Autor Wątek:  Semafory  (Przeczytany 101161 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pioko17

  • Wiadomości: 329
  • Szczecin
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Semafory
« Odpowiedź #30 dnia: 28 Sierpnia 2011, 13:03:34 »
4, 5 — Nic, nie są wykorzystywane.
To po co są w takim razie takie montowane? Jakieś z odzysku, czy co?

Od dołu : biała i zielona.
Co w takim razie za zadanie ma pokazywać zielona? :)

Chcialbym jeszcze dołączyć się do pytania zadanego przez @chemik35, bo widzę, że nikt nie odpowiedział, a pytania ciekawe. ;)

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Semafory
« Odpowiedź #31 dnia: 28 Sierpnia 2011, 13:16:55 »
Te sygnalizatory już tam stały. Zlikwidowano posterunek, usunięto odstęp itp. — sygnalizator już stoi, to się tylko przepnie komory i już. Nie trzeba demontować jednego sygnalizatora, dowozić drugiego.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Semafory
« Odpowiedź #32 dnia: 28 Sierpnia 2011, 20:20:01 »
To są w większości pozostałości po zlikwidowanych posterunkach w danym miejscu lub pozostałości po starym systemie sygnalizacji (kiedyś nie było świateł pulsujących), gdzie był też inny układ komór.
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpnia 2011, 20:36:37 wysłana przez ZiomalCl »

Offline pioko17

  • Wiadomości: 329
  • Szczecin
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Semafory
« Odpowiedź #33 dnia: 28 Sierpnia 2011, 20:26:23 »
SBL na szlaku jednotorowym? Ma to jakiś sens?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Semafory
« Odpowiedź #34 dnia: 28 Sierpnia 2011, 20:28:39 »
Oczywiście, że ma — zwiększa przepustowość szlaku.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline pioko17

  • Wiadomości: 329
  • Szczecin
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Semafory
« Odpowiedź #35 dnia: 28 Sierpnia 2011, 20:41:52 »
A gdzie w Polsce takie występują? Bo raczej dużo ich nie ma.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Semafory
« Odpowiedź #36 dnia: 28 Sierpnia 2011, 20:44:03 »
Nie wszędzie jest sens + był taki przepis mówiący o tym, że na odcinkach ze zdalnym sterowaniem musi być SBL.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4113
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1296
Odp: Semafory
« Odpowiedź #37 dnia: 28 Sierpnia 2011, 21:55:21 »
Jak lecimy z ciekawostkami, to dodam jeszcze S2 w Chabówce.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Semafory
« Odpowiedź #38 dnia: 28 Sierpnia 2011, 22:11:42 »
To mam pytanie co do poniższego "S3". W takiej sytuacji semafor należy interpretować wg komory czy koloru?
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpnia 2011, 22:20:56 wysłana przez MasterYoda »
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Semafory
« Odpowiedź #39 dnia: 28 Sierpnia 2011, 22:19:33 »
Jakbyś przejechał taki semafor i na wytłumaczenie miałbyś, że czerwone było nie w tej komorze co powinno to komisja tarzałby się ze śmiechu… Pomimo tego całego bałaganu co panuje na PLK liczy się wyświetlony sygnał. No chyba że powstaną takie cuda gdzie Ie-1 będzie bezradna to traktujemy wtedy taki sygnał jako sygnał wątpliwy.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Semafory
« Odpowiedź #40 dnia: 28 Sierpnia 2011, 22:20:58 »
A od kiedy to jeździ się "na układ komór"? Owszem, był przypadek parę lat temu, gdy węglokrady zamienili soczewki, aby zatrzymać pociąg i mechanik widząc czerwone nie tam gdzie trzeba "olał" S1 (pewnie po powiadomieniu nastawni), ale w Ie-1 masz wyraźnie napisane co to jest sygnał stój (czerwone, a nie światło w komorze X od góry/dołu). Prawda?
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline pioko17

  • Wiadomości: 329
  • Szczecin
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Semafory
« Odpowiedź #41 dnia: 28 Sierpnia 2011, 22:27:56 »
Nie wszędzie jest sens + był taki przepis mówiący o tym, że na odcinkach ze zdalnym sterowaniem musi być SBL.

Czyli masz na myśli LCS-y?
Czyli Reda - Hel i Chabówka - Zakopane(?) ?

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Semafory
« Odpowiedź #42 dnia: 29 Sierpnia 2011, 15:57:12 »
Czyli masz na myśli LCS-y?

Tak, dawniej to się nazywało UZS (DUN).

Cytuj
Czyli Reda - Hel i Chabówka - Zakopane(?) ?

Nie jestem w stanie stwierdzić czy i od kiedy jakieś konkretniejsze przykłady sterowanie zdalnie nie mają SBL (a są takie).

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Semafory
« Odpowiedź #43 dnia: 29 Sierpnia 2011, 18:23:59 »
Tak nawiasem mówiąc jedną z przyczyn (fakt, że nie najważniejszą) wykolejenia Flirta na Śląsku było zabałaganione ułożenie świateł w semaforach - maszynista wyjeżdżając z Tychów miał pojedyńcze pomarańczowe w komorze dolnej, następnie w tym Mąkołowcu zatrzymal się blisko semafora i po 23 minutach postoju tamże dostał S10 - niestety górnego zielonego nie dojrzał, wydawało mu się, że widzi to samo co stację wcześniej (S5) i przez to w rozjazd wparował z 118 km/h na liczniku. Jednym z zaleceń Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych po tym wypadku jest "dokonanie analizy w zakresie możliwości ujednolicenia rozmieszczenia komór świetlnych sygnalizatora z masztem biało-czerwonym, z zachowaniem podziału komór światłem czerwonym, tak że pojedyńcze światło poniżej komory światła czerwonego, jeśli świeci samodzielnie, jest sygnałem wątpliwym".

I od razu przypomnę się ze zdjęciem wjazdowego na W-wę Jelonki - nowy semafor na zmodernizowanej i otwartej pod koniec 2009 r. linii. I jak tu nie kochać PLK-i?

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Semafory
« Odpowiedź #44 dnia: 29 Sierpnia 2011, 20:29:02 »
Tłumaczenie, że pomarańczowe było w innej komorze niż zwykle na innych semaforach jest takim trochę owijaniem w bawełnę.  Liczy się "obraz".

I od razu przypomnę się ze zdjęciem wjazdowego na W-wę Jelonki - nowy semafor na zmodernizowanej i otwartej pod koniec 2009 r. linii. I jak tu nie kochać PLK-i?

A co jest tu źle?

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Semafory
« Odpowiedź #45 dnia: 29 Sierpnia 2011, 21:18:42 »
Jednym z zaleceń Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych po tym wypadku jest "dokonanie analizy w zakresie możliwości ujednolicenia rozmieszczenia komór świetlnych sygnalizatora z masztem biało-czerwonym, z zachowaniem podziału komór światłem czerwonym, tak że pojedyńcze światło poniżej komory światła czerwonego, jeśli świeci samodzielnie, jest sygnałem wątpliwym".

Interesant.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Semafory
« Odpowiedź #46 dnia: 29 Sierpnia 2011, 21:30:38 »
No i? Ja mogę zacytować to samo:

Jednym z zaleceń Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych po tym wypadku jest "dokonanie analizy w zakresie możliwości ujednolicenia rozmieszczenia komór świetlnych sygnalizatora z masztem biało-czerwonym, z zachowaniem podziału komór światłem czerwonym, tak że pojedyńcze światło poniżej komory światła czerwonego, jeśli świeci samodzielnie, jest sygnałem wątpliwym".

Zgodnie z przepisami ważny jest obraz. Jeśli ważny jest obraz, to obojętnie w której komorze - ważne jest, żeby umieścić tak komory, aby dany obraz móc uzyskać. Nie ma przepisu mówiącego o tym, że semafor powinien wyświetlać S5 w tej górnej, a nie w tej dolnej komorze. Robienie tego jest na siłę. Przy semaforach czterokomorowych nie ma możliwości zrobić tak, żeby w każdym przypadku S5 było ponad czerwonym (np. gdy porównamy semafor o układzie zcpb z semaforem pcpb).
« Ostatnia zmiana: 29 Sierpnia 2011, 21:36:59 wysłana przez ZiomalCl »

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Semafory
« Odpowiedź #47 dnia: 29 Sierpnia 2011, 22:19:06 »
Jeśli dążymy do osiągnięcia bezpieczeństwa na sieci kolejowej nie możemy pozwalać sobie na to, żeby tak podstawową sprawę jak układ komór w semaforze, kształtować wedle czyjegoś widzimisie. PLKa zamiast szukać sposobu, szuka powodu - z jednej strony tłumaczy się, że kalibruje światło semafora na prawą szynę i nie może dopuszczać lokomotyw z kabiną po lewej stronie, bo maszynista może zauważyć sygnał o ćwierć sekundy później niż siedzący po prawej, a z drugiej strony z oszczędności utrzymuje na sieci różne dziwne i mylące semaforowe wynalazki zamiast dążyć do ujednolicenia sygnalizacji. Jakoś w tym przypadku bezpieczestwo PLKi nie obchodzi mimo, że sprawa została poruszona w raporcie powypadkowym.

Przepisy kolejowe naprawdę nie zostały spisane na kamiennych tablicach i przekazane PLK na górze Synaj - można i trzeba je zmieniać.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Semafory
« Odpowiedź #48 dnia: 29 Sierpnia 2011, 22:28:11 »
Mówię tylko, że to co niektórzy chcą uzyskać nie jest możliwe w praktyce. Dałem konkretny przykład. Mało tego - w nocy też z daleka widzisz w której komorze masz zielone? Nie, dlatego tę zmianę uważam za bezsensowną.

Offline kalapi

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Semafory
« Odpowiedź #49 dnia: 29 Sierpnia 2011, 22:50:29 »
... z jednej strony tłumaczy się, że kalibruje światło semafora na prawą szynę i nie może dopuszczać lokomotyw z kabiną po lewej stronie, bo maszynista może zauważyć sygnał o ćwierć sekundy później niż siedzący po prawej,

Właśnie nieraz siedząc po lewej stornie szybciej zauważysz semafor niż po prawej. Ponieważ są takie porośnięte krzaczory a PLK-ce ciężko to wyciąć, lepiej trawę kosić.

A teraz ciekawostka jaki sygnał wskazuje semafor ?

 

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Semafory
« Odpowiedź #50 dnia: 29 Sierpnia 2011, 22:55:02 »
Kwestia wycinania drzew nie jest taka prosta i nie zależy tylko od PLK. PLK musi uzyskać zgody od ekologów, żeby takie drzewka ruszyć. Są to kuriozalne przyczyny - zwłaszcza w przypadku, gdy takie drzewka wbijają się na tory, ale to prawda i znam przypadki z WWK, gdzie ekolodzy blokowali takie porządki.

Cytuj
A teraz ciekawostka jaki sygnał wskazuje semafor ?

Już samo to, że ma się wątpliwości powinno być alarmem w głowie maszynisty, który powinien zażądać Sz/R-305, a dyżurny powinien powiadomić monterów.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Semafory
« Odpowiedź #51 dnia: 29 Sierpnia 2011, 22:57:40 »
Powinno to być ujednolicone. Jak jadę i widzę semafor gdzie świeci się tylko dolna pomarańczowa komora to są dwie opcje. Albo S5 albo S10, S11, S12, S13 bez górnego. Z tym, że wtedy nie ma czasu się zastanawiać i niejednokrotnie (jak się nie pamięta konkretnego semafora) łapie się za hamulec. Nie zamierzam ryzykować ewentualnego wywalenia się na rozjeździe tylko dlatego, że PLKa ma gdzieś bezpieczeństwo ruchu i co semafor to inaczej ma komory. Już miałem przypadek gdy brakowało górnego zielonego i zamiast S10 wyszło S5… Oczywiście u dyżurnego jak zwykle wszystko było w najlepszym porządku. Traf chciał, że tarczę mijałem na pomarańczowo i gdy ją przejechałem na radiu powiedział mi tylko tyle, że wjazd podany. Z daleka natomiast świeciło się ładne pomarańczowe. Właśnie w tym przypadku coś mi nie przypasował układ komór i profilaktycznie zwolniłem do 20km/h -całe szczęście bo na rozjeździe była właśnie 20 na kierunek zwrotny… Dlatego właśnie powinno być to ujednolicone a nie w cały świat porobili i się cieszą, że to w ogóle działa. A w kwestii zabezpieczenia ruchu kolejowego powiem tylko tyle, że w teorii to pięknie wygląda. W praktyce czasem wychodzi jednak na to, że jak coś się popsuło jeszcze za parowozów tak do tej pory tego nie zrobili…
btw Mały pokaz możliwości naszej kochanej PLKi:
&feature=channel_video_title Rozumiem, że wszystko może się popsuć ale na PLK raczej jest na odwrót. Jak coś zepsutego naprawią to jest sensacja -"3 lata była uszkodzona tarcza i już ją zrobili!"

Już samo to, że ma się wątpliwości powinno być alarmem w głowie maszynisty, który powinien zażądać Sz/R-305, a dyżurny powinien powiadomić monterów.
A dyżurny Ci powie, "mechanik nie chrzań tylko jedź, przed tobą jechał i problemów nie robił" ;)
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Semafory
« Odpowiedź #52 dnia: 29 Sierpnia 2011, 23:00:04 »
Mówię tylko, że to co niektórzy chcą uzyskać nie jest możliwe w praktyce. Dałem konkretny przykład. Mało tego - w nocy też z daleka widzisz w której komorze masz zielone? Nie, dlatego tę zmianę uważam za bezsensowną.
Broni ktoś wstawić tam np. semafor pięciokomorowy, nawet jeśli jedna miałaby być zaślepiona? Naprawdę wszystko jest kwestią odpowiedniego ustalenia reguł i ich przestrzegania. A w nocy z daleka to owszem nie ma to znaczenia, ale w omówionym przypadku jak widać miało - i to powinno być wyznacznikiem dla PLKi co należy robić.

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Semafory
« Odpowiedź #53 dnia: 29 Sierpnia 2011, 23:01:30 »
A teraz ciekawostka jaki sygnał wskazuje semafor ?
Sr1.
Solo oración!

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Semafory
« Odpowiedź #54 dnia: 29 Sierpnia 2011, 23:04:26 »
To mechanik w takim przypadku jest współwinny. Tu nie powinno być obojętności - dla dobra wszystkich. Co do filmiku - zgadzam się z tym, co na PMK napisał @Paul. Pewne zabezpieczenia jednak działają - zwykle choinki są razem z czerwonym. Nie ma urządzeń niezawodnych, wiemy o tym wszyscy. Jednak ludziom powinno zależeć na tym, aby ich utrzymanie było na jak najlepszym poziomie, żeby do podobnych scen jak z filmu nie dochodziło zbyt często. A tutaj potrzeba zmieniać ludzką mentalność zarówno wśród pracowników PLK, jak i przewoźników (no i ktoś musi sypnąć groszem).

Siecool - spoko, sypnij groszem to wszystko będzie można wymienić :) Dlatego też to nie jest realne ot tak na kiwnięcie palcem. Są przegięcia w tym temacie (jak np. sygnały z lat 50ych, 60ych do tej pory występujące), jednak dziś jest taka mentalność - nie ma kasy, to odkładamy. A takie zmiany są robione głównie przy modernizacjach. Na to trzeba robić przetargi itd... Pracownicy PLK mogą tylko naprawiać/wymieniać w ramach bieżącego utrzymania.
« Ostatnia zmiana: 29 Sierpnia 2011, 23:14:26 wysłana przez ZiomalCl »

Offline kalapi

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Semafory
« Odpowiedź #55 dnia: 30 Sierpnia 2011, 00:54:56 »
Tylko jak @mechatronik by nie zwolnił i by wjechał V-max za bok to go zamknęli (patrz wypadek w Babach) a ludzie z PLK na wolności by byli. I to jest sprawiedliwość ?

Moim zdaniem najlepsza opcja to kamera na lokomotywie (bodajże Husarze takie coś mają) oraz pełna rejestracja rozmów na radiu. Wtedy siadamy oglądamy i wszystko jasne.

A ten semafor co wrzuciłem to "Wolna droga ze zmniejszoną prędkością" oO

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Semafory
« Odpowiedź #56 dnia: 30 Sierpnia 2011, 01:06:17 »
A ten semafor co wrzuciłem to "Wolna droga ze zmniejszoną prędkością" oO
Górne ramie nie stoi. "Jak nie stoi to nie pojedziesz, hej..." - prosta zasada znana od tysiącleci ;)
Tym bardziej sygnał nocny przy takim ułożeniu ramion i lamp nie wskazuje na sygnał Sr3.
Solo oración!

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Semafory
« Odpowiedź #57 dnia: 30 Sierpnia 2011, 01:30:48 »
"Jak nie stoi to nie pojedziesz, hej..." - prosta zasada znana od tysiącleci ;)
Znajomy instruktor opowiadał kiedyś jak w Technikum Kolejowym uczyli przyszłe dyżurne ruchu zależności kształtowej To od semafora. Żeby wiedza lepiej do głowy wchodziła uczyli: "Gdy on się podnosi ona się kładzie" -żadna przyszła pani dyżurna nie miała problemu z zapamiętaniem tej prostej zależności ;). Taki mały OT ;>
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Semafory
« Odpowiedź #58 dnia: 30 Sierpnia 2011, 01:39:34 »
Jak już rozmowa o kształtownych, to w Świdwinie na taki sygnał natrafiłem.

Nieładnie tak usuwać zdjęcie po tym, jak odpisałem co faktycznie na nim jest. A że jeszcze zrobiłeś to bez żadnej PW/zaraportowania wiadomości z prośbą o usunięcie postu - wklejam obrazek z powrotem.
ZiomalCl
« Ostatnia zmiana: 30 Sierpnia 2011, 02:12:06 wysłana przez ZiomalCl »
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Semafory
« Odpowiedź #59 dnia: 30 Sierpnia 2011, 01:46:00 »
Ja tu widzę dwa semafory - drugi zasłonięty pierwszym...
« Ostatnia zmiana: 30 Sierpnia 2011, 02:06:06 wysłana przez ZiomalCl »