- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: EU07-457 w 13 Września 2011, 17:25:03
-
http://www.rynek-kolejowy.pl/27164/PKP_Cargo_stawia_na_system_stypendialny.htm
-
Mógłby ktoś sprecyzować o absolwentów jakich szkół dokładnie chodzi? Czy tylko szkół o profilu przydatnym na kolei tzn elektryk elektronik?
-
Mógłby ktoś sprecyzować o absolwentów jakich szkół dokładnie chodzi? Czy tylko szkół o profilu przydatnym na kolei tzn elektryk elektronik?
Dla absolwentów dzieci naczelników/dyrektorów lub kogoś, kto ma "plecy" ;)
I tyle w temacie.... Każda spółka PKP nie prowadzi przyjęć, ale miejsce dla "rodziny" zawsze się znajdzie... Możecie pisać co chcecie, ale znam taki przykład od siebie bardzo dokładnie...
-
Możecie pisać co chcecie, ale znam taki przykład od siebie bardzo dokładnie...
Taaa, bo tata Marcina powiedział...
Wierzcie dalej w taki brednie, a bankowo na kolej nie traficie ;-)
-
Mam zamiar iść na kolej i to by było akurat. Ale z tego co pisano w innym wątku marne szanse po kierunku nie związanym z koleją.
-
Ale z tego co pisano w innym wątku marne szanse po kierunku nie związanym z koleją.
A technik telekomunikacji, ew. uwielbiony na tym forum technik mechatronik jest związany z koleją?
-
Racja, jak na maszynistę EPT to lepiej na technika elektryka, jak ja. W każdym badź razie w PKP InterCity w grę wchodzą t. mechatronik, t.elektryk i może t.mechanik. No bo że elektroenergetyk transportu szynowego to chyba nie ma co wspominać.
-
Czyli czeka mnie dodatkowe dwa lata w studium zawodowym...:/
-
Witam,
A czy możliwe jest przyjęcie do np. PKP Intercity na stanowisko maszynisty osobę z wykształceniem niższym?
-
Nie.
P.S. O ile istnieje coś takiego jak wykształcenie niższe. Wiem ze jest podstawowe.
-
Po szkole zawodowej.
-
Wykształcenie dzieli się na zawodowe (zawodówki) i średnie zawodowe (technika).
-
ew. uwielbiony na tym forum technik mechatronik jest związany z koleją?
Poniekąd jest i to bardzo ;). W kwestii taboru trakcyjnego to zasilanie, przeniesienie napędu, i sterowanie pojazdu trakcyjnego (silniki, styczniki, przekaźniki sterowniki PLC, przetwornice, falowniki, itp), w przypadku wagonów np pasażerskich układy elektropneumatyczne (znanej firmy FESTO), a w automatyce i SRK cała automatyka i sterowanie. Nie wiem jak inni absolwenci Technikum Mechatronicznego ale ja na kolei potrafię się odnaleźć praktycznie wszędzie. Nie ma znaczenia czy jestem na elektrowozie i muszę dokonać naprawy w układzie sterownia czy na spalinowozie gdzie uszkodził mi się układ smarowania czy zasilania w paliwo -podobnie z naprawami wagonów. Fakt, faktem to, że się odnajduję może też jest spowodowane tym, że od dzieciństwa interesowałem się techniką, ale prawda jest taka, że na kolei prawdziwy Technik Mechatronik wszędzie się wpasuje (na stanowiskach stricte technicznych). Kolega po Technikum Mechatronicznym nigdy nie związany z koleją i początkowo mylący spalinowóz z parowozem w przeciągu niecałych 4mc praktyki na warsztacie odnalazł się na tyle szybko, że sam dokonywał napraw układów sterowania na spalnkach :>. Tak smao znam przypadki ludzi po TK i kierunku trakcja elektryczna którzy nie mieli pojęcia o budowie i zasadzie działania elektrowozu… Wszystko zależy od ludzi, ich chęci i zmysłu technicznego.
-
@KubaPKP, dziękuję.
Wykształcenie dzieli się na zawodowe (zawodówki) i średnie zawodowe (technika).
Jeśli już to średnie techniczne:) No i są jeszcze inne stopnie, jeśli tak to mogę nazwać.
-
Pisząc "Śląsk" w artykule mieli na myśli moją szkołę, czyli Technikum Kolejowe w Sosnowcu (www.zstil.sosnowiec.pl). Programem jest objęty kierunek, na który uczęszczam - Technik Transportu Kolejowego. W programie oprócz stypendium w 4 klasie znajduje się także pełny program szkoleniowy i egzaminy na pomocnika maszynisty, tak aby zaraz po ukończeniu technikum podjąć pracę na tym stanowisku. Szkolenie rozpoczyna się prawdopodobnie w październiku, każdy mógł wybrać w jakiej sekcji chce pracować, w woj. śląskim do wyboru była tylko Jaworzno Szczakowa. Oprócz samego zapisania do projektu w szkole, trzeba było także złożyć CV i list motywacyjny w Zakładzie Śląsko-Dąbrowskim, termin składania podań upływa jutro. Biorą pod uwagę częściową średnio ogólną (ale jak będzie zbyt mało chętnych, to będą ten punkt pomijać) i średnią z przedmiotów zawodowych kolejowych. Od średniej zależy wysokość stypendium, od 25%-50% normalnej pensji pomocnika maszynisty. Zaproszenie do programu przysłało do nas samo PKP Cargo, więc myślę, że chodzi tu głównie o szkoły, które prowadzą, lub prowadziły kierunki kolejowe (a obecnie prowadzą elektryczne itd.). Na chwilę obecną projekt przewidywany jest na 4 lata, co roku z naszej szkoły ma zapewnione miejsce po 40 osób z klas IV. Żeby wziąć udział w projekcie trzeba podpisać oczywiście lojalkę ;). Poza tym u mnie w szkole już raz, czy 2 razy zrobili taki myk, że zorganizowali szkolenia na pomocnika maszynisty wraz z Urzędem Pracy w S-cu oraz prywatnymi przewoźnikami i teraz prawdopodobnie też takie coś będzie w nowym roku, dla osób, które ewentualnie nie dostałyby się do programu stypendialnego.
-
Szkoda, że nie napisali jakie stanowiska zatrudnienia wchodzą w grę, np. czy szukają (będą szkolić) kogoś do sektora organizacyjnego - logistyka itp..
-
Z tego co wiem, to w piśmie od PKP Cargo do szkoły, była mowa tylko o corocznym szkoleniu 40 osób powtarzanym dla kolejnych klas IV przez 4 lata na stanowisko maszynisty.
-
Napisali tutaj, że w grę wchodzą "wybrane" szkoły, co w przypadku Szczecina oznacza kierunek elektryczny w TK. Nie mniej jednak interesuje mnie, czy istniałaby możliwość współpracy Cargo z inną szkołą techniczną w Szczecinie z kierunkiem elektrycznym w przypadku pojedynczego/-ych ucznia/-ów. I na jaki okres mniej więcej obowiązuje lojalka?
-
W piśmie od Zakładu Śląsko-Dąbrowskiego jest mowa o lojalce na 2 lata (z możliwością studiowania zaocznego, dostosowują odpowiednio grafik), zgłosić się do pracy trzeba do końca września w roku ukończenia szkoły.
-
Odkopuje. Czy ktoś z forumowiczów się zgłaszał czy dostał jakąś odpowiedź?
-
U nas w szkole (Technikum Komunikacyjne) dostaliśmy też propozycję, ale wymagana średnia 4,0 z przedmiotów zawodowych, i trzeba podtrzymać średnią na koniec roku. Stypendium przydzielane jest indywidualnie dla każdego. Przyjmując stypendium jesteś zobowiązany na 2 lata pracy w PKP Cargo, na stanowisku pomocnik maszynisty, później jak ktoś by chciał to maszynista. Zrywając umowę jesteś zobowiązany oddać całe stypendium. Będąc na profilu technik elektronik mogę podjąć stypendium lecz nie spełniam najważniejszego warunku :) Program obejmuję niektóre szkoły. Jak ktoś by się chciał czegoś więcej dowiedzieć to pisać.
-
Ja jestem po technikum telekomunikacyjnym i dostałem prace w PKP CARGO Service. Jest to spółka obsługująca bocznice kolejowe ale zawsze to jakiś początek kariery. Z tego co wiem chwilowo nie organizują szkoleń np. na manewrowych ale jeśli ktoś chce to trzeba próbować. W PKP CARGO też są przyjęcia.
-
Znajomy (forumowicz po części również) dostał się do Cargo do oddziału Śląsko–Dąbrowskiego sekcja Jaworzno Szczakowa.
-
Ja po Technikum Kolejowym w Szczecinie składałem papiery do Cargo i nie było problemu, były przyjęcia na manewrowego i na halę do utrzymania taboru.
-
Zapytam przy okazji. Nadal z wadą wzroku można sobie pomarzyć o pracy?
-
Obecnie nadal tak.
-
Obecnie nadal tak.
Słyszałem, że od 2012 roku Unia Europejska ma zaingerować w te przepisy. To prawda?
-
Prawda, ma zaingerować, czyli podnieść wymogi zdrowotne...;)
-
http://www.tinyurl.pl?BFoJKAMu (http://www.tinyurl.pl?BFoJKAMu) (link skrócony) - 5 strona, załącznik 3, punkt 1.2. Coś z tą Unią chyba mi się pomyliło. Chodziło mi o te pismo. Nadal cisza w tym temacie?
-
Jak jest z wymogami zdrowotnymi nie wiem (ale chyba się nie zmieniły). Jeśli chodzi o licencje, to ona już obowiązuje, jednak z tego co wiem, to tylko CS (i to chyba nie wszystkie ośrodki) posiada prawo do szkolenia maszynistów z Licencją. Reszta kształci po staremu.
-
http://www.tinyurl.pl?BFoJKAMu (http://www.tinyurl.pl?BFoJKAMu) (link skrócony) - 5 strona, załącznik 3, punkt 1.2. Coś z tą Unią chyba mi się pomyliło. Chodziło mi o te pismo. Nadal cisza w tym temacie?
Podane przez Ciebie rozporządzenie jest już nieaktualne, jednak z tego o pamiętam zmiany nie odnosiły się do wymogów zdrowotnych. W załączonym linku kilka spakowanych plików .pdf z aktualnymi rozporządzeniami.
http://eu07.pl/userfiles/7492/priv-rozporzadzenia_stanowiska_kolejowe.zip
-
A jest jakiś dopuszczalny poziom wady wzroku? Czy każda wada eliminuje?
-
To chyba nie problem ściągnąć rozporządzenia z postu wyżej i samemu przeczytać?
1) ostrość wzroku
a) bez korekcji 0,8/0,8 w przypadku osób, które ubiegają się o licencję maszynisty,
a dotyczczas nie były uprawnione do wykonywania czynności maszynisty,
b) bez korekcji 0,5/0,5 lub 0,7/0,3 oraz z korekcją 1,0/0,5 lub 0,8/0,8
(korekcja +/-3,0 D sph; +/-2,0 D cyl) w przypadku osób z udokumentowanymi
uprawnieniami do wykonywania czynności maszynisty, które ubiegają się
o licencję maszynisty, jej zachowanie, przedłużenie lub przywrócenie;
Załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 lutego 2011 r. (poz.346)