« Odpowiedź #51 dnia: 29 Sierpnia 2011, 22:57:40 »
Powinno to być ujednolicone. Jak jadę i widzę semafor gdzie świeci się tylko dolna pomarańczowa komora to są dwie opcje. Albo S5 albo S10, S11, S12, S13 bez górnego. Z tym, że wtedy nie ma czasu się zastanawiać i niejednokrotnie (jak się nie pamięta konkretnego semafora) łapie się za hamulec. Nie zamierzam ryzykować ewentualnego wywalenia się na rozjeździe tylko dlatego, że PLKa ma gdzieś bezpieczeństwo ruchu i co semafor to inaczej ma komory. Już miałem przypadek gdy brakowało górnego zielonego i zamiast S10 wyszło S5… Oczywiście u dyżurnego jak zwykle wszystko było w najlepszym porządku. Traf chciał, że tarczę mijałem na pomarańczowo i gdy ją przejechałem na radiu powiedział mi tylko tyle, że wjazd podany. Z daleka natomiast świeciło się ładne pomarańczowe. Właśnie w tym przypadku coś mi nie przypasował układ komór i profilaktycznie zwolniłem do 20km/h -całe szczęście bo na rozjeździe była właśnie 20 na kierunek zwrotny… Dlatego właśnie powinno być to ujednolicone a nie w cały świat porobili i się cieszą, że to w ogóle działa. A w kwestii zabezpieczenia ruchu kolejowego powiem tylko tyle, że w teorii to pięknie wygląda. W praktyce czasem wychodzi jednak na to, że jak coś się popsuło jeszcze za parowozów tak do tej pory tego nie zrobili…
btw Mały pokaz możliwości naszej kochanej PLKi:
&feature=channel_video_title Rozumiem, że wszystko może się popsuć ale na PLK raczej jest na odwrót. Jak coś zepsutego naprawią to jest sensacja -"3 lata była uszkodzona tarcza i już ją zrobili!"
Już samo to, że ma się wątpliwości powinno być alarmem w głowie maszynisty, który powinien zażądać Sz/R-305, a dyżurny powinien powiadomić monterów.
A dyżurny Ci powie, "mechanik nie chrzań tylko jedź, przed tobą jechał i problemów nie robił" ;)
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76