- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: przem710 w 08 Kwietnia 2011, 13:32:25

Tytuł: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 08 Kwietnia 2011, 13:32:25
http://wgk.home.pl/details.php?image_id=1260

Jak będzie jeździć tak jak wygląda, to sukcesu nie wróże. Mam nadzieje że się sprawdzi.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: szogun w 08 Kwietnia 2011, 13:58:50
Mam wrażenie że modernizację z zakresu wyglądu zaplanował niewidomy. W każdym razie totalnie zmaścili tego loka.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: BLAcKboY w 08 Kwietnia 2011, 14:01:00
Bez sensu. Lokomotywa ładnie odmalowana, a budka dla kasy biletowej z odpadającym tynkiem i pordzewiała. Mam nadzieję, że ta budka jest składana, bo jakoś nie wyobrażam sobie mijanki ;)
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Exe w 08 Kwietnia 2011, 14:07:14
Mam wrażenie że modernizację z zakresu wyglądu zaplanował niewidomy. W każdym razie totalnie zmaścili tego loka.

Dokładnie to samo sobie pomyślałem jak go zobaczyłem. Jak oni mogli doprowadzić do takiego stanu siódemke... Mi przypomina trochę EP07-1049 tylko, że to typ 303E.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Exe w 08 Kwietnia 2011, 14:10:18
EP07-1049 nie jest typem 303E a ta EP/EU07 jest typem 303E

Też poproszę na bocznicę.


   « Dodano: 08 Kwietnia 2011, 14:22:53 »
Założę się, że planowali się na tym zdjęciu. :)
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 08 Kwietnia 2011, 14:25:09
Jedyne, co mi się podoba, to wyświetlacz relacji pod górną lampą (to jest wyświetlacz?). Tylko znów będzie oczywiście problem, gdyż będzie ona wszystko oślepiała. Podobnie jak w warszawskim tramwaju 13N.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Exe w 08 Kwietnia 2011, 14:28:43
Dowiedziałem się, że "to coś" jest zrobione z EU07-495.

Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 08 Kwietnia 2011, 14:29:24
Wygląd tragiczny, reszta okaże się w praniu.

(http://eu07.pl/forum/Themes/default/images/warnwarn.gif) Zdjąłem Ci moderację jako odpowiedź na Twoją prośbę. Ostrzeżenie miało pozostać, jednak ktoś Ci je zdjął. Dziś znów widzę że może nie warto było.
Krzysiek626
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: KubaPKP w 08 Kwietnia 2011, 14:43:19
Pewnie zmieniono silniki albo pozmieniali coś innego bo nie posiada drzwi z zewnątrz do maszynowni. I chyba pozmieniało się rozmieszczenie otworów wentylacyjnych.
Widać że ta modernizacja jest wielką tajemnicą.
http://www.rynek-kolejowy.pl/18166/ZNTK_Olesnica_konczy_modernizacje_lokomotywy_EU07_dla_PKP_IC.htm (http://www.rynek-kolejowy.pl/18166/ZNTK_Olesnica_konczy_modernizacje_lokomotywy_EU07_dla_PKP_IC.htm)
Żadnych nowych wiadomości od zeszłego roku.

W waszych postach nie znalazłem ani jednej znaczącej informacji.
Krzysiek626
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 08 Kwietnia 2011, 15:06:03
Czy lokomotywa dostanie oznaczenie EU07-2000 i gdzie będzie testowana? Coś mi się wydaje że w tym mieście gdzie testują Hetmana.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 08 Kwietnia 2011, 18:11:00
A więc żeby się zrehabilitować podaje co ma być w tej siódemce nowego:
-silniki asynchroniczne
-całkowicie przebudowana kabina
-komputer pokładowy
-klimatyzacja
-przetwornice statyczne
-agregaty sprężarkowe
-sterowanie za pomocą joysticków
-system GPS do monitorowania lokomotywy
-Vmax=140km/h
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: taper w 08 Kwietnia 2011, 18:26:00
A więc żeby się zrehabilitować podaje co ma być w tej siódemce nowego:
-silniki asynchroniczne
-całkowicie przebudowana kabina
-komputer pokładowy
-klimatyzacja
-przetwornice statyczne
-agregaty sprężarkowe
-sterowanie za pomocą joysticków
-system GPS do monitorowania lokomotywy
... i drzwi tylko od strony pomocnika.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: piotrek0804 w 08 Kwietnia 2011, 19:25:29
A więc żeby się zrehabilitować podaje co ma być w tej siódemce nowego:
-silniki asynchroniczne

Ołłł, czyli układy falowników pójdą w ruch w celu zmiany częstotliwości prądu przemiennego :p. W sumie dobrze, bo silniki indukcyjne to bardzo dobra technologia, tym bardziej teraz, gdy możemy bez przeszkód regulować prędkość obrotową takiego silnika (kiedyś nie była możliwa płynna zmiana obrotów).
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: KubaPKP w 08 Kwietnia 2011, 19:59:56
@Mihau_PCC A czy nastawnik został w formie kierownicy?
-sterowanie za pomocą joysticków
Proszę na bocznicę.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: taper w 08 Kwietnia 2011, 20:07:37
Na zdjęciu dobrze nie widać, ale ten lok chyba nie ma gniazd sterowania wielokrotnego?
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: KubaPKP w 08 Kwietnia 2011, 20:14:06
Nie ma.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 08 Kwietnia 2011, 20:27:43
-Vmax=140km/h

To może one powinny nosić oznaczenie EP08-1xx?
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 08 Kwietnia 2011, 20:33:53
EP08 to już inna bajka.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: KubaPKP w 08 Kwietnia 2011, 20:37:48
A czy to ważne jakie będzie miała oznaczenie? Ważne żeby jeździła i nie była awaryjna.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: edek w 08 Kwietnia 2011, 23:11:55
Lokomotywa nie ma za zadanie "ladnie wygladac" tylko byc sprawna i wykonywac dobrze powierzona jej prace.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: adsim w 08 Kwietnia 2011, 23:17:59
Szczerze, jako pasażer bałbym się wsiąść do pociągu ciągniętego przez cudo składające się głównie ze szpachli i posklejanego silikonem uniwersalnym. Piszę to z perspektywy zwykłego pasażera.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 09 Kwietnia 2011, 07:52:11
I tak muszą przeprowadzić testy na lokomotywie, wtedy dowiemy się, czy lokomotywa to trafiona modernizacja.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 09 Kwietnia 2011, 18:56:18
No z ta prędkością to zobaczymy, bo plany są na 160km/h. Układ biegowy miał zostać nie tknięty.
Czytając Wasze komentarze dotyczące przeróbki EU07-495 zastanawiam się czemu wpadacie w panikę. Mi tam się bardzo podoba nowy wygląd:
1. Nareszcie 2 szyby czołowe. To środkowe okno było naprawdę potrzebne jak żabie telewizor.
2. Patyki połówkowe i to o bardzo dobrych parametrach, nie wspominając o wyglądzie.
3. Projektory czołowe w formie halogenu o idealnym wyglądzie.
4. Wyświetlacz na czole pojazdu kolejowego z napędem, zgodnie z Rozporządzeniem MI w sprawie oznakowań pojazdów kolejowych.
5. Barwy IC, w których angliki wyglądają ładnie. Chyba nie myślicie, że IC będzie kazało malować sobie loki na peerelowską zieleń?
6. Nareszcie zniknęły żaluzje z dachu.. kto jeździ, to wie że tylko same problemy były z nimi.
Jedno co mnie zastanawia to wygląd ostojnicy. Popatrzcie na ten namalowany na niej biały pas. Wygląda to trochę dziwnie na tej fotce, tak jakby kabina została położona na ostojnicę.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 09 Kwietnia 2011, 19:04:41
Ja czekam na zdjęcie bez budki w tle i czoła. Kabina podejrzewam, jak wygląda. Ciekaw jestem przedziału maszynowego. W końcu kolej idzie do przodu jak może. W przeciwieńswie do PR, ICC modernizuje tabor również od strony technicznej, a nie tylko zakrywa stary syf, jak to w przypadku zupełnie nietrafionych, będących wielką pomyłką EN57-20xx. Widzę, że niektórzy to dalej chcą rozruch oporowy, zardzewiałe pudła i "zeszłoepokowe" sterowanie. Trzeba iść do przodu!;) Chociaż do 160 to musięli ruszać wózki, bo ósemka na 140 ma inne łożyska, a to siódemka jest.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 09 Kwietnia 2011, 19:09:28
Ósemka ma inne łożyska niż EU07, ale nie chodzi tu o maźnicze, tylko o łożyska toczne w wale drążonym (EU07 ma ślizgowe).
Myslę, że maszynistom może nie przypaść do gustu układ drzwi wejściowych do loka. Wchodzenie przez drugą kabinę, albo zejście z peronu i ganianka od międzytorza..Widocznie coś tam musieli za urządzonko wstawić.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 09 Kwietnia 2011, 21:07:25
Jedno co mnie zastanawia to wygląd ostojnicy. Popatrzcie na ten namalowany na niej biały pas. Wygląda to trochę dziwnie na tej fotce, tak jakby kabina została położona na ostojnicę.
Hmm, nie odczuwam tego wrażenia, 303E tak wyglądają jak się na nie spogląda z tej perspektywy. Chyba, że chodzi o coś innego. Ogólnie wygląda ciekawie, interesuje mnie po co tam listwa pod kabiną i co z rynienkami? Kończą się bowiem za kabiną a brak rynienek to jeden wielki syf na pudle.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 09 Kwietnia 2011, 22:00:33
Przy czytaniu niektórych komentarzy na stronce ze zdjęciem pojawia mi się uśmiech na twarzy z wyrazem politowania. Są ludzie, którzy najchętniej wrócili by erę parowozów na polskie szlaki, a tą siódemę zakoplali pod ziemią, byleby nikt nie zobaczył.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 10 Kwietnia 2011, 08:04:32
Taka mentalność polskiego MK jeździ stare źle, ktoś che coś zrobić żeby to co mamy było chociaż lepsze jest oskarżany o profanacje.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 10 Kwietnia 2011, 09:28:31
Taka mentalność polskiego MK jeździ stare źle, ktoś che coś zrobić żeby to co mamy było chociaż lepsze jest oskarżany o profanacje.
Oceniasz jednostkę grupowo, bo ten kto narzeka że stare jest złe, nie narzeka na to, że jest nowe i brzydkie.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: taper w 10 Kwietnia 2011, 11:57:20
Są ludzie, którzy najchętniej wrócili by erę parowozów na polskie szlaki.
Wiesz, czasami chciałbym zobaczyć 3 Ty51 w jednym składzie. Nie narzekam, że jest to złe, ale część polskich lokomotyw po modernizacjach traci na tym, a powinno tylko zyskiwać.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: ET21-622 w 10 Kwietnia 2011, 14:02:10
Nie powiem, Siódemka wygląda ładnie. Nareszcie coś nowego, oryginalnego. W zasadzie, Spółki niech robią co chcą z taborem, Byleby było gdzie usiąść i z klasą. Bo to, że mogą zrobić nowe loki, to aby nie odbiło się na komforcie i warunkach podróży.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 10 Kwietnia 2011, 14:32:41
Jak dla mnie, to spółka powinna zainwetować kase w moderne wagonów, ew. kupno nowych. Modernizacje 50 letniego chłamu (mam tu na myśli rozwiązania konstrukcyjne lokomotyw serii 4E i 303E) mijają się myślę z celem, bo to tak, jak by z malucha robić husarza, znając życie więcej z tego będzie wad konstrukcyjnych i większa częstość padania takiego loka niż pożytku z niego. Ale to tylko moje zdanie.
Co by nie zrobili to i tak z tego tytułu by były komentarze że to źle, tamto niedobrze.

P.S. Design tego loka pozostawia dużo do życzenia. Wygląda to tak jak by projekt rysował ktoś w Paincie.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: szogun w 16 Kwietnia 2011, 19:36:08
Taka ciekawostka... http://www.youtube.com/watch?v=KCScMKL3XLU (http://www.youtube.com/watch?v=KCScMKL3XLU)
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 17 Kwietnia 2011, 09:26:08
Jak dla mnie powinni modernizować te najmłodsze EU07, a nawet EP08. Wtedy nie było by takich komentarzy typu: "stare, dziadostwo, chłam" itp.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Krzystek60 w 17 Kwietnia 2011, 09:57:04
Zapewne chodzi Ci o te odstawione lokomotywy. Na te lokomotywy nie opłaca się im wydawać kasy bo nic nie zyskają. Np. IC w Gdyni, było odstawione kilkanaście lokomotyw i bezczynnie stały, a teraz je sprzedają.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: DRE w 17 Kwietnia 2011, 10:07:46
Zapewne chodzi Ci o te odstawione lokomotywy.
Mi się wydaje, że nie chodzi tutaj o odstawione w krzakach rdzewiejące lokomotywy, tylko te, które dalej jeżdżą. W końcu niskie numery do teraz śmigają (np. EU07-004). Jej na pewno nie zmodernizują, bo za stara, ale wyższy numer, który jeździ krócej można zmodernizować. Tak przedstawia się polityka spółek kolejowych.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Krzystek60 w 17 Kwietnia 2011, 10:46:17
Albo cargo kupi i bedzie wykorzystywać je tak samo jak EU06. A tak na marginesie to 004 nalezy to prywatnego przewoźnika.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: hunter w 17 Kwietnia 2011, 10:47:53
004? W zyciu, nalezy do PKP Cargo. Pomylilo Ci sie z 4E-004 ex. EU07-125.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 17 Kwietnia 2011, 14:40:37
Załącznik 1
EU07-004 (PKP)
Załącznik 2
4E-004 (PTKiGK Zabrze)
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: hunter w 17 Kwietnia 2011, 15:32:24
DB Schenker od 2010.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 17 Kwietnia 2011, 15:55:36
@Szogun, a co wykazały testy na tej szybie? Ona się rozleciała, czy została w ramie? I czym "strzelali" w tą szybe?
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 17 Kwietnia 2011, 16:01:26
Przecież widać, że szyba została w ramie a pocisk się odbił… Standardowo z tego co kojarzę, to strzela się aluminiową kulą o masie bodaj 1kg.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 09 Maja 2011, 19:34:34
Kolejne zdjęcie EP07-2001 pojawiło się na WGK.
http://www.wgk.home.pl/details.php?image_id=1662&sessionid=58bef88518721baff53c85419444f9cd (http://www.wgk.home.pl/details.php?image_id=1662&sessionid=58bef88518721baff53c85419444f9cd)
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 09 Maja 2011, 19:47:52
Czyli miałem rację – ewidentnie będzie to wyświetlacz nad szybami. Lepsze to, niż prowizoryczny wyświetlacz LED, który montowany jest w podobnych EP07-10xx.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: sebalorek w 22 Maja 2011, 21:49:03
A jakie ciekawe oznaczenie. Zamiast EP07-2001 będzie EU07A-495.. Nawet chyba lepiej, bo chociaż numer z tej lokomotywy pozostanie taki sam.. ;]
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Generix w 27 Maja 2011, 18:30:02
Dziś EU07A-495 jechała do Żmigrodu na tor doświadczalny info z Kolejowy Wrocław i link do zdjęcia
http://www.kw.rail.pl/details.php?image_id=8245
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: ET21-622 w 27 Maja 2011, 22:14:41
Mnie jedno zastanawia, Dlaczego EU a nie EP? Czyżby IC brało się za ciężkie pośpiechy?
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 27 Maja 2011, 22:30:11
Chyba nie wiesz po co zmieniano stosunek przekładni w EP07...
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: ET21-622 w 28 Maja 2011, 09:36:27
Jak dobrze pamiętam EP były typowo do Pociągów osobowych, i w EP było łatwiej utrzymać 120km/h? Więc skoro nowa siódemka ma mieć v-max 160km/h to nie rozumiem jej obecnego oznaczenia.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: szogun w 28 Maja 2011, 09:51:23
Z tego co pamiętam zmieniano oznaczenia po zmianie przełożenia przekładni, a sama zmiana miała zmniejszyć obroty silników trakcyjnych aby wydłużyć ich żywotność.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: KubaPKP w 28 Maja 2011, 10:35:02
Cytuj
Od 1995 roku niektóre egzemplarze lokomotyw EU07 (początkowo planowano przebudowę tylko typu 303E, ostatecznie przebudowane są oba typy – 4E i 303E) przeszły przebudowę, w ramach której zamontowano nowe silniki trakcyjne o wyższej dopuszczalnej temperaturze pracy – LKb535 oraz zmieniono przełożenie z 79:18 na 76:21. Niektóre źródła podają, że nowe silniki zastosowano tylko na dwóch egzemplarzach EP07, w trakcie przeróbki reszty zachowano stare silniki EE541b.

Zmiana przełożenia nie wpłynęła jednak na podwyższenie prędkości konstrukcyjnej (niedostosowany system przeniesienia napędu – ułożyskowanie wału drążonego na łożyskach ślizgowych), ale zmniejszyła prędkość obrotową silnika, przez co prowadzenie pociągów towarowych tą lokomotywą jest utrudnione. Niektóre źródła podają, że dzięki temu łatwiejsze stało się utrzymanie prędkości maksymalnej.

Przeróbka miała też zmniejszyć awaryjność silników. Maksymalna dopuszczalna prędkość obrotowa silników EE541b to 2390 obr./min., w lokomotywach serii EU07 przy maksymalnie zużytych obręczach zestawów kołowych i prędkości 120 km/h silniki trakcyjne osiągają prędkość obrotową 2380 obr./min., a silniki w EP07 w tej samej sytuacji osiągają jedynie 1962 obr./min. co zwiększa ich trwałość.

Źródło: www.wikipedia.org (http://www.wikipedia.org)
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: LHS_ST40S w 28 Maja 2011, 12:46:08
osiągają jedynie 1962 obr./min. co zwiększa ich trwałość.
Z tego co zrozumiałem, miało to na celu wydłużenie życia łożysk i być może też powierzchni ciernych rotora, znaczy się komutatora oraz szczotek, bo od strony elektrycznej (czyt. uzwojenia) sprawa wygląda tak – im mniejsze obroty, czyli notabene siła przeciwelektromotoryczna mniejsza, tym większy prąd twornika.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: szogun w 30 Maja 2011, 20:59:03
Dziś EU07A-495 jechała do Żmigrodu na tor doświadczalny info z Kolejowy Wrocław i link do zdjęcia
http://www.kw.rail.pl/details.php?image_id=8245
Podobne zdjęcie http://www.ogk.cal.pl/details.php?image_id=6308&sessionid=das47ap0redvt94mqg55lta8r7 (http://www.ogk.cal.pl/details.php?image_id=6308&sessionid=das47ap0redvt94mqg55lta8r7)

Testy w Żmigrodzie mają trwać do jutra.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 02 Czerwca 2011, 05:37:39
Pierwsze fotografie pulpitu maszynisty, wygląda całkiem przyjemnie.

http://www.gmfk.pl/cpg144/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pos=9
http://www.gmfk.pl/cpg144/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pos=8
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: maacius w 02 Czerwca 2011, 06:00:33
Pierwsze zdjęcia pod prądem, na testach :
http://rail.phototrans.eu/14,55164,0.html (http://rail.phototrans.eu/14,55164,0.html)
http://rail.phototrans.eu/14,55165,0.html (http://rail.phototrans.eu/14,55165,0.html)
Na tych zdjęciach pulpitu przy "160" na prędkościomierzu jest taka malutka czerwona strzałka. To prędkość maksymalna?
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 02 Czerwca 2011, 06:58:31
Możliwe że 160 to prędkość konstrukcyjna, ale ta lokomotywa jest dopuszczona do 140 km/h.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 02 Czerwca 2011, 10:01:31
To coś nie ma jeszcze ustalonej prędkości maksymalnej. Jak sam wątek główny wskazuje, odbywają się jej testy jeszcze.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: oko w 02 Czerwca 2011, 13:42:49
Ona jest na 160km/h. Przed wczoraj jechała ciągnięta do P-ń Wschodu do instytutu przez EP07-1003 jak miałem manewry. Byłem na niej, rozmawiałem z mechanikiem i na testach jechali nią 163km/h. Ma nowe cylindry hamulcowe, dodatkową belke bujakową przy wózkach, hamulce ED i jest na 160 km/h drodzy panowie. Foty z przejazdu w Poznaniu poniżej: Sory za jakość ale spieszyłem sie bo stacja stała a ja latałem jak głupi w okół niej;)

http://imageshack.us/photo/my-images/34/zdjcie0863.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/861/zdjcie0866.jpg/

Proszę poprawić zdjęcia zgodnie z REGULAMINEM.
/ Żuk
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 02 Czerwca 2011, 14:57:23
Ale wózki chyba nie pozwalają na jazdę większą niż 140 km/h. W dodatku EU07 mają inne łożyska włącznie z EU07A-495.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: maacius w 02 Czerwca 2011, 15:04:42
Ale wózki chyba nie pozwalają na jazdę większą niż 140 km/h.
Skoro @oko rozmawiał z mechanikiem, który zapewne prowadził lokomotywę, to chyba jest wystarczający dowód na to, że to coś jechało 160km/h. I w dodatku ta "strzałka" na prędkościomierzu też mówi swoje.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: oko w 02 Czerwca 2011, 15:46:56
Kolego, nie obraź sie ale zapytam tak: Znasz się na budowie taboru? Czym np: różni się wagon na 120,140km/h od wagonu na 160km/h jeśli chodzi o wózki.. Jak poczytasz to się dowiesz, że posiadają one dodatkową belkę bujakową. Tak samo posiada je ta siódemka, na zdj jej nie widać, ale może na innym bedzie. Zgadza się prędkościomierz też ma na 160km/h znacznik taki. Bez urazy ale jestem ustawiaczem i znam się dobrze na budowie taboru, a szczególnie wózków, bo środek tak naprawdę mi do manewrów potrzebny nie jest ;) Ale ciekawe nie, że Icki mają podobno nadmiar ban na 160km/h a tu prosze taka siódemka wyszła. Ja też byłem zaskoczony że jest na 160. Niepowiedziane że nie obniża jej do 140 po testach ale dla mnie to jest na 160. Zobaczymy jak bedzie jak zacznie śmigać;) 
Na tym zdj. widać różnice w budowie wózków między EP08 a EU07A: cylindry, belka, etc..    http://www.kw.rail.pl/details.php?image_id=8245
 Przyjrzyj się: Jak masz kamerę, to zjedz sobie palcem na sam dół pudła. I zobacz, że posiada dodatkowe łączenie pudła z wózkiem;) Jest to dość wyraźne;) Tam jest taka belka w kształcie "przewróconej" literki "L" ;)  Maszyniści może się wypowiedzą na ten temat to dokładniej to opiszą.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 21 Czerwca 2011, 20:49:57
W zasadzie można już powiedzieć z 100% pewnością, że Vmax EU07A będzie wynosić 160km/h.

Dane techniczne EU07A:
http://inforail.pl/text.php?from=main&id=40784
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: muri w 21 Czerwca 2011, 21:57:57
Cytuj
Dzięki obecności tej lokomotywy na Czech Raildays 2011 mamy możliwość przedstawienia dokładnych efektów tego procesu.
Czy ta lokomotywa była gdzieś na DTK? Bo jakoś nie rzuciło mi się to w oczy. A do Czechów pojechali, nie rozumiem tego...
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 21 Czerwca 2011, 22:55:26
Dane techniczne EU07A:
http://inforail.pl/text.php?from=main&id=40784
Przyznać trzeba, że zwłaszcza na tych ujęciach wygląda dość kosmicznie. Wpuszczenie reflektorów w pudło byłoby chyba lepsze. No i mogli faktycznie zrobić dużą żaluzję z boku, nawet gdyby miała by być częściowo atrapą. Ale biorąc pod uwagę zadania stawiane temu projektowi (ma jeździć a nie wyglądać), to jest całkiem nieźle. Pytanie retoryczne - na ile dobra jest blacha, która to wszystko trzyma razem...
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 21 Czerwca 2011, 23:31:49
Ktoś wie kiedy EU07A wejdą do ruchu?
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: maacius w 25 Czerwca 2011, 22:52:25
Przejście przez maszynownię + kabina EU07A na Czech Raildays. http://www.youtube.com/watch?v=29ZppKZsFO4 (http://www.youtube.com/watch?v=29ZppKZsFO4)
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 26 Czerwca 2011, 11:53:30
Ktoś wie kiedy EU07A wejdą do ruchu?

Muszą przejść szereg testów i otrzymać stosowne dopuszczenie do ruchu. Takie procedury trwają sporo czasu, więc jak uda się w tym roku będzie ok.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 26 Czerwca 2011, 12:21:22
Kolego, nie obraź sie ale zapytam tak: Znasz się na budowie taboru? Czym np: różni się wagon na 120,140km/h od wagonu na 160km/h jeśli chodzi o wózki.. Jak poczytasz to się dowiesz, że posiadają one dodatkową belkę bujakową.
Przepraszam, ale to bzdura.
Bez urazy ale jestem ustawiaczem i znam się dobrze na budowie taboru, a szczególnie wózków, bo środek tak naprawdę mi do manewrów potrzebny nie jest ;)
Bez urazy, ale nie masz o tym bladego pojęcia. :)


Przyjrzyj się: Jak masz kamerę, to zjedz sobie palcem na sam dół pudła. I zobacz, że posiada dodatkowe łączenie pudła z wózkiem;)
To jest amortyzator. Belka bujakowa jest jedna i nic w jej temacie się nie zmieniło.

Proszę poprawić tego posta.
1. Styl wypowiedzi jest bardzo ostry i nieprzyjazny --- rozluźnienie atmosfery na forum nie miało polegać na tym, że teraz będziemy pozwalać na takie zaczepki.
2. Skoro wiesz, że ktoś napisał coś niezgodnego z prawdą, to poprzyj swoje zarzuty czymś więcej --- jakiś odnośnik do literatury fachowej, albo materiałów producenta...
W tej chwili wygląda na to, że próbujesz trollować.
Kamils

PS. Po tym jak autor poprawi posta i da mi znać, że chciałby abym usnął tę notkę, to ją usunę.


Ad 1. nie komentuje ;-)
Ad 2. To na stacje wystarczy pójść i popatrzeć.


1. Dyskusja z moderatorem w wiadomości zamiast w PW --- powinno być ostrzeżenie, ale w ramach miłego gestu tylko dopisek kolejny.
2. Skoro EU07-483 nie poparł swoich wypowiedzi niczym konkretnym, to ja zrobię to za niego:
http://www.transportszynowy.pl/kolopiswozkidyn.php --- jak się uważnie przeczyta i poogląda, to widać, że pomysł dodatkowej belki bujakowej dla wózka odpowiada trochę pomysłowi dodatkowej kierownicy dla samochodu --- na upartego da się, ale przyniosłoby to sporo kłopotów i praktycznie żadnych zysków.

Kamils
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: firleju w 26 Czerwca 2011, 19:42:47
Znowu zaczyna się wykazywanie, nowych modów. Potem płacz i ścieranie się....ech.
Rozumiem, że chcesz tutaj dojść do poziomu onet.pl albo forum.gazeta.pl?
Ad 1. nie komentuje ;-)
Ad 2. To na stacje wystarczy pójść i popatrzeć.
Ad 1. Popieram moderatora w tym przypadku. To, że post na który odpowiadasz niósł agresję nie znaczy że ty musisz podnosić jej poziom.
Ad 2. Ja nie pójdę na stację i nie przyglądnę się. Chętnie poznam szczegóły które powodują, że wózek jest przystosowany do 160 km/h a nie do 120 km/h. Twój post nic mi nie wyjaśnił, więc nie masz racji, gdyż jej nie udokumentowałeś. Znasz się: udowodnij.

Zdążyłem poprzedni wydzielić: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,18972.msg216935.html#msg216935 , ten niech zostanie jest merytoryczny.

REWIZOR
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 26 Czerwca 2011, 19:51:02
Ad 2. Ja nie pójdę na stację i nie przyglądnę się. Chętnie poznam szczegóły które powodują, że wózek jest przystosowany do 160 km/h a nie do 120 km/h.
Zależy od konstrukcji wózka. Są wózki bez ani jednej belki bujakowej a jeżdżą 160 i więcej.
Twój post nic mi nie wyjaśnił, więc nie masz racji, gdyż jej nie udokumentowałeś.
Wystarczy spojrzeć na zdjęcia wózków - tam wszystko jest udokumentowane.
Znasz się: udowodnij.
O nie, nie muszę nic udowadniać. Poczytaj w literaturze fachowej co to jest belka bujakowa, jak wygląda, jakie funkcje spełnia i gdzie znajduję się w wózku lokomotywy EU07. Ew. jeśli Ci sie nie chce, to możesz wierzyć, że w EU07A-495 jest dodatkowa belka bujakowa. ;-)

Ps. Co do dyskusji pod dopiskami modów - to zaciemnia sprawę, że uwagi moderatora są widoczne publicznie, a ewentualna odpowiedz owiana jest tajemnicą. Takie troche białoruskie metody.

Daruj sobie takie uwagi, nie mieszaj do tego Białorusi itp. Są jak zwykle zaczepne, cytuję jedno ze zgłoszeń: "Raportujący zostawił następujący komentarz:
Posty tego pana, to tylko wykazanie czyjegoś błędu, pokazanie, że nikt nic nie wie, tylko on jest inteligentny. Ale już podzielić informacją, się nie podzieli."
Po analizie Twoich wiadomości z przykrością również stwierdzam, że zgłaszający miał rację. Wszystko jest przejrzyste. Tym samym wątek OT jaki tu powstał uważam za wyczerpany, proszę o powrót do tematu głównego.

REWIZOR
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: firleju w 26 Czerwca 2011, 21:09:43
@kamils: dzięki za linka. Dużo wyjaśnił. I inne pytanie: co zostało dodane do wózków, żeby dopasować ich zachowanie do 160 km/h.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 26 Czerwca 2011, 21:24:34
Zmieniono łożyskowanie wału drążonego. Dodano też tłumiki drgań, które zapewne mają uspokoić bieg lokomotywy.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: jageer w 27 Czerwca 2011, 17:31:35
Nie jestem maszynistą, znawcą budowy taboru etc... Powiem od siebie, że środek mi się bardzo podoba, przód też, bok nie bardzo.. mogli faktycznie jakoś to zamaskować.
Z drugiej strony to jest narzędzie pracy, jak ja to zawsze mawiam (odnośnie dyskusji o samochodach z kolegami), że wyglądem się nie jeździ. Zobaczymy jak maszyny sprawdzą się na szlaku... Fajnie, że mają Vmax 160. Tylko, żeby można było to w pełni wykorzystać... Teraz czekajmy na modernę EP09 na jakieś 200 kmh ;)
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: szogun w 10 Lipca 2011, 14:02:35
Film z testów http://www.youtube.com/watch?v=n9Y95C7X1FI&feature=feedf (http://www.youtube.com/watch?v=n9Y95C7X1FI&feature=feedf).
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Maszynista2308 w 12 Grudnia 2011, 17:02:36
Witam.
EU07A zaczęła, już normalnie jeździć z składami ICC. Zdjęcie nie jest mojego autorstwa tylko pobrane ze strony GMFK.

Trzeba było wstawić tylko link do zdjęcia:
http://gmfk.pl/cpg144/albums/userpics/11596/IMG_1530.JPG
zwłaszcza, że fotka ~500kB (dwa razy ponad limit na forum). Usunąłem.
Quark-t

Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 12 Grudnia 2011, 19:27:33
Przez cały najbliższy ma być testowana na EIC "Fredro" :) Postaram się coś wrzucić niebawem.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: MaSzynowicz w 12 Grudnia 2011, 21:11:34
@macius5991: Do kiedy dokładnie? Do tej soboty zdąży pojeździć?
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 12 Grudnia 2011, 21:29:10
W komentarzu zdjęcia podlinkowanego wyżej tak przeczytałem. Biorę to za wiarygodne źródło :)
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: 333Wojtas333 w 12 Grudnia 2011, 22:19:19
Zmienili numerację. Wiadomo do kiedy będą trwać testy tej ropuchy?
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Maszynista2308 w 13 Grudnia 2011, 07:06:14
Witam.
12.12.11r wczoraj ok. godziny 22.00 odwiedziła Wrocław główny. Od mechanika dowiedziałem się, że przedni wózek coś szwankuje, więc nie wiem czy nie pojedzie do ZNTK Oleśnica.
P.S. Zapomniałbym EIC Fredro które prowadził EU07A miał ponad 30 minut w plecy. Niezły wynik jak na nowego loka.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: matfre96 w 13 Grudnia 2011, 10:36:08
Jednak zmienili jej numer z 495 na 001. Bez sensu. Sam wygląd jest bez zarzutu ale mogli chociaż zostawić 3 szyby z przodu.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Maszynista2308 w 13 Grudnia 2011, 11:27:53
Zmienili numerację. Wiadomo do kiedy będą trwać testy tej ropuchy?

Z tego co wiem to wczoraj pierwszy raz jechała ze składem.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 13 Grudnia 2011, 11:37:23
Witam.
12.12.11r wczoraj ok. godziny 22.00 odwiedziła Wrocław główny.Od mechanika dowiedziałem się, że przedni wózek coś szwankuje, wiec niewiem czy niepojedzie do ZNTK Oleśnica.
P.S Zapomniał bym EIC Fredro które prowadził EU07A miał ponad 30 minut w plecy.Niezły wynik jak na nowego loka.
Wiadomo coś o przyczynie opóźnienia? Zwalanie na niesprawność loka jest chyba na wyrost.
PS:
Nie wiem i nie pojedzie, pisać należy oddzielnie.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Maszynista2308 w 13 Grudnia 2011, 11:54:31
Dokładnie nie wiem co się stało wiem tylko, że lokomotywa ma coś z przednim wózkiem.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Husarz w 13 Grudnia 2011, 13:34:58
Słyszałem, że ma być testowana na najważniejszych liniach w Polsce to znaczy: E20, 9 i CMK.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: jageer w 13 Grudnia 2011, 18:40:51
Słyszałem, że ma być testowana na najważniejszych liniach w Polsce to znaczy: E20, 9 i CMK.

Czyżby miała "lecieć" rozkładowe 160 km/h?
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: KrzysztofL w 13 Grudnia 2011, 18:49:44
EU07A-001 jeździ w ruchu planowym na EIC Fredro rel. Warszawa Wsch.- Wrocław. Poniżej film::

Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 13 Grudnia 2011, 20:03:24
@jageer, przecież ona ma wpisaną konstrukcyjną do 160 km/h ;)
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Sodabeer w 14 Grudnia 2011, 21:30:29
Cytuj
Według naszych Czytelników, zmodernizowana lokomotywa EU07A doznała awarii już pierwszego dnia regularnej nadzorowanej eksploatacji w pociągu EIC "Fredro". Intercity potwierdza usterkę ale zaznacza, że nie była poważna. Lokomotywa jest z powrotem w ruchu.

Źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/29428/EU07A__awaria_juz_pierwszego_dnia_kursowania.htm (http://www.rynek-kolejowy.pl/29428/EU07A__awaria_juz_pierwszego_dnia_kursowania.htm).

Scaliłem z wątkiem już istniejącym.
Quark-t
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Maszynista2308 w 16 Grudnia 2011, 18:53:10
Witam.
Dla mnie, z takiej lokomotywy niema żadnego pożytku.Jak ona ma, się tak cały czas psuć to niech ja najlepiej zezłomują.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 16 Grudnia 2011, 18:56:34
Heh bzdura totalna, czemu? Przeczytaj jeszcze raz na spokojnie to co napisałeś, a sam zrozumiesz.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: szogun w 16 Grudnia 2011, 19:02:50
Tak jest, zezłomujmy każdą lokomotywę która się psuje, zostańmy z niczym.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: PX48-28 w 16 Grudnia 2011, 19:08:27
W prototypach wiadomo, że będzie coś szwankowało. Po to powstają by to sprawdzić i usunąć.
By niebyło problemów w przyszłości.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: hanys w 16 Grudnia 2011, 19:13:13
Dobrze że zrobili jedną taką lokomotywę :)
Niech PESA bierze przykład z ZNTK Oleśnica , że trzeba wpierw prototyp wyprodukować i testować go a nie tak jak z Elfem dla KŚ np :)
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: maacius w 16 Grudnia 2011, 20:54:05
Witam.
Dla mnie, z taka lokomotywa niema żadnego pożytku.Jak ona ma, się tak cały czas psuć to niech ja najlepiej zezłomują.
Na razie wystąpiła jedna usterka, którą naprawiono w 30 minut... Chyba, że wiesz o następnej. Nie zapomnij, że to jest prototyp i takie usterki będą na porządku dziennym aż do ich całkowitego wyeliminowania.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 16 Grudnia 2011, 21:04:55
Dla mnie, z taka lokomotywa niema żadnego pożytku.Jak ona ma, się tak cały czas psuć to niech ja najlepiej zezłomują.

Głupoty gadasz. Jak na dziewiątkach czasem padają sprężarki i nie styka WS to całą serie dziewiątek byś skasował? Dla tej siódemki trzeba czasu, przecież to jej pierwszy tydzień w ruchu pasażerskim.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 16 Grudnia 2011, 22:01:47
Witam.
Dla mnie, z taka lokomotywa niema żadnego pożytku.Jak ona ma, się tak cały czas psuć to niech ja najlepiej zezłomują.
Oczywiście, że dla Ciebie niema żadnego pożytku bo ty jej nie prowadzisz, nie jesteś jej posiadaczem a sądząc po poziomie Twojej wypowiedzi którą zacytowałem wyżej, Twój wiek zapewne nie przekracza 12-13 lat, więc musisz się jeszcze sporo nauczyć i wierze że za parę lat będziemy mogli sensownie porozmawiać o naszej kolei.
Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Maszynista2308 w 16 Grudnia 2011, 22:44:04
Witam.
Dla mnie, z taka lokomotywa niema żadnego pożytku.Jak ona ma, się tak cały czas psuć to niech ja najlepiej zezłomują.
Oczywiście, że dla Ciebie niema żadnego pożytku bo ty jej nie prowadzisz, nie jesteś jej posiadaczem a sądząc po poziomie Twojej wypowiedzi którą zacytowałem wyżej, Twój wiek zapewne nie przekracza 12-13 lat, więc musisz się jeszcze sporo nauczyć i wierze że za parę lat będziemy mogli sensownie porozmawiać o naszej kolei.
Pozdrawiam.

I tu się mylisz, bo mam 16lat i znam się na koleI tylko dla mnie ta lokomotywa to totalny niewypał.

Pilnuj zamykania tagów (sprawdzaj wiadomość przed wysłaniem) oraz reguł pisowni.
Quark-t
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 16 Grudnia 2011, 22:47:07
Heh niewypał bo raz się zepsuła, tia ciekawe. To może my też zróbmy tak, że jak coś nam się raz zepsuje od razu wyrzućmy do kosza. Ciekawe ile by wtedy zostało co? To myślenie jest bez sensu, bo to pierwszy taki prototyp lokomotywy i ma prawo się psuć, bo człowiek nie wszystko potrafi przewidzieć. Nawet jak coś zrobi na cacy, to nie ma gwarancji, że coś będzie tak działo jak to zaprojektował, bo elektronika to rzecz martwa rządząca się swoim prawami.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Maszynista2308 w 16 Grudnia 2011, 22:55:00
Heh niewypał bo raz się zepsuła, tia ciekawe. To może my też zróbmy tak, że jak coś nam się raz zepsuje od razu wyrzućmy do kosza. Ciekawe ile by wtedy zostało co? To myślenie jest bez sensu, bo to pierwszy taki prototyp lokomotywy i ma prawo się psuć, bo człowiek nie wszystko potrafi przewidzieć. Nawet jak coś zrobi na cacy, to nie ma gwarancji, że coś będzie tak działo jak to zaprojektował, bo elektronika to rzecz martwa rządząca się swoim prawami.

Nie chodzi mi o to, że się zepsuła tylko ogółem wyglad i.t.p.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: maacius w 16 Grudnia 2011, 22:57:46
I tu się mylisz, bo mam 16lat i znam się na koleji tylko dla mnie ta lokomotywa to totalny niewypał.
No to skoro znasz się na kolei, to przedstaw nam, dlaczego według Ciebie ta lokomotywa to niewypał (omijając wygląd)? Jednak moim zdaniem modernizacja poszła w dobrym kierunku - podwyższenie prędkości, zwiększenie komfortu jazdy/pracy maszynisty, lokomotywa jest teraz zdecydowanie mniej energochłonna... A to, że została zbudowana na 30 letniej ostoi nie ma znaczenia przy tak niskim budżecie. Skoro nie ma się pieniędzy na wymianę taboru na nowy, trzeba unowocześniać to, co się posiada.
EDIT: Tego posta zacząłem pisać zanim @Maszynista2308 wysłał pow. odpowiedź. Widać Twoją wiedzę na temat kolei, skoro prototyp mianujesz "niewypałem" oceniając wygląd zewnętrzny...
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 16 Grudnia 2011, 22:58:10
Słownik poprawnej polszczyzny bardzo by Ci się przydał, a wygląd lokomotywy niema tu nic do rzeczy. Chcesz nadal dyskutować podaj konkretne argumenty.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 16 Grudnia 2011, 22:59:06
Nie chodzi mi o to, że się zepsucie tylko ogółem wyglad i.t.p.
No cóż nie każdy jest przecież piękny i młody i co przez to ma iść też na odstrzał? To mnie już powinno nie być heh. To jest bez sensu, jest jaka jest i uwierz, że ani ty, ani ktokolwiek inny tego nie zmieni, bo nie ma na to wpływu. To tylko takie marudzenie jak dla mnie.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Paczkuś w 16 Grudnia 2011, 23:00:42
Nie chodzi mi o to, że się zepsucie tylko ogółem wyglad i.t.p.
Gdyby za wygląd wyrzucano to w Niemczech zostałoby niewiele kobiet. To nie jest najważniejsze. Dla Maszynistów 40 lat temu elektryki były obrzydliwe.  Okropny wygląd. Ale teraz nikomu to nie przeszkadza.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 16 Grudnia 2011, 23:06:10
@Paczkuś a nawet gdyby przeszkadzało to co to zmieni? Pewnie nic, bo ktoś na górze ustala co i jak ma wyglądać, ma mieć w środku, tak i tak ma się poruszać i tyle. Tego się nie przeskoczy. Grunt, że lok, który ma być modernizowany dostaje tak jakby drugie życie, a nie jego los się kończy na złomie.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 16 Grudnia 2011, 23:07:25
Głupoty gadasz. Jak na dziewiątkach czasem padają sprężarki i nie styka WS to całą serie dziewiątek byś skasował?
Co Ty masz z tym WSem? To jest ten sam WS co na EU07.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: chemik35 w 17 Grudnia 2011, 00:46:31
Co do awaryjności prototypów, niech za najbliższy i najlepszy przykład będą tramwaje z serii Konstal 13N, jeżdżące po Warszawie do dziś. Konstrukcje, które powstały w Chorzowie w latach 60-tych i które w pierwszych latach eksploatacji były bardzo awaryjne. Jednak jak widać poradzono sobie ze wszystkimi usterkami na tyle dobrze, że są teraz konstrukcjami niemal pancernymi :) i wożą Warszawiaków już 50 lat. A co do siódemki to w gruncie rzeczy dobrze, że taka lokomotywa powstała, bo jest dobrą odpowiedzią na rosnące i naglące potrzeby taborowe IC. (chociaż bardzo osobiście zachowałbym na kolei totalny skansen :)).
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Maszynista2308 w 17 Grudnia 2011, 11:02:58
No macie racje ze złomem to troche przesadziłem, ale wyglad mogli zostawić jak u tradycyjnej EU07.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: kacp3r w 17 Grudnia 2011, 11:25:37
No macie racje ze złomem to troche przesadziłem, ale wyglad mogli zostawić jak u tradycyjnej EU07.

Technika postępuje naprzód. Sama zabudowa nowych urządzeń wymaga nowego rozplanowania żaluzji itp. Zaś modyfikacja czoła... Fajnie, że zamienili 3 szyby na 2, ale te halogeny jakoś mi nie bardzo pasują do tej lokomotywy(pasują bardziej do np. Siemensa), ale nie jestem w stanie powiedzieć, jakie by tu pasowały (myślałem coś o wyglądzie zmodernizowanego EP07-1049). Swoją drogą lepiej, że wystąpiły problem z czujnikiem, niż np z przetwornicą, to raczej dobrze świadczy o jakości przebudowy. Co do jakości taboru to szykuje się mała afera z Austrią. :)
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: maacius w 17 Grudnia 2011, 11:42:47
EU07A-001 w pełnym biegu z EIC Fredro http://youtu.be/ijViEj9MnEU (http://youtu.be/ijViEj9MnEU)
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: mk1991 w 17 Grudnia 2011, 15:57:25
Mam nadzieję, że to jedynie choroba dziecięca. Wiemy przecież, że inne pojazdy np. ED74 również się psuły. Ja bym jej  nie złomował. Nie mamy wielu lokomotyw asynchronicznych. Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 17 Grudnia 2011, 19:13:53
Kurczę... pachnące świeżą farbą siódemki wyjeżdżające z Pafawagu w latach 70-tych też były niezawodne? Było zapotrzebowanie na lokomotywy, to produkowano. Dziś również mamy zapotrzebowanie i produkujemy asynchroniczne siódemki. A to, że są usterki - rzecz najzwyczajniejsza.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: 333Wojtas333 w 18 Grudnia 2011, 01:31:46
Nie ma co narzekać. Polska myśl techniczna idzie do góry, a co za tym idzie coraz szybszy tabor. Jedna rzecz mnie zastanawia, czy jak testy wykażą pozytywne wyniki to seria asynchronicznych siódemek wyeliminuje serię EP08? Czytałem ostatnio, że grozi im wycofanie.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 18 Grudnia 2011, 07:42:16
Jedna rzecz mnie zastanawia, czy jak testy wykażą pozytywne wyniki to seria asynchronicznych siódemek wyeliminuje serię EP08?

Do tego czasu EP08 pewnie wyeliminują się same...
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 23 Grudnia 2011, 01:53:18
Czy jak przeprowadza się testy trakcyjne lokomotywy, to czy jeździ ona z obciażeniem tzn. ma podpięty skład. Jeśli tak to jaka jest masa tego składu? Czy jeździ tylko jako singel?
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: MaSzynowicz w 23 Grudnia 2011, 09:47:43
EU07A-001 po weekendzie wróciła na szlak, dziś rano ją złapałem w Koninie, tu film:
&feature=watch_response_rev
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Mikołaj Kobryński w 30 Grudnia 2011, 15:29:16
Jedna rzecz mnie zastanawia, czy jak testy wykażą pozytywne wyniki to seria asynchronicznych siódemek wyeliminuje serię EP08?

Do tego czasu EP08 pewnie wyeliminują się same...

A może je też przerobić na EU07A? To jest zupełnie możliwe.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 30 Grudnia 2011, 16:56:55
Co ma EP08 do EU07?
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: maacius w 30 Grudnia 2011, 17:24:34
OT. To, że modernizacja będzie kosztowała mniej, bo nie będzie trzeba łożysk wymieniać :D EOT.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 30 Grudnia 2011, 17:41:30
To akurat wiem, ale taka zmodernizowana EP08 nie dostała by oznaczenia EU07A, B czy inaczej.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 30 Grudnia 2011, 18:04:36
Oznaczenie akurat ma tu najmniejsze znaczenie...
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: matfre96 w 30 Grudnia 2011, 19:04:54
Skoro by to miała być asynchroniczna EP08, to pewnie by dostała oznaczenie EP08A.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Mikołaj Kobryński w 31 Grudnia 2011, 16:44:08
Skoro by to miała być asynchroniczna EP08, to pewnie by dostała oznaczenie EP08A.

No na przykład. Konstrukcyjnie EP08 jest bardzo podobna do EU07, więc nic nie stoi na przeszkodzie, by wykonać taką modernizację. Oznaczenie ma tu najmniej do rzeczy. A sprawnych świń jest chyba dziewięć, a to nie jest tak mało, więc nawet się opłaca.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 31 Grudnia 2011, 17:34:23
Niech najpierw EU07A pokaże, że da wiele korzyści.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Mikołaj Kobryński w 01 Stycznia 2012, 01:27:31
Niech najpierw EU07A pokaże, że da wiele korzyści.

Na razie jest tak sobie. Byłem kilka razy z rzędu na stacji Poznań Główny i Fredro notorycznie spóźnia się o 10-15 minut.

Quark-t
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: SiBiK w 01 Stycznia 2012, 15:06:35
Niech najpierw EU07A pokaże, że da wiele korzyści.

Na razie jest tak sobie. Byłem kilka razy z rzędu na stacji Poznań Główny i Fredro notorycznie spóźnia się o 10-15 minut.

Quark-t

To wcale nie oznacza że EU07A nie wyrabia...
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: uetam w 01 Stycznia 2012, 16:27:17
Notoryczne pisza na nia WCJ z powodu innego niz wymieniony w rozkladzie jazdy pojazdu trakcyjnego.
Czyli po prostu nie wyrabia ;)
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: krzywy w 01 Stycznia 2012, 20:05:48
No na przykład. Konstrukcyjnie EP08 jest bardzo podobna do EU07, więc nic nie stoi na przeszkodzie, by wykonać taką modernizację. Oznaczenie ma tu najmniej do rzeczy. A sprawnych świń jest chyba dziewięć, a to nie jest tak mało, więc nawet się opłaca.
Yhy. Pomarzyć zawsze można. Ale elektrowozom nie wykonuje się trzeciej naprawy głównej. Bo G2 już chyba ósemką robili x lat temu?
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 01 Stycznia 2012, 20:19:22
Irytują mnie wypowiedzi na temat EP08. Nie ma żadnych przesłanek dla potwierdzenia lub zaprzeczenia możliwości przekształcenia świnki (nie chodzi mi o możliwości techniczne). Nie ma to też nic wspólnego z tematem EU07A. Wypowiedzi te nie zawierają żadnych informacji (śmieci). Dajcie już z tym spokój. Co do Siódemki, trzeba dać jej czas, być może także czas mechanikom. To pierwsza przerobiona konstrukcja i jako taki prototyp będzie jeszcze jakiś czas sprawiać kłopoty.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 21 Stycznia 2012, 18:02:19
EU07A-001 otrzymała wroclawskie herby. Czyżby to była oznaka jej przyszłego miejsca stacjonowania?
http://rail.phototrans.eu/14,62386,0.html
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: PX48-28 w 21 Stycznia 2012, 18:12:12
Z tego co słyszałem to tak.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 21 Stycznia 2012, 18:12:21
EU07A-001 otrzymała wroclawskie herby. Czyżby to była oznaka jej przyszłego miejsca stacjonowania?
http://rail.phototrans.eu/14,62386,0.html
Pewno będzie częstym gościem na szopie, we wrocku głównym.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: SiBiK w 23 Stycznia 2012, 16:11:42
Używany jest wyświetlacz kierunkowy na lokomotywie??
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: PX48-28 w 23 Stycznia 2012, 18:39:51
Tak.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 23 Stycznia 2012, 19:23:33
Syrenka na czole byłaby ładniejsza ;) Wolałem poprzedni herb Wrocławia.
Szkoda, że jeszcze nie dokleją srebrnych pasów na czole, tworząc głupkowaty trójkąt, tak jak ,,upiększyli" EP08-011 i 013 pod koniec lat 90-tych.
http://rail.phototrans.eu/14,7045,0.html (http://rail.phototrans.eu/14,7045,0.html)
Lepiej by ją w końcu umyli, zamiast naklejkami się bawić, bo codziennie wyjeżdża brudna z Wrocka.

Cytuj
Używany jest wyświetlacz kierunkowy na lokomotywie??
Cytuj
Tak.
Czyżby? Z tego co wiem, to nie działa.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 23 Stycznia 2012, 19:41:45
Czyżby? Z tego co wiem, to nie działa.
Działa. Widziałem na własne oczy.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 23 Stycznia 2012, 19:42:46
@pioko17 nie żebym nie dowierzał, ale pokaż jak możesz :).
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 23 Stycznia 2012, 19:52:56
Proszę bardzo. ;)

Zdjęcie zrobione 16 stycznia br.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 23 Stycznia 2012, 20:05:23
Wydaje mi się, czy niebieski pasek nad żaluzjami jest krzywy wraz z nimi?
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Husarz w 23 Stycznia 2012, 20:06:10
Nie tylko tobie. Takie te paski jakby "zapadnięte".
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 23 Stycznia 2012, 20:09:39
Oj tam oj tam, widocznie taki urok tej siódemki :).
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: PX48-28 w 23 Stycznia 2012, 20:10:12
Źle tekstury położyli:D
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 23 Stycznia 2012, 20:12:50
Tia albo ktoś na bani ją malował ;D.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 23 Stycznia 2012, 20:30:25
Oj tam oj tam, widocznie taki urok tej siódemki :).
Raczej wina O(b)leśnicy, która słynie z tandety.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 24 Stycznia 2012, 12:21:09
Tą boczną żaluzję mogli zrobić jako całość, nawet jeżeli część miałaby być tylko atrapą.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: kalapi w 24 Stycznia 2012, 17:22:20
Może takie złudzenie jest, a z bliska wygląda OK ;]
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Mikołaj Kobryński w 24 Stycznia 2012, 19:53:53
Proszę bardzo. ;)

Zdjęcie zrobione 16 stycznia br.

Wizualnie EU07A jest słaba, a archaiczna szeryfowa czcionka na wyświetlaczu jest jeszcze gorsza.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: MuNiO w 24 Stycznia 2012, 19:59:52
Tą boczną żaluzję mogli zrobić jako całość, nawet jeżeli część miałaby być tylko atrapą.

Widocznie takie ułożenie żaluzji ma jakis cel.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: WojTTek w 25 Stycznia 2012, 16:08:38
Cytat: @oelka za forumtt.pl
W czasopismie Design News, w numerze styczniowym, na stronie 43 (pdf), zamieszczono artykul autorstwa Macieja Turkowskiego z rysunkami wspolautorstwa Wiktora Jarawki. Proponujacy pewne zmiany w kolorystyce lokomotyw EP09. [...]
Szkoda że ZNTK Oleśnica nie wzięła pod uwagę stylistyki lokomotywy. Potencjalny pasażer może się zastanowić że "takim g... jeździmy jak to wygląda". EU07A przeznaczona do obsługi poc. Vmax=160km/h powinna się pozytywnie wyróżniać a nie straszyć. Oczywiście mówię tu o układzie żaluzji który podyktowany jest zupełnie nową aparaturą i jej wymaganiami, jednak można było zrobić to lepiej. Falowniki oraz przetwornice statyczne wymagają chłodzenia, zwłaszcza trakcyjne a układ żaluzji jest dopasowany do ich rozmieszczenia, jednak jedna wspólna żaluzja przez całą długość lokomotywy (pół atrapa, pół żaluzja) załatwiła by sprawę. Nad takim wizualnym podejściem jest ten artykuł sprzed prawie 5 lat.
Miejmy nadzieje że przede wszystkim technicznie sprawdzi się ta lokomotywa, jest to prototyp jest szansa że następne będą bardziej dopracowane, nawet może i "ładniejsze".
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: szogun w 25 Stycznia 2012, 16:10:22
To ciekawe co myślą jak z InterRegio jedzie usyfiony byk....
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: WojTTek w 25 Stycznia 2012, 16:24:48
Ci co jeżdżą IR to raczej inny przedział cenowy niż IC/EC, klienci PR przyzwyczajeni są do jeżdżenia taborem 40/30 letnim o założeniach sięgających lat powojennych lub nawet przedwojny (EW51 a EN57) natomiast IC nie może sobie na to pozwolić, nie ten standard i nie ta cena na bilecie :).
Jestem ciekaw jak technicznie wypadnie EU07A, nie mamy większego doświadczenia pod względem napędów falownik/silnik asynchroniczny, ciekawe co pokażą prowadzone już testy.
Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: kibeldriver w 26 Stycznia 2012, 16:38:38
Klienci zwracają uwagę na cenę, czas i komfort podróży, jednak dla sporej części osób nie ma znaczenia, czy pociąg będzie prowadzić taka EU07A, Husarz, czy choćby stary byk. Ważne, że przewoźnicy starają się unowocześniać swój tabor w miarę swoich możliwości finansowych. Lepsze to niż nic.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 26 Stycznia 2012, 17:15:15
A ja mam naprawdę w głębokiej co sobie inni myślą o tym czy jest ładna, czy też nie. Mi tam się podoba. Ona przynajmniej śmiga w najlepsze, a tandeta to wszystkie zmodernizowane Epoki przez Gliwice.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 26 Stycznia 2012, 22:58:11
Czemu od razu tandeta i to jeszcze do tego ZNLE?
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: szogun w 27 Stycznia 2012, 18:59:48
Bo to Gliwice :D
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 27 Stycznia 2012, 19:58:27
Bo to Gliwice :D
No akurat z tandety słynie Oleśnica…
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 27 Stycznia 2012, 21:34:31
Bo to Gliwice :D
I co niby z tego? Napisz konkretnie o jaką tandetę się rozchodzi i czemu akurat Gliwice? Skoro zmodernizowali spora część taboru myślę.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: szogun w 27 Stycznia 2012, 21:47:31
Fakt, O(b)leśnica to tragedia. Co do Gliwic to widziałem na fotkach jak są poopisywane wszelkie przełączniki w kabinie, i szczerze mówiąc musiałem się kilka razy zastanawiać co jest od czego.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: puciaxon w 05 Lutego 2012, 01:06:46
Klienci zwracają uwagę na cenę, czas i komfort podróży, jednak dla sporej części osób nie ma znaczenia, czy pociąg będzie prowadzić taka EU07A, Husarz, czy choćby stary byk.
Nooo, ale jednak fajniej, żeby jak jedziesz, to pociąg prowzadził Husarz lub nawet to EU07A niż np. zwykłe EP08.

- poprawiono
/ Żuk
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 05 Lutego 2012, 01:25:22
Cytuj
Nooo, ale jednak fajniej, żeby jak jedziesz, to pociąg prowzdził Husarz lub nawet to EU07A niż np. zwykłe EP08.
Co rozumieć mamy przez "fajniej"? Zwykłych ludzi (czyt. nie interesujących się koleją) nie interesuje to, co ich będzie ciągnęło. Chcą wsiąść na Centralnym i wysiąść w Krakowie.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: puciaxon w 05 Lutego 2012, 01:32:59
Ale nienienie! Chodzi o takiego przykładowego MK.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 05 Lutego 2012, 11:40:08
Cytuj
Nooo, ale jednak fajniej, żeby jak jedziesz, to pociąg prowzdził Husarz lub nawet to EU07A niż np. zwykłe EP08.

Dla mnie to żadna frajda, ma być cicho, czysto czyli komfortowo, reszta to tylko dodatek.


Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: puciaxon w 05 Lutego 2012, 12:06:08
Dobra, wygraliście ;). Lecz ten "dodatek" też czasem ma znaczenie.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Tomnord15 w 15 Lutego 2012, 22:42:51
Wygląda na to, że lokomotywa jednak spisuje się dobrze  i drużyny trakcyjne mają o niej dobrą opinie.
 
http://www.rynek-kolejowy.pl/30910/Maszynisci_Intercity_chwala_EU07A.htm (http://www.rynek-kolejowy.pl/30910/Maszynisci_Intercity_chwala_EU07A.htm)
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: adsim w 15 Lutego 2012, 22:52:13
Najciekawsze jest dla mnie to:
Cytuj
Podczas testów osiągała nawet prędkość 192 km/h.
Czyli jeszcze sporo da się z siódemek "wycisnąć":).
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 15 Lutego 2012, 23:09:30
Żeby dostać dopuszczenie na Vmax musi osiągnąć stabilnie OIDP 110%Vmax. A przy takiej okazji pewnie sprawdzili "ile fabryka dała" :)
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: adsim w 15 Lutego 2012, 23:42:13
Nie ma się co dziwić, lecieć na 07 prawie 2 stówki - bezcenne;]. Dotychczas takie rzeczy, to tylko w MaSzynie były możliwe.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 16 Lutego 2012, 13:57:35
Cytuj
Dla mnie to żadna frajda, ma być cicho, czysto czyli komfortowo, reszta to tylko dodatek.

No jesli chodzi o mnie to akurat ucieszylbym sie z EP08. Z innej strony troszke sie zrazilem do naszych kolei i przyznam, ze wstydze sie juz za nia coraz czesciej. Np. jeszcze dzis potrzebuje sie dostac do Bydgoszczy z Rzeszowa i co? Okazuje sie, ze nasze PKP ma wyjatkowo beznadziejny rozklad jazdy. Skutecznie odstraszajacy potencjalnych pasazerow. Pomijajac ilosc przesiadek z powodu braku pociagow, konczac na komforcie podrozy i czasie przejazdu srednio wynoszacy 12 godzin. Przy tym cena biletu w jedna strone to jakies 75 zl (pos+pos) natomiast z powrotem juz okolo 120 zl. (IR + pos). Reasumujac za takie pieniadze to lepiej doplacic i jechac samochodem lub PKS-em. Dlatego wracajac do tematu naprawde bez najmniejszej roznicy jest co ciagnie a wazniejsze jest dobry i wygodny rozklad oraz przyzwoity komfort, czego naszym kolejm brakuje.

Przepraszam za zjechanie z tematu. Ciezka sytuacja rodzinna zmusza mnie do pojechania pociagiem zamiast autem. I prosze, okazalo sie, ze na nasza "kochana" kolej tak mozna liczyc, ze zmuszony bylem pojechac PKS-em.

Quark-t
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: zorro9696 w 15 Marca 2012, 20:32:48
Cytuj
Zmodernizowana lokomotywa EU07A zbiera dobre recenzje. Maszyniści chwalą sobie tę maszynę, jednak przewoźnik najprawdopodobniej nie będzie modernizował większej liczby posiadanych przez siebie lokomotyw EU07. - Nie mamy planów modernizacji kolejnych egzemplarzy - poinformował Tadeusz Matyla, członek zarządu PKP Intercity, podczas konferencji poświęconej perspektywom rynku lokomotyw, zorganizowanej przez "Rynek Kolejowy".
http://www.rynek-kolejowy.pl/31550/Nie_bedzie_wiecej_EU07A.htm (http://www.rynek-kolejowy.pl/31550/Nie_bedzie_wiecej_EU07A.htm)
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 16 Marca 2012, 06:31:56
Czyżby modernizacja lokomotyw o tak szerokim zakresie jak w EU07A, była nie opłacalna?
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 16 Marca 2012, 06:51:57
Czyżby modernizacja lokomotyw o tak szerokim zakresie jak w EU07A, była nie opłacalna?
Przeczytaj komentarz Maresa pod artykułem.
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: zorro9696 w 20 Sierpnia 2012, 11:42:55
Odgrzewamy kotleta.
Cytuj
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, PKP Intercity zamówiło kolejne egzemplarze zmodernizowanej do prędkości 160 km/h lokomotywy EU07A. Za wykonanie dwóch elektrowozów ZNTK Oleśnica otrzyma około 10 mln złotych.
http://www.rynek-kolejowy.pl/34813/Intercity_jednak_zamawia_kolejne_EU07A.htm (http://www.rynek-kolejowy.pl/34813/Intercity_jednak_zamawia_kolejne_EU07A.htm)
Tytuł: Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
Wiadomość wysłana przez: Mikołaj Kobryński w 01 Września 2012, 02:54:38
Odgrzewamy kotleta.
Cytuj
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, PKP Intercity zamówiło kolejne egzemplarze zmodernizowanej do prędkości 160 km/h lokomotywy EU07A. Za wykonanie dwóch elektrowozów ZNTK Oleśnica otrzyma około 10 mln złotych.
http://www.rynek-kolejowy.pl/34813/Intercity_jednak_zamawia_kolejne_EU07A.htm (http://www.rynek-kolejowy.pl/34813/Intercity_jednak_zamawia_kolejne_EU07A.htm)

W środowisku mikoli chodzi ostatnio plotka, że PKP IC lada dzień ogłosi przetarg na 20 EU07A... Na razie to tylko plotka :)