- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: Niebugoclaw w 05 Czerwca 2011, 12:11:38

Tytuł: Ruchome niebo nocne - problemy
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 05 Czerwca 2011, 12:11:38
Po wypakowaniu modelu, wklejeniu odpowiednich wersów do pliku SCN i eu07.ini oraz wpisaniu ręcznie w pliku SCN odpowiedniej godziny w trybie debugmode postanowiłem odpalić to cudo. F6 "przewijałem" czas, żeby nie czekać godzinami i nic się nie zmieniło. Zamieszczam log i scn.
Tytuł: Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
Wiadomość wysłana przez: KormaK w 05 Czerwca 2011, 12:45:10
Wpisz inny wpis "time", np. time 21:40 6:00 21:00 endtime. Nie wiem co może być przyczyną, plik .exe masz właściwy ponieważ nie wywaliło "Model scene parse failure" (czy coś w tym stylu). Spróbuj odpalić też nie w trybie debugmode.
Tytuł: Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
Wiadomość wysłana przez: Ra w 05 Czerwca 2011, 14:09:43
U mnie na podanej scenerii i dla movelight 0 zaczyna się robić ciemno około 20:10, natomiast gwiazdy pojawiają się około 22:30. We wpisie time istotna jest pierwsza podana godzina, pozostałe dwie nie są używane przez EXE.
Tytuł: Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
Wiadomość wysłana przez: Exe w 05 Czerwca 2011, 16:37:30
Zostań w Debugmode i w ustawieniach Ra zaznacz opcje "Zmiana pór dnia". Powinno zadziałać. Ja to zaznaczyłem i działa.
Tytuł: Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
Wiadomość wysłana przez: Ra w 05 Czerwca 2011, 16:45:23
Ten parametr nie jest do niczego używany.
Tytuł: Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 05 Czerwca 2011, 17:56:17
Powiem tak: debug wyłączony, godzina 23:00, wczytany model ruchomego nieba. Bez rezultatu. BTW: czy jest możliwe (przyjmując, że owe niebo działa prawidłowo), żeby w dzień wyświetlał się jakiś wybrany model nieba, a następnie po zapadnięciu zmroku nie byłoby go widać? Sentymenty to fajna rzecz, ale w przypadku jazdy przy Paintowym niebie niekoniecznie.
Tytuł: Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
Wiadomość wysłana przez: surgeon w 05 Czerwca 2011, 18:13:48
Sprawdź czy nie używasz przypadkiem vbo.
BTW: czy jest możliwe (przyjmując, że owe niebo działa prawidłowo), żeby w dzień wyświetlał się jakiś wybrany model nieba, a następnie po zapadnięciu zmroku nie byłoby go widać?
Zwykłe niebo znika w nocy, jeśli w ini mamy doubleambient no.
Tytuł: Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
Wiadomość wysłana przez: Ra w 05 Czerwca 2011, 18:28:35
Można tak zrobić, jest to kwestia odpowiedniego poskładania submodeli. Jedynie czasza nieba musi być większa od odległości do gwiazd (obecnie 1.5km), inaczej je zasłoni.
Tytuł: Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 05 Czerwca 2011, 18:36:17
Proszę wybaczyć niedoinformowanie z mojej strony, ale co znaczy owe "vbo"?
Tytuł: Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
Wiadomość wysłana przez: LHS_ST40S w 05 Czerwca 2011, 18:45:29
To: http://pl.wikipedia.org/wiki/VBO
http://aklimx.sppieniezno.pl/nehepl/display.php?id=45
Tytuł: Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 05 Czerwca 2011, 19:05:52
Dobrze, zatem jak sprawdzić czy tego używam? Czy wyłączenie tego wpłynie negatywnie na jakość/szybkość karty graficznej?
Tytuł: Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
Wiadomość wysłana przez: Paczkuś w 05 Czerwca 2011, 19:21:16
@Ra, czemu gwiazdy znikają mi ok. 1:40? Dziś całą noc miałem możliwość obserwować gwiazdy i dopiero ok. 3:30 zaczęły być niewidoczne.
Tytuł: Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
Wiadomość wysłana przez: Ra w 05 Czerwca 2011, 19:56:25
Najwidoczniej algorytm obliczający jasność światła wymaga jeszcze dopracowania. Udostępniłem to, co zrobiłem i mam nadzieję, że ktoś jest w stanie to ulepszyć.
Tytuł: Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
Wiadomość wysłana przez: KormaK w 05 Czerwca 2011, 20:26:01
U mnie gwiazdy pojawiają się około godziny 22:40, znikają około 1:40, tak samo jak u Paczkusia.
Tytuł: Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 05 Czerwca 2011, 21:02:49
Dobrze, zatem jak sprawdzić czy tego używam? Czy wyłączenie tego wpłynie negatywnie na jakość/szybkość karty graficznej?
Z tego co widzę po logu używasz exe 162, a tam vbo zostało wyłączone jak się nie mylę i ustawione jest dll. Vbo na chwilę obecną jest mniej wydajne od Display Lists. Więc nie wiem, czy ma sens takie kombinowanie.

Tytuł: Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
Wiadomość wysłana przez: Ra w 05 Czerwca 2011, 21:16:17
Yyyy… Trzeba przycisnąć [F9] i tam się pokaże tryb wyświetlania.
Tytuł: Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 05 Czerwca 2011, 22:29:24
Mnie się skończyły już wszelkie koncepcje. Po wciśnięciu F9 wyświetla mi się "Display Lists".
Tytuł: Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
Wiadomość wysłana przez: Leszek w 06 Czerwca 2011, 10:49:20
Najwidoczniej algorytm obliczający jasność światła wymaga jeszcze dopracowania. Udostępniłem to, co zrobiłem i mam nadzieję, że ktoś jest w stanie to ulepszyć.
Generalnie całkowita noc (przynajmniej na kilkanaście minut) w symku zapada jeśli parametr movelight jest mniejszy niż ok. 140 a większy niż 205. Pomiędzy tymi wartościami mamy dzień polarny. :)
Tytuł: Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
Wiadomość wysłana przez: Ra w 06 Czerwca 2011, 10:58:03
Z tego wynika, że między 20 maja a 24 lipca Słońce nie jest pod horyzontem niżej niż 18°. Być może zmierzch astronomiczny nie jest dobrym kryterium.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zmierzch_astronomiczny
Tytuł: Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
Wiadomość wysłana przez: Benek w 06 Czerwca 2011, 13:32:42
I zwie się to białymi nocami astronomicznymi.
Tytuł: Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 06 Czerwca 2011, 17:21:27
Powodem błędu był niewłaściwy wpis w eu07.ini. Rozumiem, że niemożliwe jest, aby w dzień wyświetlany był jeden z dostępnych modeli nieba, a w nocy przechodził na skystars?
Tytuł: Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
Wiadomość wysłana przez: Ra w 06 Czerwca 2011, 17:29:49
Można tak zrobić, jest to kwestia odpowiedniego poskładania submodeli.
Tytuł: Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
Wiadomość wysłana przez: Pawel T. w 15 Czerwca 2011, 14:52:20
Nie chcąc zakładać oddzielnego wątku zapytam o jedno:

"Model type parse failure!" Wywala to w trakcie ładowania maszyny a po potwierdzeniu "ok" pojawia się kolejny komunikat i tak w nieskończoność.

ostatnie zapiski w logu:

Cytuj
Degenerated triangle ignored
Degenerated triangle ignored
dynamic\pkp\ed72_mk\ed72-020rb.tga
OK
skystars.t3d
init
Loading - text model: models\skystars.t3d
Model type parse failure!
Model type parse failure!

exe 1.3.108.145
Tytuł: Odp: Ruchome niebo nocne - problemy
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 15 Czerwca 2011, 14:56:35
Wymaga EU07.EXE w wersji co najmniej 162, ale nie działa w trybie VBO (na kartach Intela).