Autor Wątek:  Działanie SBL  (Przeczytany 23439 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Działanie SBL
« Odpowiedź #30 dnia: 26 Lutego 2011, 22:27:23 »
Gdzie jest napisane, że trzeba czekać 2 minuty pod SBL z S1? Należy się zatrzymać, skontaktować z najbliższym posterunkiem i zapytać o przyczynę, a następnie podać sygnał "Baczność!", i kontynuować jazdę z prędkością nie większą niż 20 km/h.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Działanie SBL
« Odpowiedź #31 dnia: 26 Lutego 2011, 22:27:38 »
Skąd pomysł o tych 2 minutach? A każde S1 na SBL traktujesz tak samo, nie ma względu na to, co było wcześniej. I odnośnie tego, co napisał @Patrykos - nie wiem jak z tym kontaktowaniem się z najbliższym posterunkiem, ale często w praktyce na trasie do Gliwic wygląda to tak: zahamowanie, Rp1, ruszamy. Nie mam nasłuchu, więc nie wiem, czy maszynista nie wywołuje przez radio posterunku. Ale ruszamy jeszcze w trakcie wybrzmiewania Rp1.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Działanie SBL
« Odpowiedź #32 dnia: 26 Lutego 2011, 22:30:36 »
Ok, może gdzieś przeczytałem coś błędnie, dlatego miałem wątpliwości. Dzięki za poprawienie.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Działanie SBL
« Odpowiedź #33 dnia: 26 Lutego 2011, 22:33:45 »
Gdzie jest napisane, że trzeba czekać 2 minuty pod SBL z S1? Należy się zatrzymać, skontaktować z najbliższym posterunkiem i zapytać o przyczynę, a następnie podać sygnał "Baczność!", i kontynuować jazdę z prędkością nie większą niż 20 km/h.
Hm, niezależnie czy ciężki towar, czy osobówka?
Jeśli tak, to w jakim celu stosuje się wskaźnik W22. Chyba musisz uściślić to co napisałeś :)

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Działanie SBL
« Odpowiedź #34 dnia: 26 Lutego 2011, 22:34:34 »
Zapewne chodzilo o sytuacje czesciej spotykana, czyli brak W22 :)
Pozdrawiam, Karol

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Działanie SBL
« Odpowiedź #35 dnia: 26 Lutego 2011, 22:36:09 »
W takim razie nie rozumiem zastosowania W22, bo równie dobrze może go nie być. Jak pisałem Moczniki-Cargo to przyglądałem się temu zagadnieniu, dlatego mnie interesuje to co Patryk napisał.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Działanie SBL
« Odpowiedź #36 dnia: 26 Lutego 2011, 22:39:04 »
OIDP to ciężkie pociągi towarowe mogą mijać S1 na SBL bez zmniejszania prędkości do 0.
@Patrykos - nie wiem jak z tym kontaktowaniem się z najbliższym posterunkiem, ale często w praktyce na trasie do Gliwic wygląda to tak: zahamowanie, Rp1, ruszamy. Nie mam nasłuchu, więc nie wiem, czy maszynista nie wywołuje przez radio posterunku. Ale ruszamy jeszcze w trakcie wybrzmiewania Rp1.
No wiadomo jak to w praktyce bywa. U mnie na linii nie mam SBL, a w Pszczynie, Kobiórze czy gdzie tam to rzadko kiedy słyszę, żeby który maszynista się pytał o powód S1 :)
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Działanie SBL
« Odpowiedź #37 dnia: 26 Lutego 2011, 22:45:17 »
Poproszę osobę obeznaną z instrukcjami o pokazanie paragrafu, który mówi, że można minąć S1 na SBLce, jeśli nie ma na nim wskaźnika W22.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Działanie SBL
« Odpowiedź #38 dnia: 26 Lutego 2011, 22:47:12 »
Paragraf 3, punkt 16 instrukcji Ie-1:
Cytuj
16.  Pociąg zatrzymany przed semaforem odstępowym samoczynnym wskazującym sygnał S 1 "Stój", jeżeli nie ukaże się sygnał zezwalający na jazdę, powinien jechać dalej z prędkością nieprzekraczającą 20 km/h, o ile nie ma widocznej przeszkody do jazdy.
Czyli po zatrzymaniu, możesz jechać dalej. A przy W22:
Cytuj
a)    wskaźnik W 22 jest stosowany na semaforach odstępowych samoczynnej blokady liniowej, ustawionych na wzniesieniu miarodajnym ponad 6 %o na długości drogi hamowania;
b)    wskaźnik W 22 odnosi się wyłącznie do ciężkich pociągów towarowych i zezwala na przejechanie bez zatrzymania obok semafora odstępowego samoczynnej blokady liniowej, wskazującego sygnał "Stój", z prędkością nie większą od 20 km/h, przy czym maszynista powinien tak regulować prędkość, aby mógł w każdej chwili zatrzymać pociąg w razie zauważenia przeszkody do dalszej jazdy.
« Ostatnia zmiana: 26 Lutego 2011, 22:52:33 wysłana przez Quark-t »
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Działanie SBL
« Odpowiedź #39 dnia: 26 Lutego 2011, 22:52:44 »
Teraz jasne. Dziękuję.

Offline PQM

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Działanie SBL
« Odpowiedź #40 dnia: 02 Marca 2011, 13:36:47 »
W ramach uzupełnienia informacji które koledzy wyżej już wymienili odnośnie prowadzenia pociągów po SBL-ce, dodam jeszcze że po otrzymaniu od dyżurnego ruchu rozkazu pisemnego S na unieważnienie wskazań semaforów SBL, maszynista nie może prowadzić pociągu z prędkością większą niż 140 km/h. W przypadku wyjazdu pociągu ze stacji na szlak wyposażony w samoczynną blokadę liniową, który odbywa się na sygnał zastępczy lub po otrzymaniu rozkazu pisemnego na pominięcie semafora wyjazdowego, to prędkość pociągu począwszy od tego semafora, do pierwszego semafora samoczynnej blokady liniowej nie może być większa niż 20 km/h. Cofanie pociągu na szlaku wyposazonym w SBL bez uzgodnienia z dyżurnym ruchu posterunku w którego kierunku cofanie ma się odbywać jest zabronione.
Kontakt:
gg - 4396925

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Działanie SBL
« Odpowiedź #41 dnia: 02 Marca 2011, 16:06:50 »
...
Paragraf 3, punkt 16 instrukcji Ie-1:
Cytuj
16.  Pociąg zatrzymany przed semaforem odstępowym samoczynnym wskazującym sygnał S 1 "Stój", jeżeli nie ukaże się sygnał zezwalający na jazdę, powinien jechać dalej z prędkością nieprzekraczającą 20 km/h, o ile nie ma widocznej przeszkody do jazdy.
Czyli po zatrzymaniu, możesz jechać dalej.
Coś mi świta że jeżeli sygnał nie pojawi się przez 20 sekund to dopiero Rp1 i jazda. Może taki był kiedyś zapis.
I oczywiście wiadomo że owej zasady nie stosuje się przy ostatnim semaforze SBL.
Interesant.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Działanie SBL
« Odpowiedź #42 dnia: 02 Marca 2011, 16:27:00 »
Coś mi świta że jeżeli sygnał nie pojawi się przez 20 sekund to dopiero Rp1 i jazda. Może taki był kiedyś zapis.
Nie trzeba czekać żadnych 20 sek.
I oczywiście wiadomo że owej zasady nie stosuje się przy ostatnim semaforze SBL.
Jakiej zasady? Jazdy na widoczność? Oczywiście, że się stosuje.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Działanie SBL
« Odpowiedź #43 dnia: 02 Marca 2011, 16:50:30 »
Zatrzymać musisz się przed każdym semaforem SBL wskazującym sygnał "Stój". Nie musisz czekać, możesz po zatrzymaniu i podaniu sygnału "Baczność" kontynuować jazdę z prędkością do 20 km/h do momentu minięcia czołem pociągu następnego semafora blokady.

Offline kalapi

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Działanie SBL
« Odpowiedź #44 dnia: 02 Marca 2011, 18:25:51 »
Ogólnie na SBL,ce nie powinno się cofać.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Działanie SBL
« Odpowiedź #45 dnia: 02 Marca 2011, 18:58:58 »
Ogólnie na SBL,ce nie powinno się cofać.

Jak na każdym szlaku....
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Działanie SBL
« Odpowiedź #46 dnia: 02 Marca 2011, 19:07:14 »
Nie powinno, nie powinno… Nikt nie cofa pociągu dla przyjemności czy satysfakcji…
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76