Autor Wątek:  Czy EP09A jest możliwa  (Przeczytany 7061 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mikołaj Kobryński

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Czy EP09A jest możliwa
« dnia: 22 Października 2011, 15:34:07 »
http://eu07.pl/forum/index.php?topic=19356.0

To jest wątek, którego jestem autorem. Kłóciłem się z innymi forumowiczami, czy taka modernizacja jest opłacalna.

Zadam pytanie - czy jest w ogóle możliwa? Jestem początkującym miłośnikiem kolei i nie wiem. Proszę, by ktoś, kto zna się na rzeczy wypowiedział się.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Czy EP09A jest możliwa
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Października 2011, 18:33:20 »
Technicznie? Zapewne tak.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Czy EP09A jest możliwa
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Października 2011, 19:57:05 »
Wstawienie silników asynchronicznych w tych obudowach jest możliwe. System sterowania (falowniki) również zmieści się w miejscu oporników rozruchowych. Być może nawet trzeba by było dociążać lokomotywę.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Czy EP09A jest możliwa
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Października 2011, 20:06:39 »
Wstawienie silników asynchronicznych w tych obudowach jest możliwe. System sterowania (falowniki) również zmieści się w miejscu oporników rozruchowych. Być może nawet trzeba by było dociążać lokomotywę.
EU07A-495 schudła o ponad 3 tony po modernizacji, więc to dociążanie jest bardzo prawdopodobne.

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Czy EP09A jest możliwa
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Października 2011, 16:09:52 »
Witam, teoretycznie możliwa, praktycznie nie opłacalna. Trzeba by wywalić cały środek i od nowa zaprojektować. Wózki też od nowa trzeba projektować (silniki asynchroniczne mają najczęściej 2 stopniową przekładnie ze względu na obroty) no i nie zapominajmy że mimo mocy trochę ponad 3MW lok. powyżej 140 jest mułowaty. Kabina robi niesamowite opory powietrza.

Podejrzewam że taniej wyszedł by prototyp.

Pozdrawiam Ryszard

Offline Mikołaj Kobryński

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Czy EP09A jest możliwa
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Listopada 2011, 16:26:15 »
Co to znaczy mułowaty? Na czym to polega? Czym to się objawia?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Czy EP09A jest możliwa
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Listopada 2011, 16:01:12 »
Powoli się rozpędza (dysponuje małą siłą pociągową).
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Czy EP09A jest możliwa
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Listopada 2011, 23:39:06 »
Hmm, skoro EP09 jest mułowata powyżej 140 to jaka jest w zakresie 0 - cokolwiek? Chyba nigdy nie jeździłeś tymi lokomotywami pod obciążeniem.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Czy EP09A jest możliwa
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Listopada 2011, 11:37:30 »
Jeździłem i z obciążeniem i luzem, w moim odczuciu jest mułowata (zwłaszcza jak ma dłuższy skład). Winą tego są silniki szeregowe prądu stałego - które ze wzrostem prędkości obrotowej robią się coraz słabsze a im większa prędkość tym większe opory ruchu.

Offline Mikołaj Kobryński

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Czy EP09A jest możliwa
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Listopada 2011, 17:01:42 »
Z drugiej strony to jest lokomotywa do ruchu raczej dalekobieżnego i nie potrzebuje dobrego przyspieszenia ze 140 do 160. Poza tym EP09 po 140 też jeździ dość "mułowato". Dowiedziałem się od pracownika IPS Tabor w Poznaniu, który projektował do niej hamulce, że EU07A ma zacząć prowadzić pociągi TLK i EIC w grudniu głównie na E 20 w ramach eksploatacji obserwowanej, a w czerwcu IC zapewne kupi kilka sztuk na próbę.