Autor Wątek:  Ruchome niebo nocne - problemy  (Przeczytany 9694 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Ruchome niebo nocne - problemy
« dnia: 05 Czerwca 2011, 12:11:38 »
Po wypakowaniu modelu, wklejeniu odpowiednich wersów do pliku SCN i eu07.ini oraz wpisaniu ręcznie w pliku SCN odpowiedniej godziny w trybie debugmode postanowiłem odpalić to cudo. F6 "przewijałem" czas, żeby nie czekać godzinami i nic się nie zmieniło. Zamieszczam log i scn.

Offline KormaK

  • Wiadomości: 152
  • i am speed
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Czerwca 2011, 12:45:10 »
Wpisz inny wpis "time", np. time 21:40 6:00 21:00 endtime. Nie wiem co może być przyczyną, plik .exe masz właściwy ponieważ nie wywaliło "Model scene parse failure" (czy coś w tym stylu). Spróbuj odpalić też nie w trybie debugmode.
frytki

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Czerwca 2011, 14:09:43 »
U mnie na podanej scenerii i dla movelight 0 zaczyna się robić ciemno około 20:10, natomiast gwiazdy pojawiają się około 22:30. We wpisie time istotna jest pierwsza podana godzina, pozostałe dwie nie są używane przez EXE.

Offline Exe

  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Czerwca 2011, 16:37:30 »
Zostań w Debugmode i w ustawieniach Ra zaznacz opcje "Zmiana pór dnia". Powinno zadziałać. Ja to zaznaczyłem i działa.
Maszynista Stażysta - PKP Cargo Północny Zakład Spółki, Sekcja Przewozów i Eksploatacji Bydgoszcz

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Czerwca 2011, 16:45:23 »
Ten parametr nie jest do niczego używany.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Czerwca 2011, 17:56:17 »
Powiem tak: debug wyłączony, godzina 23:00, wczytany model ruchomego nieba. Bez rezultatu. BTW: czy jest możliwe (przyjmując, że owe niebo działa prawidłowo), żeby w dzień wyświetlał się jakiś wybrany model nieba, a następnie po zapadnięciu zmroku nie byłoby go widać? Sentymenty to fajna rzecz, ale w przypadku jazdy przy Paintowym niebie niekoniecznie.

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Czerwca 2011, 18:13:48 »
Sprawdź czy nie używasz przypadkiem vbo.
BTW: czy jest możliwe (przyjmując, że owe niebo działa prawidłowo), żeby w dzień wyświetlał się jakiś wybrany model nieba, a następnie po zapadnięciu zmroku nie byłoby go widać?
Zwykłe niebo znika w nocy, jeśli w ini mamy doubleambient no.
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Czerwca 2011, 18:28:35 »
Można tak zrobić, jest to kwestia odpowiedniego poskładania submodeli. Jedynie czasza nieba musi być większa od odległości do gwiazd (obecnie 1.5km), inaczej je zasłoni.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Czerwca 2011, 18:36:17 »
Proszę wybaczyć niedoinformowanie z mojej strony, ale co znaczy owe "vbo"?

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Czerwca 2011, 19:05:52 »
Dobrze, zatem jak sprawdzić czy tego używam? Czy wyłączenie tego wpłynie negatywnie na jakość/szybkość karty graficznej?

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Czerwca 2011, 19:21:16 »
@Ra, czemu gwiazdy znikają mi ok. 1:40? Dziś całą noc miałem możliwość obserwować gwiazdy i dopiero ok. 3:30 zaczęły być niewidoczne.
Solo oración!

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
« Odpowiedź #12 dnia: 05 Czerwca 2011, 19:56:25 »
Najwidoczniej algorytm obliczający jasność światła wymaga jeszcze dopracowania. Udostępniłem to, co zrobiłem i mam nadzieję, że ktoś jest w stanie to ulepszyć.

Offline KormaK

  • Wiadomości: 152
  • i am speed
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
« Odpowiedź #13 dnia: 05 Czerwca 2011, 20:26:01 »
U mnie gwiazdy pojawiają się około godziny 22:40, znikają około 1:40, tak samo jak u Paczkusia.
frytki

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9186
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 717
Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
« Odpowiedź #14 dnia: 05 Czerwca 2011, 21:02:49 »
Dobrze, zatem jak sprawdzić czy tego używam? Czy wyłączenie tego wpłynie negatywnie na jakość/szybkość karty graficznej?
Z tego co widzę po logu używasz exe 162, a tam vbo zostało wyłączone jak się nie mylę i ustawione jest dll. Vbo na chwilę obecną jest mniej wydajne od Display Lists. Więc nie wiem, czy ma sens takie kombinowanie.

Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
« Odpowiedź #15 dnia: 05 Czerwca 2011, 21:16:17 »
Yyyy… Trzeba przycisnąć [F9] i tam się pokaże tryb wyświetlania.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
« Odpowiedź #16 dnia: 05 Czerwca 2011, 22:29:24 »
Mnie się skończyły już wszelkie koncepcje. Po wciśnięciu F9 wyświetla mi się "Display Lists".

Offline Leszek

  • Wiadomości: 148
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
« Odpowiedź #17 dnia: 06 Czerwca 2011, 10:49:20 »
Najwidoczniej algorytm obliczający jasność światła wymaga jeszcze dopracowania. Udostępniłem to, co zrobiłem i mam nadzieję, że ktoś jest w stanie to ulepszyć.
Generalnie całkowita noc (przynajmniej na kilkanaście minut) w symku zapada jeśli parametr movelight jest mniejszy niż ok. 140 a większy niż 205. Pomiędzy tymi wartościami mamy dzień polarny. :)
Pozdrawiam, Leszek

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
« Odpowiedź #18 dnia: 06 Czerwca 2011, 10:58:03 »
Z tego wynika, że między 20 maja a 24 lipca Słońce nie jest pod horyzontem niżej niż 18°. Być może zmierzch astronomiczny nie jest dobrym kryterium.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zmierzch_astronomiczny

Online Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
« Odpowiedź #19 dnia: 06 Czerwca 2011, 13:32:42 »
I zwie się to białymi nocami astronomicznymi.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
« Odpowiedź #20 dnia: 06 Czerwca 2011, 17:21:27 »
Powodem błędu był niewłaściwy wpis w eu07.ini. Rozumiem, że niemożliwe jest, aby w dzień wyświetlany był jeden z dostępnych modeli nieba, a w nocy przechodził na skystars?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
« Odpowiedź #21 dnia: 06 Czerwca 2011, 17:29:49 »
Można tak zrobić, jest to kwestia odpowiedniego poskładania submodeli.

Offline Pawel T.

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
« Odpowiedź #22 dnia: 15 Czerwca 2011, 14:52:20 »
Nie chcąc zakładać oddzielnego wątku zapytam o jedno:

"Model type parse failure!" Wywala to w trakcie ładowania maszyny a po potwierdzeniu "ok" pojawia się kolejny komunikat i tak w nieskończoność.

ostatnie zapiski w logu:

Cytuj
Degenerated triangle ignored
Degenerated triangle ignored
dynamic\pkp\ed72_mk\ed72-020rb.tga
OK
skystars.t3d
init
Loading - text model: models\skystars.t3d
Model type parse failure!
Model type parse failure!

exe 1.3.108.145

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
« Odpowiedź #23 dnia: 15 Czerwca 2011, 14:56:35 »
Wymaga EU07.EXE w wersji co najmniej 162, ale nie działa w trybie VBO (na kartach Intela).
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t