Autor Wątek:  Sprawa Pendolino  (Przeczytany 152799 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #180 dnia: 20 Sierpnia 2013, 22:39:49 »
Tylko nie widzę żadnego celu w kupowaniu Pendolino. Totalnie nietrafiony zakup…
Jestem zgodny z stwierdzeniem Patryka. Lepiej było by zakupić 20 nowych lokomotyw, np. typu Griffin czy nawet Taurusy, plus do tego po 10 nowoczesnych wagonów dla każdego loka, przy okazji wspomóc polską gospodarkę. A na dodatek, składy wagonowe również mogą osiągać prędkość powyżej 200 a nawet 220 km/h, jak ostatnio na targach w Berlinie PKP IC sie chwaliło, że maja taką kuszetę. Składy wagonowe są bardziej mobilne niż ezty. W przypadku sp. PKP Intercity mobilność składów to podstawa. Jakiś wagon zdefektuje, to się go wymieni. A co wówczas jak jakiś wagon w pendolino zdefektuje (klima przestanie działać, elektryka padnie, drzwi zepsują) ? Co wtedy? No proste, odstawiamy cały skład. I gdzie tu mobilność?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #181 dnia: 20 Sierpnia 2013, 22:53:11 »
Możesz pokazać jakiś wagon, który może jechać w eksploatacji powyżej 200 km/h?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp : Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #182 dnia: 20 Sierpnia 2013, 23:04:57 »
Możesz pokazać jakiś wagon, który może jechać w eksploatacji powyżej 200 km/h?
Proszę bardzo. Wagon 134Ac.

http://www.ssmk.cba.pl/forum/showthread.php?tid=3623
http://infokolej.pl/download.php?id=6867

Daje link, bo z tableta nie chce mi załącznika odczytać.

Przepraszam, nie doczytałem  słowa "powyżej". Ale jako to ma sens skoro i tak te pendolino nie pojedzie więcej niż 200 na tych drewnianych torach. Lepiej puścić takie wagony z eksploatacyjną  dwusetką.
« Ostatnia zmiana: 20 Sierpnia 2013, 23:27:26 wysłana przez hanys »

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #183 dnia: 20 Sierpnia 2013, 23:08:34 »
Sieci kolejowych nie modernizowano, gdyż niebyło pociągów.
Co za argument! Zniszczyłeś mnie tym.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Odp : Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #184 dnia: 20 Sierpnia 2013, 23:27:04 »
Możesz pokazać jakiś wagon, który może jechać w eksploatacji powyżej 200 km/h?
Proszę bardzo. Wagon 134Ac.

http://www.ssmk.cba.pl/forum/showthread.php?tid=3623
http://infokolej.pl/download.php?id=6867

Daje link, bo z tableta nie chce mi załącznika odczytać.
Ten wagon może jechać do 200.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #185 dnia: 20 Sierpnia 2013, 23:29:34 »
Co za argument! Zniszczyłeś mnie tym.
Ale coś w tym jest. Teraz po zakupie pendolino jest większa presja na zarządcę infrastruktury. Do tej pory PLKa mogła się wykręcać, że po co mamy modernizować infrastrukturę skoro macie tabor, który i tak nie wykorzysta w pełni parametrów linii.
Odnośnie wagonów a EZT to zdecydowanie łatwiejsze w utrzymaniu są EZT. Dodatkowo przy dojeździe do stacji końcowej nie wymagają manewrów związanych ze zmianą czoła. Nie mam jakiś danych na ten temat ale zdaje się, że utrzymanie EZT jest również tańsze. Jest sporo argumentów za tym aby inwestować w EZT. Pod warunkiem, że jest to tabor sprawdzony renomowanego producenta a nie jakieś eksperymentalne twory.

Proszę bardzo. Wagon 134Ac.

http://www.ssmk.cba.pl/forum/showthread.php?tid=3623
http://infokolej.pl/download.php?id=6867

Daje link, bo z tableta nie chce mi załącznika odczytać.
Ten wagon może jechać do 200.
No ten wagon może jechać do 200 a miało być powyżej 200km/h…
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Odp : Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #186 dnia: 20 Sierpnia 2013, 23:37:52 »
[...]
Przepraszam, nie doczytałem  słowa "powyżej". Ale jako to ma sens skoro i tak te pendolino nie pojedzie więcej niż 200 na tych drewnianych torach. Lepiej puścić takie wagony z eksploatacyjną  dwusetką.

  Dodano: 20 Sierpnia 2013, 23:42:30
Dodatkowo przy dojeździe do stacji końcowej nie wymagają manewrów związanych ze zmianą czoła.

A co jak masz wagony sterownicze jak mają np. Koleje Mazowieckie czy Austriackie ? Wszystko idzie zrobić, tylko trzeba pomyśleć. A w tym kraju nie myślą i zamawiają co popadnie. I te całe pendolino bez wychylnego pudła. Porażka.
« Ostatnia zmiana: 20 Sierpnia 2013, 23:42:30 wysłana przez hanys »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Odp : Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #187 dnia: 20 Sierpnia 2013, 23:59:55 »
A co jak masz wagony sterownicze jak mają np. Koleje Mazowieckie czy Austriackie ?
No to w końcu mówimy o zwykłych składach wagonowych czy Push-pullach. Bo finansowo są znacznie droższe od zwykłych wagonów.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #188 dnia: 21 Sierpnia 2013, 03:55:12 »
PLKa nie potrafiła doprowadzić do 120 km/h na większości linii więc argument, że nie robili tego bo nie było składów jest według mnie nietrafiony. No i faktycznie, będzie wielka modernizacyja, skoro z kolei „wzięto” 1 mld zł a z dróg tylko 2 mln zł.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #189 dnia: 21 Sierpnia 2013, 10:14:05 »
No argument właśnie jest. Swego czasu było zebranie rady przewoźników czy czegoś takiego z PLK. Sprawa rozchodziła się o modernizację linii 131 -głównie likwidację ograniczeń prędkości i podniesienie prędkości drogowej na wielu odcinkach. PLKa wypierała się "po co mamy modernizować linię jak nie macie taboru, który byłby wstanie prowadzić obecne pociągi z większą prędkością". Przyszedł czas, że do przewoźników poprzychodziły lokomotywy dużych mocy typu traxx, siemens, class66, i inne. Było kolejne zebranie i w tym momencie PLKa straciła jakiekolwiek argumenty. Tabor jest, linia kolejowa blokuje. W chwili obecnej linia nr 131 jest poddawana modernizacji albo rewitalizacji. W każdym razie wszystkie argumenty przeciw wydawaniu kasy na modernę linii poszły w niepamięć.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #190 dnia: 21 Sierpnia 2013, 10:25:56 »
Myślę, że mimo wszystko logika nakazuje najpierw modernizować linie a potem kupować tabor albo robić to jednocześnie.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #191 dnia: 21 Sierpnia 2013, 13:52:22 »
Możesz to uzasadnić? Do tych czas nie kupowano szybkich pociągów, gdyż niebyło sieci kolejowych przystosowanych do tych pociągów. Sieci kolejowych nie modernizowano, gdyż niebyło pociągów. Jak się zrobi jakiś krok, zawsze się znajdzie ktoś anty. Jedyną linią przystosowaną do dużych prędkości jak na uwczesne czasy była CMK zbudowana za Gierka w 1977 roku. Przez prawie 35 lat nie powstała, ani nie została modernizowana żadna linia. Co nas plusuje sto lat za murzynami.

Pociągi szybkich prędkości na obecne czasy to nie 200 lub 250 km. To znacznie więcej. Owszem CMK jest przystosowana do 250/300 - są w stanie na tyle przygotować.

Co do wagonu sypialnego Vmax=200 km/h po co więcej. Co ja mam wsiąść w Krakowie o 24, a w Szczecinie być o 4 ;) ? Nawet się nie wyśpię :D Na dłuższe trasy, to rozumiem...
« Ostatnia zmiana: 21 Sierpnia 2013, 13:54:24 wysłana przez jageer »
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Marcin ST43

  • Wiadomości: 35
  • lastfm.pl/user/sipura94
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #192 dnia: 21 Sierpnia 2013, 15:17:13 »
Myślę, że mimo wszystko logika nakazuje najpierw modernizować linie a potem kupować tabor albo robić to jednocześnie.

Ale przecież w momencie oddania Pendolino do normalnej eksploatacji właśnie ta infrastruktura ma już być (kwestia sporną pozostaje czego my oczekujemy od tej infrastruktury). Według mnie przeskok z 160km/h na 200km/h to JEST postęp, a to ma być dopiero początek. Bądźmy realistami i nie oczekujmy 1000km linii wysokich prędkości na dzień dobry, bo to nie jest realne.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #193 dnia: 22 Sierpnia 2013, 00:17:17 »
Pomyślcie jedno od upadku komunizmu 1989 nie było żadnych większych modernizacji na kolei. Teraz takie pisanie, jakby to jakby tamto. Przecież taki skład nie kupuje się na rok. Czasy przejazdów to ja biorę na razie z przymrużeniem oka. CMK jest najbardziej bliska celu. Ale musi być sygnalizacja kabinowa, trakcja elektryczna nieprzystosowana do takich prędkości. Problemem są też przejazdy, jeśli są przejazdy, to prędkość nie może być większa niż 160km/godz. Trzeba wybudować wiadukty.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #194 dnia: 22 Sierpnia 2013, 08:31:28 »
No widzisz @Anreju – trafiłeś w samo sedno. Była komuna, nikt nie dbał, był syf – ale komuna na kolei się nie skończyła. Dalej jest to samo podejście do roboty. Więc czary mary w postaci pendolino nie sprawi, że teraz wszędzie będziemy cisnąć 160 km/h. Myślę, że Pszczółki powinny być przykładem tego, jak będą te modernizacje wyglądać.
 
Ale przecież w momencie oddania Pendolino do normalnej eksploatacji właśnie ta infrastruktura ma już być (kwestia sporną pozostaje czego my oczekujemy od tej infrastruktury).
Na ilu procent sieci kolejowej?
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #195 dnia: 22 Sierpnia 2013, 08:51:29 »
Na tylu, aby było sens wypuszczać przyznajmniej z 18 takich składów (-2 w rezerwie). Piękne by było gdyby dostał też dopuszczenie do Niemiec i Czech, zyskuje się wtedy kolejne połączenia. No i na koniec, są przecież linie po których Pendolino spokojnie może jeździć jak Kraków - Wrocław (ze wcześniejszym przeoraniem odcinka Dulowa - Myslovitz), w niedługim czasie Kraków - Przemyśl, Kraków - Stolica - Gdynia.
Niestety mentalność Komunistyczna w nas jeszcze siedzi i będzie długo siedzieć. No i za błędy przeszłości się płaci, bo komuna traktowała kolej jako zło konieczne, co odbija się do dnia dzisiejszego również i w zabezpieczeniach stosowanych na lokomotywach i na szlakach w postaci dziurawych blokad i samogasnących i samonaprawiających się semaforów ;).

Darujcie już sobie tę dziecinadę z wymyślaniem dziwnych nazw dla tego składu.
adsim


@adsim, wybacz, ale było to silniejsze ode mnie ;)
« Ostatnia zmiana: 22 Sierpnia 2013, 11:03:00 wysłana przez ST44-003 »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #196 dnia: 22 Sierpnia 2013, 09:33:31 »
Dziwię się, że o "komunie" wypowiadają się osoby, które w ogóle jej nie mogą pamiętać. Ja tylko przypomnę, że to w tym okresie powstała większość do dziś jeżdżących i uwielbianych przez Was lokomotyw, wprowadzono czuwaki, itp. Idealnie nie było, ale jednak coś się działo. Utrzymywano masę połączeń, które to w latach 90 masowo likwidowano. Ta komunistyczna mentalność przejawia się jedynie w wiecznym narzekaniu na wszystko: nie ma Pendolino - źle, jest Pendolino - źle... Pożyjemy, zobaczymy, rynek zweryfikuje, czy to był dobry zakup.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #197 dnia: 22 Sierpnia 2013, 09:50:45 »
Dziwię się, że o "komunie" wypowiadają się osoby, które w ogóle jej nie mogą pamiętać. Ja tylko przypomnę, że to w tym okresie powstała większość do dziś jeżdżących i uwielbianych przez Was lokomotyw, wprowadzono czuwaki, itp. Idealnie nie było, ale jednak coś się działo. Utrzymywano masę połączeń, które to w latach 90 masowo likwidowano. Ta komunistyczna mentalność przejawia się jedynie w wiecznym narzekaniu na wszystko: nie ma Pendolino - źle, jest Pendolino - źle... Pożyjemy, zobaczymy, rynek zweryfikuje, czy to był dobry zakup.
Tym tokiem myślenia ocenianie czasów królowania Jana III Sobieskiego albo Stanisława Poniatowskiego komu mamy zostawić…? To, że za komuny powstała większość taboru PKP to argument za czym? Bo nie rozumiem. Zawsze coś się dzieje. W 44 w Warszawie też idealnie nie było, ale coś się działo…Ale odchodzimy od meritum – za czyje pieniądze zakupiono te składy?

Na tylu, aby było sens wypuszczać przyznajmniej z 18 takich składów (-2 w rezerwie).
No to nie jest odpowiedź na postawione pytanie.

Nie licz na to, że będę ciągnął ten offtop, więc odpuść sobie. Do stwierdzenia jak było kiedyś wykorzystuje się relacje świadków, dokumenty oraz odkrycia archeologiczne, a nie pisze o syfie, którego na oczy się nie widziało. Podaj więc źródło swoich wywodów, bo są mało wiarygodne i tyle.
adsim


LEMING MODE OFF.
« Ostatnia zmiana: 22 Sierpnia 2013, 10:16:04 wysłana przez Patrykos »
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #198 dnia: 22 Sierpnia 2013, 10:58:29 »
Dziwię się, że o "komunie" wypowiadają się osoby, które w ogóle jej nie mogą pamiętać. Ja tylko przypomnę, że to w tym okresie powstała większość do dziś jeżdżących i uwielbianych przez Was lokomotyw, wprowadzono czuwaki, itp. Idealnie nie było, ale jednak coś się działo. Utrzymywano masę połączeń, które to w latach 90 masowo likwidowano. Ta komunistyczna mentalność przejawia się jedynie w wiecznym narzekaniu na wszystko: nie ma Pendolino - źle, jest Pendolino - źle... Pożyjemy, zobaczymy, rynek zweryfikuje, czy to był dobry zakup.

@adsim, kończąc na dobre offtop o komunie, dzięki niej mam dzisiaj ''samochód'' (Fiat 126p który jest moim oczkiem w głowie ;) ). Druga rzecz, że bardzo się interesuję tamtym okresem, dużo czytam i się dowiaduję, właśnie od osób które w tamtych czasach żyły (więc coś tam się orientuję w tym temacie, ale wiadomo że nie są to przeżycia osobiste).
Trzecia rzecz, powstawały lokomotywy, z których do dnia dzisiejszego jeżdżą tylko te elektryczne (EN57, Ex07/08/41 oraz ET21/22),  bo spalinówki nie spełniają już dawno norm, które obowiązywały za czasów PRLu (prosty przykład SU45 i SU46 o ST43 i ST44 nie wspominając, ale nie są to stricte produkty polskie).
Czwarta rzecz, czuwaki były, ale pasywne. Aktywne wynaleziono gdzieś na przełomie 80/90, podobnie jak wprowadzono Radio-Stop, w roku bodaj `81. I ostatnia rzecz, ja nie narzekam na Pendolino (jakie by nie było), nie narzekam na infrastrukturę (dobra, linia Katowicka to już przesada), jednak nie rozumiem, dlaczego nie daje się szansy przedsiębiorstwom państwowym? PESA daje sobie nieźle radę w produkcji pojazdów, a z ciut nieoficjalnych źródeł (plotka taka że hej!), PESA ma wziąć udział w dostarczeniu kolejnych EZT dla IC, a`la właśnie Pendolino.
« Ostatnia zmiana: 22 Sierpnia 2013, 11:03:20 wysłana przez ST44-003 »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #199 dnia: 22 Sierpnia 2013, 11:18:36 »
PESA daje sobie nieźle radę w produkcji pojazdów, a z ciut nieoficjalnych źródeł (plotka taka że hej!), PESA ma wziąć udział w dostarczeniu kolejnych EZT dla IC, a`la właśnie Pendolino.
Fakt. Są najlepsi w produkcji na ilość i startowaniu do przetargów z których się później nie mogą czasowo wywiązać. Innymi słowy biorą wszystko a później jest płacz, że mają za mało czasu a to się bardzo odbija na jakości.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #200 dnia: 22 Sierpnia 2013, 11:45:44 »
@adsim, kończąc na dobre offtop o komunie, dzięki niej mam dzisiaj ''samochód'' (Fiat 126p który jest moim oczkiem w głowie ;) ).
Świetnie, owocem komuny też są Ikarusy, których jestem miłośnikiem. Co nie zmienia faktu, że komuna to był całkowity zastój gospodarczy, zadłużania się, wprowadzanie tylko średnich technologii, nie rozwijanie żadnej gałęzi przemysłu ani technologii i stworzenie mentalności wśród ludzi „czy się stoi czy się leży…”. I to właśnie dalej jest na kolei. Ta chora forma socjalizmu (w sumie to chyba nie ma dobrej) nie zniszczyła tylko gospodarki, ale też podejście ludzi. A aktualny stan kolei to owoc tego co było wcześniej. I jak widzę, że zakup Pendolino jest okrzykiwany jako początek rozwijania się kolei (a w między czasie wycofuje się z inwestycji w nią 1mld zł) to się zastanawiam, czemu u nas zawsze wszystko robi się na odwrót. Kupujemy Ferrari do jeżdżenia po dziurawych drogach. Możemy stwarzać taki powierzchowny obraz polskiej kolei – kupić 20 Pendolino, zmodernizować 2-3 trasy i mówić, jak to na kolei jest dobrze, a jadąc na prowincje albo w inny region kraju widzieć jak niebieski ET22 ciągnie 40 węglarek 20km/h ze względu na zły stan toru. Tacy jesteśmy mocni jak mocny jest nasz najsłabszy punkt.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #201 dnia: 22 Sierpnia 2013, 11:51:31 »
Cytuj
Kupujemy Ferrari do jeżdżenia po dziurawych drogach.
Ale przynajmniej będzie wygodnie, tak PKP IC pisze w swoim pisemku zamieszczanym w pociągach:
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #202 dnia: 22 Sierpnia 2013, 12:12:23 »
Wygodnie... do czasu, jak temu cudeńku nie wyrobią zestawy na polskich szlakach i cofną jemu V-maxa ;)

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #203 dnia: 22 Sierpnia 2013, 12:15:39 »
Wygodnie... do czasu, jak temu cudeńku nie wyrobią zestawy na polskich szlakach i cofną jemu V-maxa ;)
A co? Też mają zestawy sprowadzane po kosztach z Rosji i Czech jak sprzęt z Bydgoszczy? W przeciwnym wypadku nie widzę podstaw do takich komentarzy.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #204 dnia: 22 Sierpnia 2013, 14:23:01 »
[..] wprowadzanie tylko średnich technologii, nie rozwijanie żadnej gałęzi przemysłu ani technologii[..]
Tu się nie zgodzę. Zbrojeniówka miała się bardzo dobrze ;)
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #205 dnia: 22 Sierpnia 2013, 14:30:50 »

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #206 dnia: 22 Sierpnia 2013, 17:46:49 »
[...]za pieniądze WSZYSTKICH podatników!
Jeszcze za niczyje, bo nikt nie chce im na to kredytu udzielić, gwoli ścisłości.

Offline CovaluS

  • Wiadomości: 92
  • STK S.A. & Majkoltrans S.A. dwa bratanki :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #207 dnia: 22 Sierpnia 2013, 20:29:06 »
Beton PEKAPIstów podał do sądu PESĘ o nieuczciwą konkurencję, bo żekomo PESA za swój pendolino chciało 1gr/godzinę czy za kilometr... chore. Dziś rano na radiowej trójce to mówili.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #208 dnia: 22 Sierpnia 2013, 21:09:35 »
Cytuj
... komuna to był całkowity zastój gospodarczy, zadłużania się, wprowadzanie tylko średnich technologii, nie rozwijanie żadnej gałęzi przemysłu ani technologii i stworzenie mentalności wśród ludzi „czy się stoi czy się leży…”. I to właśnie dalej jest na kolei. Ta chora forma socjalizmu (w sumie to chyba nie ma dobrej) nie zniszczyła tylko gospodarki, ale też podejście ludzi. A aktualny stan kolei to owoc tego co było wcześniej.
Ty coś pamiętasz z przed roku 2000? Skąd możesz wiedzieć jak funkcjonowała kolej za komuny? Co możesz wiedzieć o gospodarce i życiu w tamtych czasach? W Polsce brakuje rozsądku, rozwagi i kasy od zawsze. Bez względu na system społeczny, już od czasów Kazimierza Wielkiego. 70% postów nie jest o pendolino, jedni pieją z zachwytu, inni krytykują jak zawsze. Niektórym marzyło się wychylne pudło, mimo że bez wahadła, też nie ma gdzie pojechać.
Beton PEKAPIstów podał do sądu PESĘ o nieuczciwą konkurencję, bo żekomo PESA za swój pendolino chciało 1gr/godzinę czy za kilometr... chore. Dziś rano na radiowej trójce to mówili.
Co to ma do rzeczy z tym wątkiem?
[..] wprowadzanie tylko średnich technologii, nie rozwijanie żadnej gałęzi przemysłu ani technologii[..]
Tu się nie zgodzę. Zbrojeniówka miała się bardzo dobrze ;)
Nie tylko zbrojeniówka, tylko niektórym jest niewygodnie pamiętać o tym.
W tym wątku już dawno się popendoliło tak, jak w wątku o siódemce z żółtym czole.

Popieram i zamykam. Jak będziecie mieli jakieś konkretne informacje w sprawie tego składu to PW.
adsim
« Ostatnia zmiana: 22 Sierpnia 2013, 21:14:07 wysłana przez adsim »

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #209 dnia: 19 Września 2013, 18:38:59 »
Siema. Dla zainteresowanych. Jutro ma wyjechać skład pendolino o numerze bocznym 2. W Polsce ma się zjawić równo o 12:00 na przygranicznej stacji Chałupki. Po czym ma się podłączyć EU07 PKP Intercity oraz udać się w kierunku Warszawy. Planowana trasa to Chałupki-Racibórz-Jejkowice i dalej na Katowice i CMKa. W sobotę jeżeli skład ukaże się planowo napiszę szczegóły ów transportu. Kto ma możliwość zdobycia pełnego rozkładu ten niech udostępni poniżej. Pozdrawiam.