Autor Wątek:  Kolejna wersja modelu ET22  (Przeczytany 83768 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Kolejna wersja modelu ET22
« dnia: 17 Lutego 2011, 16:06:33 »
Myślę że czas najwyższy pokazać efekty współpracy z @Patrykosem :) Poprawki obejmują przede wszystkim:
  • mapowanie modelu;
  • bryłę pudła;
  • wycieraczki, lusterka i inne pierdoły.
Co do kabiny, to mogę tylko powiedzieć że będzie nowa :)
Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 07 Kwietnia 2013, 19:46:37 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: ET22 - poprawiony model (@szogun & @Patrykos)
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Lutego 2011, 09:54:11 »
Jak rzucam okiem na te Dolne reflektory wydają się za duże.

Zatwierdziłem, jednak styl pisania nadal fatalny.
Krzysiek626
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2011, 09:58:24 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline martin

  • Wiadomości: 14
  • Ehh, te żuławskie szlaki ;)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ET22 - poprawiony model (@szogun & @Patrykos)
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Lutego 2011, 12:02:34 »
A ja mam pytanie co do kabiny, a mianowicie: czy będzie budowana od podstaw czy może przemalunek dotychczasowych tekstur i elementów kabiny? Ewentualnie jeśli będzie budowana od podstaw służę zdjęciami kabin ET22 oraz innych.

Nie stawiamy spacji przed pytajnikiem.
libertyn89
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2011, 13:17:24 wysłana przez libertyn89 »
Nie ma lepszych budyni od 1006, 1014, 1049 i 1067 ;D

Offline paul4402

  • Wiadomości: 152
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: ET22 - poprawiony model (@szogun & @Patrykos)
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Lutego 2011, 12:12:12 »
@Tyrystor reflektory są raczej ok, popatrz na to zdjęcie i porównaj: http://www.galeriapgk.com/data/media/203/ET22-170.jpg ;)

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: ET22 - poprawiony model (@szogun & @Patrykos)
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Lutego 2011, 15:08:04 »
Dolne reflektory wydają się za duże.
Nie wnerrrwiaj mnie - wiele czasu poświęciliśmy na ustawienie tych reflektorów i teraz jest ok.
czy będzie budowana od podstaw czy może przemalunek dotychczasowych tekstur i elementów kabiny?
Będzie (jest) budowana od podstaw.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline martin

  • Wiadomości: 14
  • Ehh, te żuławskie szlaki ;)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ET22 - poprawiony model (@szogun & @Patrykos)
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Lutego 2011, 15:09:53 »
A można jakiegoś screenika zobaczyć?

Cytuj
Nie stawiamy spacji przed pytajnikiem.
libertyn89

Nadal aktualne kolego martin.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2011, 18:27:55 wysłana przez Rozi »
Nie ma lepszych budyni od 1006, 1014, 1049 i 1067 ;D

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: ET22 - poprawiony model (@szogun & @Patrykos)
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Lutego 2011, 15:10:36 »
Za wcześnie jeszcze na screeny. Na chwilę obecną jest tylko szkielet i częściowo zmapowane pulpity.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Sakorius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 666
  • KB Serwis - Szczecin Dąbie
    • Zobacz profil
    • Sakorius Home Gallery
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ET22 - poprawiony model (@szogun & @Patrykos)
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Lutego 2011, 15:44:47 »
Hmm, co poprawialiście w bryle tego modelu? Bo jakoś nie odróżnia się on on tego z 201E_Pack'a. Poniżej rendery gruntownie poprawionej bryły byka.
Pozdrawiam, Sławek

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: ET22 - poprawiony model (@szogun & @Patrykos)
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Lutego 2011, 16:05:07 »
Screeny są delikatnie nieaktualne, ale zostały zmienione przede wszystkim bryła dachu, wypukłość czoła, oraz model został ściśnięty na szerokość (na wysokości czołowej barierki). W załącznikach bardziej aktualne screeny.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: ET22 - poprawiony model (@szogun & @Patrykos)
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Lutego 2011, 16:11:59 »
Po co 2 czoła? 99% byków ma takie same oba czoła. Reszta detali jest nieproporcjonalnie mała. Popracujcie nad tym mapowaniem jeszcze.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Exe

  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: ET22 - poprawiony model (@szogun & @Patrykos)
« Odpowiedź #10 dnia: 20 Lutego 2011, 16:13:57 »
Witam. Mam dwa banalne pytania. W twoim modelu przy wózkach jest takie coś "dziwnego". (zał. screena). Drugie pytanie. Czemu jest to takie jasne? W prawdziwych bykach jest to ciemniejsze.
Maszynista Stażysta - PKP Cargo Północny Zakład Spółki, Sekcja Przewozów i Eksploatacji Bydgoszcz

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: ET22 - poprawiony model (@szogun & @Patrykos)
« Odpowiedź #11 dnia: 20 Lutego 2011, 16:14:24 »
Po co 2 czoła?
Rozmawiałem na ten temat z Patrykiem, i stwierdził że muszą być dwa czoła na teksturze. Tekstura ma 2048x2048 px, i wszystkie detale wyglądają wystarczająco dobrze.
W twoim modelu przy wózkach jest takie coś "dziwnego". (zał. screena).
Nie coś dziwnego, tylko akurat byk z którego zdjęcia jest zrobiona tekstura wózka, ma coś takiego.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: ET22 - poprawiony model (@szogun & @Patrykos)
« Odpowiedź #12 dnia: 20 Lutego 2011, 16:17:11 »
Ale może wyglądać jeszcze lepiej.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: ET22 - poprawiony model (@szogun & @Patrykos)
« Odpowiedź #13 dnia: 20 Lutego 2011, 16:56:32 »
W twoim modelu przy wózkach jest takie coś "dziwnego". (zał. screena).

Widać zdjęcia były robione w momencie, jak maszyna była odstawiona i miała pościągane wszystkie szczotki uszyniające. Maszyny w eksploatacji tego nie mają.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: ET22 - poprawiony model (@szogun & @Patrykos)
« Odpowiedź #14 dnia: 20 Lutego 2011, 17:09:20 »
Tekstura ma 2048x2048 px
Trzeba to zmniejszyć mając na uwadze userów ze słabszymi komputerami.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: ET22 - poprawiony model (@szogun & @Patrykos)
« Odpowiedź #15 dnia: 20 Lutego 2011, 17:23:32 »
Właśnie że nie. Zmniejszyć można sobie we własnym zakresie, bo lepiej z większego zrobić mniejsze, niż zrobić mniejsze i stracić jakość. Poza tym w SP42 masz taką samą rozdzielczość.

EDIT: Pomimo że ma te 2048x2048, to cały model wykorzystuje tylko 2 tekstury.
« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2011, 17:37:09 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: ET22 - poprawiony model (@szogun & @Patrykos)
« Odpowiedź #16 dnia: 20 Lutego 2011, 19:57:54 »
Po co 2 czoła? 99% byków ma takie same oba czoła.
Bo skoro są dwa boki, to i dwa czoła co by ładnie spasowanie wyszło. Po za tym na podstawie czego się opierasz, że 99% byków ma oba czoła takie same? :) Po detalach? Ano tak, ale jeśli ktoś obfoci byczka z każdej stronie to tekstura będzie ciekawsza.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: ET22 - poprawiony model (@szogun & @Patrykos)
« Odpowiedź #17 dnia: 20 Lutego 2011, 20:28:49 »
Ciekawe jak obfocisz 2 czoło, jak będzie podpięty do składu?:) Skoro z innymi lokami da się spasować bok czoło, to i z bykiem się da. Według mnie po prostu lepszym rozwiązaniem jest jedno czoło na teksturze i reszta miejsca przeznaczona na detale proporcjonalnej wielkości do pudła + może jeszcze jakieś elementy dla LoD.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: ET22 - poprawiony model (@szogun & @Patrykos)
« Odpowiedź #18 dnia: 20 Lutego 2011, 20:32:58 »
Ciekawe jak obfocisz 2 czoło, jak będzie podpięty do składu?:)
Hmm, no ale jak stoi na depo odsłonięty to jak najbardziej. Po za tym wszystkie lokomotywy, które mają dwa różne boki mają dwa czoła na teksturze :-)
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline martin

  • Wiadomości: 14
  • Ehh, te żuławskie szlaki ;)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ET22 - poprawiony model (@szogun & @Patrykos)
« Odpowiedź #19 dnia: 20 Lutego 2011, 20:33:48 »
Racja. To jest tylko utrudnianie sobie życia - niepotrzebnie. Do tej pory było tylko jedno czoło na teksturze a resztę stanowiły dodatkowe elementy. A teraz to nie dość że te dwa czoła są prawie w 100% takie same to jeszcze zajmują miejsce w pliku.

Pzdr.
Nie ma lepszych budyni od 1006, 1014, 1049 i 1067 ;D

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: ET22 - poprawiony model (@szogun & @Patrykos)
« Odpowiedź #20 dnia: 20 Lutego 2011, 20:36:06 »
Piszcie co chcecie, ja nie będę tego przemapowywał. Dlaczego? Zbyt dużo pracy włożyłem w zmapowanie tego modelu. Zachowanie proporcji czoła, oraz zmapowanie narożników (głównie okienek) tak żeby dobrze wyglądały, oraz żeby przy okazji bok się nie rozjechał to była droga przez mękę. Jest dobrze, detale są dość dobrej jakości, mapowanie zostaje.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: ET22 - poprawiony model (@szogun & @Patrykos)
« Odpowiedź #21 dnia: 20 Lutego 2011, 20:50:09 »
Tekstura ma 2048x2048 px
Trzeba to zmniejszyć mając na uwadze userów ze słabszymi komputerami.
Zmniejszenie można zrobić w EXE. Niestety zapomniałem się o to dopytać, więc na razie nie będzie…
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: ET22 - poprawiony model (@szogun & @Patrykos)
« Odpowiedź #22 dnia: 20 Lutego 2011, 20:54:15 »
To teraz przenosisz gotowe mapowanie drugiej kabiny w maxie na tą pierwsza, przecież są identyczne. Później tylko detale poprawiasz. Patrząc na ilość i wykonanie tekstur do, np. ST44, mogę stwierdzić, że nie będzie zbyt wiele osób chętnych do focenia i teksturowania w ten sposób. Pewnie tylko Patrykos będzie się tym zajmował.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: ET22 - poprawiony model (@szogun & @Patrykos)
« Odpowiedź #23 dnia: 20 Lutego 2011, 20:58:07 »
To teraz przenosisz gotowe mapowanie drugiej kabiny w maxie na tą pierwsza, przecież są identyczne.
To teraz wyobraź sytuację, że z jednej strony łączenie się ładnie spasowało a z drugiej się kompletnie skaszaniło bo nie ma możliwości ładnego spasowania kolorów. Tu nie chodzi o czoło, tylko o przejście czoło-bok i pasowanie kolorów. Jeśli się myle to proszę mnie wyprowadzić z błędu.
« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2011, 21:07:54 wysłana przez Krzysiek626 »
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: ET22 - poprawiony model (@szogun & @Patrykos)
« Odpowiedź #24 dnia: 20 Lutego 2011, 21:31:28 »
Owszem, może to sprawić problemy, ale nie jest niemożliwe do zrobienia, trzeba się tylko trochę przyłożyć i dobrze poprawić kolory, np. narzędziem krzywe. Ale tak jak pisałem wcześniej, pewnie głównie Ty będziesz produkował tekstury, więc rób jak Ci wygodniej. Ja tylko wyraziłem swoje zdanie na ten temat.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: ET22 - poprawiony model (@szogun & @Patrykos)
« Odpowiedź #25 dnia: 20 Lutego 2011, 21:35:31 »
Owszem, może to sprawić problemy, ale nie jest niemożliwe do zrobienia, trzeba się tylko trochę przyłożyć i dobrze poprawić kolory, np. narzędziem krzywe.
Po przygodach ze starym modelem ET22 mam już po dziurki w nosie tego pasowania i się przyzwyczaiłem do "jeżdżenia" stemplem i plastrem ;-) Nikt nie powiedział, że mapowanie nie ulegnie zmianie, ale nie wiem co na to szogun a po za tym nie mam jakoś koncepcji jakby to rozłożyć.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: ET22 - poprawiony model (@szogun & @Patrykos)
« Odpowiedź #26 dnia: 21 Lutego 2011, 09:12:48 »
Nie widzę powodu dla którego tylko Patryk miałby robić tekstury... Mapowanie jest bardziej "przyjazne" teksturowcom niż stara loteria z okienkami.
Co do drugiego czoła, przecież nie trzeba od razu focić obu żeby mieć komplet, nie? Co to za problem skopiować jedno czoło i z bokiem stemplem i plastrem połączyć?
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline bsawicki4

  • Wiadomości: 14
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ET22 - poprawiony model (@szogun & @Patrykos)
« Odpowiedź #27 dnia: 21 Lutego 2011, 11:59:41 »
Taka mała rada zmieńcie model pantografów bo wyglądają tak nienaturalnie.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: ET22 - poprawiony model (@szogun & @Patrykos)
« Odpowiedź #28 dnia: 21 Lutego 2011, 13:41:05 »
Mylisz się. Pantografy są w porządku (tylko trzeba ślizgacz zmniejszyć ale ja dobrze o tym wiem).
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: ET22 - poprawiony model (@szogun & @Patrykos)
« Odpowiedź #29 dnia: 21 Lutego 2011, 15:36:25 »
Taka mała rada zmieńcie model pantografów bo wyglądają tak nienaturalnie.
Nie zapominaj, że całkiem niedawno jeszcze te ślizgacze były bardzo często spotykane na dwudziestkachdwójkach, także może powstać co najwyżej inna wersja.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.