Autor Wątek:  Sprawa Pendolino  (Przeczytany 152800 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #90 dnia: 10 Sierpnia 2013, 14:07:21 »
Nie porównuj rocznego rozkładu do pociągu który jedzie na indywidualnym RJ.

EDIT:
Swoją drogą to chyba ktoś coś przeoczył podczas konstrukcji tego RJ. Ja nie wiem jak jest teraz w Cargo, ale przy jeździe na półsprzęgu prędkość max wynosi 60 km/h.
« Ostatnia zmiana: 10 Sierpnia 2013, 14:14:44 wysłana przez EU07-483 »
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline CovaluS

  • Wiadomości: 92
  • STK S.A. & Majkoltrans S.A. dwa bratanki :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #91 dnia: 10 Sierpnia 2013, 15:04:37 »
Normalnym. Kulejorze to jacyś bogowie?

No nie, ale sobie nie wyobrażam że rozkład jazdy widniejący na stacjach jest inny niż ten który ma mechanik. Czyli jednak we Wrocławiu będzie o tej 4?

Nie we Wrocławiu, w ogóle go nie będzie... Tak jak widnieje na indywidualnym RJ godzina 11:41. Może być +/- w zależności od tego czy trasowanie będzie takie jak na RJ, lub czy jeśli będzie musiał przepuszczać rozkładowe pociągi, to wtedy może trochę się spóźnić.

Zdążasz w kierunku moderacji.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 11 Sierpnia 2013, 14:23:11 wysłana przez Rozi »

Offline PX48-28

  • Wiadomości: 238
  • PR-o maniak.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #92 dnia: 10 Sierpnia 2013, 15:35:12 »
Nie we Wrocławiu w ogóle go nie będzie... tak jak widnieje na indywidualnym RJ godzina 11:41. Może być +/- w zależności od tego czy trasowanie będzie takie jak na RJ lub jeśli będzie musiał przepuszczać rozkładowe pociągi to wtedy może trochę się spóźnić.

Przecież w RK podany jest przyjazd o 4 rano, powątpiewam by miał tak w plecy by przyjechał według starego rozkładu jazdy...
« Ostatnia zmiana: 10 Sierpnia 2013, 15:37:05 wysłana przez PX48-28 »

Offline CovaluS

  • Wiadomości: 92
  • STK S.A. & Majkoltrans S.A. dwa bratanki :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #93 dnia: 10 Sierpnia 2013, 17:19:05 »
Dobra ja już się nie odzywam każdy ma swój rozkład i niech każdy kieruje się według swojego rozkładu.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #94 dnia: 10 Sierpnia 2013, 17:54:49 »
Dobra ja już się nie odzywam każdy ma swój rozkład i niech każdy kieruje się według swojego rozkładu.
Tobie wydaje się, że sobie na kompie w domu ten rozkład jazdy zrobiłem? Pobrałem go w pracy i jak już pisałem, nie ma innego przejazdu pociągu specjalnego TGE 660002/3 Dziś jest dzień wolny i nie mogę zweryfikować, czy podano nowszy czas przejazdu do Wrocławia.

Offline Generix

  • Wiadomości: 63
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #95 dnia: 10 Sierpnia 2013, 19:20:14 »
Cytuj
Tobie wydaje się, że sobie na kompie w domu ten rozkład jazdy zrobiłem? Pobrałem go w pracy i jak już pisałem, nie ma innego przejazdu pociągu specjalnego TGE 660002/3 Dziś jest dzień wolny i nie mogę zweryfikować, czy podano nowszy czas przejazdu do Wrocławia.
Wujek najprawdopodobniej jest drugi rozkład, bo czekając dziś na pociąg w brechale u dyspozytora gadali, że ma jechać tam w nocy pan instruktor i ma to przyciągną do Wrocławia bykiem, ale jakim nie powiem (niespodzianka :D ) i jeszcze są 2 inne przyszykowane, jakby tamten zdefektował.

Reg. zakazy 10.
Proszę wstawić przecinki, bo jednym tchem nie da się Twojego zdania przeczytać.
Benek
« Ostatnia zmiana: 10 Sierpnia 2013, 21:44:51 wysłana przez Generix »
Maszynista Pojazdów Trakcyjnych
PKP CARGO LOGISTICS
Dolnośląski Zakład Spółki we Wrocławiu

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #96 dnia: 10 Sierpnia 2013, 19:26:10 »
@Generix, sam widzisz jaki jest bałagan, wczoraj był tylko jeden rozkład jazdy. Ten Byk to nie przypadkiem 2000?

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #97 dnia: 10 Sierpnia 2013, 19:38:49 »
Czy ktoś z forumowiczów wybiera się w poniedziałek do Wrocławia?
Jeśli faktycznie będzie można zwiedzić Pendolino, które później będzie jeździło jako EIC Premium (bilety tylko dla burżujów), to chyba się skuszę. Tym bardziej, że do Wrocławia mam niedaleko (87km z jedną przesiadką).
Nie przesadzajmy, prezesi IC chwalą się, że już od 49 złotych (a mniej z ulgami) będzie można się przejechać :) Ja prawdopodobnie będę we Wrocławiu na tym pokazie.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #98 dnia: 10 Sierpnia 2013, 20:50:34 »
Znalazłem zdjęcie kabiny Pendolino  (link poniżej) i ciekawi mnie taka sprawa. Wydaje się, że jest tam miejsce tylko dla maszynisty. A co z przepisami mówiącymi o tym, że ruch z V>130km/h  bez sygnalizacji kabinowej musi odbywać się z podwójną obsadą?  Czy ten przepis został zawieszony, prędkość w pojedynkę została podniesiona?

http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/51,35751,14409497.html?i=4
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #99 dnia: 10 Sierpnia 2013, 20:52:27 »
Znalazłem zdjęcie kabiny Pendolino  (link poniżej) i ciekawi mnie taka sprawa. Wydaje się, że jest tam miejsce tylko dla maszynisty. A co z przepisami mówiącymi o tym, że ruch z V>130km/h  bez sygnalizacji kabinowej musi odbywać się z podwójną obsadą?  Czy ten przepis został zawieszony, prędkość w pojedynkę została podniesiona?

http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/51,35751,14409497.html?i=4
A po czym wnioskujesz, że jest tam miejsce tylko dla jednej osoby?

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #100 dnia: 10 Sierpnia 2013, 21:18:38 »
Tak mi się wydaje -  rozmieszczenie przyrządów tak sugeruje.  Centralnie umieszczony kokpit z jednym fotelem na środku gdzie widać miejsce na nogi maszynisty. Jeśli ktoś będzie miał możliwość cyknąć zdjęcie kabiny (nawet przez szybę) w poniedziałek to będę wdzięczny.

Reg. zakazy 10, obowiązki 16.
Proszę poprawić.
Benek


Edit: Przepraszam za ortografa i zmianę tematu.
« Ostatnia zmiana: 10 Sierpnia 2013, 21:35:03 wysłana przez Krzysiek »
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #101 dnia: 10 Sierpnia 2013, 21:29:42 »
Cytuj
Centralnie umieszczony kokpit z jednym fotelem na środku gdzie widać miejsce na nogi maszynisty.
Opis odpowiada kabinie EZT "Elf" prod. PESA, "Impuls" prod. Newag, Flirt prod. Stadler oraz kilku innym pojazdom z prędkością maksymalną >130km/h.
« Ostatnia zmiana: 10 Sierpnia 2013, 22:08:43 wysłana przez macius5991 »
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #102 dnia: 10 Sierpnia 2013, 21:36:33 »
Opis odpowiada kabinie EZT "Elf" prod. PESA
Elf nie ma centralnie umieszczonego stanowiska maszynisty. Jest ono bardziej po prawej stronie. Zarówno maszynista jak i pomocnik na EN76 mają podobną widoczność (za wyjątkiem wycieraczki w polu widzenia pomocnika).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #103 dnia: 10 Sierpnia 2013, 21:37:59 »
@Macieju, jeśli to dla ciebie jest "centralnie umieszczony kokpit" to gratuluje poczucia symetri ;) O, @mechatronik mnie ubiegł.
Może być też to rozwiązane tak jak w kabinie ED74, czyli osobny fotel pomocnika z tyłu kabiny po lewej stronie.

Offline Generix

  • Wiadomości: 63
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #104 dnia: 10 Sierpnia 2013, 21:39:14 »
Cytuj
Ten Byk to nie przypadkiem 2000?
Zobaczysz jak przyjdziesz na peron.
Maszynista Pojazdów Trakcyjnych
PKP CARGO LOGISTICS
Dolnośląski Zakład Spółki we Wrocławiu

Offline CovaluS

  • Wiadomości: 92
  • STK S.A. & Majkoltrans S.A. dwa bratanki :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #105 dnia: 10 Sierpnia 2013, 23:13:31 »
Znalazłem zdjęcie kabiny Pendolino  (link poniżej) i ciekawi mnie taka sprawa. Wydaje się, że jest tam miejsce tylko dla maszynisty. A co z przepisami mówiącymi o tym, że ruch z V>130km/h  bez sygnalizacji kabinowej musi odbywać się z podwójną obsadą?  Czy ten przepis został zawieszony, prędkość w pojedynkę została podniesiona?

http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/51,35751,14409497.html?i=4

Ale Szanowny Pan Nowak myśli, że już mamy zamontowany ETCS na wszystkich liniach po których ten pojazd ma jeździć i drugi maszynista jest zbędny ;) Z cyklu czarny humor kolejarski.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #106 dnia: 11 Sierpnia 2013, 01:58:47 »
Swoją drogą to chyba ktoś coś przeoczył podczas konstrukcji tego RJ. Ja nie wiem jak jest teraz w Cargo, ale przy jeździe na półsprzęgu prędkość max wynosi 60 km/h.
Na półsprzęgu przy ciągnięciu nadal jest 60km/h.
Wiesz, pytanie tylko czy ten wynalazek ze zdjęcia to półsprzęg. Półsprzęgi czy sprzęgi pośrednie (różnie to zwą) nie są aż tak rozbudowane jak ten. Bardziej wygląda to na sprzęg przytwierdzony do platformy. Coś jak "wagon przejściówka". Podobne stosuje się do przeprowadzania pociągów na sprzęgach samoczynnych. Z jednej jest śrubowy a z drugiej np SA3. Gdzieś w mediach była informacja, że pociąg ten nie może jechać szybciej niż 100km/h.
W poniedziałek jak dam radę (i będę nadal miał chęć) to zaraz po pracy pojadę do Wrocławia i ogarnę temat ;)
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #107 dnia: 11 Sierpnia 2013, 09:00:32 »
Nie wiem jak jest w tym przypadku, ale trochę podobne rozwiązanie było przy transporcie Inspiro do Warszawy. Do wagonu z teleskopowym dachem, była przymocowana rama ze sprzęgiem automatycznym.

Reg. zakazy 10.
Popraw składnię w 2. zdaniu i nazwę miasta w 1.
Benek
« Ostatnia zmiana: 11 Sierpnia 2013, 11:02:36 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #108 dnia: 11 Sierpnia 2013, 09:59:23 »
Cytuj
W poniedziałek od godz. 12 do 14 na peronie III wrocławskiego Dworca Głównego miłośnicy kolei będą mogli obejrzeć polskie pendolino. Nie tylko z zewnątrz, ale również w środku. Dostępne dla zwiedzających będą dwa wagony, bo w pozostałych umieszczona będzie aparatura pomiarowa.
Ten najnowszy nabytek PKP Intercity we Wrocławiu będzie jedynie przejazdem z Włoch do Żmigrodu w powiecie trzebnickim. Tam pociąg przejdzie testy w Ośrodku Eksploatacji Toru Doświadczalnego Instytutu Naukowo-Badawczego Kolejnictwa. We Wrocławiu zagości na dwie godziny. Pokaz będzie miał pewne ograniczenia, ze względu na fakt, że na peronie zmieści się określona liczba osób. Organizatorzy będę wpuszczać chętnych grupami.

Więcej: http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/965195,pendolino-jutro-przyjedzie-do-wroclawia-bedzie-do-obejrzenia-na-dworcu-glownym-film,id,t.html?cookie=1#czytaj_dalej
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Edward666

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 77
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #109 dnia: 11 Sierpnia 2013, 11:32:54 »
Naróbcie tyle zdjęć, żeby można było zrobić model z wnętrzem dla pasażera.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #110 dnia: 11 Sierpnia 2013, 11:39:22 »
Znając życie, pewnie będzie tyle ludzi, że nie da się ani jednego zdjęcia zrobić. Ale spokojnie, jak będzie już kursował, to w środku będzie dużo miejsca na sesje zdjęciowe;).
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #111 dnia: 11 Sierpnia 2013, 12:27:23 »
Środowisko mikolskie w Polsce i za granicą zalicza odlot. A jutro będzie zbiorowy orgazm :D
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #112 dnia: 11 Sierpnia 2013, 12:30:39 »
Środowisko mikolskie w Polsce i za granicą zalicza odlot. A jutro będzie zbiorowy orgazm :D

Będzie wyścig szczurów kto zamieści pierwszy film na YT z nowym NiePendolino.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #113 dnia: 11 Sierpnia 2013, 12:54:03 »
Środowisko mikolskie w Polsce i za granicą zalicza odlot. A jutro będzie zbiorowy orgazm :D

Będzie wyścig szczurów kto zamieści pierwszy film na YT z nowym NiePendolino.
IC ogłosiło konkurs, kto pierwszy będzie się poddawał miłosnym igraszkom w WC ;)
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #114 dnia: 11 Sierpnia 2013, 13:36:53 »
Tak wyglądał transport pendolino przez Austrię do Polski, źródło zdjęcia Facebook.
« Ostatnia zmiana: 11 Sierpnia 2013, 14:37:34 wysłana przez Maxiu »

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #115 dnia: 11 Sierpnia 2013, 13:46:00 »
Jeszcze pewnie zahaczają o Francję i Szwecję? :D To jest Austria przyjacielu.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #116 dnia: 11 Sierpnia 2013, 13:49:11 »
Ale mówią po niemiecku :) Co do Wrocławia - pojawię się.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline CovaluS

  • Wiadomości: 92
  • STK S.A. & Majkoltrans S.A. dwa bratanki :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #117 dnia: 11 Sierpnia 2013, 13:52:19 »
To czyli o której w końcu będzie we Wrocławiu?

Prosiłem, byś nie stawiał spacji przed znakami interpunkcyjnymi.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 11 Sierpnia 2013, 21:12:50 wysłana przez CovaluS »

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #118 dnia: 11 Sierpnia 2013, 14:20:43 »
Z tego co widać z rysunku technicznego który ktoś zamieścił, pendolino dla IC są wielo-stystemowe. Znajomy zadał mi pytanie: jak jest zrobiona ta wielo-systemowość pod maską?
Cytuj
To chyba nie przypadek, że pantografy na 3kV dc znajdują się na wagonach z transformatorami. Rozumiem, że chodzi tu o falownik + trafo na wyższe U bo przecież DC transformować sie nie da.
Wagony z pantografami na 3kV usytuowane są w centralnej części składu (wagony 4 i 5) skąd te 3kV po "sfalowaniu" i transformacji na wyższe U przekazywane jest do obwodów 15/25 w sąsiednich wagonach 3 i 6 a stamtąd juz do skrajnych wagonów silnikowych 1, 2 i 7.

Powyższe rozważania są słuszne przy założeniu, że  w wagonach silnikowych są tylko silniki na napięcie 15/25 kV a nie ma dodatkowych na 3 kV. Ale to by chyba było nieopłacalne (waga+koszty).
A może wagony trafo 4 i 5 służą również do transformacji napięcia 15kV na 25kV lub odwrotnie przy zmianie systemu 15-25? A może same silniki są dwusystemowe 15/25kV? Tego nie wiem, mogę się tylko domyślać w jaki sposób dokonywana jest zmiana systemu 15- 25  kV.
Tylko że sama transformacja 15 na 25kV (lub odwrotnie) nie wystarczy bo niezbędna jest także zmiana częstotliwości. Systemy kolejowe są nastepujące: 25kV/50Hz i 15kV/16,7Hz. Oznacza to, że niezbedne są przetwornice cżęstotliwości AC/AC czyli prostownik + falownik. Oczywiście załatwia to sprawę zarówno f jak i U.
Ale to wcale nie oznacza, że w pendolino jest takie rozwiazanie. Byc może cała dwusystemowość jest do zrealizowania w silnikach asynchronicznych (np poslizgiem i uzwojeniami). A do regulacji obrotów silników asynchronicznych też sa potrzebne falowniki. Może to te same?
Ktoś się orientuje jak to jest zrobione? (niekoniecznie w pendolino, ogólnie w taborze wielo-systemowym)

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #119 dnia: 11 Sierpnia 2013, 14:25:36 »
Nie widziałem schematów elektrycznych tego pojazdu, ale obecnie stosuje się silniki są asynchroniczne z falownikami. W taborze wielosystemowym sprowadza się wtedy wszystkie napięcia wejściowe do stałego, które zasila falownik.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.