Mam wrażenie że modernizację z zakresu wyglądu zaplanował niewidomy. W każdym razie totalnie zmaścili tego loka.
A więc żeby się zrehabilitować podaje co ma być w tej siódemce nowego:... i drzwi tylko od strony pomocnika.
-silniki asynchroniczne
-całkowicie przebudowana kabina
-komputer pokładowy
-klimatyzacja
-przetwornice statyczne
-agregaty sprężarkowe
-sterowanie za pomocą joysticków
-system GPS do monitorowania lokomotywy
A więc żeby się zrehabilitować podaje co ma być w tej siódemce nowego:
-silniki asynchroniczne
-sterowanie za pomocą joystickówProszę na bocznicę.
-Vmax=140km/h
Jedno co mnie zastanawia to wygląd ostojnicy. Popatrzcie na ten namalowany na niej biały pas. Wygląda to trochę dziwnie na tej fotce, tak jakby kabina została położona na ostojnicę.Hmm, nie odczuwam tego wrażenia, 303E tak wyglądają jak się na nie spogląda z tej perspektywy. Chyba, że chodzi o coś innego. Ogólnie wygląda ciekawie, interesuje mnie po co tam listwa pod kabiną i co z rynienkami? Kończą się bowiem za kabiną a brak rynienek to jeden wielki syf na pudle.
Taka mentalność polskiego MK jeździ stare źle, ktoś che coś zrobić żeby to co mamy było chociaż lepsze jest oskarżany o profanacje.Oceniasz jednostkę grupowo, bo ten kto narzeka że stare jest złe, nie narzeka na to, że jest nowe i brzydkie.
Są ludzie, którzy najchętniej wrócili by erę parowozów na polskie szlaki.Wiesz, czasami chciałbym zobaczyć 3 Ty51 w jednym składzie. Nie narzekam, że jest to złe, ale część polskich lokomotyw po modernizacjach traci na tym, a powinno tylko zyskiwać.
Zapewne chodzi Ci o te odstawione lokomotywy.Mi się wydaje, że nie chodzi tutaj o odstawione w krzakach rdzewiejące lokomotywy, tylko te, które dalej jeżdżą. W końcu niskie numery do teraz śmigają (np. EU07-004). Jej na pewno nie zmodernizują, bo za stara, ale wyższy numer, który jeździ krócej można zmodernizować. Tak przedstawia się polityka spółek kolejowych.
Od 1995 roku niektóre egzemplarze lokomotyw EU07 (początkowo planowano przebudowę tylko typu 303E, ostatecznie przebudowane są oba typy – 4E i 303E) przeszły przebudowę, w ramach której zamontowano nowe silniki trakcyjne o wyższej dopuszczalnej temperaturze pracy – LKb535 oraz zmieniono przełożenie z 79:18 na 76:21. Niektóre źródła podają, że nowe silniki zastosowano tylko na dwóch egzemplarzach EP07, w trakcie przeróbki reszty zachowano stare silniki EE541b.
Zmiana przełożenia nie wpłynęła jednak na podwyższenie prędkości konstrukcyjnej (niedostosowany system przeniesienia napędu – ułożyskowanie wału drążonego na łożyskach ślizgowych), ale zmniejszyła prędkość obrotową silnika, przez co prowadzenie pociągów towarowych tą lokomotywą jest utrudnione. Niektóre źródła podają, że dzięki temu łatwiejsze stało się utrzymanie prędkości maksymalnej.
Przeróbka miała też zmniejszyć awaryjność silników. Maksymalna dopuszczalna prędkość obrotowa silników EE541b to 2390 obr./min., w lokomotywach serii EU07 przy maksymalnie zużytych obręczach zestawów kołowych i prędkości 120 km/h silniki trakcyjne osiągają prędkość obrotową 2380 obr./min., a silniki w EP07 w tej samej sytuacji osiągają jedynie 1962 obr./min. co zwiększa ich trwałość.
osiągają jedynie 1962 obr./min. co zwiększa ich trwałość.Z tego co zrozumiałem, miało to na celu wydłużenie życia łożysk i być może też powierzchni ciernych rotora, znaczy się komutatora oraz szczotek, bo od strony elektrycznej (czyt. uzwojenia) sprawa wygląda tak – im mniejsze obroty, czyli notabene siła przeciwelektromotoryczna mniejsza, tym większy prąd twornika.
Dziś EU07A-495 jechała do Żmigrodu na tor doświadczalny info z Kolejowy Wrocław i link do zdjęciaPodobne zdjęcie http://www.ogk.cal.pl/details.php?image_id=6308&sessionid=das47ap0redvt94mqg55lta8r7 (http://www.ogk.cal.pl/details.php?image_id=6308&sessionid=das47ap0redvt94mqg55lta8r7)
http://www.kw.rail.pl/details.php?image_id=8245
Ale wózki chyba nie pozwalają na jazdę większą niż 140 km/h.Skoro @oko rozmawiał z mechanikiem, który zapewne prowadził lokomotywę, to chyba jest wystarczający dowód na to, że to coś jechało 160km/h. I w dodatku ta "strzałka" na prędkościomierzu też mówi swoje.
Dzięki obecności tej lokomotywy na Czech Raildays 2011 mamy możliwość przedstawienia dokładnych efektów tego procesu.Czy ta lokomotywa była gdzieś na DTK? Bo jakoś nie rzuciło mi się to w oczy. A do Czechów pojechali, nie rozumiem tego...
Dane techniczne EU07A:Przyznać trzeba, że zwłaszcza na tych ujęciach wygląda dość kosmicznie. Wpuszczenie reflektorów w pudło byłoby chyba lepsze. No i mogli faktycznie zrobić dużą żaluzję z boku, nawet gdyby miała by być częściowo atrapą. Ale biorąc pod uwagę zadania stawiane temu projektowi (ma jeździć a nie wyglądać), to jest całkiem nieźle. Pytanie retoryczne - na ile dobra jest blacha, która to wszystko trzyma razem...
http://inforail.pl/text.php?from=main&id=40784
Ktoś wie kiedy EU07A wejdą do ruchu?
Kolego, nie obraź sie ale zapytam tak: Znasz się na budowie taboru? Czym np: różni się wagon na 120,140km/h od wagonu na 160km/h jeśli chodzi o wózki.. Jak poczytasz to się dowiesz, że posiadają one dodatkową belkę bujakową.Przepraszam, ale to bzdura.
Bez urazy ale jestem ustawiaczem i znam się dobrze na budowie taboru, a szczególnie wózków, bo środek tak naprawdę mi do manewrów potrzebny nie jest ;)Bez urazy, ale nie masz o tym bladego pojęcia. :)
Przyjrzyj się: Jak masz kamerę, to zjedz sobie palcem na sam dół pudła. I zobacz, że posiada dodatkowe łączenie pudła z wózkiem;)To jest amortyzator. Belka bujakowa jest jedna i nic w jej temacie się nie zmieniło.
Znowu zaczyna się wykazywanie, nowych modów. Potem płacz i ścieranie się....ech.Rozumiem, że chcesz tutaj dojść do poziomu onet.pl albo forum.gazeta.pl?
Ad 1. nie komentuje ;-)Ad 1. Popieram moderatora w tym przypadku. To, że post na który odpowiadasz niósł agresję nie znaczy że ty musisz podnosić jej poziom.
Ad 2. To na stacje wystarczy pójść i popatrzeć.
Ad 2. Ja nie pójdę na stację i nie przyglądnę się. Chętnie poznam szczegóły które powodują, że wózek jest przystosowany do 160 km/h a nie do 120 km/h.Zależy od konstrukcji wózka. Są wózki bez ani jednej belki bujakowej a jeżdżą 160 i więcej.
Twój post nic mi nie wyjaśnił, więc nie masz racji, gdyż jej nie udokumentowałeś.Wystarczy spojrzeć na zdjęcia wózków - tam wszystko jest udokumentowane.
Znasz się: udowodnij.O nie, nie muszę nic udowadniać. Poczytaj w literaturze fachowej co to jest belka bujakowa, jak wygląda, jakie funkcje spełnia i gdzie znajduję się w wózku lokomotywy EU07. Ew. jeśli Ci sie nie chce, to możesz wierzyć, że w EU07A-495 jest dodatkowa belka bujakowa. ;-)
Zmienili numerację. Wiadomo do kiedy będą trwać testy tej ropuchy?
Witam.Wiadomo coś o przyczynie opóźnienia? Zwalanie na niesprawność loka jest chyba na wyrost.
12.12.11r wczoraj ok. godziny 22.00 odwiedziła Wrocław główny.Od mechanika dowiedziałem się, że przedni wózek coś szwankuje, wiec niewiem czy niepojedzie do ZNTK Oleśnica.
P.S Zapomniał bym EIC Fredro które prowadził EU07A miał ponad 30 minut w plecy.Niezły wynik jak na nowego loka.
Słyszałem, że ma być testowana na najważniejszych liniach w Polsce to znaczy: E20, 9 i CMK.
Według naszych Czytelników, zmodernizowana lokomotywa EU07A doznała awarii już pierwszego dnia regularnej nadzorowanej eksploatacji w pociągu EIC "Fredro". Intercity potwierdza usterkę ale zaznacza, że nie była poważna. Lokomotywa jest z powrotem w ruchu.
Witam.Na razie wystąpiła jedna usterka, którą naprawiono w 30 minut... Chyba, że wiesz o następnej. Nie zapomnij, że to jest prototyp i takie usterki będą na porządku dziennym aż do ich całkowitego wyeliminowania.
Dla mnie, z taka lokomotywa niema żadnego pożytku.Jak ona ma, się tak cały czas psuć to niech ja najlepiej zezłomują.
Dla mnie, z taka lokomotywa niema żadnego pożytku.Jak ona ma, się tak cały czas psuć to niech ja najlepiej zezłomują.
Witam.Oczywiście, że dla Ciebie niema żadnego pożytku bo ty jej nie prowadzisz, nie jesteś jej posiadaczem a sądząc po poziomie Twojej wypowiedzi którą zacytowałem wyżej, Twój wiek zapewne nie przekracza 12-13 lat, więc musisz się jeszcze sporo nauczyć i wierze że za parę lat będziemy mogli sensownie porozmawiać o naszej kolei.
Dla mnie, z taka lokomotywa niema żadnego pożytku.Jak ona ma, się tak cały czas psuć to niech ja najlepiej zezłomują.
Witam.Oczywiście, że dla Ciebie niema żadnego pożytku bo ty jej nie prowadzisz, nie jesteś jej posiadaczem a sądząc po poziomie Twojej wypowiedzi którą zacytowałem wyżej, Twój wiek zapewne nie przekracza 12-13 lat, więc musisz się jeszcze sporo nauczyć i wierze że za parę lat będziemy mogli sensownie porozmawiać o naszej kolei.
Dla mnie, z taka lokomotywa niema żadnego pożytku.Jak ona ma, się tak cały czas psuć to niech ja najlepiej zezłomują.
Pozdrawiam.
Heh niewypał bo raz się zepsuła, tia ciekawe. To może my też zróbmy tak, że jak coś nam się raz zepsuje od razu wyrzućmy do kosza. Ciekawe ile by wtedy zostało co? To myślenie jest bez sensu, bo to pierwszy taki prototyp lokomotywy i ma prawo się psuć, bo człowiek nie wszystko potrafi przewidzieć. Nawet jak coś zrobi na cacy, to nie ma gwarancji, że coś będzie tak działo jak to zaprojektował, bo elektronika to rzecz martwa rządząca się swoim prawami.
I tu się mylisz, bo mam 16lat i znam się na koleji tylko dla mnie ta lokomotywa to totalny niewypał.No to skoro znasz się na kolei, to przedstaw nam, dlaczego według Ciebie ta lokomotywa to niewypał (omijając wygląd)? Jednak moim zdaniem modernizacja poszła w dobrym kierunku - podwyższenie prędkości, zwiększenie komfortu jazdy/pracy maszynisty, lokomotywa jest teraz zdecydowanie mniej energochłonna... A to, że została zbudowana na 30 letniej ostoi nie ma znaczenia przy tak niskim budżecie. Skoro nie ma się pieniędzy na wymianę taboru na nowy, trzeba unowocześniać to, co się posiada.
Nie chodzi mi o to, że się zepsucie tylko ogółem wyglad i.t.p.No cóż nie każdy jest przecież piękny i młody i co przez to ma iść też na odstrzał? To mnie już powinno nie być heh. To jest bez sensu, jest jaka jest i uwierz, że ani ty, ani ktokolwiek inny tego nie zmieni, bo nie ma na to wpływu. To tylko takie marudzenie jak dla mnie.
Nie chodzi mi o to, że się zepsucie tylko ogółem wyglad i.t.p.Gdyby za wygląd wyrzucano to w Niemczech zostałoby niewiele kobiet. To nie jest najważniejsze. Dla Maszynistów 40 lat temu elektryki były obrzydliwe. Okropny wygląd. Ale teraz nikomu to nie przeszkadza.
Głupoty gadasz. Jak na dziewiątkach czasem padają sprężarki i nie styka WS to całą serie dziewiątek byś skasował?Co Ty masz z tym WSem? To jest ten sam WS co na EU07.
No macie racje ze złomem to troche przesadziłem, ale wyglad mogli zostawić jak u tradycyjnej EU07.
Jedna rzecz mnie zastanawia, czy jak testy wykażą pozytywne wyniki to seria asynchronicznych siódemek wyeliminuje serię EP08?
Jedna rzecz mnie zastanawia, czy jak testy wykażą pozytywne wyniki to seria asynchronicznych siódemek wyeliminuje serię EP08?
Do tego czasu EP08 pewnie wyeliminują się same...
Skoro by to miała być asynchroniczna EP08, to pewnie by dostała oznaczenie EP08A.
Niech najpierw EU07A pokaże, że da wiele korzyści.
Niech najpierw EU07A pokaże, że da wiele korzyści.
Na razie jest tak sobie. Byłem kilka razy z rzędu na stacji Poznań Główny i Fredro notorycznie spóźnia się o 10-15 minut.
Quark-t
No na przykład. Konstrukcyjnie EP08 jest bardzo podobna do EU07, więc nic nie stoi na przeszkodzie, by wykonać taką modernizację. Oznaczenie ma tu najmniej do rzeczy. A sprawnych świń jest chyba dziewięć, a to nie jest tak mało, więc nawet się opłaca.Yhy. Pomarzyć zawsze można. Ale elektrowozom nie wykonuje się trzeciej naprawy głównej. Bo G2 już chyba ósemką robili x lat temu?
EU07A-001 otrzymała wroclawskie herby. Czyżby to była oznaka jej przyszłego miejsca stacjonowania?Pewno będzie częstym gościem na szopie, we wrocku głównym.
http://rail.phototrans.eu/14,62386,0.html
Używany jest wyświetlacz kierunkowy na lokomotywie??
Tak.Czyżby? Z tego co wiem, to nie działa.
Czyżby? Z tego co wiem, to nie działa.Działa. Widziałem na własne oczy.
Oj tam oj tam, widocznie taki urok tej siódemki :).Raczej wina O(b)leśnicy, która słynie z tandety.
Proszę bardzo. ;)
Zdjęcie zrobione 16 stycznia br.
Tą boczną żaluzję mogli zrobić jako całość, nawet jeżeli część miałaby być tylko atrapą.
W czasopismie Design News, w numerze styczniowym, na stronie 43 (pdf), zamieszczono artykul autorstwa Macieja Turkowskiego z rysunkami wspolautorstwa Wiktora Jarawki. Proponujacy pewne zmiany w kolorystyce lokomotyw EP09. [...]Szkoda że ZNTK Oleśnica nie wzięła pod uwagę stylistyki lokomotywy. Potencjalny pasażer może się zastanowić że "takim g... jeździmy jak to wygląda". EU07A przeznaczona do obsługi poc. Vmax=160km/h powinna się pozytywnie wyróżniać a nie straszyć. Oczywiście mówię tu o układzie żaluzji który podyktowany jest zupełnie nową aparaturą i jej wymaganiami, jednak można było zrobić to lepiej. Falowniki oraz przetwornice statyczne wymagają chłodzenia, zwłaszcza trakcyjne a układ żaluzji jest dopasowany do ich rozmieszczenia, jednak jedna wspólna żaluzja przez całą długość lokomotywy (pół atrapa, pół żaluzja) załatwiła by sprawę. Nad takim wizualnym podejściem jest ten artykuł sprzed prawie 5 lat.
Bo to Gliwice :DNo akurat z tandety słynie Oleśnica…
Bo to Gliwice :DI co niby z tego? Napisz konkretnie o jaką tandetę się rozchodzi i czemu akurat Gliwice? Skoro zmodernizowali spora część taboru myślę.
Klienci zwracają uwagę na cenę, czas i komfort podróży, jednak dla sporej części osób nie ma znaczenia, czy pociąg będzie prowadzić taka EU07A, Husarz, czy choćby stary byk.Nooo, ale jednak fajniej, żeby jak jedziesz, to pociąg prow
Nooo, ale jednak fajniej, żeby jak jedziesz, to pociąg prowzdził Husarz lub nawet to EU07A niż np. zwykłe EP08.Co rozumieć mamy przez "fajniej"? Zwykłych ludzi (czyt. nie interesujących się koleją) nie interesuje to, co ich będzie ciągnęło. Chcą wsiąść na Centralnym i wysiąść w Krakowie.
Nooo, ale jednak fajniej, żeby jak jedziesz, to pociąg prowzdził Husarz lub nawet to EU07A niż np. zwykłe EP08.
Podczas testów osiągała nawet prędkość 192 km/h.Czyli jeszcze sporo da się z siódemek "wycisnąć":).
Dla mnie to żadna frajda, ma być cicho, czysto czyli komfortowo, reszta to tylko dodatek.
Zmodernizowana lokomotywa EU07A zbiera dobre recenzje. Maszyniści chwalą sobie tę maszynę, jednak przewoźnik najprawdopodobniej nie będzie modernizował większej liczby posiadanych przez siebie lokomotyw EU07. - Nie mamy planów modernizacji kolejnych egzemplarzy - poinformował Tadeusz Matyla, członek zarządu PKP Intercity, podczas konferencji poświęconej perspektywom rynku lokomotyw, zorganizowanej przez "Rynek Kolejowy".http://www.rynek-kolejowy.pl/31550/Nie_bedzie_wiecej_EU07A.htm (http://www.rynek-kolejowy.pl/31550/Nie_bedzie_wiecej_EU07A.htm)
Czyżby modernizacja lokomotyw o tak szerokim zakresie jak w EU07A, była nie opłacalna?Przeczytaj komentarz Maresa pod artykułem.
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, PKP Intercity zamówiło kolejne egzemplarze zmodernizowanej do prędkości 160 km/h lokomotywy EU07A. Za wykonanie dwóch elektrowozów ZNTK Oleśnica otrzyma około 10 mln złotych.http://www.rynek-kolejowy.pl/34813/Intercity_jednak_zamawia_kolejne_EU07A.htm (http://www.rynek-kolejowy.pl/34813/Intercity_jednak_zamawia_kolejne_EU07A.htm)
Odgrzewamy kotleta.CytujWbrew wcześniejszym zapowiedziom, PKP Intercity zamówiło kolejne egzemplarze zmodernizowanej do prędkości 160 km/h lokomotywy EU07A. Za wykonanie dwóch elektrowozów ZNTK Oleśnica otrzyma około 10 mln złotych.http://www.rynek-kolejowy.pl/34813/Intercity_jednak_zamawia_kolejne_EU07A.htm (http://www.rynek-kolejowy.pl/34813/Intercity_jednak_zamawia_kolejne_EU07A.htm)