Autor Wątek:  Realizm MaSzyny  (Przeczytany 35491 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5631
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 566
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #60 dnia: 27 Sierpnia 2011, 10:54:18 »
ale to już chyba zależy od @Driver'a24, czy godzi się, aby zmodyfikować jego mapę
A co mówi licencja o modyfikacjach wydanych dodatków?
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #61 dnia: 27 Sierpnia 2011, 10:59:13 »
Skullder, żeby oceniać, trzeba poznać obydwie strony medalu. Ponieważ masz zerową wiedzę i każdy user bez grup (to nie jest przytyk tylko stwierdzenie faktów) właśnie o tej drugiej stronie, nie jesteś uprawniony do ocen. Podziwiam twórców, aby stworzyć dodatek, potrzeba rąk do pracy (chętnych do pomocy zero, poza małymi wyjątkami) i wielu chęci oraz poświęcenia wiele swojego prywatnego czasu. Na dodatek, wręcz błagać muszą o fotki. Z tego powodu od dłuższego czasu, oczkują dwie bardzo dobre scenerie, lokomotywy itp. Powód prozaiczny brak zdjęć, dlatego ja osobiście będę zawsze ucinał "maruderom" temat, pytaniem: "Co Ty zrobiłeś dla maszyny?" Do narzekania i oceniania wszyscy, do pracy, garstka. Nikt mnie nie przekona, że jest inaczej. Także twórcy oraz osoby zaangażowane w grupach, są moim oczkiem w głowie i zawsze będę ich stawiał na piedestale. Resztę @ZiomalCl, słusznie podsumował.
Czyli w skrócie: opinia użytkownika końcowego jest nieważna?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #62 dnia: 27 Sierpnia 2011, 11:03:39 »
Cytuj
A co mówi licencja
No tak.
Dobrze, biorę się do roboty.

Offline skullder

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #63 dnia: 27 Sierpnia 2011, 11:41:02 »
@Rewizor
Trzeba odróżnić sugestie i propozycje od ataku personalnego na twórcę. Jak widzę, dla Ciebie są to rzeczy równoważne. @ark21 zasugerował pewną zmianę, ja zajrzałem do plików i podałem prawdopodobne rozwiązanie. Nikt nie potwierdził, bądź nie zaprzeczył, że tak to działa - ważniejsze jest kto jaką ma wiedzę i do czego jest uprawniony. Przy takim podejściu wcale się nie dziwię, że brakuje "rąk do pracy".

Pozdrawiam

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #64 dnia: 27 Sierpnia 2011, 11:52:01 »
Napisałem o tym już wcześniej :)
Da się jednak temu łatwo zaradzić. Wystarczy zmienić prawdopodobieństwa (z pobieżnego przejrzenia wygląda, że wszystkie niespodzianki są losowane, zaś prosta jazda nie) — może pięciokrotnie, może dziesięciokrotnie, może odpowiednio przeliczyć.
Jeśli Cię interesuje, mogę znaleźć wzór na równe prawdopodobieństwa zdarzeń „awaryjnych” przy danym prawdopodobieństwie ogólnym awarii.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #65 dnia: 27 Sierpnia 2011, 11:58:56 »
Skoro kolega @szczawik jest chętny do pracy a co najważniejsze to nauki, proszę kolegów z grup o przeszkolenie kolegi tak, aby można było zagospodarować kolegę w przyszłości do jakiejś grupy zadaniowej.

@youBy, napisałeś:
Cytuj
Czyli w skrócie: opinia użytkownika końcowego jest nieważna?
Mam pytanie. W którym miejscu napisałem, że nieważna?.

@skullder, podtrzymuję to co napisałem. Napisałeś:
Cytuj
Trzeba odróżnić sugestie i propozycje od ataku personalnego na twórcę.
O tym właśnie napisałem, zresztą nie jeden raz i tu się z Tobą zgadzam, opinie i sugestie userów, należy oddzielić grubą kreską od biadolenia i narzekania, niestety mamy obecnie sytuację, kiedy twórcy muszą się o wszystko prosić, nikt nie pomaga (poza garstką) ale do narzekań te osoby są pierwsze, taka jest gorzka prawda. Następnie napisałeś:
Cytuj
Przy takim podejściu wcale się nie dziwię, że brakuje "rąk do pracy".
To znaczy jakim? Konkrety proszę.
« Ostatnia zmiana: 27 Sierpnia 2011, 12:10:35 wysłana przez REWIZOR »
Pozdrawiam

Offline skullder

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #66 dnia: 27 Sierpnia 2011, 12:06:02 »
Cytat: youBy
Jeśli Cię interesuje, mogę znaleźć wzór na równe prawdopodobieństwa zdarzeń „awaryjnych” przy danym prawdopodobieństwie ogólnym awarii.

Interesuje. Chociaż moja wiedza jest na razie pobieżna, chętnie przyjrzę się temu bliżej :)

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #67 dnia: 27 Sierpnia 2011, 14:01:55 »
@REWIZOR piszesz o @szczawiku żeby został przeszkolony. Jesli mogę to też chciałbym sie dołączyć do tego szkolenia bo też chce się na coś przydać.
« Ostatnia zmiana: 27 Sierpnia 2011, 14:08:50 wysłana przez MasterYoda »
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #68 dnia: 27 Sierpnia 2011, 14:06:20 »
Proszę, w załączniku plik excela z wypisanymi formułami. Są tam 3 arkusze: jeden do wpisywania parametru propability (dla sprawdzenia), drugi do wpisywania ogólnej awaryjności i prawdopodobieństwa awarii i trzeci do wpisywania prawdopodobieństwa przejazu danym wariantem. W tym drugim należy pamiętać, żeby prawdopodobieństwa wszystkich awarii sumowały się do 100%. W przeciwnym wypadku niektóre wartości mogą się nie zgadzać. No i odwieczny problem z kropką i przecinkiem — propability do plików symulatora należy wpisywać z kropką.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #69 dnia: 27 Sierpnia 2011, 14:24:23 »
MasterYoda, oczywiście. Potrzebuję jednak chwili na zastanowienie się co ewentualnej formuły. Do tej chwili Instruktorzy opiekowali się Aplikantami na Betatesterów, chcę stworzyć coś podobnego, jednak dla userów mniej zaawansowanych, jak pokazały ostatnie wydarzenia, całkiem przypadkiem podczas Aplikowania na Betatestera kolega @paul4402 świetnie poradził sobie z modelowaniem i pozytywnie mnie zaskoczył. Jak to miało by wyglądać? Ano tak, że z pośród grona userów w grupach, mianować powiedzmy dwie osoby i powierzyć obowiązki a'la Instruktora/Nauczyciela, który naprowadzi/nauczy zainteresowane grono ludzi takich jak Ty, poszczególnych "tajników". To tak w telegraficznym skrócie, zbyt gorąco aby się rozpisywać :) Będę miał gotowy pomysł, dam znać.
Pozdrawiam

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #70 dnia: 27 Sierpnia 2011, 14:40:49 »
@youBy, napisałeś:
Cytuj
Czyli w skrócie: opinia użytkownika końcowego jest nieważna?
Mam pytanie. W którym miejscu napisałem, że nieważna?.
Nie jest to napisane wprost, jednakże to co napisałeś
Skullder, żeby oceniać, trzeba poznać obydwie strony medalu. Ponieważ masz zerową wiedzę i każdy user bez grup (to nie jest przytyk tylko stwierdzenie faktów) właśnie o tej drugiej stronie, nie jesteś uprawniony do ocen.
wskazuje, że tak jest. Szczególnie wtedy, gdy uwagi te są jak nabardziej uzasadnione: 13 zdarzeń z 33 oznacza, że żeby przejechać bez przeszkód tę służbę musisz jeździć:
  • codziennie,
  • po 10 razy,
  • przez 50 lat.

Bądź co bądź, przez ten czas stan rzeczywistej linii zmieni się wielokrotnie i to w sposób drastyczny.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline niemiec

  • Wiadomości: 160
  • Główny nierob
    • Zobacz profil
    • Moje zdjęcia
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #71 dnia: 27 Sierpnia 2011, 14:47:24 »
Tak podpytam z ciekawości. Co z tych "tajników" można robić w pełni na Linuxie? Na razie nie narzekam na brak wolnego czasu, a na pewno lepiej byłoby go jakoś spożytkować. Tylko nie chce mi się co chwilę przeskakiwać na Windowsa. Teraz wydaje mi się strasznie toporny.

Zrobiłbyś jakąś listę "tajników" wraz z krótkim opisem na czym dany by polegał? Może taki podgląd zachęci kogoś do pomocy i wybierze według niego najodpowiedniejszy dla siebie. Następnie zgłosić się do Nauczyciela się tym zajmującego.

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #72 dnia: 27 Sierpnia 2011, 17:57:08 »
Tak podpytam z ciekawości. Co z tych "tajników" można robić w pełni na Linuxie?
To samo co na windowsie :) tylko odpowiednikami aplikacji windowsowych.

Zrobiłbyś jakąś listę "tajników" wraz z krótkim opisem na czym dany by polegał?
A te "tajniki" to:
1) modelowanie
2) evenciarstwo
3) przeróbka dźwięków
4) zdjęcia na tekstury
itp.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #73 dnia: 27 Sierpnia 2011, 18:04:46 »
To ja poproszę o jakiś odpowiednix 3DSa z działającym eksportem :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #74 dnia: 27 Sierpnia 2011, 18:22:41 »
@Mutopompka co obejmuje pojęcie przeróbka dzwięków?
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #75 dnia: 27 Sierpnia 2011, 19:02:37 »
@szczawik - sceneria jest oficjalnie dostępna z oficjalną PC, czyli nie musisz o nic nikogo pytać. Możesz modyfikować.
EDIT: Łooo matko. Odpowiedź już padła, a ja myślałem że 2 strona tematu jest ostatnią...

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #76 dnia: 27 Sierpnia 2011, 19:04:03 »
Przeróbka/obróbka obejmuje:
- odszumienie materiału oryginalnego
- pocięcie na części (mowa o syrenach np.)
- wzmocnienie poszczególnych częstotliwości (o ile materiał jest za cichy) bądź obniżenie (o ile jest za głośny)
- dodanie szumów (o ile materiał jest nagrany "w domu") w celu spreparowania materiału imitującego rzeczywiste rozmowy
- nagrywanie materiału (o ile ktoś ma czas i chęci) :)

Offline niemiec

  • Wiadomości: 160
  • Główny nierob
    • Zobacz profil
    • Moje zdjęcia
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #77 dnia: 27 Sierpnia 2011, 20:10:40 »
Evenciarstwo jest kłopotliwe, bo Mariuszowe narzędzia nie działają w Open Office´ie. A w Rainsted nie da się przypisywać torom eventy, nazywać je itp. tak, jak w/w narzędziach. Albo to ja nie wiem jak to zrobić.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 339
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #78 dnia: 27 Sierpnia 2011, 20:15:29 »
Mogło by się dać, jakby było zapotrzebowanie. Ja wolę używać edytora RSF, bo działa szybciej niż przetwarzanie plików tekstowych. Dlatego na własne potrzeby robić tego nie będę.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline niemiec

  • Wiadomości: 160
  • Główny nierob
    • Zobacz profil
    • Moje zdjęcia
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #79 dnia: 27 Sierpnia 2011, 20:41:22 »
Wg. mnie na pewno lepiej byłoby mieć wszystko w jednym miejscu. Klikasz na tor i wyświetla Ci się jego dane. Współrzędne, nazwa, eventy, a wszystko to można zmieniać. To by ułatwiło życie. Przy okazji testy na "żywo", bez konieczności zapisu i wczytywania scenerii na nowo.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #80 dnia: 27 Sierpnia 2011, 20:43:04 »
Cytuj
Klikasz na tor i wyświetla Ci się jego dane. Współrzędne, nazwa, eventy, a wszystko to można zmieniać.
No przecież tak jest w 3ds Max, oprócz tych natychmiastowych testów na żywo;)

Offline niemiec

  • Wiadomości: 160
  • Główny nierob
    • Zobacz profil
    • Moje zdjęcia
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #81 dnia: 27 Sierpnia 2011, 20:54:07 »
Przecież nie będę specjalnie instalował 3dsmax´a, kiedy można by to zrobić w prostszym programie...

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #82 dnia: 27 Sierpnia 2011, 21:56:48 »
Przeróbka/obróbka obejmuje:
- odszumienie materiału oryginalnego
- pocięcie na części (mowa o syrenach np.)
- wzmocnienie poszczególnych częstotliwości (o ile materiał jest za cichy) bądź obniżenie (o ile jest za głośny)
- dodanie szumów (o ile materiał jest nagrany "w domu") w celu spreparowania materiału imitującego rzeczywiste rozmowy
- nagrywanie materiału (o ile ktoś ma czas i chęci) :)

Co do odszumienia to chyba nie jest trudne. Robiłem to na potrzeby stenogramów. O pocięciu na części czytałem gdzieś na forum i wydaje mi się, że nie jest takie trudne. Kwestia wprawy a jak by coś nie szło to zawsze jest forum:) W kwestii wzmocnienia to mógłby mi ktoś doradzić. A z tym dodawaniem szumów to nawet miałem kilka dni temu taki pomysł żeby nagrać w domu taką rozmowę i wkleić do niej szum z oryginalnego nagrania i jakieś tam tykanie haslera w tle.
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #83 dnia: 27 Sierpnia 2011, 22:04:54 »
Chyba lepiej nie dodawać tykania haslera- podczas jazdy tykałby już przecież hasler pojazdu którym jedziemy, dodatkowe ,,tykanie'' w nagraniu mogłoby chyba zdezorientować.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #84 dnia: 27 Sierpnia 2011, 22:09:02 »
Przepraszam za niesprecyzowanie. Chodziło mi o nagranie typu rozmowa pomiędzy "mechami".
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline TrainManiacPL

  • Wiadomości: 4
  • Polski MaSzyn'ista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #85 dnia: 31 Sierpnia 2011, 11:27:07 »
Symulator i gra symulacyjna to jest to samo :) Co do MaSzyny Gram od paru lat w gry o pociągach a według mnie MaSzyna To najlepszy pod względem fizyki symulator . Jednak wszystko ma wady - ludzie komputery .. no i gry a Wadą MaSzyny jest grafika . UP ALL Nie porównujcie MaSzyny do TRS albo MSTS Bo te gry nie mają ŻADNEGO podkładu fizycznego klikasz 2 razy i jedziesz do przodu ...
Do każdego sukcesu potrzebna jest śmiałość,
John Steibeck - "Zima naszej goryczy"