Autor Wątek:  Zmodernizowane EU07 dla PKP IC  (Przeczytany 93901 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ET21-622

  • Wiadomości: 287
  • Dźwiękowiec
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #30 dnia: 10 Kwietnia 2011, 14:02:10 »
Nie powiem, Siódemka wygląda ładnie. Nareszcie coś nowego, oryginalnego. W zasadzie, Spółki niech robią co chcą z taborem, Byleby było gdzie usiąść i z klasą. Bo to, że mogą zrobić nowe loki, to aby nie odbiło się na komforcie i warunkach podróży.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2943
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 293
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #31 dnia: 10 Kwietnia 2011, 14:32:41 »
Jak dla mnie, to spółka powinna zainwetować kase w moderne wagonów, ew. kupno nowych. Modernizacje 50 letniego chłamu (mam tu na myśli rozwiązania konstrukcyjne lokomotyw serii 4E i 303E) mijają się myślę z celem, bo to tak, jak by z malucha robić husarza, znając życie więcej z tego będzie wad konstrukcyjnych i większa częstość padania takiego loka niż pożytku z niego. Ale to tylko moje zdanie.
Co by nie zrobili to i tak z tego tytułu by były komentarze że to źle, tamto niedobrze.

P.S. Design tego loka pozostawia dużo do życzenia. Wygląda to tak jak by projekt rysował ktoś w Paincie.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5622
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #32 dnia: 16 Kwietnia 2011, 19:36:08 »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #33 dnia: 17 Kwietnia 2011, 09:26:08 »
Jak dla mnie powinni modernizować te najmłodsze EU07, a nawet EP08. Wtedy nie było by takich komentarzy typu: "stare, dziadostwo, chłam" itp.

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #34 dnia: 17 Kwietnia 2011, 09:57:04 »
Zapewne chodzi Ci o te odstawione lokomotywy. Na te lokomotywy nie opłaca się im wydawać kasy bo nic nie zyskają. Np. IC w Gdyni, było odstawione kilkanaście lokomotyw i bezczynnie stały, a teraz je sprzedają.
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline DRE

  • Wiadomości: 63
  • D29-131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #35 dnia: 17 Kwietnia 2011, 10:07:46 »
Zapewne chodzi Ci o te odstawione lokomotywy.
Mi się wydaje, że nie chodzi tutaj o odstawione w krzakach rdzewiejące lokomotywy, tylko te, które dalej jeżdżą. W końcu niskie numery do teraz śmigają (np. EU07-004). Jej na pewno nie zmodernizują, bo za stara, ale wyższy numer, który jeździ krócej można zmodernizować. Tak przedstawia się polityka spółek kolejowych.

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #36 dnia: 17 Kwietnia 2011, 10:46:17 »
Albo cargo kupi i bedzie wykorzystywać je tak samo jak EU06. A tak na marginesie to 004 nalezy to prywatnego przewoźnika.
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #37 dnia: 17 Kwietnia 2011, 10:47:53 »
004? W zyciu, nalezy do PKP Cargo. Pomylilo Ci sie z 4E-004 ex. EU07-125.
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #38 dnia: 17 Kwietnia 2011, 14:40:37 »
Załącznik 1
EU07-004 (PKP)
Załącznik 2
4E-004 (PTKiGK Zabrze)

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #39 dnia: 17 Kwietnia 2011, 15:32:24 »
DB Schenker od 2010.
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2943
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 293
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #40 dnia: 17 Kwietnia 2011, 15:55:36 »
@Szogun, a co wykazały testy na tej szybie? Ona się rozleciała, czy została w ramie? I czym "strzelali" w tą szybe?

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #41 dnia: 17 Kwietnia 2011, 16:01:26 »
Przecież widać, że szyba została w ramie a pocisk się odbił… Standardowo z tego co kojarzę, to strzela się aluminiową kulą o masie bodaj 1kg.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #42 dnia: 09 Maja 2011, 19:34:34 »
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #43 dnia: 09 Maja 2011, 19:47:52 »
Czyli miałem rację – ewidentnie będzie to wyświetlacz nad szybami. Lepsze to, niż prowizoryczny wyświetlacz LED, który montowany jest w podobnych EP07-10xx.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline sebalorek

  • Wiadomości: 283
  • EN57-1128 PR Gdynia
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #44 dnia: 22 Maja 2011, 21:49:03 »
A jakie ciekawe oznaczenie. Zamiast EP07-2001 będzie EU07A-495.. Nawet chyba lepiej, bo chociaż numer z tej lokomotywy pozostanie taki sam.. ;]
Mój spis taboru z datami i rodzajami napraw
(Elektrowozy i EZT):
http://mkseba.xaa.pl/
Zapraszam!

Offline Generix

  • Wiadomości: 63
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #45 dnia: 27 Maja 2011, 18:30:02 »
Dziś EU07A-495 jechała do Żmigrodu na tor doświadczalny info z Kolejowy Wrocław i link do zdjęcia
http://www.kw.rail.pl/details.php?image_id=8245
Maszynista Pojazdów Trakcyjnych
PKP CARGO LOGISTICS
Dolnośląski Zakład Spółki we Wrocławiu

Offline ET21-622

  • Wiadomości: 287
  • Dźwiękowiec
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #46 dnia: 27 Maja 2011, 22:14:41 »
Mnie jedno zastanawia, Dlaczego EU a nie EP? Czyżby IC brało się za ciężkie pośpiechy?

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #47 dnia: 27 Maja 2011, 22:30:11 »
Chyba nie wiesz po co zmieniano stosunek przekładni w EP07...
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline ET21-622

  • Wiadomości: 287
  • Dźwiękowiec
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #48 dnia: 28 Maja 2011, 09:36:27 »
Jak dobrze pamiętam EP były typowo do Pociągów osobowych, i w EP było łatwiej utrzymać 120km/h? Więc skoro nowa siódemka ma mieć v-max 160km/h to nie rozumiem jej obecnego oznaczenia.
« Ostatnia zmiana: 28 Maja 2011, 09:43:00 wysłana przez ET21-622 »

Offline szogun

  • Wiadomości: 5622
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #49 dnia: 28 Maja 2011, 09:51:23 »
Z tego co pamiętam zmieniano oznaczenia po zmianie przełożenia przekładni, a sama zmiana miała zmniejszyć obroty silników trakcyjnych aby wydłużyć ich żywotność.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline KubaPKP

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #50 dnia: 28 Maja 2011, 10:35:02 »
Cytuj
Od 1995 roku niektóre egzemplarze lokomotyw EU07 (początkowo planowano przebudowę tylko typu 303E, ostatecznie przebudowane są oba typy – 4E i 303E) przeszły przebudowę, w ramach której zamontowano nowe silniki trakcyjne o wyższej dopuszczalnej temperaturze pracy – LKb535 oraz zmieniono przełożenie z 79:18 na 76:21. Niektóre źródła podają, że nowe silniki zastosowano tylko na dwóch egzemplarzach EP07, w trakcie przeróbki reszty zachowano stare silniki EE541b.

Zmiana przełożenia nie wpłynęła jednak na podwyższenie prędkości konstrukcyjnej (niedostosowany system przeniesienia napędu – ułożyskowanie wału drążonego na łożyskach ślizgowych), ale zmniejszyła prędkość obrotową silnika, przez co prowadzenie pociągów towarowych tą lokomotywą jest utrudnione. Niektóre źródła podają, że dzięki temu łatwiejsze stało się utrzymanie prędkości maksymalnej.

Przeróbka miała też zmniejszyć awaryjność silników. Maksymalna dopuszczalna prędkość obrotowa silników EE541b to 2390 obr./min., w lokomotywach serii EU07 przy maksymalnie zużytych obręczach zestawów kołowych i prędkości 120 km/h silniki trakcyjne osiągają prędkość obrotową 2380 obr./min., a silniki w EP07 w tej samej sytuacji osiągają jedynie 1962 obr./min. co zwiększa ich trwałość.

Źródło: www.wikipedia.org
« Ostatnia zmiana: 28 Maja 2011, 16:54:51 wysłana przez KubaPKP »

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #51 dnia: 28 Maja 2011, 12:46:08 »
osiągają jedynie 1962 obr./min. co zwiększa ich trwałość.
Z tego co zrozumiałem, miało to na celu wydłużenie życia łożysk i być może też powierzchni ciernych rotora, znaczy się komutatora oraz szczotek, bo od strony elektrycznej (czyt. uzwojenia) sprawa wygląda tak – im mniejsze obroty, czyli notabene siła przeciwelektromotoryczna mniejsza, tym większy prąd twornika.
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5622
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #52 dnia: 30 Maja 2011, 20:59:03 »
Dziś EU07A-495 jechała do Żmigrodu na tor doświadczalny info z Kolejowy Wrocław i link do zdjęcia
http://www.kw.rail.pl/details.php?image_id=8245
Podobne zdjęcie http://www.ogk.cal.pl/details.php?image_id=6308&sessionid=das47ap0redvt94mqg55lta8r7

Testy w Żmigrodzie mają trwać do jutra.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #53 dnia: 02 Czerwca 2011, 05:37:39 »

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #54 dnia: 02 Czerwca 2011, 06:00:33 »
Pierwsze zdjęcia pod prądem, na testach :
http://rail.phototrans.eu/14,55164,0.html
http://rail.phototrans.eu/14,55165,0.html
Na tych zdjęciach pulpitu przy "160" na prędkościomierzu jest taka malutka czerwona strzałka. To prędkość maksymalna?
« Ostatnia zmiana: 02 Czerwca 2011, 06:05:46 wysłana przez maacius »

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #55 dnia: 02 Czerwca 2011, 06:58:31 »
Możliwe że 160 to prędkość konstrukcyjna, ale ta lokomotywa jest dopuszczona do 140 km/h.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2943
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 293
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #56 dnia: 02 Czerwca 2011, 10:01:31 »
To coś nie ma jeszcze ustalonej prędkości maksymalnej. Jak sam wątek główny wskazuje, odbywają się jej testy jeszcze.

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #57 dnia: 02 Czerwca 2011, 13:42:49 »
Ona jest na 160km/h. Przed wczoraj jechała ciągnięta do P-ń Wschodu do instytutu przez EP07-1003 jak miałem manewry. Byłem na niej, rozmawiałem z mechanikiem i na testach jechali nią 163km/h. Ma nowe cylindry hamulcowe, dodatkową belke bujakową przy wózkach, hamulce ED i jest na 160 km/h drodzy panowie. Foty z przejazdu w Poznaniu poniżej: Sory za jakość ale spieszyłem sie bo stacja stała a ja latałem jak głupi w okół niej;)

http://imageshack.us/photo/my-images/34/zdjcie0863.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/861/zdjcie0866.jpg/

Proszę poprawić zdjęcia zgodnie z REGULAMINEM.
/ Żuk
« Ostatnia zmiana: 02 Czerwca 2011, 16:36:49 wysłana przez Żuk »

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #58 dnia: 02 Czerwca 2011, 14:57:23 »
Ale wózki chyba nie pozwalają na jazdę większą niż 140 km/h. W dodatku EU07 mają inne łożyska włącznie z EU07A-495.

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« Odpowiedź #59 dnia: 02 Czerwca 2011, 15:04:42 »
Ale wózki chyba nie pozwalają na jazdę większą niż 140 km/h.
Skoro @oko rozmawiał z mechanikiem, który zapewne prowadził lokomotywę, to chyba jest wystarczający dowód na to, że to coś jechało 160km/h. I w dodatku ta "strzałka" na prędkościomierzu też mówi swoje.