Autor Wątek:  Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic  (Przeczytany 70038 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #150 dnia: 11 Sierpnia 2012, 10:19:37 »
Taki jesteś pewien wskazań na podanym przez Ciebie semaforze?
Dyżurny prawie nigdy nie jest pewien, co świeci na gruncie, no chyba że semafor ma pod budą i go widzi. Tak jak @oko napisał, na pulpicie mamy tylko powtarzacz wolnej drogi, stója i sz/tm. Raz miałem przypadek, że nie stawialiśmy semafora, a mechanik krzyczy na radiu, że dyskoteka jest (jak na złość słońce świeciło właśnie na głowicę świeżo zamontowanego semafora) więc możliwe, że po prostu odbiło się mu od soczewek. Zażądał rozkazu i ISDR, ponieważ nie znał sytuacji na gruncie mimo prawidło ułożonej drogi przebiegu i podanego semafora mu go podyktował. Kolejny mechanik nie widział żadnych nieprawidłowości we wskazaniach.
Cytuj
Ile razy podajecie semafor po uruchomieniu hamulców przez maszynistę?
Tia, bo dyżurny wie, w którym kilometrze znajduje się dany pociąg i czy już rozpoczął hamowanie... To samo co @oko napisał, jak można podać to się podaje, a niektórzy "hrabiowie" to się drą od razu że dyżurny się obija tak jakby mieli podgląd na całą sytuacje ruchową na tym i przyległych posterunkach. Czasem należy się zastanowić, co jest po drugiej stronie "barykady" a nie z góry ferować wyrok. Dlatego ISDR w tej sytuacji wyżej podyktował rozkaz, choć miał na pulpicie "zielono", bo nie był pewien co ma na gruncie i nie zjechał mechanika, że źle widzi bo słońce świeci z tamtej strony.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #151 dnia: 11 Sierpnia 2012, 10:40:03 »
Różnie bywa z tym podawaniem semafora, czasami nie ma jak bo urządzenia nie pozwalają podać wyjazdu jak nie zwolni z tyłu albo nie ma jeszcze oczka z posterunku obok.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #152 dnia: 11 Sierpnia 2012, 11:11:30 »
Tak Dyz. nie maja co robic tylko na zlosc wam sem.pozno wypalaja...tak trzymac.Swoja droga ten 2 link ciekawy. Przy awarii urzadzen S.R.K czlowiek zaczyna chodzic na wyzszych obrotach o skupia sie na maxa heh nawet radio z muzyka przeszkadza wtedy heh madre wnioski

Ja też, przy korku na szlaku nie mam zamiaru tłumaczyć maszyniście, że jak zajmie ostatni odstęp to zanim od wciśnięcia przycisku do postawienia się semafora, bądź Szta mija 30 sekund, bo muszą się pozałączać SSP... a maszynista ma pretensje, że nie robię wjazdu.

Nie lubię wojen na linii ISDR-Mech. Ale powiem tak: jak macie problem z jechaniem, patrzeniem na semafory, rozkazy, WOSy itp.. to zmieńcie profesję. Nikt wam nie kazał iść na mecha. Wiem, że macie ciężką pracę.

A myślicie, że praca ISDR-a, gdzie mam do ogarnięcia ok 11 monitorów, przy czym tylko 2 to systemy SRK reszta dodatki, to człowieka nie dekoncentruje + zapowiadanie pociągów na stacji i 2 przystankach? Jak czasem podejść do okna zaobserwować pociąg... ?

Miło by było robić w podwójnej obsadzie...
« Ostatnia zmiana: 11 Sierpnia 2012, 11:12:46 wysłana przez jageer »
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #153 dnia: 11 Sierpnia 2012, 11:43:20 »
Cytuj
Ile razy podajecie semafor po uruchomieniu hamulców przez maszynistę?

Mech może wysłać SMSka radiem :)

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #154 dnia: 11 Sierpnia 2012, 11:46:30 »
Sluchaj no. Ja widze ze taki pepek swiata jestes. Jak narazie to wy jestescie od reagowania na wskazania semaforow, a nie od pisania ze to bylo idiotyczne zdanie. Bo co najwyzej twoim obowiazkiem jest zgloszenie sie na radiu jak sem. jest na stoj a nie robienie uwag bo jedzie wielki maszynista.
Chyba rzeczywiście się 'zleka unosisz'. Ja żadnych uwag nie zgłaszam. Grzecznie pytam o przyczyny, zazwyczaj jest mętne tłumaczenie się.

Kiedyś stanąłem pod wjazdem do stacji na literkę 'B' (pierwsza stacja gdzie zaczyna się remontowany odcinek) na dobre 10 minut. Oczywiście mijając tarczę próbowałem nawiązać łączność z dyżurnym - bezskutecznie. Z przeciwka nic nie przyjechało, pojawił się wjazd - na pytanie czemu nie było wjazdu, otrzymałem ogólnikową odpowiedź 'sytuacja ruchowa'. Oczywiście owa sytuacja ruchowa, w SEPE została opisana jako WCJ.
« Ostatnia zmiana: 11 Sierpnia 2012, 11:48:03 wysłana przez EU07-483 »
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #155 dnia: 11 Sierpnia 2012, 18:46:53 »
Zgadza się Exe. Na nastawni było to samo. Trafiłeś na dyżurnego co ci pomagał i szkolił w prowadzeniu ruchu, a inny kazał Ci siedzieć i patrzeć...Ja na szczęście trafiłem na tych lepszych. To są uroki kolei. Trzeba chcieć i mieć samozaparcie i odważnie pytać innych żeby się dobrze wyszkolić i nie bać się tych starych wyjadaczy, a wyjdzie to na dobre. Panie Mechaniku 483- przykro mi, że trafiłeś na takiego dyżurnego, który bronił się głosząc "wcj". Są w naszej profesji "obiboki" . Zgadzam się bo sam znam kilku.W waszej profesji znajdzie się także  kilku "cwaniaków".Moim zdaniem nie ma co się nimi przejmować bo sami się wykończą.Myślę, że kolej powinna być budowana na takich ludziach jak my ( z pasją, dla których pieniądze to nie wszystko).Wiadomo każdy ma swoje zdanie i kłótnie są nieuniknione, ale reasumując chodzi nam o dobro nasze,kolei i bezpieczeństwo.
« Ostatnia zmiana: 11 Sierpnia 2012, 22:19:25 wysłana przez oko »

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #156 dnia: 12 Sierpnia 2012, 09:59:44 »
Zgadza się Exe. Na nastawni było to samo. Trafiłeś na dyżurnego co ci pomagał i szkolił w prowadzeniu ruchu, a inny kazał Ci siedzieć i patrzeć...Ja na szczęście trafiłem na tych lepszych. To są uroki kolei. Trzeba chcieć i mieć samozaparcie i odważnie pytać innych żeby się dobrze wyszkolić i nie bać się tych starych wyjadaczy, a wyjdzie to na dobre.

I nie trafić na "zlewaczy rutyniarzy"... bo nauczą złych nawyków...
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #157 dnia: 12 Sierpnia 2012, 14:01:56 »
Cytuj
Są w naszej profesji "obiboki" . Zgadzam się bo sam znam kilku.W waszej profesji znajdzie się także  kilku "cwaniaków".Moim zdaniem nie ma co się nimi przejmować bo sami się wykończą.
Dlaczego robisz skalę porównawczą do ,,cwaniaczków" (przecież w każdym stadzie są). Dyżurny ruchu ma obowiązek powiadomić maszynistę o przyczynie zatrzymania pociągu i tu wykrętów nie piszcie. Tak się składa, że po każdym takim numerze SEPE wykazuje wcj, za każdą minutę opóźnienia PLK obciąża przewoźnika 8 PLN (zgodnie z Regulaminem przydzielania tras pociągów). Oczywiście najlepiej zwalić na maszynistę, że nie trzyma czasu jazdy..bo później nadrobi. Sorry, ale trochę na nastawniach bywałem.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #158 dnia: 12 Sierpnia 2012, 14:28:17 »
Tak się składa, że po każdym takim numerze SEPE wykazuje wcj, za każdą minutę opóźnienia PLK obciąża przewoźnika 8 PLN (zgodnie z Regulaminem przydzielania tras pociągów). Oczywiście najlepiej zwalić na maszynistę, że nie trzyma czasu jazdy

Zauważyłem, że obecnie sporo WCJ jest reklamowanych - a na taśmie wszystko widać.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #159 dnia: 12 Sierpnia 2012, 14:44:44 »
Od lata 2011 sprawdzany jest każdy przypadek wcj.Skończyło się babci sr..nie i wszelkie wykręty PLK nie pomogą ;)

Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #160 dnia: 12 Sierpnia 2012, 15:06:00 »
A mógł by ktoś rozszyfrować skrót WCJ? Wydłużony Czas Jazdy?
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline edek

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #161 dnia: 12 Sierpnia 2012, 20:50:45 »
A mógł by ktoś rozszyfrować skrót WCJ? Wydłużony Czas Jazdy?
Tak jak mówisz.

Offline stone

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #162 dnia: 12 Sierpnia 2012, 21:32:18 »
Od lata 2011 sprawdzany jest każdy przypadek wcj.Skończyło się babci sr..nie i wszelkie wykręty PLK nie pomogą ;)

Niech jeszcze wezmą się za "Brak zgody na przyjęcie składu przez obcego zarządcę", to już w ogóle kaplica...

Pierwszą rzeczą za którą powinno się wziąć są podmiany maszynistów na szlakach (nawet z przejazdami kolejowymi), w rozjazdach stacji, bądź nieuzgodnione z ISDR, gdy świeci przelot itp. Mówię tutaj o ruchu towarowym.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #163 dnia: 12 Sierpnia 2012, 21:40:20 »
O, to takie są? :) Tak narzekają na Śląsk a jednak u nas to się podmiany głosi, a jak dyżurny/a nie pozwoli to grzecznie jadą.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline stone

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #164 dnia: 12 Sierpnia 2012, 21:58:41 »
O, to takie są? :) Tak narzekają na Śląsk a jednak u nas to się podmiany głosi, a jak dyżurny/a nie pozwoli to grzecznie jadą.

Zależy jaka część Śląska, później w E1758 masz "odmowa jazdy, zerwano plombę z przycisku "zb", pociąg zatrzymany". Dyżurnemu podmianę drużyn powinien głosić odcinkowy, a nie maszynista... który często głosi to w momencie gdy świeci przelot a wjazd jest na główny zasadniczy i kolejka pociągów...

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #165 dnia: 12 Sierpnia 2012, 22:09:53 »
Tak jeszcze offowo to u mnie jest zazwyczaj: „Mirek, co masz? – A Dąbrowę! – Chcesz się wymienić? Ja mam Pawłowice. — No możemy!” no i dzwonią do dyspozytora a dyżurna kombinuje jak pogodzić sprawę.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Lukasy

  • Wiadomości: 55
  • Rób co lubisz, a nigdy nie będziesz pracował.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #166 dnia: 16 Sierpnia 2012, 15:22:02 »
A prawda, jak to prawda, zawsze leży gdzieś pośrodku. Są dyżurni-kretyni i są maszyniści-kretyni. Zarówno i jedni, jak i drudzy robią złą markę wszystkim pozostałym, którzy przychodzą do pracy by bezpiecznie wszystko przepuścić bądź bezpiecznie przewieźć ludzi. Dlatego zastanawiam się, skąd taka chęć do odwiecznych wojenek między dyżurnymi i maszynistami i licytowanie się, kto ma gorzej i kogo bardziej należy chwalić za to, że wykonuje tak niewdzięczny zawód. Gdyby odwieczni pieniacze - a znam paru takich - pozwalniali się, atmosfera byłaby zdrowsza.

Spokojnej i zielonej.
Pozdrawiam, Lukasy
http://lukasy.kolej.org.pl/
Za nastawnikiem poza symulatorem - 6517456676591 km

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 748
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #167 dnia: 16 Sierpnia 2012, 18:47:05 »
Moim zdaniem w skrócie w tym przypadku punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Czemu tak uważam? Bo zarówno dyżurni, jak i maszyniści to dwie mimo wszystko różne grupy. W pewnym stopniu od siebie zależne, ale trzymające się swego podwórka.

  Dodano: 16 Sierpnia 2012, 18:52:22
Tak podsumowując tą dyskusje widać, że obie te strony mają zapewne swoje racje i w tym problem. Nie ma porozumienia przez to, bo oba punkty widzenia nie mają tego samego punktu siedzenia. Troszkę, to zawiłe, ale tak ja to odbieram. Oczywiście pomijam robienie sobie pod górkę o czym niejedna ze stron już nie raz wspomniała.
« Ostatnia zmiana: 16 Sierpnia 2012, 18:52:22 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #168 dnia: 16 Sierpnia 2012, 19:27:16 »
Temat się wyczerpał. Zamykam.