Autor Wątek:  Problem z mapowaniem  (Przeczytany 4619 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Problem z mapowaniem
« dnia: 05 Listopada 2011, 13:25:37 »
Witam. Jestem w trakcie tworzenia budki trafo. Napotkałem jeden problem przy mapowaniu, a mianowice nie za bardzo wiem jak zmapować dach. Teksturę dachu mam taką jak w załączniku. Próbowałem z różnymi typami mapowania ale zawsze ta tekstura wychodzi taka porozciągana, nienaturalna. Może gdybym zdobył jakiś większy kawałek takiej tekstury dachu było by mi łatwiej to oteksturować?

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z mapowaniem
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Listopada 2011, 13:37:07 »
Zmapuj każdy poly dachu osobno, a nie wszystkie na raz.
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Problem z mapowaniem
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Listopada 2011, 14:04:09 »
Ta teksturka jest do kitu. Nie odpowiada rzeczywistym wymiarom. Zobacz jak ja to robię (cały dach na teksturze):

1. Zaznaczasz trzecią opcję w selection models - faces (zał. 1).
2. Wybieramy opcję mapping -> normal mapping.
3. Z boxa wybieramy top\bottom (góra\dół).
4. Zatwierdzamy.

Tak wygląda mapowanie dachu (zał. 2). Teraz jeżeli jest cała tekstura dachu na mapowaniu, to po prostu sobie skalujemy jak chcemy. Natomiast jeżeli jest tylko wyrywek, to jedziemy dalej.


TWOJĄ METODĄ:


Powtarzasz pierwsze cztery kroki.

5. Zaznaczasz jeden z boków dachu, wybierasz opcję Tools -> Break i powtarzasz to dla każdego boku (zał. 3). Ta opcja odłącza od siebie boki.
6. Odsuwasz boki jeden od drugiego (zał. 4).
7. Obracasz wszystkie boki by były w tę samą stronę (zał. 5).
8. Wybierasz pierwszą z opcji w selection mode - vertices (zał. 6). Następnie opcją Tools -> Target Weld łączymy wierzchołki ze sobą. Opcja ta polega na przeciąganiu jednego wierzchołka na drugi (zał. 7).

Tak wygląda mapowanie po połączeniu wszystkich wierzchołków (zał. 8).
A tak dach po nałożeniu tekstury (zał. 9).

W mojej metodzie jest mniej zabawy i efekt lepszy :)

Offline szogun

  • Wiadomości: 5631
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 566
Odp: Problem z mapowaniem
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Listopada 2011, 14:45:11 »
Trochę dużo roboty, ja bym zwyczajnie zaznaczał w Face'y dachu po kolei i dawał im mapowanie Planar.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Problem z mapowaniem
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Listopada 2011, 16:41:13 »
Rozi, ale żeby zmapować twoją metodą to chyba musiałbym mieć całą texturę dachu widzianą od góry.
Chyba, że coś źle zrozumiałem.
EDIT:
Podsyłam wam plik .max wraz z teksturą bo ja nie wiem czy coś robię źle, czy model jest skopany ale nie mogę zmapować tego dachu.
http://eu07.pl/userfiles/4916/priv-Desktop_1.rar
« Ostatnia zmiana: 05 Listopada 2011, 16:56:48 wysłana przez Mytnik »