« Odpowiedź #12 dnia: 13 Września 2011, 20:15:23 »
ew. uwielbiony na tym forum technik mechatronik jest związany z koleją?
Poniekąd jest i to bardzo ;). W kwestii taboru trakcyjnego to zasilanie, przeniesienie napędu, i sterowanie pojazdu trakcyjnego (silniki, styczniki, przekaźniki sterowniki PLC, przetwornice, falowniki, itp), w przypadku wagonów np pasażerskich układy elektropneumatyczne (znanej firmy FESTO), a w automatyce i SRK cała automatyka i sterowanie. Nie wiem jak inni absolwenci Technikum Mechatronicznego ale ja na kolei potrafię się odnaleźć praktycznie wszędzie. Nie ma znaczenia czy jestem na elektrowozie i muszę dokonać naprawy w układzie sterownia czy na spalinowozie gdzie uszkodził mi się układ smarowania czy zasilania w paliwo -podobnie z naprawami wagonów. Fakt, faktem to, że się odnajduję może też jest spowodowane tym, że od dzieciństwa interesowałem się techniką, ale prawda jest taka, że na kolei prawdziwy Technik Mechatronik wszędzie się wpasuje (na stanowiskach stricte technicznych). Kolega po Technikum Mechatronicznym nigdy nie związany z koleją i początkowo mylący spalinowóz z parowozem w przeciągu niecałych 4mc praktyki na warsztacie odnalazł się na tyle szybko, że sam dokonywał napraw układów sterowania na spalnkach :>. Tak smao znam przypadki ludzi po TK i kierunku trakcja elektryczna którzy nie mieli pojęcia o budowie i zasadzie działania elektrowozu… Wszystko zależy od ludzi, ich chęci i zmysłu technicznego.
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76