Autor Wątek:  VOITH  (Przeczytany 10659 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
VOITH
« dnia: 20 Kwietnia 2011, 14:58:48 »
Wczoraj do Brochowa przyjechała maszyna VOITH, dla spółki "Lotos". Przepraszam za niektóre zdjęcia, ale nie było dobrego miejsca do robienia zdjęć.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5631
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 566
Odp: VOITH
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Kwietnia 2011, 15:07:39 »
Trochę wygrzebałem w internecie na temat tego loka:
Vmax – 100 km/h;
Moc – 1MW;
Masa – 80t;
Przekładnia – hydrauliczna;
Przeznaczenie – prace manewrowe.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Wilk

  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: VOITH
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Kwietnia 2011, 15:33:22 »
Przypomina trochę Newagowską Tamarę. Pożyjemy zobaczymy czy jest to udana konstrukcja i będzie pracowała bezawaryjnie w odróżnieniu od naszych "nowych" (czyt. zmodernizowanych) lokomotyw.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: VOITH
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Kwietnia 2011, 15:33:31 »
Dla zainteresowanych broszura dotycząca rodziny pojazdów serii Gravita:
http://www.ox-traction.com/files/The%20Gravita%20Family.pdf
http://www.voithturbo.com/sys/php/docdb_stream.php?pk=3503
Rozwiązania konstrukcyjne są albo identyczne albo bardzo zbliżone do rozwiązań maszyny VOITH Maxima 40CC. Ogólnie są to dość udane maszyny, jednak jak pokazał przykład (spalinówek) 40CC i M62M to nie ma lokomotywy której w Lotosie nie złamią ;). Jedyna rzecz jaka może uchronić Gravitę to to, że jest to lokomotywa o przeznaczeniu manewrowym… -w praktyce jednak zobaczymy jak będzie ;).

/OT @darek71wrc, czy ten tor na którym stoi Gravita to nie jest ten na którym swój żywot skończyła EU07-037?
« Ostatnia zmiana: 20 Kwietnia 2011, 15:46:01 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Szopa

  • Wiadomości: 228
  • Miłośnik kolei z Wrocławia
    • Zobacz profil
    • Moja galeria zdjęciowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: VOITH
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Kwietnia 2011, 15:35:04 »
Wcześniej była testowana w Żmigrodzie, ale jest cel przybycia na Brochów tej maszyny?
www.gagarin.kolej.org.pl -moja galeria zdjęciowa
www.youtube.com/user/gagarinpl -moja galeria filmowa
Pozdrawiam!

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: VOITH
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Kwietnia 2011, 15:38:57 »
OT @darek71wrc, czy ten tor na którym stoi Gravita to nie jest ten na którym swój żywot skończyła EU07-037?
He, He to jest dwa tory bliżej w szopie 7"H".

Zmoderowano.

REWIZOR

Offline Preki

  • Wiadomości: 309
  • My name's not Shane, kid!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 42
Odp: VOITH
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Kwietnia 2011, 15:50:47 »
Gravita... ciekawa nazwa, acz już widać, że lokomotywa bazuje na starym i sprawdzonym dizajnie manewrówek G1202BB budowanych w Kiel jeszcze gdy zakłady nazywały się Maschinenbau Kiel (MaK). Głównymi odbiorcami tych lokomotyw byli rozmaici przewoźnicy prywatni w RFN i nie tylko. Charakterystyczne są wózki oraz położenie kabiny w lokomotywie.

http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/451770/kategorie/Deutschland~Unternehmen~RBG+Regental+Bahnbetriebs-GmbH.html
« Ostatnia zmiana: 20 Kwietnia 2011, 16:42:36 wysłana przez Preki »
Życie to nie gra... to symulator.

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: VOITH
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Kwietnia 2011, 20:54:55 »
Taka maszyna a ma przekładnię hydrauliczną? Czy to nie za stare rozwiązanie jak na taką konstrukcję?
« Ostatnia zmiana: 20 Kwietnia 2011, 20:55:14 wysłana przez Quark-t »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: VOITH
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Kwietnia 2011, 21:01:16 »
Tak, ona ma przekładnię hydrauliczną. Ogólny zarys rozwiązania przeniesienia napędu, na zestawy kołowe może i jest stary, ale za to w nowoczesnym wykonaniu. Firma VOITH robi bardzo dobre przekładnie hydrauliczne nie tylko dla kolejnictwa. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie ma zabawy z prądnicami i elektrycznymi silnikami trakcyjnymi. Ogromnym plusem przekładni hydraulicznej jest jej duża przeciążalność.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: VOITH
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Kwietnia 2011, 21:12:44 »
Firma VOITH robi bardzo dobre przekładnie hydrauliczne nie tylko dla kolejnictwa. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie ma zabawy z prądnicami i elektrycznymi silnikami trakcyjnymi. Ogromnym plusem przekładni hydraulicznej jest jej duża przeciążalność.
Tak, zgadza się. VOITH wykonuje skrzynie biegów, które są stosowane w autobusach, m.in w Ikarusach i Solarisach.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: VOITH
« Odpowiedź #10 dnia: 20 Kwietnia 2011, 22:18:49 »
Przypomina mi to torszkę SM42-1601, tyle, że z jednym silnikiem. Oby to nie był ''brat'' wczesniej wymienionej lokomotywy, bo za długo nie pojeździ.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: VOITH
« Odpowiedź #11 dnia: 20 Kwietnia 2011, 22:25:21 »
Weź pod uwagę, że jest to nowa lokomotywa a nie przeróbka starego rupcia. Gravita ma inne przeniesienie napędu, inne wózki, inny silnik spalinowy i w ogóle jest to zupełnie inna maszyna. Dlatego też nie ma co porównywać Gravity do tworu Pesy.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: VOITH
« Odpowiedź #12 dnia: 20 Kwietnia 2011, 22:34:49 »
No to teraz czekamy na jazdy, manewry i co powiedzą maszyniści.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline Ikariin89

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 36
  • @libertyn89 - najlepszy kolega na tym forum :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: VOITH
« Odpowiedź #13 dnia: 20 Kwietnia 2011, 22:35:42 »
Poniżej przedstawiam pulpit maszynisty lokomotywy VOITH Gravita.

Pozdrawiam, Ikariin89