Autor Wątek:  Realizm MaSzyny  (Przeczytany 36588 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Guzik

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Realizm MaSzyny
« dnia: 10 Lipca 2011, 09:51:39 »
Witam. Nie chciałbym żeby temat był uznany za prowokacyjny etc. bo to nie jest cel zalożenia tego wątku. Jak wypada realizm Maszyny w porównaniu do np. loksim3d? Czy są jakieś bardziej realistyczne symulatory?
pozdrawiam

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 571
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Lipca 2011, 10:27:18 »
Yyy... MaSzyna jest chyba najrealniejszym darmowym symulatorem. Grałem w Loksim3D i jak dla mnie niewiele ma to wspólnego z realizmem. Również OpenBVE to truchło pod względem fizyki, jedyne co mi się tam podobało to bujanie składem i dźwięki.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline KormaK

  • Wiadomości: 152
  • pizzapizzapizza
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Lipca 2011, 10:47:38 »
Zarówno do płatnych TRS i MSTS, MaSzyna wypada bardzo dobrze pod względem fizyki jazdy. Zważ na to, że jest to projekt darmowy, który cały czas się rozwija.
everybody lies

Online MaciejM

  • Wiadomości: 4106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1257
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Lipca 2011, 11:20:57 »
Dokładnie. Przykład? W TRS EN57 do 110 km/h rozpędza się w 4 sekundy, używając uproszczonego sterowania :) Grałem w TRS, MSTS, BVE ale ostatecznie zostałem przy MaSzynie.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Makrov

  • Wiadomości: 110
  • ET41-105
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Lipca 2011, 12:54:53 »
Moim zdaniem MaSzyna jest najlepszym symulatorem. Niby TRS czy MSTS mają bardziej rozwiniętą grafikę, w szczególność TRS ma bardzo fajne trasy, ale brakuje fizyki. MaSzyna ma najlepiej dopracowaną fizykę, no z grafiką to są różne zdania, ale i tak mamy bardzo dużo fajnych tras i dobrze dopracowanych np: Linia053, Linia61... Tak jak napisał kolega @Macius5991 także zostaję przy MaSzynie.

Pozdro, Makrov.
Pesymista widzi ciemny tunel. Optymista widzi światełko w tunelu. Realista widzi światła pociągu. Maszynista widzi trzech debili na torach.

Offline pborowiak

  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Lipca 2011, 12:57:11 »
Nie wiem tylko dlaczego porównujecie Maszynę (symulator) z TRS'em i MSTS'em skoro to są gry. W symulatorze najważniejsze jest z tego co mi wiadomo odwzorowanie warunków w jakich coś działa/pracuje i zachowanie/działanie tego "czegoś" (w naszym przypadku warunków pracy jako maszynista), zaś w grach chodzi zazwyczaj w przeważającej części o grafikę i/lub jakąś fabułę i przede wszystkim prostotę obsługi. Z resztą sam autor wątku zapytał :
Czy są jakieś bardziej realistyczne symulatory?
Więc proponuję porównać MaSzynę z jakimś symulatorem, nie - grą.

Offline Makrov

  • Wiadomości: 110
  • ET41-105
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Lipca 2011, 13:05:31 »
Nie wiem tylko dlaczego porównujecie Maszynę (symulator) z TRS'em i MSTS'em skoro to są gry.
Kolego @Petyniak masz rację, nie powinno się porównywać MaSzyny do TRS-a i MSTS-a.

Czy są jakieś bardziej realistyczne symulatory?
Kolego @Guzik jeżeli chodzi Ci o polski symulator, to tylko i wyłącznie MaSzyna jest najlepszym symulatorem pod względem fizyki/realizmu.
Pesymista widzi ciemny tunel. Optymista widzi światełko w tunelu. Realista widzi światła pociągu. Maszynista widzi trzech debili na torach.

Offline chyzy17

  • Wiadomości: 250
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Lipca 2011, 13:14:32 »
Czyli co TRS czy MSTS wg Was nie jest symulatorem? Nie zgadzam się. Są to jak najbardziej symulatory, a fakt, że fizyka tam kuleje i jest mało realna to inna sprawa.

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Lipca 2011, 13:20:52 »
Są to jak najbardziej symulatory, a fakt, że fizyka tam kuleje i jest mało realna to inna sprawa.
Jak można uznać coś symulatorem, pisząc jednocześnie, że fizyka kuleje i jest mało realna? Symulatory opierają się w 99% na fizyce. Spójrz na jeden ze starszych SYMYLATORów Microsoftu. Flight Simulator 2004. Grafiki prawie 0 (mówiąc o otoczeniu), jednak kokpity samolotów są dopracowane i fizyka lotów też jest dosyć rozwinięta. A MSTS, TRS? Przesuniesz 2 wajchy i jedziesz. To mają być symulatory? Widziałęm filmik z MSTS'a, koleś prowadził ET22. Wrzucił pierwszą pozycję nastawnika a wskaźniki amperomierzy wszystkich silników na suficie :)

Offline pborowiak

  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Lipca 2011, 13:22:27 »
TRS to gra z gatunku gier symulacyjnych a nie 100 procentowy symulator. Co do MSTS się nie wypowiadam, bo za dobrze go nie znam.
Fragmenty definicji TRS'a na Wiki dla przykładu :
Cytuj
"Gra komputerowa z gatunku symulacji. Gra została wydana (...). Później gra została wydana w serii(...). W grze gracz wciela się w maszynistę i prowadzi pociąg."

Offline chyzy17

  • Wiadomości: 250
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #10 dnia: 10 Lipca 2011, 13:33:57 »
@maacius

Idąc Twoim tokiem rozumowania, to MaSzyna jest od nie dawna symulatorem. Bo na początku wiele rzeczy kulało, obecnie też kuleje. Sam sposób uruchamiana lokomotywy jest bardzo mało realny, ale co, jednak MaSzyna jest symulatorem wg Ciebie. MaSzyna też jest poniekąd grą komputerową. Tak w ogóle symulatorem 100% to jest coś takiego np:
http://www.mojeauto.net/wp-content/uploads/2008/06/forcedynamics301.jpg

Offline KormaK

  • Wiadomości: 152
  • pizzapizzapizza
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #11 dnia: 10 Lipca 2011, 13:43:24 »
MaSzyna jest programem, który się rozwija (jak już wyżej napisałem), dlatego ma prawo z jakiegoś prostego programu ewoluować do rangi symulatora, lub gry symulacyjnej. Panowie, odpowiedź na pytanie @Guzika już raczej została udzielona, a nie chcę, żeby teraz wybuchła kłótnia co jest symulatorem a co nie albo walka pomiędzy MaSzyną i TRS albo MSTS. :)
everybody lies

Offline chyzy17

  • Wiadomości: 250
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #12 dnia: 10 Lipca 2011, 13:48:10 »
Żadna kłótnia po prostu kulturalna wymiana zdań :P. Ja nie che powiedzieć, że TRS jest lepszy od MaSzyny (choć ma pewne zalety jak chociażby grafika, ale i wady jak fizyka). Po prostu w MaSzyne grasz na komputerze, wszelkie operacje wykonujesz za pomocą klawiatury komputerowej tak samo jak w TRS czy tym symulatorze lotów wspomnianym wyżej. 

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #13 dnia: 10 Lipca 2011, 13:50:16 »
@maacius
Sam sposób uruchamiana lokomotywy jest bardzo mało realny, ale co, jednak MaSzyna jest symulatorem wg Ciebie.
Co jest wg Ciebie bardzo mało realne (pomijając fakt, że rozpoczynamy pracę w lokomotywie na której jest powietrze, z załączonym rozrządem/baterią)? Skoro w MaSzynie jest to bardzo mało realne, jak porównasz uruchamiane w MSTS czy TRS? Bardzo uproszczone od bardzo mało realnego SPSM?

Offline chyzy17

  • Wiadomości: 250
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #14 dnia: 10 Lipca 2011, 13:55:32 »
Co jest wg Ciebie bardzo mało realne (pomijając fakt, że rozpoczynamy pracę w lokomotywie na której jest powietrze, z załączonym rozrządem/baterią)? Skoro w MaSzynie jest to bardzo mało realne, jak porównasz uruchamiane w MSTS czy TRS? Bardzo uproszczone od bardzo mało realnego SPSM?

Nie wiem nie gram. Nic nie będę porównywał. Tak czy siak jest to bardzo uproszczone. Wciskam 5 klawiszy, zluzuje hamulec, mija 5 sek i mogę jechać.

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #15 dnia: 10 Lipca 2011, 13:59:12 »
Co jest wg Ciebie bardzo mało realne
Ja się wypowiem - to, że praktycznie wszystko załączane jest jak EU07, czy to ET22, czy ST44. To np. u mnie powoduje przysłowiowe "otwieranie się noża w kieszeni". Aż się boję jaka będzie jazda batmanem, który to ma sterownik mikroprocesorowy.
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Online MaciejM

  • Wiadomości: 4106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1257
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #16 dnia: 10 Lipca 2011, 14:02:47 »
To moze inaczej... zarowno MaSzyna jak i TRS wraz z MSTS sa symulatorami, tylko kazdy przywiazuje wage do innych czesci realizmu. MaSzyna jest swietna pod wzgledem fizyki oraz udzwiekowieniem, ale kuleje grafika, wydajnoscia i dosc skomplikowanym edytorem tras. TRS bije na glowe MaSzyne biorac pod uwage grafike i prostote tworzenia, ale fizyka -  napisalem kilka postow wyzej. Tworcom wszystkich symulatorow zalezy na tym w jak najwiekszym stopniu odwzorowac realizm i slabsze punkty sie znajda wszedzie.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline chyzy17

  • Wiadomości: 250
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #17 dnia: 10 Lipca 2011, 14:54:49 »
Bardzo ładnie to podsumowałeś. Zgadzam się z tym.

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #18 dnia: 12 Lipca 2011, 21:36:33 »
Czy Maszyna to symulator? Odpwiedź: NIE. Czy jest grą symulacyjną? Odpowiedź: TAK.

Komputerowa gra symulacyjna, symulator – ma za zadanie imitować wrażenie różnych doznań, jakie zaznajemy w codziennej rzeczywistości, a także takich, które podsuwa nam nasza wyobraźnia. Występują np. symulatory lotu, symulacje wszelkich typów pojazdów lądowych, wodnych i powietrznych, pojazdów kosmicznych. Charakteryzują się tym, że ich twórcy dokładają wszelkich starań, aby jak najbardziej przypominały naszą rzeczywistość lub kreowały rzeczywistość zupełnie odmienną od naszej.

Powyższe to cytat z wikipedii. Więc co do Maszyny: GRA SYMULACYJNA. Koniec i kropka.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6166
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 871
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #19 dnia: 12 Lipca 2011, 21:44:08 »
Jesteś nielogiczny w tym momencie. Powyższy cytat (definicja) na równi odnosi się do komputerowej gry symulacyjnej i symulatora, więc oba pytania muszą mieć tę samą odpowiedź. Mam w takim razie pytanie dodatkowe: gdzie leży wg Ciebie i powyższej definicji granica między grą symulacyjną i symulatorem?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #20 dnia: 12 Lipca 2011, 22:44:43 »
Symulator, to urządzenie pozwalające na odtworzenie przebiegów rzeczywistych w warunkach sztucznie wytworzonych; wykorzystuje symulację komputerową.

Czyli symulator to urządzenie, a programy jakie są wykorzystywane do symulacji, to są gry symulacyjne, bądź innymi słowy, programy symulujące. Wniosek?

Maszyna = gra/program symulujący
http://www.csid.pl/index2.php?p=4 = symulator.

Ja nie lubię takiego czepiania się słówek.
PS. Cytaty pochodzą ze słownika PWN.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6166
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 871
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #21 dnia: 12 Lipca 2011, 22:55:00 »
Czy to jest czepianie się słówek?
Komputerowa gra symulacyjna, symulator – ma za zadanie imitować wrażenie różnych doznań, jakie zaznajemy w codziennej rzeczywistości, a także takich, które podsuwa nam nasza wyobraźnia.
Nie ja wkleiłem taki cytat, który stoi w sprzeczności z postawioną tezą. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze definicji gry symulacyjnej ze słownika PWN — skąd pewność, że dane źródła nie stoją w sprzeczności?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #22 dnia: 12 Lipca 2011, 23:01:28 »
Czy jak do MaSzyny doczepimy odpowiednio wypasiony pulpit (a teoretycznie się da), to będzie już symulator? Moim zdaniem każdy symulator w postaci interaktywnego programu komputerowego z grafiką jest grą symulacyjną.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #23 dnia: 12 Lipca 2011, 23:04:02 »
Czy to jest czepianie się słówek?

Nie pisałem tego do ciebie, tylko do ogólnej dyskusji na ten temat. Mnie nauczono, że takie filozofowanie sensu nie ma. Ogólnie się przyjęło, że nawet gry komputerowe są nazywane symulatorami i ja się tego trzymam, stąd nie widzę potrzeby rozgrzebywania tej sprawy na molekuły.

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #24 dnia: 12 Lipca 2011, 23:05:34 »
Czy jak do MaSzyny doczepimy odpowiednio wypasiony pulpit (a teoretycznie się da), to będzie już symulator?
Z tego co wiem, w Sosnowcu w technikum "kolejowym" robi się pulpit pod MaSzynę, żywcem wyciągnięty z kasowanej siódemki. Wg was, będzie to symulator?

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #25 dnia: 12 Lipca 2011, 23:18:49 »
@youby Nie łap mnie za słówka.  :)
Potoczna nazwa komputerowej gry symulacyjnej to symulator. W potocznej nazwie nie wymieniasz tak długiej składni, leczy lecisz skrótami. Do tego symulator odwzorowuje WSZYSTKIE aspekty symulowanego obiektu, a nie tylko części. Jeśli już mówimy o Maszynie to jest komputerową grą symulacyjną, zwaną potocznie i "na skróty" symulatorem.
Cytat: maacius
Wg was, będzie to symulator?
Nie. Nadal nie będzie symulatorem, gdyż nie będziesz miał odzwierciedlonej fizyki oddziaływań kabiny na maszynistę. Gdybyś siedział w prawdziwym symulatorze odczuwałbyś przechył kabiny, przyspieszenia dodatnie i ujemne podczas prowadzenia pociągu itp. A to, że do sterowania zamiast myszki/klawiatury będzie podpięty prawdziwy pulpit - dla jednych już to będzie symulator, dla innych gra symulacyjna.

Offline ABu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 514
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #26 dnia: 13 Lipca 2011, 00:29:31 »
Moim zdaniem nie powinniśmy traktować Wikipedii jako wykładni wiedzy. W tej akurat sytuacji definicji słowa symulator należy szukać w słowniku:
Cytuj
Symulator
1. «urządzenie imitujące działanie innego urządzenia lub przebieg określonych procesów»
2. «program komputerowy odtwarzający działanie pewnych urządzeń lub przebieg określonych procesów»
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2525695

Nikt nie powinien mieć wątpliwości, że MaSzyna odtwarza działanie urządzeń, toteż w pełni zasłużenie możemy stosować pojęcie symulator. Równie dobrze - i w zgodzie z w/w definicją - to samo pojęcie możemy stosować w przypadku np. Train Simulatora, gdzie także odtwarza się działanie pewnych urządzeń. Oczywiście można pójść w kierunku rozważań jak bardzo realistycznie odtwarzane jest to działanie - i tu można podzielić symulatory na te realniejsze i mniej realne.

Jak więc wygląda realizm maszyny? Z definicji symulatora wynika że istotne jest odtwarzanie działania urządzeń, tak więc nie da się określić realizmu MaSzyny jako całości. Bardziej można mówić o poszczególnych pojazdach. Bo o ile np. odwzorowanie EU07 jest bardzo dobre, to pozostałych lokomotyw może być dużo gorsze.
ABu

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #27 dnia: 13 Lipca 2011, 01:11:02 »
Umowną granica pomiędzy czystym symulatorem, a grą komputerową wyglądającą na symulator jest system nagród. Overspeed, Need for Speed, GTA, FIFA nie są symulatorem, ponieważ mimo, że symulują pewne sytuacje(szczególnie gry wyścigowe np. poślizg) i obsługę urządzeń(skrzynia biegów) to jednak mamy system punktowy/poziomowy. Ktoś jest lepszy od kogoś. Ja 'wbiłem więcej leveli' od Ra(tak dla przykładu :) ). W Maszynie nie mamy z tym do czynienia. Jedziemy sobie lokomotywą w sposób wirtualny, ale nie odnosimy z tej jazdy żadnych wirtualnych korzyści. Jedynie szkolimy się prowadzeniu lokomotywy. I nawet jeśli dwóch MiKoli umówi się "Kto pierwszy przejedzie Krzyżową" to i tak Maszyna nie stanie się grą. Ona nie jest tworzona jako gra.
Kolega mój, Wojtek grał w prostą grę symulującą przejazd lokomotywą, z tym, że za przekroczenie prędkości dostawał ujemne punkty. "Symulator Kolejarz" jest już w zasadzie grą. Są/ będą punkty karne. Brakuje jeszcze tylko logowania się do gry.
Gra ma też charakter czysto rozrywkowy. W maszynie przejedziemy w 5 godzin l053 i... ? Właśnie nic. Nie wyskakuje ekran "Udało Ci się, przejechałeś cała służbę w 5 godzin 43 minuty i 16,5 sekundy"  Wyłączamy wszytko. Wciskamy F10 i poza plikiem .dat i logiem (które są tworzone jako dodatek) nie otrzymujemy nic.
Także kierunek w którym dążymy z Maszyną jest różny od gry, a dąży do pełniejszej symulacji. Urealniamy takie bajery jak światła, dźwięki, kilkanaście kabin, być może 'wkrótce' serwer ruchu, "multiplayer"(chyba tylko z nazwy). Ktoś będzie 'na nastawni', a ktoś będzie 'będzie siedział za kieratem'. Rozkazy, zastępczy, radio-stop będą odwzorowały w naszej wyobraźni pracę maszynisty. Nawet taki głupi szczegół, jak przełożenie dźwigni próżny/ładowny jest przykładem, że Twórcy dążą do prawdziwej symulacji.
(P.S. Jestem pod drinku. Jutro w razie czegoś wyjaśnię coś niejasnego w mojej wypowiedzi. Za utrudnienia przepraszam:D ).
Solo oración!

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #28 dnia: 13 Lipca 2011, 09:46:00 »
@Paczkuś To co napisałeś o tym komunikacie "Udało Ci się, przejechałeś cała służbę w 5 godzin 43 minuty i 16,5 sekundy" to był by bardzo dobry pomysł, ale lekko bym go zmienił. Gdybyśmy odstawili lokomotywę na szopę i zakończeniu wszystkich eventów wyskoczył by komunikat typu " Służba skończona, możesz już wcisnąć F10 w celu opuszczenia symulatora" To by się bardzo przydało gdyż początkujący gracze w MaSzynie, którzy grali już np. w TRS 2004 są przyzwyczajeni do tego że jak dojadą do stacji docelowej po kilku sekundach jest komunikat że dotarliśmy do stacji końcowej i gra się zamyka przeskakując do menu z rezultatami. W MaSzynie tak nie ma. Choć ja gram w to ok. 3 lata do dziś nie wiem do końca kiedy wyłączyć MaSzynę po skończonej jeździe, bo kto wie może trzeba coś jeszcze zrobić.

Offline chyzy17

  • Wiadomości: 250
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Realizm MaSzyny
« Odpowiedź #29 dnia: 13 Lipca 2011, 09:55:14 »
@Tyrystor

Przeczytaj opis służby i będziesz wiedział.