Autor Wątek:  Sprawa Pendolino  (Przeczytany 149407 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline walery.kaszyniak

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Sprawa Pendolino
« dnia: 28 Maja 2011, 10:14:57 »
PKP IC zamierza kupić Pendolino za duże pieniądze. Bez wychylnego pudła. Podążające tylko z Katowic do Gdańska. Czy nie wydaje się wam, że należałoby raczej kupić pociąg trochę wolniejszy, a przede wszystkim tańszy? Na przykład słyszałem, że PESA jest zdolna do produkcji Elfa z najwyższą prędkością 200 km/h. Czy nie kupujemy Pendolino tylko dla prestiżu? Ja bym kupił Elfa z prędkością 200 km/h z podwyższonym standardem. Wielkim marnotrawstwem będzie zakup Pendolino. Jest właściwie niewiele szybsze, a w Polsce osiągnie tyle samo, co przyspieszony Elf. Jeszcze bez wychylania... To jest bezsens. Gdybyśmy kupowali Pendolino z wychylnym pudłem do obsługi wolniejszych linii, np. Poznań-Wrocław, gdzie często jeżdżę, to bym się zgodził. Ale to?

Offline KubaPKP

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Maja 2011, 12:19:35 »
A w Polsce osiągnie tyle samo, co przyspieszony Elf.
Na Centralnej Magistrali Kolejowej jest dopuszczalna prędkość 250 km/h.

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Maja 2011, 12:25:07 »
Na Centralnej Magistrali Kolejowej jest dopuszczalna prędkość 250 km/h.
Tylko przez kilkanaście kilometrów, w dodatku dla przejazdów testowych, gdyż nie ma jeszcze systemu ETCS.

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 822
    • Zobacz profil
    • Moje filmy kolejowe na YouTube
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Maja 2011, 12:30:35 »
Urządzenia ETCS są pomontowane na części (? – dawno nie jechałem CMK) trasy, tylko nie wiem, kiedy będą uruchomione.
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Maja 2011, 14:47:36 »
Na Centralnej Magistrali Kolejowej jest dopuszczalna prędkość 250 km/h.
Tylko przez kilkanaście kilometrów, w dodatku dla przejazdów testowych, gdyż nie ma jeszcze systemu ETCS.

Góra Włodawska-Psary o ile dobrze kojarzę.
Co do wychylnego pudła, a niby jego braku to tłumaczyli się tym, że to byłoby to wykorzystane na niewielkiej części trasy, a tabor bez wychylnego pudła jest tańszy i lżejszy. Dzięki temu szybciej się rozpędzi i niby dużej różnicy nie będzie.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2303
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 158
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Maja 2011, 15:22:56 »
Na CMK nigdzie nie ma 250, kabinówka jest między Zawierciem a Gorą Włodowską.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Maja 2011, 15:28:25 »
Na CMK nigdzie nie ma 250
W takim razie na jakich zasadach odbywają się takie przejazdy, lub testy np EU11, Pendolino czy EU44?

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2303
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 158
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Maja 2011, 15:38:58 »
Jak sam zauważyłeś są to jazdy próbne, wg specjalnego regulaminu, opracowanego na tę okoliczność. Zresztą Husarz nie przekroczył 235 na CMK.
« Ostatnia zmiana: 28 Maja 2011, 16:27:09 wysłana przez libertyn89 »
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline KubaPKP

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Maja 2011, 17:03:25 »
Na CMK nigdzie nie ma 250, kabinówka jest między Zawierciem a Gorą Włodowską.

A ETR 460 które jechało 250 km/h lub może wikipedia tutaj kłamie?

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2303
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 158
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Maja 2011, 17:09:04 »
Pendolino to były próby, obecnie w żadnym miejscu na CMK 'zwykły' pociąg nie może przekroczyć 160 km/h.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline KubaPKP

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Maja 2011, 17:21:54 »
Obecnie tak, ale po zainstalowaniu systemu o jaki mówili koledzy wcześniej będzie to możliwe.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2303
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 158
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Maja 2011, 17:24:09 »
Tylko na fragmencie trasy.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Maja 2011, 17:50:13 »
Prawdopodobnie od nowego rozkładu jazdy, jeśli PLK zdąży zainstalować ETCS, i jeżeli PKP IC zobowiąże się prowadzić pociągi z taką prędkością. Wydaje mi się, że UTK też musi wydać oświadczenie w tej sprawie.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Maja 2011, 18:08:55 »
Potrzebne jest swiadectwo UTK dopuszczajace EU44 do eksploatacji z taka predkoscia. Poprzednie bylo wazne do 31.01.2011. Nie wiem jak jest obecnie.
Pozdrawiam, Karol

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2303
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 158
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #14 dnia: 28 Maja 2011, 18:15:41 »
Na koniec stycznia tego roku uzyskały już bezterminowe świadectwo.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #15 dnia: 28 Maja 2011, 19:39:36 »
Pendolino to były próby, obecnie w żadnym miejscu na CMK 'zwykły' pociąg nie może przekroczyć 160 km/h.

Gdziekolwiek, nie może przekroczyć 160 km/h, jeżeli nie ma sygnalizacji kabinowej (czyli po prostu ETCS). Nie tylko to dotyczy CMK i Polski. Ale to już nie ten temat....
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #16 dnia: 30 Maja 2011, 18:49:34 »
Umowa podpisana.

http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/930253,w-2-godziny-z-krakowa-do-warszawy-pkp-intercity-zamawia-20,id,t.html#a7d21c52c9e8434e,1,3,6
Cytuj
PKP Intercity podpisało dziś kontrakt o wartości 665 milionów euro na dostawę 20 supernowoczesnych pociągów.

PKP Intercity będzie wykorzystywać pociągi Pendolino na trasach: Warszawa – Gdańsk – Gdynia, Warszawa – Kraków, Warszawa – Katowice. Czas przejazdu ma zostać dzięki temu znacznie skrócony. Odcinek pomiędzy Warszawą a Gdańskiem nowe pociągi będą pokonywały w 2,5 godziny, a odcinki Warszawa – Kraków i Warszawa – Katowice w nieco ponad 2 godziny.

7-wagonowe pociągi rozwijają maksymalną prędkość 250 km/h i mogą przewozić maksymalnie 402 pasażerów. Zostaną wyprodukowane w fabryce Alstomu w Savigliano (Włochy), która od ponad 30 lat specjalizuje się w produkcji pociągów Pendolino.

- Pociągi zespołowe na polskich torach oznaczać będą nową jakość i komfort dla pasażera. Staną się znakiem rozpoznawczym technologicznego przełomu. Pociągi te pod względem funkcjonalności i bezpieczeństwa zachowują najwyższe standardy – mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

W celu sprostania nowym normom europejskim, szczególną uwagę poświęcono ograniczeniu poziomu hałasu. Konstrukcję pociągu zoptymalizowano tak, by zmniejszyć hałas docierający do wnętrza przez dach, którego projekt udoskonalono w zakresie aerodynamiki.

Unowocześniono także wyposażenie wnętrza: szerokie korytarze i przejścia między wagonami zapewnią pasażerom łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie, a monitory wideo i system kamer gwarantować będą maksymalny poziom bezpieczeństwa.

- Cieszy nas możliwość dostarczenia PKP Intercity najnowocześniejszych pociągów dużej prędkości – to już ich czwarta generacja. Są to pociągi sprawdzone w eksploatacji, a w związku z tym można na nich polegać – zapowiada Thierry Best, Chief Commercial Officer Alstom Transport.
Pozdrawiam, Karol

Offline kacp3r

  • Wiadomości: 185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #17 dnia: 30 Maja 2011, 19:23:18 »
Tak, czas podróży z Gdańska do Warszawy i dalej do Krakowa i Katowic ma się skrócić o połowę.... brzmi jak dobra bajka.


Good Luck dla PKP IC
Jestem wektorem kreacji anihilacji...

Offline MaciejM

  • Administrator
  • Wiadomości: 4047
  • Wydział Promocji
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1117
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #18 dnia: 30 Maja 2011, 20:02:21 »
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,pendolino-bez-wychylnego-pudla-quot-afera-quot-quot-idiotyzm-quot-quot-bezsens-quot-,218231.html
TVN Warszawa chyba obserwuje nasze forum :)
Cytuj
Zakup Pendolino bez wychylnego pudła, które pozwoliłoby pociągom sprawniej pokonywać zakręty, budzi kontrowersje na forum tvnwarszawa.pl. PKP tłumaczy, że jeszcze nic straconego, eksperci wprost mówią o błędach i aferze. Nie po raz pierwszy.
"Skoro kupują bez wychylnego pudła to po co w ogóle kupują Pendolino? Jest wiele dużo tańszych składów innych firm mogących jeździć również 200 km/h. Komisja śledcza będzie niezbędna" – pisze na forum tvnwarszawa.pl Jaro.
Informacje
Intercity kupuje Pendolino bez (wychylnego) pudła
PKP Intercity podpisało umowę z firmą Alstom Transport na zakup 20 pociągów New Pendolino, które będą obsługiwać m.in. połączenie Warszawy z... WIĘCEJ »

"Bez wychylnego pudła te pociągi są bez sensu. Pojadą do Gdańska tak samo szybko jak konwencjonalne ekspresy, za to kosztują dwa razy więcej" – dodaje WSW.
PKP Intercity BZW | 12 lat z MaSzyną! (eu07-160110) | Skrypty 3dsMAX

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1695
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #19 dnia: 31 Maja 2011, 09:14:39 »
Moim zdaniem skoro Pendolino nie będą posiadać tilta to jest to zakup nie trafiony. Mogli by dopuścić do przetargu polskie firmy produkujące tabor takie jak Pesa czy NEWAG, a za te 665 mln Euro można by kupić znacznie więcej Polskich składów zespolonych. Wyrzucenie pieniędzy w błoto niestety...


   « Dodano: 31 Maja 2011, 09:31:23 »
A może jest jeszcze szansa że przetarg unieważnią?
Źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/24486/Majewski_Polskie_koleje_juz_raz_Pendolino_kupily.htm

Cytuj
Majewski: Polskie koleje już raz Pendolino kupiły
PKP IC podpisały z Alstom Transport umowę na zakup pociągów Pendolino. Generalnie to dobra informacja – bo jest to pierwsza poważniejsza inwestycja w tabor pasażerski państwowych kolei od bardzo wielu lat. Jednocześnie nasuwają się jednak wątpliwości, czy dziś potrzebujmy inwestycji taborowych w takiej właśnie formie – pisze Jakub Majewski, analityk rynku kolejowego.

Warto przypomnieć, że polskie koleje już raz Pendolino kupiły. Było to 16 składów, które zamówiono po rozstrzygniętym w lipcu 1998 r. przetargu. Podobnie jak dziś podpisano umowę i otrąbiono sukces. Radość nie trwała długo, bo grudniu 1999 – po kontroli NIK przetarg unieważniono i żadne pociągi do nas nie przyjechały.

To co łączy obie te sytuacje, to problemy ze standingiem finansowym zamawiającego. Zarówno 13 lat temu, jak i dziś kolej nie domknęła modelu biznesowego i źródeł środków na nowoczesny tabor. Aby historia się nie powtórzyła jako podstawę kredytowania zaproponowano dziesięcioletni kontrakt na przewozy międzywojewódzkie dla PKP Intercity. Dotychczas nie uzyskano jednak dla niego zgody Komisji Europejskiej. I nie wiadomo, czy na nią czekać, bo w podobnym przypadku Hiszpanii, nie zaakceptowano dofinansowywania. Argumentem była możliwość prowadzenia ich komercyjnie i niepotrzebnego zaburzania konkurencji na rynku transportowym. Tuż przed utratą ważności oferty rząd zadeklarował więc poręczenie kredytu. Umowę więc podpisano, ale z zastrzeżeniem że potrzeba jeszcze trzech miesięcy na potwierdzenie finansowania i ostateczną decyzję.

Bariery związane z finansami doprowadziły do jeszcze jednej kuriozalnej sytuacji. Szukając oszczędności PKP Intercity kupiło pociąg z wychylnym pudłem, który wychylać się nie będzie. Pozwoliło to obniżyć cenę – kosztem prędkości na bardziej krętych trasach. I tu rodzi kolejna wątpliwość, bo jeśli kupujemy nieco szybsze pociągi klasyczne, to może lepiej zmniejszyć prędkość do 160 km/h i kupić ich trzy razy więcej. Taki tabor odpowiadałyby warunkom naszego nizinnego kraju i planom modernizacyjnym PKP PLK. Byłby też tańszy w utrzymaniu.

Inwestycja w technologię wychylnego pudła, to krótszy czas przejazdu i wyższy komfort. Zakup składów klasycznych, to większa ilość taboru – a co za tym idzie wzrost pojemności, częstotliwości i wzbogacenie siatki połączeń. Niestety – wybrana oferta pomija oba aspekty.
« Ostatnia zmiana: 31 Maja 2011, 09:31:23 wysłana przez Mihau_PCC »
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline walery.kaszyniak

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #20 dnia: 02 Czerwca 2011, 17:41:12 »
Moim zdaniem skoro Pendolino nie będą posiadać tilta to jest to zakup nie trafiony. Mogli by dopuścić do przetargu polskie firmy produkujące tabor takie jak Pesa czy NEWAG, a za te 665 mln Euro można by kupić znacznie więcej Polskich składów zespolonych. Wyrzucenie pieniędzy w błoto niestety...

Masz rację. Właśnie ja postuluję, by kupić Elfa o podwyższonej prędkości i standardzie. Pesa twierdzi, że jest zdolna wyprodukować Elfa o prędkości 200 km/h. Pendolino w Polsce rozpędzi się najwyżej do 220 km/h, bo w Polsce w sieci trakcyjnej nie ma dostatecznej mocy (3 kV). Elf osiągnie niewiele niższą prędkość. Co sądzicie o wykorzystaniu Elfa zamiast Pendolino?

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #21 dnia: 02 Czerwca 2011, 18:29:26 »
Moim zdaniem skoro Pendolino nie będą posiadać tilta to jest to zakup nie trafiony. Mogli by dopuścić do przetargu polskie firmy produkujące tabor takie jak Pesa czy NEWAG, a za te 665 mln Euro można by kupić znacznie więcej Polskich składów zespolonych. Wyrzucenie pieniędzy w błoto niestety...

Masz rację. Właśnie ja postuluję, by kupić Elfa o podwyższonej prędkości i standardzie. Pesa twierdzi, że jest zdolna wyprodukować Elfa o prędkości 200 km/h.


Byl przetarg – w ktorym PESA i NEWAG nawet probowaly wziac udzial. Z jakiegos powodu nie udalo sie im dotrwac do konca, a mimo tego wsrod MK i "ekspertow" co chwile pojawiaja sie sugestie, ze krajowy producent mogl zaproponowac produkt o wymaganych parametrach o wiele taniej.

Pytam sie – dlaczego nie zaproponowal? Dlaczego nie osiagnal? Skoro nie zaproponowal i nie osiagnal to po co te placze?

Cytuj
Pendolino w Polsce rozpędzi się najwyżej do 220 km/h, bo w Polsce w sieci trakcyjnej nie ma dostatecznej mocy (3 kV). Elf osiągnie niewiele niższą prędkość. Co sądzicie o wykorzystaniu Elfa zamiast Pendolino?

Czesciej mowi sie o 230km/h. Ograniczone mozliwosci podstacji to nie jest problem taboru. Tabor kupujemy na lata – w tym czasie podstacje mozna wzmocnic.
Jaka predkosc osiagnie Elf (w sumie co to znaczy niewiele)?
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #22 dnia: 02 Czerwca 2011, 18:46:08 »
Cytuj
PKP Intercity ogłosiło przetarg na dostawę 20 składów zespolonych, mających rozwijać prędkość maksymalną 220-250 km/h. (…)

Ponadto PKP Intercity postawiło wymóg, aby z dniem dostawy pierwszego pociągu  posiadał on dopuszczenie do eksploatacji na terenie Polski, a w terminie 12 miesięcy od dnia dostawy ostatniego pociągu – również na terenie Niemiec, Czech i Austrii.
Źródło

Czyli warunki przetargu w 2008 nie przewidywały taboru o niższych prędkościach. A czy jest to optymalne wykorzystanie środków w odniesieniu do dostępnego w Polsce stanu infrastruktury oraz potrzeb transportowych, to jest odrębna sprawa.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9172
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 702
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #23 dnia: 12 Września 2011, 09:48:07 »
Odgrzeję nieco kotleta. By oznajmić, że ruszyło. Wygląda na to, że Alstom zabiera się do produkcję http://www.rynek-kolejowy.pl/26890/Alstom_rozpoczal_produkcje_Pendolino.htm źródło rynek-kolejowy
« Ostatnia zmiana: 12 Września 2011, 10:07:47 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Testy pendolino
« Odpowiedź #24 dnia: 25 Kwietnia 2013, 15:14:22 »
Odświeżam, Rozpoczęły się testy pierwszych dwóch wagonów szybkich pociągów produkowanych przez Alstom dla PKP Intercity - poinformowała PAP dyrektor ds. komunikacji Alstom w Polsce Dorota Januszkiewicz. Pierwszy pociąg Pendolino ma trafić do Polski na początku sierpnia.
Testy są prowadzone w zakładach Alstomu we włoskim Savigliano, gdzie produkowane są pociągi. Na razie sprawdzane są dwa wagony pierwszego składu, kolejny etap testów - już całego pociągu - zaplanowano ma maj.
Jak poinformowała Dorota Januszkiewicz, do tej pory powstały "pudła", czyli skorupy wagonów do trzech pociągów. Każdy pociąg składa się z siedmiu wagonów. - Teraz trwa ich wyposażanie; zaczynamy prace nad pudłem do czwartego pociągu - wyjaśniła. Dodała, że prace są prowadzone zgodnie z harmonogramem.
Producent, podobnie jak PKP Intercity, nie ujawnia, jak będzie wyglądało wnętrze pociągów. Pytany o to prezes przewoźnika Janusz Malinowski powiedział jedynie, że szczegóły zostaną przedstawione pasażerom i mediom w najbliższym czasie.
Kontrakt PKP Intercity i Alstomu o wartości 665 mln euro obejmuje dostawę 20 pociągów, które mogą rozwijać prędkość do 250 kilometrów na godzinę, budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat. Umowę podpisano w maju 2011 r.
Pociągi kupione przez PKP Intercity nie będą miały tzw. wychylnego pudła, czyli technologii konstrukcji nadwozia pociągu, która umożliwia szybsze pokonywanie zakrętów. Dlatego, jak kilkakrotnie zwracali uwagę eksperci, nazwa Pendolino (z włoskiego wahadełko) dla polskiego pociągu nie do końca jest uprawniona.

Jednak władze PKP Intercity tłumaczyły, że zastosowanie tej technologii pozwoliłoby pokonywać trasę Warszawa - Gdynia o 12 minut szybciej niż pociągiem bez wychylnego nadwozia, a trasę Warszawa - Kraków o 5 minut. Czas przejazdu między Warszawą a Katowicami byłby natomiast taki sam. Koszt zakupu takich pociągów i ich utrzymania byłby jednak o 8-10 proc. wyższy.
Początkowo kolejarze planowali, że szybkie pociągi będą jeździć tylko na trasie Gdańsk - Warszawa - Kraków - Katowice. Prawdopodobnie jednak będą kursować także do Wrocławia i Rzeszowa.
Pierwszy pociąg Pendolino ma trafić do Polski na początku sierpnia br. W Polsce będą prowadzone dalsze testy, które poprzedzą wydanie potrzebnych pozwoleń i zaświadczeń dopuszczenia do ruchu w naszym kraju. Regularnie nowe składy będą kursować od grudnia 2014 r., od wejścia w życie nowego rocznego rozkładu jazdy.


Info: http://wyborcza.biz/biznes/51,100896,13798797.html?i=1
« Ostatnia zmiana: 25 Kwietnia 2013, 15:21:12 wysłana przez Maxiu »

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #25 dnia: 26 Kwietnia 2013, 00:15:21 »
Po co ładujemy pieniądze do kieszeni francuzom, nie wiem.
Dodatkowo Nazywanie tego produktu Pendolino (wahadełko) jest mocno nieścisłe. W przeciwieństwie do pierwowzoru, na zakrętach nie będzie dochodziło do przechyleń  nadwozia. To po prostu zwykłe EZT, potrafiące osiągać wyższe prędkości.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #26 dnia: 26 Kwietnia 2013, 00:26:51 »
Marketing to podstawa wizerunku. @popatrz, gdybyś był zwykłym pasażerem to byś się tym jarał :) Gwarantuję Ci.

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #27 dnia: 26 Kwietnia 2013, 03:51:43 »
Tak to jest, jak decyzyjne jajogłowy przedkładają frazesy wyuczone na marketingu-zarządzaniu i swoje tabelki w Excelu ponad prawa fizyki. Lepiej zainwestować w pojazd na pierwszy rzut oka tańszy niż ten niwelujący konieczność modyfikacji torowiska na zakrętach (przechyłki), gdzie aż tak wielu torów nie trzeba będzie "orać". Nnnno, chyba że założeniem jest że to pseudopendolino ma tylko ładnie wyglądać, bić rekordy Polski na prostej i kibelki mają być przyjemniejsze...
No cóż - w XX-wiecznej Europie pociągi jeździły ponad dwieście. U nas, w założeniach na XXI wiek wysokie prędkości są na kawałku CMK i tylko na prostej.
To tak jak kupić Ferrari i jeździć 50 km/h po zabytkowej postniemieckiej kostce we Wrocku albo zakorkowanej Wawie. Inne skojarzenie - superLewandowski w reprezentacji Polski, w której nie można wykorzystać jego potencjału z uwagi na "zimę w pomocy" albo próba ściągnięcia Leo Messiego do (bez obrazy) GKS Bełchatów - przy takim poziomie i tak nic nie zdziała.
Druga - poważniejsza - sprawa. Wydajemy publiczne pieniądze na produkt, który nie wykorzysta swoich możliwości konstrukcyjnych przez wiele kolejnych lat. Wydajemy je w dodatku do zagranicznej firmy, zabijając polską myśl twórczą, ambicje polskich inżynierów i pokazując gdzie nasze władze mają 25% bezrobotnych po szkołach wyższych.
Promowany jest model niskokwalifikowanych polski chrobotników w zagranicznych firmach, polskim firmom odbierany jest impuls do promowania, zatrudniania i rozwoju dobrze wykształconych inżynierów. Mamy kilka polskich firm które mogą sprostać tym aktualnym i realnym przyszłym potrzebom komunikacyjnym społeczeństwa i możliwościom infrastruktury.
Myślałem, że myślenie "lepsze bo włoskie, francuskie, amerykańskie" odeszło do lamusa - niestety pełno jeszcze kompleksów w głowach nowowykształciuchów. A bezrobocie rośnie...
« Ostatnia zmiana: 26 Kwietnia 2013, 04:22:55 wysłana przez popatrz »

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #28 dnia: 28 Maja 2013, 15:27:07 »
Wizualizacja
&feature=youtu.be Powstała również nowa kategoria, EIC Premium: http://eicpremium.intercity.pl/
« Ostatnia zmiana: 28 Maja 2013, 15:36:45 wysłana przez Maxiu »

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #29 dnia: 28 Maja 2013, 15:58:34 »
Jeszcze nie ma w Polsce żadnego, a już sprzedają miejscówki po 200 zł :D? Ciekawe ile ludzie dadzą, za bilety, żeby przejechać pierwszym kursem :D
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...