- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Poszukuję, chcę zrobić => Wątek zaczęty przez: intelIC w 12 Marca 2011, 21:17:04
-
Witam. Mam pytanie czy ten model nadaje sie do maszyny? Jezeli nie to prosze o uwagi. Pozdrawiam.
-
Po pierwsze, płaszczyzny nie powinny być niepotrzebnie dzielone dodatkową siatką. Po drugie, modele robimy pod fototekstury.
-
Po pierwsze, płaszczyzny nie powinny być niepotrzebnie dzielone dodatkową siatką. Po drugie, modele robimy pod fototekstury.
Ok, model robilem ze zdjec pogladowych ;)
« Dodano: 12 Marca 2011, 21:39:01 »
Model poprawiony oto efekt: (załacznik 1). Dodam ze jednak zrobilem z innego zdjecia.
« Dodano: 12 Marca 2011, 22:20:05 »
Model z tekstura: (zalacznik 2). Poprosze o ewentualne bledy. Pozdrawiam.
-
Idzie ten daszek wydajniej zrobić. Czy ten model ma dobrą skalę? Ile wynoszą jego wymiary?
-
Idzie ten daszek wydajniej zrobić. Czy ten model ma dobrą skalę? Ile wynoszą jego wymiary?
Robilem ze zdjec, takze niewiem dokladnie jakie sa jego wymiary.
-
Jest w metrach podane. Jak robisz boxa, masz wysokość, szerokość i długość w metrach co do milimetra. Chyba.
-
Jeśli nie masz pomierzonego kiosku, to przyjmij jakiś wymiar "na oko" (tak, aby każda z jego części miała jak najbardziej realny rozmiar), i się go trzymaj. Stawiając pierwszego klocka wyzeruj mu układ współrzędnych, dalej będzie łatwiej trzymając się osi symetrii.. A co do daszku to WSK ma rację. Jest niepotrzebnie podzielony na pół w poziomie.
Ponadto jeśli coś się da wyrzeźbić z głównej bryły bez dodawania osobnego boxa (a mam wrażenie, że ten zaokrąglony daszek się da), to warto to robić. :)
-
Jest w metrach podane. Jak robisz boxa, masz wysokość, szerokość i długość w metrach co do milimetra. Chyba.
To ja wiem ;) Myslalem ze chodzi o prawdziwe wymiary ktorych nie znam. Rozmiary to: duzy box- 3m x 3m, a malego czyli dachu wynosi 3m x 40 cm.
« Dodano: 13 Marca 2011, 09:37:01 »
Witam. Zrobilem poprawke daszku wedlug wskazowek kolegi @surgeon'a, oto efekt: (zalacznik). Pozdrawiam.
-
Pytanie za 100 punktów - ustawiłeś jednostki w 3ds-ie? Bo taki kiosk nie powinien zajmować całej siatki.
-
Pytanie za 100 punktów - ustawiłeś jednostki w 3ds-ie? Bo taki kiosk nie powinien zajmować całej siatki.
Tak, ustawilem na metry.
-
A kliknij na kiosk PPM -> Object Properties -> Dimensions XYZ. Tam masz wymiary w metrach podane.
-
A kliknij na kiosk PPM -> Object Properties -> Dimensions XYZ. Tam masz wymiary w metrach podane.
Wiem jak sie sprawdza ;). (zalacznik). Pozdrawiam.
-
No to jest normalnych rozmiarów.
-
No to jest normalnych rozmiarów.
Ja to wiem, ale kolega @szogun mial watpliwosci ;). Pozdrawiam.
-
Pytałem się, gdyż trochę mnie dziwiło żeby taki mały obiekt zajmował całą siatkę, gdzie lokomotywa zajmuje jej ułamek (załącznik). No chyba że masz inne ustawienia siatki to ok.
-
Wielkość i gęstość siatki można sobie ustawić (customize -> grid and snap settings).
-
Ja mam najwyrazniej mniejsza siatke ;). Dziwne bo nie zmienialem nic. I powracajac do tematu watku, to czy po tych przerobkach i oteksturowaniu bedzie to sie nadawac do maszyny? Pozdrawiam.
-
I powracajac do tematu watku, to czy po tych przerobkach i oteksturowaniu bedzie to sie nadawac do maszyny? Pozdrawiam.
Tak. Musisz zassać skrypty, które są na forum. Ogólnie mówiąc wszystko jest napisane. Musisz też zoptymalizować model, czyli usunąć niewidoczne płaszczyzny, jak np. spód modelu itp..
-
I powracajac do tematu watku, to czy po tych przerobkach i oteksturowaniu bedzie to sie nadawac do maszyny? Pozdrawiam.
Tak. Musisz zassać skrypty, które są na forum. Ogólnie mówiąc wszystko jest napisane. Musisz też zoptymalizować model, czyli usunąć niewidoczne płaszczyzny, jak np. spód modelu itp..
Skrypty zassalem juz dawno ;) I model jest zoptymalizowany, czyli teraz tylko pozostaje oteksturowanie. Pozdrawiam.
-
Jak oteksturujesz to zrób następująco:
Zakładka MaxScript->Run script->wybierasz ścieżkę np.(c:/3dsmax7/scripts/EU07). W folderze scripts kliknij na plik o nazwie main, po chwili uruchomią się skrypty. W menu skryptów wybierasz T3D export, no i dalej już sprawa jasna. Jeszcze tylko dodam, jeżeli tekstury znajdują się w folderze textures/intelIC, to model musi być wyexportowany do folderu models/intelIC.
-
Witam po dosyć długiej przerwie i przepraszam ze tak dlugo trzeba bylo czekac, ale mialem problem ze sprzetem. Na pozwolenie kolegi @WSK bede do tego wątku dodawać swoje modele wraz z oteksturowaniem. Narazie jest to jeden model (dzisiejszy). Kolejne dodam jeszcze dzis. Pozdrawiam i prosze o uwagi :)
-
Na górze użyłbyś modyfikatora smooth.
-
Na pozwolenie kolegi @WSK
Tak BTW to ja tu nie mam nic do gadania. Gadaj z władzą o takich sprawach.