Autor Wątek:  Kiosk ruchu model  (Przeczytany 11140 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline intelIC

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Kiosk ruchu model
« dnia: 12 Marca 2011, 21:17:04 »
Witam. Mam pytanie czy ten model nadaje sie do maszyny? Jezeli nie to prosze o uwagi. Pozdrawiam.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6189
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Kiosk ruchu model
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Marca 2011, 21:20:25 »
Po pierwsze, płaszczyzny nie powinny być niepotrzebnie dzielone dodatkową siatką. Po drugie, modele robimy pod fototekstury.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline intelIC

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kiosk ruchu model
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Marca 2011, 21:22:24 »
Po pierwsze, płaszczyzny nie powinny być niepotrzebnie dzielone dodatkową siatką. Po drugie, modele robimy pod fototekstury.
Ok, model robilem ze zdjec pogladowych ;)


   « Dodano: 12 Marca 2011, 21:39:01 »
Model poprawiony oto efekt: (załacznik 1). Dodam ze jednak zrobilem z innego zdjecia.



   « Dodano: 12 Marca 2011, 22:20:05 »
Model z tekstura: (zalacznik 2). Poprosze o ewentualne bledy. Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 12 Marca 2011, 22:21:34 wysłana przez intelIC »

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Kiosk ruchu model
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Marca 2011, 22:41:51 »
Idzie ten daszek wydajniej zrobić. Czy ten model ma dobrą skalę? Ile wynoszą jego wymiary?
...

Offline intelIC

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kiosk ruchu model
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Marca 2011, 22:47:26 »
Idzie ten daszek wydajniej zrobić. Czy ten model ma dobrą skalę? Ile wynoszą jego wymiary?

Robilem ze zdjec, takze niewiem dokladnie jakie sa jego wymiary.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Kiosk ruchu model
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Marca 2011, 22:58:50 »
Jest w metrach podane. Jak robisz boxa, masz wysokość, szerokość i długość w metrach co do milimetra. Chyba.

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kiosk ruchu model
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Marca 2011, 23:01:19 »
Jeśli nie masz pomierzonego kiosku, to przyjmij jakiś wymiar "na oko" (tak, aby każda z jego części miała jak najbardziej realny rozmiar), i się go trzymaj. Stawiając pierwszego klocka wyzeruj mu układ współrzędnych, dalej będzie łatwiej trzymając się osi symetrii.. A co do daszku to WSK ma rację. Jest niepotrzebnie podzielony na pół w poziomie.

Ponadto jeśli coś się da wyrzeźbić z głównej bryły bez dodawania osobnego boxa (a mam wrażenie, że ten zaokrąglony daszek się da), to warto to robić. :)
« Ostatnia zmiana: 12 Marca 2011, 23:28:12 wysłana przez surgeon »
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline intelIC

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kiosk ruchu model
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Marca 2011, 23:04:19 »
Jest w metrach podane. Jak robisz boxa, masz wysokość, szerokość i długość w metrach co do milimetra. Chyba.
To ja wiem ;) Myslalem ze chodzi o prawdziwe wymiary ktorych nie znam. Rozmiary to: duzy box- 3m x 3m, a malego czyli dachu wynosi 3m x 40 cm.


   « Dodano: 13 Marca 2011, 09:37:01 »
Witam. Zrobilem poprawke daszku wedlug wskazowek kolegi @surgeon'a, oto efekt: (zalacznik). Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2011, 09:38:08 wysłana przez intelIC »

Offline szogun

  • Wiadomości: 5613
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 534
Odp: Kiosk ruchu model
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Marca 2011, 09:39:36 »
Pytanie za 100 punktów - ustawiłeś jednostki w 3ds-ie? Bo taki kiosk nie powinien zajmować całej siatki.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline intelIC

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kiosk ruchu model
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Marca 2011, 09:45:15 »
Pytanie za 100 punktów - ustawiłeś jednostki w 3ds-ie? Bo taki kiosk nie powinien zajmować całej siatki.
Tak, ustawilem na metry.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Kiosk ruchu model
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Marca 2011, 10:25:47 »
A kliknij na kiosk PPM -> Object Properties -> Dimensions XYZ. Tam masz wymiary w metrach podane.

Offline intelIC

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kiosk ruchu model
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Marca 2011, 10:30:53 »
A kliknij na kiosk PPM -> Object Properties -> Dimensions XYZ. Tam masz wymiary w metrach podane.
Wiem jak sie sprawdza ;). (zalacznik). Pozdrawiam.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Kiosk ruchu model
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Marca 2011, 10:38:59 »
No to jest normalnych rozmiarów.

Offline intelIC

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kiosk ruchu model
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Marca 2011, 10:40:21 »
No to jest normalnych rozmiarów.
Ja to wiem, ale kolega @szogun mial watpliwosci ;). Pozdrawiam.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5613
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 534
Odp: Kiosk ruchu model
« Odpowiedź #14 dnia: 13 Marca 2011, 12:54:14 »
Pytałem się, gdyż trochę mnie dziwiło żeby taki mały obiekt zajmował całą siatkę, gdzie lokomotywa zajmuje jej ułamek (załącznik). No chyba że masz inne ustawienia siatki to ok.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Bombardier

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kiosk ruchu model
« Odpowiedź #15 dnia: 13 Marca 2011, 12:56:33 »
Wielkość i gęstość siatki można sobie ustawić (customize -> grid and snap settings).

Offline intelIC

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kiosk ruchu model
« Odpowiedź #16 dnia: 13 Marca 2011, 13:03:10 »
Ja mam najwyrazniej mniejsza siatke ;). Dziwne bo nie zmienialem nic. I powracajac do tematu watku, to czy po tych przerobkach i oteksturowaniu bedzie to sie nadawac do maszyny? Pozdrawiam.

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Kiosk ruchu model
« Odpowiedź #17 dnia: 13 Marca 2011, 13:14:07 »
I powracajac do tematu watku, to czy po tych przerobkach i oteksturowaniu bedzie to sie nadawac do maszyny? Pozdrawiam.
Tak. Musisz zassać skrypty, które są na forum. Ogólnie mówiąc wszystko jest napisane. Musisz też zoptymalizować model, czyli usunąć niewidoczne płaszczyzny, jak np. spód modelu itp..
...

Offline intelIC

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kiosk ruchu model
« Odpowiedź #18 dnia: 13 Marca 2011, 13:19:12 »
I powracajac do tematu watku, to czy po tych przerobkach i oteksturowaniu bedzie to sie nadawac do maszyny? Pozdrawiam.
Tak. Musisz zassać skrypty, które są na forum. Ogólnie mówiąc wszystko jest napisane. Musisz też zoptymalizować model, czyli usunąć niewidoczne płaszczyzny, jak np. spód modelu itp..
Skrypty zassalem juz dawno ;) I model jest zoptymalizowany, czyli teraz tylko pozostaje oteksturowanie. Pozdrawiam.

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Kiosk ruchu model
« Odpowiedź #19 dnia: 13 Marca 2011, 13:26:46 »
Jak oteksturujesz to zrób następująco:
Zakładka MaxScript->Run script->wybierasz ścieżkę np.(c:/3dsmax7/scripts/EU07). W folderze scripts kliknij na plik o nazwie main, po chwili uruchomią się skrypty. W menu skryptów wybierasz T3D export, no i dalej już sprawa jasna. Jeszcze tylko dodam, jeżeli tekstury znajdują się w folderze textures/intelIC, to model musi być wyexportowany do folderu models/intelIC.
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2011, 13:57:07 wysłana przez WSK »
...

Offline intelIC

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kiosk ruchu model
« Odpowiedź #20 dnia: 15 Maja 2011, 15:04:04 »
Witam po dosyć długiej przerwie i przepraszam ze tak dlugo trzeba bylo czekac, ale mialem problem ze sprzetem. Na pozwolenie kolegi @WSK bede do tego wątku dodawać swoje modele wraz z oteksturowaniem. Narazie jest to jeden model (dzisiejszy). Kolejne dodam jeszcze dzis. Pozdrawiam i prosze o uwagi :)

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Kiosk ruchu model
« Odpowiedź #21 dnia: 15 Maja 2011, 15:14:07 »
Na górze użyłbyś modyfikatora smooth.

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Kiosk ruchu model
« Odpowiedź #22 dnia: 15 Maja 2011, 17:23:00 »
Cytuj
Na pozwolenie kolegi @WSK
Tak BTW to ja tu nie mam nic do gadania. Gadaj z władzą o takich sprawach.
...