Autor Wątek:  Zmodernizowane EU07 dla PKP IC  (Przeczytany 94088 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #60 dnia: 02 Czerwca 2011, 15:46:56 »
Kolego, nie obraź sie ale zapytam tak: Znasz się na budowie taboru? Czym np: różni się wagon na 120,140km/h od wagonu na 160km/h jeśli chodzi o wózki.. Jak poczytasz to się dowiesz, że posiadają one dodatkową belkę bujakową. Tak samo posiada je ta siódemka, na zdj jej nie widać, ale może na innym bedzie. Zgadza się prędkościomierz też ma na 160km/h znacznik taki. Bez urazy ale jestem ustawiaczem i znam się dobrze na budowie taboru, a szczególnie wózków, bo środek tak naprawdę mi do manewrów potrzebny nie jest ;) Ale ciekawe nie, że Icki mają podobno nadmiar ban na 160km/h a tu prosze taka siódemka wyszła. Ja też byłem zaskoczony że jest na 160. Niepowiedziane że nie obniża jej do 140 po testach ale dla mnie to jest na 160. Zobaczymy jak bedzie jak zacznie śmigać;) 
Na tym zdj. widać różnice w budowie wózków między EP08 a EU07A: cylindry, belka, etc..    http://www.kw.rail.pl/details.php?image_id=8245
 Przyjrzyj się: Jak masz kamerę, to zjedz sobie palcem na sam dół pudła. I zobacz, że posiada dodatkowe łączenie pudła z wózkiem;) Jest to dość wyraźne;) Tam jest taka belka w kształcie "przewróconej" literki "L" ;)  Maszyniści może się wypowiedzą na ten temat to dokładniej to opiszą.
« Ostatnia zmiana: 02 Czerwca 2011, 16:21:31 wysłana przez oko »

Offline pioko17

  • Wiadomości: 329
  • Szczecin
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #61 dnia: 21 Czerwca 2011, 20:49:57 »
W zasadzie można już powiedzieć z 100% pewnością, że Vmax EU07A będzie wynosić 160km/h.

Dane techniczne EU07A:
http://inforail.pl/text.php?from=main&id=40784

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #62 dnia: 21 Czerwca 2011, 21:57:57 »
Cytuj
Dzięki obecności tej lokomotywy na Czech Raildays 2011 mamy możliwość przedstawienia dokładnych efektów tego procesu.
Czy ta lokomotywa była gdzieś na DTK? Bo jakoś nie rzuciło mi się to w oczy. A do Czechów pojechali, nie rozumiem tego...

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #63 dnia: 21 Czerwca 2011, 22:55:26 »
Dane techniczne EU07A:
http://inforail.pl/text.php?from=main&id=40784
Przyznać trzeba, że zwłaszcza na tych ujęciach wygląda dość kosmicznie. Wpuszczenie reflektorów w pudło byłoby chyba lepsze. No i mogli faktycznie zrobić dużą żaluzję z boku, nawet gdyby miała by być częściowo atrapą. Ale biorąc pod uwagę zadania stawiane temu projektowi (ma jeździć a nie wyglądać), to jest całkiem nieźle. Pytanie retoryczne - na ile dobra jest blacha, która to wszystko trzyma razem...
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #64 dnia: 21 Czerwca 2011, 23:31:49 »
Ktoś wie kiedy EU07A wejdą do ruchu?
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #65 dnia: 25 Czerwca 2011, 22:52:25 »
Przejście przez maszynownię + kabina EU07A na Czech Raildays. http://www.youtube.com/watch?v=29ZppKZsFO4

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #66 dnia: 26 Czerwca 2011, 11:53:30 »
Ktoś wie kiedy EU07A wejdą do ruchu?

Muszą przejść szereg testów i otrzymać stosowne dopuszczenie do ruchu. Takie procedury trwają sporo czasu, więc jak uda się w tym roku będzie ok.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #67 dnia: 26 Czerwca 2011, 12:21:22 »
Kolego, nie obraź sie ale zapytam tak: Znasz się na budowie taboru? Czym np: różni się wagon na 120,140km/h od wagonu na 160km/h jeśli chodzi o wózki.. Jak poczytasz to się dowiesz, że posiadają one dodatkową belkę bujakową.
Przepraszam, ale to bzdura.
Bez urazy ale jestem ustawiaczem i znam się dobrze na budowie taboru, a szczególnie wózków, bo środek tak naprawdę mi do manewrów potrzebny nie jest ;)
Bez urazy, ale nie masz o tym bladego pojęcia. :)


Przyjrzyj się: Jak masz kamerę, to zjedz sobie palcem na sam dół pudła. I zobacz, że posiada dodatkowe łączenie pudła z wózkiem;)
To jest amortyzator. Belka bujakowa jest jedna i nic w jej temacie się nie zmieniło.

Proszę poprawić tego posta.
1. Styl wypowiedzi jest bardzo ostry i nieprzyjazny --- rozluźnienie atmosfery na forum nie miało polegać na tym, że teraz będziemy pozwalać na takie zaczepki.
2. Skoro wiesz, że ktoś napisał coś niezgodnego z prawdą, to poprzyj swoje zarzuty czymś więcej --- jakiś odnośnik do literatury fachowej, albo materiałów producenta...
W tej chwili wygląda na to, że próbujesz trollować.
Kamils

PS. Po tym jak autor poprawi posta i da mi znać, że chciałby abym usnął tę notkę, to ją usunę.


Ad 1. nie komentuje ;-)
Ad 2. To na stacje wystarczy pójść i popatrzeć.


1. Dyskusja z moderatorem w wiadomości zamiast w PW --- powinno być ostrzeżenie, ale w ramach miłego gestu tylko dopisek kolejny.
2. Skoro EU07-483 nie poparł swoich wypowiedzi niczym konkretnym, to ja zrobię to za niego:
http://www.transportszynowy.pl/kolopiswozkidyn.php --- jak się uważnie przeczyta i poogląda, to widać, że pomysł dodatkowej belki bujakowej dla wózka odpowiada trochę pomysłowi dodatkowej kierownicy dla samochodu --- na upartego da się, ale przyniosłoby to sporo kłopotów i praktycznie żadnych zysków.

Kamils
« Ostatnia zmiana: 26 Czerwca 2011, 20:53:12 wysłana przez kamils »
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #68 dnia: 26 Czerwca 2011, 19:42:47 »
Znowu zaczyna się wykazywanie, nowych modów. Potem płacz i ścieranie się....ech.
Rozumiem, że chcesz tutaj dojść do poziomu onet.pl albo forum.gazeta.pl?
Ad 1. nie komentuje ;-)
Ad 2. To na stacje wystarczy pójść i popatrzeć.
Ad 1. Popieram moderatora w tym przypadku. To, że post na który odpowiadasz niósł agresję nie znaczy że ty musisz podnosić jej poziom.
Ad 2. Ja nie pójdę na stację i nie przyglądnę się. Chętnie poznam szczegóły które powodują, że wózek jest przystosowany do 160 km/h a nie do 120 km/h. Twój post nic mi nie wyjaśnił, więc nie masz racji, gdyż jej nie udokumentowałeś. Znasz się: udowodnij.

Zdążyłem poprzedni wydzielić: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,18972.msg216935.html#msg216935 , ten niech zostanie jest merytoryczny.

REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 26 Czerwca 2011, 19:48:16 wysłana przez REWIZOR »
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #69 dnia: 26 Czerwca 2011, 19:51:02 »
Ad 2. Ja nie pójdę na stację i nie przyglądnę się. Chętnie poznam szczegóły które powodują, że wózek jest przystosowany do 160 km/h a nie do 120 km/h.
Zależy od konstrukcji wózka. Są wózki bez ani jednej belki bujakowej a jeżdżą 160 i więcej.
Twój post nic mi nie wyjaśnił, więc nie masz racji, gdyż jej nie udokumentowałeś.
Wystarczy spojrzeć na zdjęcia wózków - tam wszystko jest udokumentowane.
Znasz się: udowodnij.
O nie, nie muszę nic udowadniać. Poczytaj w literaturze fachowej co to jest belka bujakowa, jak wygląda, jakie funkcje spełnia i gdzie znajduję się w wózku lokomotywy EU07. Ew. jeśli Ci sie nie chce, to możesz wierzyć, że w EU07A-495 jest dodatkowa belka bujakowa. ;-)

Ps. Co do dyskusji pod dopiskami modów - to zaciemnia sprawę, że uwagi moderatora są widoczne publicznie, a ewentualna odpowiedz owiana jest tajemnicą. Takie troche białoruskie metody.

Daruj sobie takie uwagi, nie mieszaj do tego Białorusi itp. Są jak zwykle zaczepne, cytuję jedno ze zgłoszeń: "Raportujący zostawił następujący komentarz:
Posty tego pana, to tylko wykazanie czyjegoś błędu, pokazanie, że nikt nic nie wie, tylko on jest inteligentny. Ale już podzielić informacją, się nie podzieli."
Po analizie Twoich wiadomości z przykrością również stwierdzam, że zgłaszający miał rację. Wszystko jest przejrzyste. Tym samym wątek OT jaki tu powstał uważam za wyczerpany, proszę o powrót do tematu głównego.

REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 26 Czerwca 2011, 20:10:38 wysłana przez REWIZOR »
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #70 dnia: 26 Czerwca 2011, 21:09:43 »
@kamils: dzięki za linka. Dużo wyjaśnił. I inne pytanie: co zostało dodane do wózków, żeby dopasować ich zachowanie do 160 km/h.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #71 dnia: 26 Czerwca 2011, 21:24:34 »
Zmieniono łożyskowanie wału drążonego. Dodano też tłumiki drgań, które zapewne mają uspokoić bieg lokomotywy.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #72 dnia: 27 Czerwca 2011, 17:31:35 »
Nie jestem maszynistą, znawcą budowy taboru etc... Powiem od siebie, że środek mi się bardzo podoba, przód też, bok nie bardzo.. mogli faktycznie jakoś to zamaskować.
Z drugiej strony to jest narzędzie pracy, jak ja to zawsze mawiam (odnośnie dyskusji o samochodach z kolegami), że wyglądem się nie jeździ. Zobaczymy jak maszyny sprawdzą się na szlaku... Fajnie, że mają Vmax 160. Tylko, żeby można było to w pełni wykorzystać... Teraz czekajmy na modernę EP09 na jakieś 200 kmh ;)
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Online szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #73 dnia: 10 Lipca 2011, 14:02:35 »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Maszynista2308

  • Wiadomości: 40
  • 201Eo-003
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #74 dnia: 12 Grudnia 2011, 17:02:36 »
Witam.
EU07A zaczęła, już normalnie jeździć z składami ICC. Zdjęcie nie jest mojego autorstwa tylko pobrane ze strony GMFK.

Trzeba było wstawić tylko link do zdjęcia:
http://gmfk.pl/cpg144/albums/userpics/11596/IMG_1530.JPG
zwłaszcza, że fotka ~500kB (dwa razy ponad limit na forum). Usunąłem.
Quark-t


« Ostatnia zmiana: 15 Marca 2012, 22:24:02 wysłana przez kamils »

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #75 dnia: 12 Grudnia 2011, 19:27:33 »
Przez cały najbliższy ma być testowana na EIC "Fredro" :) Postaram się coś wrzucić niebawem.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline MaSzynowicz

  • Wiadomości: 162
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #76 dnia: 12 Grudnia 2011, 21:11:34 »
@macius5991: Do kiedy dokładnie? Do tej soboty zdąży pojeździć?

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #77 dnia: 12 Grudnia 2011, 21:29:10 »
W komentarzu zdjęcia podlinkowanego wyżej tak przeczytałem. Biorę to za wiarygodne źródło :)
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline 333Wojtas333

  • Wiadomości: 191
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #78 dnia: 12 Grudnia 2011, 22:19:19 »
Zmienili numerację. Wiadomo do kiedy będą trwać testy tej ropuchy?

Offline Maszynista2308

  • Wiadomości: 40
  • 201Eo-003
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #79 dnia: 13 Grudnia 2011, 07:06:14 »
Witam.
12.12.11r wczoraj ok. godziny 22.00 odwiedziła Wrocław główny. Od mechanika dowiedziałem się, że przedni wózek coś szwankuje, więc nie wiem czy nie pojedzie do ZNTK Oleśnica.
P.S. Zapomniałbym EIC Fredro które prowadził EU07A miał ponad 30 minut w plecy. Niezły wynik jak na nowego loka.
« Ostatnia zmiana: 15 Marca 2012, 22:27:15 wysłana przez kamils »

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #80 dnia: 13 Grudnia 2011, 10:36:08 »
Jednak zmienili jej numer z 495 na 001. Bez sensu. Sam wygląd jest bez zarzutu ale mogli chociaż zostawić 3 szyby z przodu.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline Maszynista2308

  • Wiadomości: 40
  • 201Eo-003
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #81 dnia: 13 Grudnia 2011, 11:27:53 »
Zmienili numerację. Wiadomo do kiedy będą trwać testy tej ropuchy?

Z tego co wiem to wczoraj pierwszy raz jechała ze składem.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #82 dnia: 13 Grudnia 2011, 11:37:23 »
Witam.
12.12.11r wczoraj ok. godziny 22.00 odwiedziła Wrocław główny.Od mechanika dowiedziałem się, że przedni wózek coś szwankuje, wiec niewiem czy niepojedzie do ZNTK Oleśnica.
P.S Zapomniał bym EIC Fredro które prowadził EU07A miał ponad 30 minut w plecy.Niezły wynik jak na nowego loka.
Wiadomo coś o przyczynie opóźnienia? Zwalanie na niesprawność loka jest chyba na wyrost.
PS:
Nie wiem i nie pojedzie, pisać należy oddzielnie.

Offline Maszynista2308

  • Wiadomości: 40
  • 201Eo-003
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #83 dnia: 13 Grudnia 2011, 11:54:31 »
Dokładnie nie wiem co się stało wiem tylko, że lokomotywa ma coś z przednim wózkiem.

Offline Husarz

  • Wiadomości: 285
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #84 dnia: 13 Grudnia 2011, 13:34:58 »
Słyszałem, że ma być testowana na najważniejszych liniach w Polsce to znaczy: E20, 9 i CMK.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #85 dnia: 13 Grudnia 2011, 18:40:51 »
Słyszałem, że ma być testowana na najważniejszych liniach w Polsce to znaczy: E20, 9 i CMK.

Czyżby miała "lecieć" rozkładowe 160 km/h?
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline KrzysztofL

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #86 dnia: 13 Grudnia 2011, 18:49:44 »
EU07A-001 jeździ w ruchu planowym na EIC Fredro rel. Warszawa Wsch.- Wrocław. Poniżej film::


Online ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #87 dnia: 13 Grudnia 2011, 20:03:24 »
@jageer, przecież ona ma wpisaną konstrukcyjną do 160 km/h ;)

Offline Sodabeer

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #88 dnia: 14 Grudnia 2011, 21:30:29 »
Cytuj
Według naszych Czytelników, zmodernizowana lokomotywa EU07A doznała awarii już pierwszego dnia regularnej nadzorowanej eksploatacji w pociągu EIC "Fredro". Intercity potwierdza usterkę ale zaznacza, że nie była poważna. Lokomotywa jest z powrotem w ruchu.

Źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/29428/EU07A__awaria_juz_pierwszego_dnia_kursowania.htm.

Scaliłem z wątkiem już istniejącym.
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 14 Grudnia 2011, 21:48:35 wysłana przez Quark-t »

Offline Maszynista2308

  • Wiadomości: 40
  • 201Eo-003
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #89 dnia: 16 Grudnia 2011, 18:53:10 »
Witam.
Dla mnie, z takiej lokomotywy niema żadnego pożytku.Jak ona ma, się tak cały czas psuć to niech ja najlepiej zezłomują.
« Ostatnia zmiana: 16 Grudnia 2011, 22:33:56 wysłana przez Maszynista2308 »