Autor Wątek:  Drzewa i rowy w symku. Konkluzje i propozycje [screeny]  (Przeczytany 86205 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Drzewa i rowy w symku. Konkluzje i propozycje [screeny]
« Odpowiedź #30 dnia: 28 Czerwca 2011, 18:04:54 »
W rzeczywistości w wielu miejscach las jest troszkę niżej niż tor, przykład z podg. Liswarta na linii 61:
http://kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=558&okno=galeria&&zakres=-1&photoid=7207 .
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Drzewa i rowy w symku. Konkluzje i propozycje [screeny]
« Odpowiedź #31 dnia: 05 Lipca 2011, 18:50:53 »
W Warszawie mamy coś takiego. Niestety, zdjęcia robiłem telefonem, aparat w naprawie.
http://eu07.pl/userfiles/8463/foto-rowy_odwadniajace.rar
W załączniku pomniejszone.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Drzewa i rowy w symku. Konkluzje i propozycje [screeny]
« Odpowiedź #32 dnia: 05 Lipca 2011, 19:26:31 »
Często są spotykane takie odwodnienia. Np. na odc. Katowice Brynów-Ligota też takie coś mamy (każda ulewa=poziom wody na wysokości szyn, pompy pracują tam 24h/dobę).

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Drzewa i rowy w symku. Konkluzje i propozycje [screeny]
« Odpowiedź #33 dnia: 28 Grudnia 2011, 22:49:28 »
Kolega @Mytnik wykonal model przepustu. Na screen'ie wersja robocza (nie spasowana jeszcze). Mozna odwodnienia i rowy wypelnic textura wody w TGA z 50% przezroczystoscia i bylby fajny efekt po deszczu.

Ktos moglby zrobic fotki wody czystej/brudnej i mega syfu.

pzdr

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Drzewa i rowy w symku. Konkluzje i propozycje [screeny]
« Odpowiedź #34 dnia: 28 Grudnia 2011, 23:05:53 »
Przezroczystość dla terenu nie działa. Ra to wyłączył w exe. Tekstury wody masz w folderze textures;p
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Drzewa i rowy w symku. Konkluzje i propozycje [screeny]
« Odpowiedź #35 dnia: 28 Grudnia 2011, 23:20:22 »
Dzieki @adsim Wylaczenie przezroczystosci to dlamnie wielki ''cios''  szczegolnie ze bajer z wypelnieniem rowow i odplywow teraz nie wypali, nie wspominajac o rzekach i przeswitujacych przez wode zaroslach.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Drzewa i rowy w symku. Konkluzje i propozycje [screeny]
« Odpowiedź #36 dnia: 28 Grudnia 2011, 23:31:51 »
Może spróbuj to obejść robiąc wodę jako osobny model t3d, bo jak wstawisz teksturę z alfa na teren, to będzie biała. Ja to przerabiałem już w praktyce, bo w PC2010 miały być przezroczyste jeziora w całkowie:).
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Drzewa i rowy w symku. Konkluzje i propozycje [screeny]
« Odpowiedź #37 dnia: 28 Grudnia 2011, 23:33:31 »
Przezroczystość dla terenu nie działa. Ra to wyłączył w exe.
Poważnie?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Drzewa i rowy w symku. Konkluzje i propozycje [screeny]
« Odpowiedź #38 dnia: 28 Grudnia 2011, 23:54:28 »
Już teraz nie sprawdzę. Może to przez zbyt późną porę piszę głupoty;).
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Drzewa i rowy w symku. Konkluzje i propozycje [screeny]
« Odpowiedź #39 dnia: 29 Grudnia 2011, 13:33:04 »
Wiec jednak jest lipa i przezroczystosci nie ma! Probowalem na 1000 sposobow albo sie alpha wogole nie wyswietla albo jest 100% pokrycia textury.

Wyglada to paskudnie i poki co ''mokrych'' rowow i odwodniem nie ma co robic.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Drzewa i rowy w symku. Konkluzje i propozycje [screeny]
« Odpowiedź #40 dnia: 29 Grudnia 2011, 13:35:42 »
Przeca u nas w PL susza teraz jest.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Drzewa i rowy w symku. Konkluzje i propozycje [screeny]
« Odpowiedź #41 dnia: 29 Grudnia 2011, 14:08:11 »
Nie wiem czy oby trochę nie przesadzone z tą wodą jest. Tam w realu tak słabe odwodnienie jest? czy to po prostu jakaś rzeczka?
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Drzewa i rowy w symku. Konkluzje i propozycje [screeny]
« Odpowiedź #42 dnia: 29 Grudnia 2011, 16:18:04 »
Tak jak to bohun przedstawił, to chyba tylko między Katowicami Ligotą a Brynowem...
« Ostatnia zmiana: 30 Grudnia 2011, 17:28:27 wysłana przez maacius »

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Drzewa i rowy w symku. Konkluzje i propozycje [screeny]
« Odpowiedź #43 dnia: 29 Grudnia 2011, 20:13:30 »
Marcin, wcale nie jest aż tak źle.
Pozdrawiam

Offline Exe

  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Drzewa i rowy w symku. Konkluzje i propozycje [screeny]
« Odpowiedź #44 dnia: 29 Grudnia 2011, 20:49:15 »
Oj raz pamętam to nie mogliśmy wyjechać z Ligoty właśnie przez to, że było tyle wody. Studnie nie nadążały i woda wlewała się na tory, ale po chwili podany został SZ i pojchaliśmy dalej.
Maszynista Stażysta - PKP Cargo Północny Zakład Spółki, Sekcja Przewozów i Eksploatacji Bydgoszcz

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Drzewa i rowy w symku. Konkluzje i propozycje [screeny]
« Odpowiedź #45 dnia: 30 Grudnia 2011, 00:13:52 »
No tak jak na screenach napewno nie bedzie, to tylko moje widzi-misie. Generalnie to odwodnienia na L61 w niektorych miejscach wolaja o pomste do nieba! Finalnie na 100% tak to nie bedzie wygladac.

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Drzewa i rowy w symku. Konkluzje i propozycje [screeny]
« Odpowiedź #46 dnia: 04 Lutego 2012, 20:33:25 »
Jak już tak dokładnie podchodzimy do tematu rowów to polecam rysunki z Id-3: http://eu07.pl/userfiles/1686/priv-Id-3.pdf
Najważniejsze sprawy:
- pochylenie skarp 1:1,5
- szerokość dna rowu 0,4 m, głębokość minimum 0,5 m
- (opcjonalnie) jak już podchodzimy tak dokładnie do tematu to można zwrócić uwagę na to że na modernizowanych liniach w podtorzu stosuje się 30 cm warstwę ochronną z niesortu, można by więc było pobawić się z teksturami aby powierzchnia torowiska i górne 30 cm nasypu miało teksturę niesortu, a trawa zaczynała się dopiero niżej, obecnie kiepsko to wygląda gdy podsypka leży na trawie.

Ogólnie to muszę powiedzieć że jestem pod wielkim wrażeniem pojawiających się ostatnio screenów i filmów, wywindowaliście symka do niewyobrażalnego poziomu.