jedynym dobrym jaki można tam wprowadzać [tak jak na CMK]
Tytuł: Odp: Awaria semafora????
Wiadomość wysłana przez: muri w 13 Lipca 2012, 14:09:39
Przejechał semafor z S2, a rozjazd go kieruje "na bok", co jest niezgodne z wcześniejszym sygnałem.
Ok, czyli z tego wynika że maszynista zatrzymał się już po przejechaniu rozjazdu "na bok" ? Bo ja myślałem że zatrzymał się przed rozjazdem i zastanawiałem się jak mając semafor podany na 70 km/h - więc zapewne jadąc +- tyle - można zauważyć że rozjazd jest na bok i jeszcze zdążyć zatrzymać się przed nim...
Tytuł: Odp: Awaria semafora????
Wiadomość wysłana przez: Ciasto w 16 Lipca 2012, 20:06:17
Akurat tam stałem, więc doprecyzuję. Zatrzymał się stojąc już pierwszym wózkiem na łuku rozjazdu. Jest to ciekawe, bo ów "niepewny" semafor wyświetlany jest właściwie co chwilę, i tylko dla tego jednego pociągu zrobiłby coś dziwnego..? Tak czy siak pociąg powinien być prowadzony przez dwóch maszynistów, więc zapewne mamy dwóch świadków.
Tytuł: Odp: Awaria semafora????
Wiadomość wysłana przez: sektor 77 w 16 Lipca 2012, 20:25:34
Akurat tam stałem, więc doprecyzuję. Zatrzymał się stojąc już pierwszym wózkiem na łuku rozjazdu. Jest to ciekawe, bo ów "niepewny" semafor wyświetlany jest właściwie co chwilę, i tylko dla tego jednego pociągu zrobiłby coś dziwnego..? Tak czy siak pociąg powinien być prowadzony przez dwóch maszynistów, więc zapewne mamy dwóch świadków.
No z tymi świadkami to droga daleka, bo wiadomo, że nikt nikomu nie chce się narazić, a zagrożenia życia w tej sytuacji nie było. Z tego co wiem, to przeloty semaforów się zdarzają - nawet stacji w relacjach pociągach REGIO. Oczywiście bardzo rzadko, ale jednak ;)
Tytuł: Odp: Awaria semafora????
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 16 Lipca 2012, 23:21:34
Cytuj
Akurat tam stałem, więc doprecyzuję. Zatrzymał się stojąc już pierwszym wózkiem na łuku rozjazdu. Jest to ciekawe, bo ów "niepewny" semafor wyświetlany jest właściwie co chwilę, i tylko dla tego jednego pociągu zrobiłby coś dziwnego..?
Na wjeździe rozumiem?
Tytuł: Odp: Awaria semafora????
Wiadomość wysłana przez: Ciasto w 17 Lipca 2012, 10:33:04
Na wjeździe rozumiem?

Wjazd na Zachodnią od strony Centralnej, konkretnie na rozjeździe nr 40.
Tytuł: Odp: Awaria semafora????
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 17 Lipca 2012, 18:30:48
Już o tym wspominałem w innym temacie. Takie zabiegi z ECTSem 2 poziomu to wyrzucanie kasy w błoto. Usuną wszystkie semafory i co? 2% taboru będzie mogło tam wjechać, bo się nie opłaca przerabiać EU/EP07 ET22 EN57 itd (długo można wymieniać). A zostawienie tam semaforów jest sprzeczne z teorią budowy ECTS2 poziomu (patrz ruchomy odstęp blokowy).  ECTS 1 poziomu jest jedynym dobrym jaki można tam wprowadzać [tak jak na CMK]
ETCS. ECTS to są punkty na uczelniach. :)
Tytuł: Odp: Awaria semafora????
Wiadomość wysłana przez: Ciasto w 17 Lipca 2012, 19:00:26
Już o tym wspominałem w innym temacie. Takie zabiegi z ECTSem 2 poziomu to wyrzucanie kasy w błoto. Usuną wszystkie semafory i co? 2% taboru będzie mogło tam wjechać, bo się nie opłaca przerabiać EU/EP07 ET22 EN57 itd (długo można wymieniać). A zostawienie tam semaforów jest sprzeczne z teorią budowy ECTS2 poziomu (patrz ruchomy odstęp blokowy).  ECTS 1 poziomu jest jedynym dobrym jaki można tam wprowadzać [tak jak na CMK]

Tak po krótce: ruchomy odstęp blokowy pojawia się dopiero w poziomie 3. Poziom 2 różni się od 1 głównie ciągłą transmisją zezwoleń na jazdę do lokomotywy (drogą radiową, a nie balisami przełączalnymi). Tak więc pozostawienie semaforów jest tu jak najbardziej sensowne. Odstępy oraz przebiegi w stacjach pozostają tak jak dziś.