- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Krzystek60 w 25 Lipca 2011, 15:31:38

Tytuł: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Krzystek60 w 25 Lipca 2011, 15:31:38
Witam, ostatnio nudząc się doszedłem do wniosku że pobawiłbym się w nakładanie tekstur na lokomotywy do symka ale natrafiłem na problem, nie wiem kompletnie jak się do tego zabrać. Mógłby mi ktoś w tym temacie objaśnić to?
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 25 Lipca 2011, 15:39:33
Materiały, chęci, czas. Musiałbyś też ogarnąć program, w którym robiłbyś tekstury. Polecam GIMP'a.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Krzystek60 w 25 Lipca 2011, 15:43:45
Co do materiałów to mogę próbować na początku z jedną lokomotywą a potem jak nauczę się to coś więcej. Chęci mam ale jest ten problem że nie mogę tego ogarnąć. Czasu jak na razie mam bardzo dużo. Właśnie gimpa mam więc program graficzny to nie problem. Szkoda tylko że żadnego tutoriala nie ma, dlatego założyłem ten wątek, mam nadzieje że ktoś to wytłumaczy i nie tylko mi a innym się też przyda.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Davidsonxx w 25 Lipca 2011, 18:42:56
Ja też niedawno zacząłem się tym bawić i powiem, że wcale nie jest to takie trudne. Używam oczywiście GIMPa. Układ tekstury 303E "rozknociłem" malując każdy kwadracik/kawałek tekstury jakimś jaskrawym kolorem. Najgorzej jest zrobić równo połączenia boku z drzwiami, aczkolwiek trzeba umieć operować narzędziem perspektywa i wszystko staje się prostsze :) A jak coś trzeba wymazać to "stempelek i plasterek" jak to któryś z forumowiczów mówi ;)
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 25 Lipca 2011, 18:54:25
Dokładnie, bierzesz ''nożyczki'' i ze zdjęć ucinasz i nakładasz na teksturę, po czym wrzucasz do MaSzyny i sprawdzasz i poprawiasz i tak w kółko. Życzę powodzenia.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Krzystek60 w 25 Lipca 2011, 19:12:05
Dzięki za rady. Pobawie się i może coś wyjdzie.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 25 Lipca 2011, 19:13:47
Jak bierzesz się za siódemki to pamiętaj, żebyś nie nakładał 4e na 303e, lub odwrotnie.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Tomaszek_Łódź w 26 Lipca 2011, 18:35:37
Mam pytanie, może i głupie, ale pomyślałem, że będzie szybciej. Nie mogłem nic znaleźć na forum na ten temat. Chciałbym mianowicie spytać jak od podstaw zacząc pracę z nakładaniem tekstur na konkretny model lokomotywy. Uściślając pytanie, skad wziąć model loka na który mógłbym nałożyc teksturę. Przepraszam za pytanie, ale tak jak założyciel niniejszego wątku, zamierzam zacząć bawić się Gimpem, ale jestem kompletnie ciemny w tym temacie, stąd moja prośba o pomoc.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Ra w 26 Lipca 2011, 18:42:01
Tak na marginesie: chciałbym zapytać, dlaczego chcecie robić tekstury lokomotyw? Z ankiety, którą zrobiłem, wynika, że potrzebna jest masa różnych innych rzeczy, ale akurat nie tekstury lokomotyw.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Tomaszek_Łódź w 26 Lipca 2011, 18:43:35
Jeśli chodzi o mnie to uważam, że od czegoś trzeba zacząć, wydaje mi się, że to akurat poprostu jest rzeczą najprostszą, stąd moje pytanie.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 26 Lipca 2011, 18:54:51
@Tomaszek_Lodz - nie bierzesz modelu tylko teksturę danej lokomotywy, i bawisz się w nakładanie ze zdjęć na teksturę. Jakbyś się chciał bawić z modelem to zgłoś się do bardziej zaawansowanych.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 26 Lipca 2011, 19:17:01
Skoro już temat tekstur został poruszony, mam następujące pytania. W jaki sposób pociąć zdjęcia by nadawały się na teksturę? Na co zwracać najbardziej uwagę? Bo zauważyłem, że materiału jest, tylko samo przygotowanie go nie jest proste.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 26 Lipca 2011, 19:27:55
Pociąć zdjęcia?

Myślę, że nie ma potrzeby wycinania zdjęć itp.. Można ew. poprawić zniekształcenia sferyczne itp., bo kadrowanie zdjęć jest niepotrzebne - i tak samemu wycina się potrzebny fragment i go obrabia nakładając na teksturę.

To nie zajmuje dużo czasu - dla wprawionej w boju osoby, w zależności od stopnia potrzebnych modyfikacji - od 1 do 5 minut.

Ludziom po prostu brakuje chęci i czasu - to nie jest wina krzywych zdjęć itp. :)
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 26 Lipca 2011, 19:35:20
@Cesky jakiego programu do tworzenia swoich tekstur używasz hm? Albo jaki polecasz? Uwierz mi nie wszystkim brakuje chęci. No z czasem już nieco gorzej, ale myślę, że pewnie większość z nas chcę coś zrobić dla symka, tylko, że brakuje zacięcia i dążenia do celu, mimo pierwszych zapewne wielu niepowodzeń na samym starcie. W tym pewnie tkwi sedno i dlatego tylko garstce ludzi się to udaje. Moim zdaniem ten problem na pewno częściowo rozwiązałby tutorial na którym by były zaprezentowane opcje i możliwości np Gimp'a. Tylko pytanie kto się tego podejmie? Sam szukałem w necie takich filmików dla początkujących w tej materii, ale niestety za wiele nie znalazłem.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 26 Lipca 2011, 20:55:06
Przeszło mi przez głowę zrobienie filmiku instruktażowego, z tym że byłby on oparty na Photoshopie. Poza tym muszę jeszcze ogarnąć temat tworzenia filmów tego typu, bo nigdy czegoś takiego nie robiłem.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 26 Lipca 2011, 21:17:24
Zrób, mimo, że jest w PS. Przedstaw jak wygląda zabawa z tym, ktoś zachce to ''kupi'' PS i zacznie działać ;)
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: adzik w 03 Sierpnia 2011, 18:32:19
Przeszło mi przez głowę zrobienie filmiku instruktażowego, z tym że byłby on oparty na Photoshopie. Poza tym muszę jeszcze ogarnąć temat tworzenia filmów tego typu, bo nigdy czegoś takiego nie robiłem.

Jeżeli nadal chętny to mogę pomóc w próbach nagrywania tego typu filmików.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 03 Sierpnia 2011, 20:14:32
@Krzystek60 Nie zaczynaj od dużych lokomotyw, zacznij nakładać kawałki zdjęć (wycinaj zaznaczeniem prostokątnym, jak ja to robię i nie ma problemu) na istniejące fragmenty oteksturowania.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: szogun w 03 Sierpnia 2011, 21:18:36
Nie, najlepiej próbować na 4E bądź 303E (moją pierwszą teksturą była 07-198, a pierwszą wydaną 45-010).
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 03 Sierpnia 2011, 22:00:52
A ja myślę, że najłatwiejszy poziom do Eaos. Chociaż ja uczyłem się na bardzo starym mapowaniu wagonów osobowych.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: jussi19 w 04 Sierpnia 2011, 17:04:32
A czy ktoś mógłby wytłumaczyć tak sensownie, jak podczas tworzenia tekstury np. 303E połączyć bok lokomotywy z czołem. Bo mi udawało się stworzyć bok, ale zawsze moja praca stawała właśnie na połączeniu bok-czoło. Czy wy to po prostu tworzycie za pomocą np. stempla, powoli zamalowując to miejsce? Drugie moje pytanie brzmi, jak wymazać reflektory z tekstury by pozostała taka wypukłość jak na załączonym screenie.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: szogun w 04 Sierpnia 2011, 17:10:38
Stempelek i plasterek.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 04 Sierpnia 2011, 20:37:40
Taka cenna uwaga - pamietajcie o tym zeby pod kazdym elementem typu reflektor, porecz, zderzak zastosowac cien.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 04 Sierpnia 2011, 20:48:12
Cytuj
Stempelek i plasterek.
?
Ja zazwyczaj w takich miejscach używam "paluszka" w celu rozsmarowania koloru, i jak dla mnie wychodzi ten sam efekt :-D.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 04 Sierpnia 2011, 20:50:16
Uzywaj i frytek byle efekt operacji byl zadowalajacy i jak najrealniejszy.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: szogun w 04 Sierpnia 2011, 22:27:51
Ja zazwyczaj w takich miejscach używam "paluszka" w celu rozsmarowania koloru, i jak dla mnie wychodzi ten sam efekt :-D.
Tak, a potem wychodzi coś takiego jak w Twojej 409Da. Można to stosować, ale należy dobrać odpowiedni pędzel i ewentualnie zamaskować plasterkiem.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Davidsonxx w 04 Sierpnia 2011, 22:41:00
Ja zazwyczaj w takich miejscach używam "paluszka" w celu rozsmarowania koloru, i jak dla mnie wychodzi ten sam efekt :-D.
Tak, a potem wychodzi coś takiego jak w Twojej 409Da. Można to stosować, ale należy dobrać odpowiedni pędzel i ewentualnie zamaskować plasterkiem.

Dokładnie, używając paluszka powstają widoczne smugi i nienaturalnie rozmazane kawałki tekstury. Po zestawie stempelek + plasterek retuszu ciężko jest się dopatrzeć, nie ma po nich śladu.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Krzystek60 w 04 Sierpnia 2011, 22:55:21
A np. użycie gumki do wymazania reflektorów i potem użycie paluszka do zakrycia efektów wygumkowania?
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Davidsonxx w 05 Sierpnia 2011, 10:03:30
W symku pod reflektorami i tak tego nie widać, ale patrząc na samą teksturę pięknie to się nie prezentuje. Popatrz sobie np. na tekstury siódemek, w każdej zastosowano klonowanie.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: szogun w 05 Sierpnia 2011, 10:58:21
Nie zawsze nie ma to znaczenia, np. w SU45 boki reflektorów są mapowane z pudła tak gdzie były reflektory.

Tak jak napisałem, paluszka można stosować ale z odpowiednim pędzlem. Może zaistnieć konieczność poprawienia plasterkiem.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 06 Sierpnia 2011, 08:29:09
Cytuj
Tak jak napisałem, paluszka można stosować ale z odpowiednim pędzlem.
I tak można zdziałać dużo rzeczy np. zamaskować linię między częściami tekstury, spowodowaną np. że jedna część jest jaśniejsza od drugiej.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 06 Sierpnia 2011, 09:39:38
zamaskować linię między częściami tekstury, spowodowaną np. że jedna część jest jaśniejsza od drugiej.
Hmm... takiej sytuacji być nie powinno, bo mimo łagodnego przejścia różnice będą widoczne.
Co do kwestii maskowania itp. - mówię o PS - bardzo dobrze sprawdza się stempel z obniżoną mocą krycia (60-80%).

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: kamil1306 w 17 Sierpnia 2011, 15:24:55
Hej koledzy:) Mam taki problem, ćwiczę sobie nakładanie tekstury ze zdjęć na EU07 ale mam kłopot bo zdjęcie jest większe niż układ tekstury który już otworzyłem gotowy z maszyny i gdy wycinam kawałek ze zdjęcia i wklejam na tą teksturę to mi się to nie pokrywa np. rozmiar okna.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: KormaK w 17 Sierpnia 2011, 15:32:06
Po prostu użyj narzędzia do skalowania obrazka i zmieniaj wymiary zdjęcia tak, aby były zachowane proporcje jak na oryginalnej teksturze. :) Oczywiście zakładam, że robisz teksturę w GIMPie.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: kamil1306 w 17 Sierpnia 2011, 15:35:53
Tak korzystam z Gimpa, ale możesz powiedzieć co i gdzie wcisnąć aby uzyskać taki efekt?
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: KormaK w 17 Sierpnia 2011, 15:40:05
Pokazany guzik w załączniku. :) Oczywiście najpierw wklejasz zdjęcie, a potem naciskasz ten guzik od tej funkcji i skalujesz (klikasz LPM na obrazek, trzymiesz i odpowiednio powiększasz/zmniejszasz ruchem myszki).
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: kamil1306 w 20 Sierpnia 2011, 10:25:09
Napotkałem kolejny problem pracy w Gimpie. Czy jest możliwość zrobienia tak, aby ten kawałek który wycinam ze zdjęcia był lekko przeźroczysty bo na oko to ciężko jest odpowiednio wszystko dopasować chyba że po małych kawałeczkach sklejać teksturę.

Po zmianie wersji forum na 2.0 nie działa skrypt automatycznego łączenia ostatnich wypowiedzi jednego użytkownika. Nie zwalnia to jednak z konieczności przestrzegania Regulaminu, a zwłaszcza zapisu w punkcie 12 obowiązków Użytkownika. Osoby nagminnie naruszające ten punkt Regulaminu nagradzane będą przyznaniem ostrzeżenia.
/Żuk
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Davidsonxx w 20 Sierpnia 2011, 11:17:53
Okno Warstwy (Ctrl+L) i przestawiasz krycie odpowiedniej warstwy suwakiem u góry. Jeżeli masz jedną warstwę, to wytnij z niej interesujący Cię element i wklej jako nową warstwę.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 20 Sierpnia 2011, 11:44:25
Napotkałem kolejny problem pracy w Gimpie. Czy jest możliwość zrobienia tak, aby ten kawałek który wycinam ze zdjęcia był lekko przeźroczysty bo na oko to ciężko jest odpowiednio wszystko dopasować chyba że po małych kawałeczkach sklejać teksturę.
Czy chodzi Ci o płynne przejście pomiędzy fragmentami tekstury, czy samą zmianę procentu krycia?
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: kamil1306 w 21 Sierpnia 2011, 11:26:34
Cesky chodzi mi raczej o samą zmianę procentu krycia, ale jak już wspomniałeś o płynnych przejściach to jeśli możesz to mi i to wytłumacz.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 14 Października 2011, 15:49:35
nie bierzesz modelu tylko teksturę danej lokomotywy, i bawisz się w nakładanie ze zdjęć na teksturę.

Jeśli zrobię tak jak opisujesz to co stanie się z poprzednią teksturą na którą nakładam nowe zdjęcia? Zrobić jej kopie zapasową, żeby nie stracić oryginału i bazować z nakładaniem zdjęć na kopi? Czy jak? Bo chcę wziąć się za robienie tekstur tylko nie wiem od czego zacząć.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 14 Października 2011, 16:27:55
Tak, zrób kopię zapasową i nakładaj na kopię, jak zrobisz całą teksturę to nazwij ją prawidłowo i gotowe.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 14 Października 2011, 16:31:53
Dziękuje :)
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 14 Października 2011, 19:09:38
Mógłby ktoś podpowiedzieć jak połączyć zdjęcia boku byka w jedno w Gimpie?
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: maacius w 14 Października 2011, 19:26:31
Wklejasz sobie jedno (na teksturę, odpowiednio wycięte), skalujesz, (ew. retusz), wklejasz drugie, robisz to samo. Ślady po łączeniu "zamazujesz" plasterkiem.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 14 Października 2011, 19:35:41
A co zrobić żeby równo wyciąć teksturę boku lokomotywy?
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Benek w 14 Października 2011, 21:25:42
A co to znaczy równo? Równy prostokąt to i w IrfanView wytniesz.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 14 Października 2011, 21:36:15
A teksturę boku lepiej z dwóch kawałków sklejać czy z jednego? I jak później zamaskować łączenie bo koledzy wyżej pisali żeby łatką. Próbowałem ale przy łatce mam kółko przekreślone i nie mogę nic retuszować.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 14 Października 2011, 21:58:44
Skaluje do jakiego rozmiaru?
Czoło byka w załączniku może być czy nie za bardzo?
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 14 Października 2011, 22:07:36
Ja robię tak:
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Szopa w 15 Października 2011, 12:28:33
A teksturę boku lepiej z dwóch kawałków sklejać czy z jednego? I jak później zamaskować łączenie bo koledzy wyżej pisali żeby łatką. Próbowałem ale przy łatce mam kółko przekreślone i nie mogę nic retuszować.
Żeby łatka działała, najpierw musisz zaznaczyć obszar, do którego obraz ma być "wyrównany". W tym celu najeżdżasz kursorem na obszar, który Cię interesuje, wciskasz control i jednocześnie naciskasz lewy przycisk na myszce.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 15 Października 2011, 14:14:49
Mam pewną propozycję. Mianowicie, żeby w tym temacie udzielił się, każdy kto tworzy tekstury i podał jakieś cenne informacje na temat tworzenia. I mógł by ten wątek zostać przyklejony i służyć za turtorial odnośnie tworzenia tekstur.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 15 Października 2011, 14:24:13
Panie Mechanik cenne uwagi już tutaj są, tylko trzeba czytać między wierszami by je dostrzec i przede wszystkim czytać ze zrozumieniem ;).
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 15 Października 2011, 14:29:05
cenne uwagi już tutaj są, tylko trzeba czytać między wierszami by je dostrzec i przede wszystkim czytać ze zrozumieniem ;).

Czytać umiem i widzę, że są. Tutaj są pobieżnie opisane podstawy. Miałem na myśli dokładniejsze opisanie "kosmetyki" tekstury. Jestem w tym temacie zielony i każda porada nawet najmniej ważna się przyda. Musimy sobie pomagać, prawda ?

EDIT: To jeszcze jedno pytanie na, które W TYM temacie odpowiedzi nie znalazłem. W załącznikach screeny na, których pokazałem o co dokładnie chodzi. Pytanie jak wyprostować zdjęcie w taki sposób, żeby górna część czoła była prosta? Tak jak jest na bazowej teksturze.
Na screnie nr.1 jest tak jak powinno być. Jak to uzyskać na drugim ?
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 15 Października 2011, 14:48:09
Tak, ale zobacz, że nie było kiedyś osób które pomagały i tutorialów i każdy robił co mu podpowiedziała głowa.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 15 Października 2011, 15:19:48
Tak, ale zobacz, że nie było kiedyś osób które pomagały i tutorialów i każdy robił co mu podpowiedziała głowa.

Wiem. Liczę się z tym. Ale w końcu po to ktoś założył ten wątek, by inni mogli uzyskać potrzebną pomoc. :)
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: szogun w 15 Października 2011, 15:24:04
Taki szczegół że Rumcajs to 303E a Ty chcesz go nałożyć na 4E ;)
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 15 Października 2011, 15:25:03
Taki szczegół że Rumcajs to 303E a Ty chcesz go nałożyć na 4E ;)

Nie czepiaj się szczegółów. To jest tylko zdjęcie poglądowe, mające charakter porównawczy.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: szogun w 15 Października 2011, 15:27:10
Tak, nieistotny szczegół. Do wyprostowania powinny wystarczyć Perspektywa, stempelek i plasterek. Jak tego użyć? Na czuja.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 18 Października 2011, 09:29:25
Ja mam takie pytanie czy rozdzielczość tekstury ma znaczenie? Po otworzeniu tekstury Gimpie tekstura ma wymiary 1024*1024. Chodzi mi o to czy może być większa.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 18 Października 2011, 10:28:18
Może być większa, jeśli zachowasz odpowiednie proporcje boków.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: adsim w 18 Października 2011, 10:29:22
Może, tylko pytanie brzmi, czy będzie miało to sens. Nie zawsze jest to opłacalne.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Ra w 18 Października 2011, 11:14:14
Proporcje boków nie są istotne, tekstura do mapowania widziana jest jako kwadrat o boku długości 1 (od 0.0 do 1.0). Wyjątkiem są tylko tekstury dróg i chodników, w ich przypadku proporcje są uwzględniane. Maksymalny bok tekstury akceptowany przez karty to bodajże 8192 pikseli, jeśli karta nie akceptuje takich rozmiarów, EXE ją zmniejszy (co wydłuży wczytywanie w przypadku TGA). Zmniejszanie nie dotyczy BMP ani TEX.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 18 Października 2011, 14:57:45
W teksturach jak widziałem czoło ma większe rozmiary niż boki lokomotywy i jak sądzę nie ma to znaczenia. A w teksturze która robię mogę wykorzystać elementy np pokrycie dachu z innych plików? @Ra dzięki za konkretną odpowiedź.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: KormaK w 18 Października 2011, 16:53:55
Tak, licencja symulatora pozwala na takie rzeczy, jednak lepiej przed tym zapytać się twórcy tego elementu o zgodę, żeby nie było niepotrzebnych niedomówień. :) Najlepiej potem (a raczej tak powinno się robić) w pliku informacyjnym umieścić o tym stosowną informację.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: adsim w 18 Października 2011, 19:33:00
Bez przesady. Jeśli weźmie sobie jakieś duperele, to nie musi się pytać. Byle dopasował kolory żeby wyglądało jak z lokomotywy, którą robi. Gorzej jakby wziął całą tex i zmienił tylko nr, to by było już nieładne:).
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 18 Października 2011, 20:44:06
Chciałem dzisiaj sprawdzić moja teksturę i moje czoło zamieniłem z innym w gotowej teksturze. Po uruchomieniu wygląda zacnie tylko jest jedno ale. Nie wiem dlaczego ale z poprzedniego czoła widać naklejki ostrzegawcze od sprzęgu ogrzewania... Ktoś wie dlaczego. Może dzisiaj wrzuce screen bo obecnie w trakcji brak napięcia;)
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 18 Października 2011, 20:46:45
A gdzie masz te nowe naklejki? Na teksturze na czole? Bo naklejki są osobno w pliku tekstury.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: kamil1306 w 18 Października 2011, 21:02:57
A jak usunąć np. poręcze które są na zdjęciu przy drzwiach lokomotywy?
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 18 Października 2011, 21:06:16
Z tego co się orientuje to poręczy na zdjęciu się nie usuwa tylko retuszuje na teksturze :).
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: kamil1306 w 18 Października 2011, 21:08:32
W jaki sposób mogę to zrobić? Zamalować czy co?
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 18 Października 2011, 21:16:51
Trzeba uważnie czytać. W skrócie używasz stempelka i plasterka jak ktoś już wcześniej napisał.
A jak coś trzeba wymazać to "stempelek i plasterek" jak to któryś z forumowiczów mówi ;)
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 18 Października 2011, 21:56:03
A będzie coś nie tak jeśli np te wszystkie naklejki dam na bok i czoło? Czy koniecznie muszę je dać jako osobne części w pliku?
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 18 Października 2011, 22:01:20
Nie bardzo rozumiem po co chcesz kombinować skoro układ tekstury jest taki, a nie inny. Zrób tak jak jest na wzorze na którym się wzorujesz i tyle :).
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 18 Października 2011, 22:19:43
Kurcze ale ja nie rozumiem tego:) Jak po prostu dodam do tego pliku jakiś tam naklejki to symek będzie wiedział gdzie ma daną nakleję umieścić?:)
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 18 Października 2011, 22:24:19
No tak. Ty po prostu nakładasz teksturę na konkretny obiekt, który istnieję. Jeśli znowuż nakładasz na niego alphę, to on sobie znika.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 18 Października 2011, 22:32:48
Najlepszy nauczyciel to praktyka...:) Idzie mi coraz lepiej. A takie pytanko. Otwieram część boku w gimpie i nastepną jako warstwę tylko że tło ma rozmiar tego boku a tą drugą część jak przesunę to jej nie widać. Co zrobić żeby po przesunięciu w bok było normalnie widać?
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 19 Października 2011, 07:02:00
Czy tekstura mogła by wyjść do ludzi, jeżeli oteksturuję boki i czoła pudła oraz obudowę lamp, a reszta pozostanie z oryginału? Pytam bo nie wiem czy to co zostało ze starej tekstury to duperele.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 19 Października 2011, 08:10:14
Jak to powiedziałeś do tych dupereli zaliczają się raczej te naklejki ostrzegawcze i lampy on & off. Ale mi się wydaje z tego co pisze kilka postów wyżej to pewnie można. Ale też nie zaszkodzi jak zapytasz o zgodę autora:)
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: szogun w 19 Października 2011, 14:52:17
Wiercicie dziurę w całym... Licencja MaSzyny jasno mówi że można modyfikować i wydawać dodatki publiczne bez zgody autora, to nie jest TRS.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 23 Października 2011, 16:13:57
Mam pytanie. Otóż po sklejeniu dwóch fragmentów zdjęcia i jedna część jest jaśniejsza od drugiej. Jakimi narzędziami mogę to poprawić w Gimpie?
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: szogun w 23 Października 2011, 16:22:40
Zakładka Kolory, narzędzie Krzywe.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 23 Października 2011, 16:35:39
A mogę jakoś pobrać  współrzędne koloru który chce uzyskać?
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: szogun w 23 Października 2011, 16:39:49
Nie, trzeba próbować do skutku.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 23 Października 2011, 16:59:50
A co do samej tekstury. Dolne numer na boku ET22 (suma kontrolna?) Też usuwać i dodawać jako składnik pliku tekstury?
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 23 Października 2011, 19:13:52
Też usuwać i dodawać jako składnik pliku tekstury?
?! Co wy kombinujecie?
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 23 Października 2011, 20:25:53
Chodziło mi o to że np ostrzegawcze są jako elementy pliku z teksturą. A w pliku ze zdjęciami na teksturę mam porobione zdjęcia prawie każdego elementu.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 23 Października 2011, 20:29:06
A, o to Ci chodzi. ZTCW to nie ma miejsca na numer EVN, także nie.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 23 Października 2011, 20:33:57
Dziękuję i przepraszam za niesprecyzowanie.

EDIT:
Mógłby ktoś podpowiedzieć jak złożyć każdy element texturki w jeden plik w gimpie?
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Exe w 06 Listopada 2011, 20:30:31
Witam. Mam pewne pytanie. Jak dodać do tego momentu ( fot w zał) następne zdjęcie aby kontynuować tworzenie tekstury? Używam GIMPA 2.0 I co zrobić gdy zdjęcia są trochę krzywe? Użyć opcji "nachylenie"?

EDIT: Zmieniłem zdj i teraz wygląda to tak.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 06 Listopada 2011, 20:51:00
Wytnij drugie zdjęcie tak żeby miało wspólny element, wklej i ustaw, żeby zachodziły na siebie. Jak skończysz składać teksturę, to ją spłaszcz. Miejsca połączeń  na koniec trzeba potraktować plasterkiem. Na temat korekcji zdjęcia się nie wypowiem, bo na 100% nie wiem.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: LHS_ST40S w 07 Listopada 2011, 10:16:54
Zmieniłem zdj i teraz wygląda to tak.
To jeszcze delikatnie pociągnąć prawy górny róg perspektywą, tak aby było równo u góry i będzie git.
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: kacp3r w 10 Stycznia 2012, 21:08:12
Czy może ktoś mi poradzić, jak wyprostować czoło lokomotywy (aby górna linia była prosta)? Wiem, że było to poruszone, ale nadal nie jestem w stanie tego obkminić.

ED: Dzięki wielkie :)
Tytuł: Odp: Tekstury - początki
Wiadomość wysłana przez: Davidsonxx w 10 Stycznia 2012, 21:57:54
Zaznaczasz okno i tą "górną linię" zaznaczeniem prostokątnym i odpowiednio operujesz narzędziem Perspektywa tj. dla lewego okna przeciągasz lewy róg w górę i prawy dla prawego.