Autor Wątek:  Tekstury - początki  (Przeczytany 38759 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Tekstury - początki
« dnia: 25 Lipca 2011, 15:31:38 »
Witam, ostatnio nudząc się doszedłem do wniosku że pobawiłbym się w nakładanie tekstur na lokomotywy do symka ale natrafiłem na problem, nie wiem kompletnie jak się do tego zabrać. Mógłby mi ktoś w tym temacie objaśnić to?
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Lipca 2011, 15:39:33 »
Materiały, chęci, czas. Musiałbyś też ogarnąć program, w którym robiłbyś tekstury. Polecam GIMP'a.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Lipca 2011, 15:43:45 »
Co do materiałów to mogę próbować na początku z jedną lokomotywą a potem jak nauczę się to coś więcej. Chęci mam ale jest ten problem że nie mogę tego ogarnąć. Czasu jak na razie mam bardzo dużo. Właśnie gimpa mam więc program graficzny to nie problem. Szkoda tylko że żadnego tutoriala nie ma, dlatego założyłem ten wątek, mam nadzieje że ktoś to wytłumaczy i nie tylko mi a innym się też przyda.
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline Davidsonxx

  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Lipca 2011, 18:42:56 »
Ja też niedawno zacząłem się tym bawić i powiem, że wcale nie jest to takie trudne. Używam oczywiście GIMPa. Układ tekstury 303E "rozknociłem" malując każdy kwadracik/kawałek tekstury jakimś jaskrawym kolorem. Najgorzej jest zrobić równo połączenia boku z drzwiami, aczkolwiek trzeba umieć operować narzędziem perspektywa i wszystko staje się prostsze :) A jak coś trzeba wymazać to "stempelek i plasterek" jak to któryś z forumowiczów mówi ;)

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Lipca 2011, 18:54:25 »
Dokładnie, bierzesz ''nożyczki'' i ze zdjęć ucinasz i nakładasz na teksturę, po czym wrzucasz do MaSzyny i sprawdzasz i poprawiasz i tak w kółko. Życzę powodzenia.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Lipca 2011, 19:12:05 »
Dzięki za rady. Pobawie się i może coś wyjdzie.
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Lipca 2011, 19:13:47 »
Jak bierzesz się za siódemki to pamiętaj, żebyś nie nakładał 4e na 303e, lub odwrotnie.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Lipca 2011, 18:35:37 »
Mam pytanie, może i głupie, ale pomyślałem, że będzie szybciej. Nie mogłem nic znaleźć na forum na ten temat. Chciałbym mianowicie spytać jak od podstaw zacząc pracę z nakładaniem tekstur na konkretny model lokomotywy. Uściślając pytanie, skad wziąć model loka na który mógłbym nałożyc teksturę. Przepraszam za pytanie, ale tak jak założyciel niniejszego wątku, zamierzam zacząć bawić się Gimpem, ale jestem kompletnie ciemny w tym temacie, stąd moja prośba o pomoc.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Lipca 2011, 18:42:01 »
Tak na marginesie: chciałbym zapytać, dlaczego chcecie robić tekstury lokomotyw? Z ankiety, którą zrobiłem, wynika, że potrzebna jest masa różnych innych rzeczy, ale akurat nie tekstury lokomotyw.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #9 dnia: 26 Lipca 2011, 18:43:35 »
Jeśli chodzi o mnie to uważam, że od czegoś trzeba zacząć, wydaje mi się, że to akurat poprostu jest rzeczą najprostszą, stąd moje pytanie.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Lipca 2011, 18:54:51 »
@Tomaszek_Lodz - nie bierzesz modelu tylko teksturę danej lokomotywy, i bawisz się w nakładanie ze zdjęć na teksturę. Jakbyś się chciał bawić z modelem to zgłoś się do bardziej zaawansowanych.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 751
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #11 dnia: 26 Lipca 2011, 19:17:01 »
Skoro już temat tekstur został poruszony, mam następujące pytania. W jaki sposób pociąć zdjęcia by nadawały się na teksturę? Na co zwracać najbardziej uwagę? Bo zauważyłem, że materiału jest, tylko samo przygotowanie go nie jest proste.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Lipca 2011, 19:27:55 »
Pociąć zdjęcia?

Myślę, że nie ma potrzeby wycinania zdjęć itp.. Można ew. poprawić zniekształcenia sferyczne itp., bo kadrowanie zdjęć jest niepotrzebne - i tak samemu wycina się potrzebny fragment i go obrabia nakładając na teksturę.

To nie zajmuje dużo czasu - dla wprawionej w boju osoby, w zależności od stopnia potrzebnych modyfikacji - od 1 do 5 minut.

Ludziom po prostu brakuje chęci i czasu - to nie jest wina krzywych zdjęć itp. :)

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 751
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #13 dnia: 26 Lipca 2011, 19:35:20 »
@Cesky jakiego programu do tworzenia swoich tekstur używasz hm? Albo jaki polecasz? Uwierz mi nie wszystkim brakuje chęci. No z czasem już nieco gorzej, ale myślę, że pewnie większość z nas chcę coś zrobić dla symka, tylko, że brakuje zacięcia i dążenia do celu, mimo pierwszych zapewne wielu niepowodzeń na samym starcie. W tym pewnie tkwi sedno i dlatego tylko garstce ludzi się to udaje. Moim zdaniem ten problem na pewno częściowo rozwiązałby tutorial na którym by były zaprezentowane opcje i możliwości np Gimp'a. Tylko pytanie kto się tego podejmie? Sam szukałem w necie takich filmików dla początkujących w tej materii, ale niestety za wiele nie znalazłem.
« Ostatnia zmiana: 26 Lipca 2011, 20:07:58 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #14 dnia: 26 Lipca 2011, 20:55:06 »
Przeszło mi przez głowę zrobienie filmiku instruktażowego, z tym że byłby on oparty na Photoshopie. Poza tym muszę jeszcze ogarnąć temat tworzenia filmów tego typu, bo nigdy czegoś takiego nie robiłem.
« Ostatnia zmiana: 26 Lipca 2011, 21:39:07 wysłana przez Cesky Kretek »

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #15 dnia: 26 Lipca 2011, 21:17:24 »
Zrób, mimo, że jest w PS. Przedstaw jak wygląda zabawa z tym, ktoś zachce to ''kupi'' PS i zacznie działać ;)
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline adzik

  • Wiadomości: 58
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Sierpnia 2011, 18:32:19 »
Przeszło mi przez głowę zrobienie filmiku instruktażowego, z tym że byłby on oparty na Photoshopie. Poza tym muszę jeszcze ogarnąć temat tworzenia filmów tego typu, bo nigdy czegoś takiego nie robiłem.

Jeżeli nadal chętny to mogę pomóc w próbach nagrywania tego typu filmików.

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Sierpnia 2011, 20:14:32 »
@Krzystek60 Nie zaczynaj od dużych lokomotyw, zacznij nakładać kawałki zdjęć (wycinaj zaznaczeniem prostokątnym, jak ja to robię i nie ma problemu) na istniejące fragmenty oteksturowania.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #18 dnia: 03 Sierpnia 2011, 21:18:36 »
Nie, najlepiej próbować na 4E bądź 303E (moją pierwszą teksturą była 07-198, a pierwszą wydaną 45-010).
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #19 dnia: 03 Sierpnia 2011, 22:00:52 »
A ja myślę, że najłatwiejszy poziom do Eaos. Chociaż ja uczyłem się na bardzo starym mapowaniu wagonów osobowych.

Offline jussi19

  • Wiadomości: 178
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #20 dnia: 04 Sierpnia 2011, 17:04:32 »
A czy ktoś mógłby wytłumaczyć tak sensownie, jak podczas tworzenia tekstury np. 303E połączyć bok lokomotywy z czołem. Bo mi udawało się stworzyć bok, ale zawsze moja praca stawała właśnie na połączeniu bok-czoło. Czy wy to po prostu tworzycie za pomocą np. stempla, powoli zamalowując to miejsce? Drugie moje pytanie brzmi, jak wymazać reflektory z tekstury by pozostała taka wypukłość jak na załączonym screenie.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #21 dnia: 04 Sierpnia 2011, 17:10:38 »
Stempelek i plasterek.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #22 dnia: 04 Sierpnia 2011, 20:37:40 »
Taka cenna uwaga - pamietajcie o tym zeby pod kazdym elementem typu reflektor, porecz, zderzak zastosowac cien.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #23 dnia: 04 Sierpnia 2011, 20:48:12 »
Cytuj
Stempelek i plasterek.
?
Ja zazwyczaj w takich miejscach używam "paluszka" w celu rozsmarowania koloru, i jak dla mnie wychodzi ten sam efekt :-D.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #24 dnia: 04 Sierpnia 2011, 20:50:16 »
Uzywaj i frytek byle efekt operacji byl zadowalajacy i jak najrealniejszy.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #25 dnia: 04 Sierpnia 2011, 22:27:51 »
Ja zazwyczaj w takich miejscach używam "paluszka" w celu rozsmarowania koloru, i jak dla mnie wychodzi ten sam efekt :-D.
Tak, a potem wychodzi coś takiego jak w Twojej 409Da. Można to stosować, ale należy dobrać odpowiedni pędzel i ewentualnie zamaskować plasterkiem.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Davidsonxx

  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #26 dnia: 04 Sierpnia 2011, 22:41:00 »
Ja zazwyczaj w takich miejscach używam "paluszka" w celu rozsmarowania koloru, i jak dla mnie wychodzi ten sam efekt :-D.
Tak, a potem wychodzi coś takiego jak w Twojej 409Da. Można to stosować, ale należy dobrać odpowiedni pędzel i ewentualnie zamaskować plasterkiem.

Dokładnie, używając paluszka powstają widoczne smugi i nienaturalnie rozmazane kawałki tekstury. Po zestawie stempelek + plasterek retuszu ciężko jest się dopatrzeć, nie ma po nich śladu.

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #27 dnia: 04 Sierpnia 2011, 22:55:21 »
A np. użycie gumki do wymazania reflektorów i potem użycie paluszka do zakrycia efektów wygumkowania?
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline Davidsonxx

  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #28 dnia: 05 Sierpnia 2011, 10:03:30 »
W symku pod reflektorami i tak tego nie widać, ale patrząc na samą teksturę pięknie to się nie prezentuje. Popatrz sobie np. na tekstury siódemek, w każdej zastosowano klonowanie.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #29 dnia: 05 Sierpnia 2011, 10:58:21 »
Nie zawsze nie ma to znaczenia, np. w SU45 boki reflektorów są mapowane z pudła tak gdzie były reflektory.

Tak jak napisałem, paluszka można stosować ale z odpowiednim pędzlem. Może zaistnieć konieczność poprawienia plasterkiem.
« Ostatnia zmiana: 05 Sierpnia 2011, 11:23:49 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio