- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Mytnik w 05 Listopada 2011, 13:25:37

Tytuł: Problem z mapowaniem
Wiadomość wysłana przez: Mytnik w 05 Listopada 2011, 13:25:37
Witam. Jestem w trakcie tworzenia budki trafo. Napotkałem jeden problem przy mapowaniu, a mianowice nie za bardzo wiem jak zmapować dach. Teksturę dachu mam taką jak w załączniku. Próbowałem z różnymi typami mapowania ale zawsze ta tekstura wychodzi taka porozciągana, nienaturalna. Może gdybym zdobył jakiś większy kawałek takiej tekstury dachu było by mi łatwiej to oteksturować?
Tytuł: Odp: Problem z mapowaniem
Wiadomość wysłana przez: surgeon w 05 Listopada 2011, 13:37:07
Zmapuj każdy poly dachu osobno, a nie wszystkie na raz.
Tytuł: Odp: Problem z mapowaniem
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 05 Listopada 2011, 14:04:09
Ta teksturka jest do kitu. Nie odpowiada rzeczywistym wymiarom. Zobacz jak ja to robię (cały dach na teksturze):

1. Zaznaczasz trzecią opcję w selection models - faces (zał. 1).
2. Wybieramy opcję mapping -> normal mapping.
3. Z boxa wybieramy top\bottom (góra\dół).
4. Zatwierdzamy.

Tak wygląda mapowanie dachu (zał. 2). Teraz jeżeli jest cała tekstura dachu na mapowaniu, to po prostu sobie skalujemy jak chcemy. Natomiast jeżeli jest tylko wyrywek, to jedziemy dalej.


TWOJĄ METODĄ:


Powtarzasz pierwsze cztery kroki.

5. Zaznaczasz jeden z boków dachu, wybierasz opcję Tools -> Break i powtarzasz to dla każdego boku (zał. 3). Ta opcja odłącza od siebie boki.
6. Odsuwasz boki jeden od drugiego (zał. 4).
7. Obracasz wszystkie boki by były w tę samą stronę (zał. 5).
8. Wybierasz pierwszą z opcji w selection mode - vertices (zał. 6). Następnie opcją Tools -> Target Weld łączymy wierzchołki ze sobą. Opcja ta polega na przeciąganiu jednego wierzchołka na drugi (zał. 7).

Tak wygląda mapowanie po połączeniu wszystkich wierzchołków (zał. 8).
A tak dach po nałożeniu tekstury (zał. 9).

W mojej metodzie jest mniej zabawy i efekt lepszy :)
Tytuł: Odp: Problem z mapowaniem
Wiadomość wysłana przez: szogun w 05 Listopada 2011, 14:45:11
Trochę dużo roboty, ja bym zwyczajnie zaznaczał w Face'y dachu po kolei i dawał im mapowanie Planar.
Tytuł: Odp: Problem z mapowaniem
Wiadomość wysłana przez: Mytnik w 05 Listopada 2011, 16:41:13
Rozi, ale żeby zmapować twoją metodą to chyba musiałbym mieć całą texturę dachu widzianą od góry.
Chyba, że coś źle zrozumiałem.
EDIT:
Podsyłam wam plik .max wraz z teksturą bo ja nie wiem czy coś robię źle, czy model jest skopany ale nie mogę zmapować tego dachu.
http://eu07.pl/userfiles/4916/priv-Desktop_1.rar