- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: Mikołaj Kobryński w 22 Października 2011, 15:34:07

Tytuł: Czy EP09A jest możliwa
Wiadomość wysłana przez: Mikołaj Kobryński w 22 Października 2011, 15:34:07
http://eu07.pl/forum/index.php?topic=19356.0 (http://eu07.pl/forum/index.php?topic=19356.0)

To jest wątek, którego jestem autorem. Kłóciłem się z innymi forumowiczami, czy taka modernizacja jest opłacalna.

Zadam pytanie - czy jest w ogóle możliwa? Jestem początkującym miłośnikiem kolei i nie wiem. Proszę, by ktoś, kto zna się na rzeczy wypowiedział się.
Tytuł: Odp: Czy EP09A jest możliwa
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 22 Października 2011, 18:33:20
Technicznie? Zapewne tak.
Tytuł: Odp: Czy EP09A jest możliwa
Wiadomość wysłana przez: youBy w 22 Października 2011, 19:57:05
Wstawienie silników asynchronicznych w tych obudowach jest możliwe. System sterowania (falowniki) również zmieści się w miejscu oporników rozruchowych. Być może nawet trzeba by było dociążać lokomotywę.
Tytuł: Odp: Czy EP09A jest możliwa
Wiadomość wysłana przez: maacius w 22 Października 2011, 20:06:39
Wstawienie silników asynchronicznych w tych obudowach jest możliwe. System sterowania (falowniki) również zmieści się w miejscu oporników rozruchowych. Być może nawet trzeba by było dociążać lokomotywę.
EU07A-495 schudła o ponad 3 tony po modernizacji, więc to dociążanie jest bardzo prawdopodobne.
Tytuł: Odp: Czy EP09A jest możliwa
Wiadomość wysłana przez: Ryszard-san w 24 Października 2011, 16:09:52
Witam, teoretycznie możliwa, praktycznie nie opłacalna. Trzeba by wywalić cały środek i od nowa zaprojektować. Wózki też od nowa trzeba projektować (silniki asynchroniczne mają najczęściej 2 stopniową przekładnie ze względu na obroty) no i nie zapominajmy że mimo mocy trochę ponad 3MW lok. powyżej 140 jest mułowaty. Kabina robi niesamowite opory powietrza.

Podejrzewam że taniej wyszedł by prototyp.

Pozdrawiam Ryszard
Tytuł: Odp: Czy EP09A jest możliwa
Wiadomość wysłana przez: Mikołaj Kobryński w 04 Listopada 2011, 16:26:15
Co to znaczy mułowaty? Na czym to polega? Czym to się objawia?
Tytuł: Odp: Czy EP09A jest możliwa
Wiadomość wysłana przez: youBy w 05 Listopada 2011, 16:01:12
Powoli się rozpędza (dysponuje małą siłą pociągową).
Tytuł: Odp: Czy EP09A jest możliwa
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 05 Listopada 2011, 23:39:06
Hmm, skoro EP09 jest mułowata powyżej 140 to jaka jest w zakresie 0 - cokolwiek? Chyba nigdy nie jeździłeś tymi lokomotywami pod obciążeniem.
Tytuł: Odp: Czy EP09A jest możliwa
Wiadomość wysłana przez: Ryszard-san w 06 Listopada 2011, 11:37:30
Jeździłem i z obciążeniem i luzem, w moim odczuciu jest mułowata (zwłaszcza jak ma dłuższy skład). Winą tego są silniki szeregowe prądu stałego - które ze wzrostem prędkości obrotowej robią się coraz słabsze a im większa prędkość tym większe opory ruchu.
Tytuł: Odp: Czy EP09A jest możliwa
Wiadomość wysłana przez: Mikołaj Kobryński w 23 Listopada 2011, 17:01:42
Z drugiej strony to jest lokomotywa do ruchu raczej dalekobieżnego i nie potrzebuje dobrego przyspieszenia ze 140 do 160. Poza tym EP09 po 140 też jeździ dość "mułowato". Dowiedziałem się od pracownika IPS Tabor w Poznaniu, który projektował do niej hamulce, że EU07A ma zacząć prowadzić pociągi TLK i EIC w grudniu głównie na E 20 w ramach eksploatacji obserwowanej, a w czerwcu IC zapewne kupi kilka sztuk na próbę.