- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: szogun w 17 Lutego 2011, 16:06:33
-
Myślę że czas najwyższy pokazać efekty współpracy z @Patrykosem :) Poprawki obejmują przede wszystkim:
- mapowanie modelu;
- bryłę pudła;
- wycieraczki, lusterka i inne pierdoły.
Co do kabiny, to mogę tylko powiedzieć że będzie nowa :)
Pozdrawiam.
-
Jak rzucam okiem na te Dolne reflektory wydają się za duże.
Zatwierdziłem, jednak styl pisania nadal fatalny.
Krzysiek626
-
A ja mam pytanie co do kabiny, a mianowicie: czy będzie budowana od podstaw czy może przemalunek dotychczasowych tekstur i elementów kabiny? Ewentualnie jeśli będzie budowana od podstaw służę zdjęciami kabin ET22 oraz innych.
Nie stawiamy spacji przed pytajnikiem.
libertyn89
-
@Tyrystor reflektory są raczej ok, popatrz na to zdjęcie i porównaj: http://www.galeriapgk.com/data/media/203/ET22-170.jpg ;)
-
Dolne reflektory wydają się za duże.
Nie wnerrrwiaj mnie - wiele czasu poświęciliśmy na ustawienie tych reflektorów i teraz jest ok.
czy będzie budowana od podstaw czy może przemalunek dotychczasowych tekstur i elementów kabiny?
Będzie (jest) budowana od podstaw.
-
A można jakiegoś screenika zobaczyć?
Nie stawiamy spacji przed pytajnikiem.
libertyn89
Nadal aktualne kolego martin.
Rozi
-
Za wcześnie jeszcze na screeny. Na chwilę obecną jest tylko szkielet i częściowo zmapowane pulpity.
-
Hmm, co poprawialiście w bryle tego modelu? Bo jakoś nie odróżnia się on on tego z 201E_Pack'a. Poniżej rendery gruntownie poprawionej bryły byka.
-
Screeny są delikatnie nieaktualne, ale zostały zmienione przede wszystkim bryła dachu, wypukłość czoła, oraz model został ściśnięty na szerokość (na wysokości czołowej barierki). W załącznikach bardziej aktualne screeny.
-
Po co 2 czoła? 99% byków ma takie same oba czoła. Reszta detali jest nieproporcjonalnie mała. Popracujcie nad tym mapowaniem jeszcze.
-
Witam. Mam dwa banalne pytania. W twoim modelu przy wózkach jest takie coś "dziwnego". (zał. screena). Drugie pytanie. Czemu jest to takie jasne? W prawdziwych bykach jest to ciemniejsze.
-
Po co 2 czoła?
Rozmawiałem na ten temat z Patrykiem, i stwierdził że muszą być dwa czoła na teksturze. Tekstura ma 2048x2048 px, i wszystkie detale wyglądają wystarczająco dobrze.
W twoim modelu przy wózkach jest takie coś "dziwnego". (zał. screena).
Nie coś dziwnego, tylko akurat byk z którego zdjęcia jest zrobiona tekstura wózka, ma coś takiego.
-
Ale może wyglądać jeszcze lepiej.
-
W twoim modelu przy wózkach jest takie coś "dziwnego". (zał. screena).
Widać zdjęcia były robione w momencie, jak maszyna była odstawiona i miała pościągane wszystkie szczotki uszyniające. Maszyny w eksploatacji tego nie mają.
-
Tekstura ma 2048x2048 px
Trzeba to zmniejszyć mając na uwadze userów ze słabszymi komputerami.
-
Właśnie że nie. Zmniejszyć można sobie we własnym zakresie, bo lepiej z większego zrobić mniejsze, niż zrobić mniejsze i stracić jakość. Poza tym w SP42 masz taką samą rozdzielczość.
EDIT: Pomimo że ma te 2048x2048, to cały model wykorzystuje tylko 2 tekstury.
-
Po co 2 czoła? 99% byków ma takie same oba czoła.
Bo skoro są dwa boki, to i dwa czoła co by ładnie spasowanie wyszło. Po za tym na podstawie czego się opierasz, że 99% byków ma oba czoła takie same? :) Po detalach? Ano tak, ale jeśli ktoś obfoci byczka z każdej stronie to tekstura będzie ciekawsza.
-
Ciekawe jak obfocisz 2 czoło, jak będzie podpięty do składu?:) Skoro z innymi lokami da się spasować bok czoło, to i z bykiem się da. Według mnie po prostu lepszym rozwiązaniem jest jedno czoło na teksturze i reszta miejsca przeznaczona na detale proporcjonalnej wielkości do pudła + może jeszcze jakieś elementy dla LoD.
-
Ciekawe jak obfocisz 2 czoło, jak będzie podpięty do składu?:)
Hmm, no ale jak stoi na depo odsłonięty to jak najbardziej. Po za tym wszystkie lokomotywy, które mają dwa różne boki mają dwa czoła na teksturze :-)
-
Racja. To jest tylko utrudnianie sobie życia - niepotrzebnie. Do tej pory było tylko jedno czoło na teksturze a resztę stanowiły dodatkowe elementy. A teraz to nie dość że te dwa czoła są prawie w 100% takie same to jeszcze zajmują miejsce w pliku.
Pzdr.
-
Piszcie co chcecie, ja nie będę tego przemapowywał. Dlaczego? Zbyt dużo pracy włożyłem w zmapowanie tego modelu. Zachowanie proporcji czoła, oraz zmapowanie narożników (głównie okienek) tak żeby dobrze wyglądały, oraz żeby przy okazji bok się nie rozjechał to była droga przez mękę. Jest dobrze, detale są dość dobrej jakości, mapowanie zostaje.
-
Tekstura ma 2048x2048 px
Trzeba to zmniejszyć mając na uwadze userów ze słabszymi komputerami.
Zmniejszenie można zrobić w EXE. Niestety zapomniałem się o to dopytać, więc na razie nie będzie…
-
To teraz przenosisz gotowe mapowanie drugiej kabiny w maxie na tą pierwsza, przecież są identyczne. Później tylko detale poprawiasz. Patrząc na ilość i wykonanie tekstur do, np. ST44, mogę stwierdzić, że nie będzie zbyt wiele osób chętnych do focenia i teksturowania w ten sposób. Pewnie tylko Patrykos będzie się tym zajmował.
-
To teraz przenosisz gotowe mapowanie drugiej kabiny w maxie na tą pierwsza, przecież są identyczne.
To teraz wyobraź sytuację, że z jednej strony łączenie się ładnie spasowało a z drugiej się kompletnie skaszaniło bo nie ma możliwości ładnego spasowania kolorów. Tu nie chodzi o czoło, tylko o przejście czoło-bok i pasowanie kolorów. Jeśli się myle to proszę mnie wyprowadzić z błędu.
-
Owszem, może to sprawić problemy, ale nie jest niemożliwe do zrobienia, trzeba się tylko trochę przyłożyć i dobrze poprawić kolory, np. narzędziem krzywe. Ale tak jak pisałem wcześniej, pewnie głównie Ty będziesz produkował tekstury, więc rób jak Ci wygodniej. Ja tylko wyraziłem swoje zdanie na ten temat.
-
Owszem, może to sprawić problemy, ale nie jest niemożliwe do zrobienia, trzeba się tylko trochę przyłożyć i dobrze poprawić kolory, np. narzędziem krzywe.
Po przygodach ze starym modelem ET22 mam już po dziurki w nosie tego pasowania i się przyzwyczaiłem do "jeżdżenia" stemplem i plastrem ;-) Nikt nie powiedział, że mapowanie nie ulegnie zmianie, ale nie wiem co na to szogun a po za tym nie mam jakoś koncepcji jakby to rozłożyć.
-
Nie widzę powodu dla którego tylko Patryk miałby robić tekstury... Mapowanie jest bardziej "przyjazne" teksturowcom niż stara loteria z okienkami.
Co do drugiego czoła, przecież nie trzeba od razu focić obu żeby mieć komplet, nie? Co to za problem skopiować jedno czoło i z bokiem stemplem i plastrem połączyć?
-
Taka mała rada zmieńcie model pantografów bo wyglądają tak nienaturalnie.
-
Mylisz się. Pantografy są w porządku (tylko trzeba ślizgacz zmniejszyć ale ja dobrze o tym wiem).
-
Taka mała rada zmieńcie model pantografów bo wyglądają tak nienaturalnie.
Nie zapominaj, że całkiem niedawno jeszcze te ślizgacze były bardzo często spotykane na dwudziestkachdwójkach, także może powstać co najwyżej inna wersja.
-
Na dziś wystarczy...
-
Czy w tej kabinie pojawi się może "plakat erotyczny" lub gazetka? Ja bym proponował żeby nie wstawiać, bo to trochę dziwnie się przedstawia. Zamiast tego wstawić kilka rozkładów jazdy i by było jak w kabinie prawdziwej ET22.
-
Szogun, czy masz zamiar poprawiać jeszcze te szyby czołowe? Bo ta przerwa między nimi wydaje się być szersza niż normalnie.
-
Sufit i okna do poprawy, porownaj sobie np. z tym: http://panoramy.zbooy.pl/360/pan/lokomotywa-et22-kabina/p
-
Czy w tej kabinie pojawi się może "plakat erotyczny" lub gazetka? Ja bym proponował żeby nie wstawiać, bo to trochę dziwnie się przedstawia...
Osobiście nie spotkałem się z takimi plakatami, ale można przecież wstawić naklejki, które częściej się zdarzają. Np:
-
Sprawa z gazetkami, czy z naklejkami to już zależy od chęci @szoguna. Ja uważam, żeby zostać przy normalnej wersji kabiny, takiej jak została obfocona.
-
Spokojnie, nie nakładę tam 1000500 naklejek, plakatów, może coś się wklei w miejsce gdzie najczęściej można takie coś spotkać. Oprócz tego dojdą jakieś rozkłady, klucze słowem coś co mechu mógłby mieć ze sobą na loku. Oprócz tego pewnie pojawi się pewna ciekawa rzecz dotycząca wyposażenia socjalnego lokomotywy :D
-
Kabinka bardzo fajna tylko potrzeba ją trochę rozjaśnić
-
Kolego @bsawicki4, kabina jest już lekko rozjaśniona.
-
Czy planujesz otwieraną szybę w oknie od strony mechanika?
-
Szogun, czy masz zamiar poprawiać jeszcze te szyby czołowe? Bo ta przerwa między nimi wydaje się być szersza niż normalnie.
Masz racje ta za szeroka przerwa razi w oczy.
-
Ciut trzeba jednak zmniejszyć. Tak samo koło nastawnika jakies... przerośnięte. Fajna poglądówka:
http://www.kolejland.rail.pl/archiwum/et22/1030kab.jpg
-
Koło nastawnika jest dobre. Jeśli porównać do powyższego zdjęcia, nie ALE nie wiem, ile osób zauważyło, są dwie wersje nastawników - mniejsze i większe. Fabrycznie o ile się nie mylę, te większe były na ET22, a mniejsze na siódemkach. Później już się pomieszało i poplątało, co widać na zdjęciu, gdzie jest ewidentnie siódemkowy nastawnik. Tak samo na siódemkach, często się spotyka większe, bykowe wersje.
Ja bym prędzej spytał, czy aby nie za duża jest odległość między szybami czołowymi. Jakoś brakuje mi przestrzeni w tej kabinie w porównaniu do oryginału...
-
Niestety, ale zgadzam się z przedmówcami; moim zdaniem za duża jest odległość pomiędzy szybami czołowymi, same ramy okien zresztą też jakoś tak dziwnie kanciato wyglądają. Kwestia pozycji nastawnika opisywana przez @EU40 - zdecydowanie się zgadzam. W kwestii technicznej - może warto by było urealnić sposób podnoszenia pantografów. Jeśli wyłącznik awaryjny opuszczania pantografów nie będzie załączony (na zdjęciu w kółku), to pantografów nie podniesiemy. W dotychczasowych wersjach cały czas było to pomijane.
-
Zdjęcia były wykonane w kabinie drugiej, kiedy lokomotywa była załączona.
-
Co do nastawnika: mógłby zostać, bo rzeczywiście są różne rozmiary koła. Jak rozmawiałem z posterunkowym na szopie to mówił że podczas napraw "nie patrzy się" jakie się bierze koło, aby zamienić w jakimś loku, (głównie dotyczy to EU06 EU/EP07, EP08, ET22, ET41) więc zgodzę się z @kurak303E z tymi rozmiarami.
-
Co do kierownicy nastawnika, to o ile dobrze pamiętam, występują 2 rozmiary. 44cm średnicy mają kierownice montowane w samochodach, natomiast pierwotnie te w lokomotywach miały 40cm. Chociaż wydaje mi się, że 4cm to zbyt mała różnica, a była zauważalna.
-
Ojtam, co lokomotywa to kabina. Już nawet gdzieś widziałem byka z kierownicą od Autosana H9, a ona do małych nie należy.
@EU07-457 nie można zrobić takiego załączania patyków bo exe tego nie obsługuje, mogę co najwyżej przestawić hebelek w pozycję "Załączony" (tak samo jak hebel od piasecznic). Ramy okienne jest dość łatwo poprawić także to nie jest problem. BTW jeśli ktoś z dostępem do devs ma uwagi, to prosiłbym o zgłaszanie w odpowiednim wątku, bo tutaj mógłbym coś pominąć. Póki co zamykam.
-
@EU07-457 nie można zrobić takiego załączania patyków bo exe tego nie obsługuje,
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,15929.msg171399.html#msg171399
-
A tak to wygląda w praktyce http://www.youtube.com/watch?v=IUg2Qg6HfM8 (http://www.youtube.com/watch?v=IUg2Qg6HfM8) ;)
-
Było konieczne małe rozgrzebanie kabiny – prace powoli posuwają się do przodu.
-
W wyniku psychozy której dostałem pracując przy tym modelu, nie mogąc już nic wycisnąć ze starej siatki całe pudło zostało zrobione od nowa. Proszę mnie nie pytać kiedy model wyjdzie, planowałem wydanie 1 czerwca ale chyba widać że ten termin jest w tym momencie nierealny do zrealizowania.
Patryk, tak, barierki są zrobione :P
-
201e-w wydany, w przygotowaniu 201e :) Skojarzenia ze starą (tą pierwszą) kabiną byka jak najbardziej prawidłowe :P
-
Model ze zwykłymi światłami gotowy, tylko kabinkę trza dokończyć (http://eu07.pl/forum/Themes/default/images/post/smiley.gif) Jeszcze jako ciekawostkę dodaję screen podświetlenia (z haslera jestem bardzo dumny (http://eu07.pl/forum/Themes/default/images/post/grin.gif) z manometrów niekoniecznie...). Screen kabiny będzie dopiero jak wymienię parę jeszcze nie zmienionych tekstur i dopracuję pozostałe.
Cierpliwości ;)
-
Zobaczył wątek z podświetleniem EP07-372 i zaraz zrobił. Fajnie wygląda, ale to mano pierwsze najbardziej szpeci. Daj czerwony hasler taki burdelowy.
-
http://www.youtube.com/watch?v=N79e5iPwQB0 (http://www.youtube.com/watch?v=N79e5iPwQB0) ;))
-
Trochę zgarniacz w tym byku mi się nie podoba jakiś dziwny jest. Albo to tylko moja chora wyobraźnia ;)
-
ET22 mają różne wersje zgarniaczy, więc nie ma się co dziwić.
-
Boże, zostawić temat na chwilę otwarty a już roi się od zbędnych postów...
Albo to tylko moja chora wyobraźnia ;)
Twoja chora wyobraźnia ;P
Zarys tego co szykuję - coming soon...
-
Ciekawostka ;) No i aktualka 201E-w. Kto znajdzie różnice? ;)
-
Czy to oby nie nowe wózki?
-
Różnica? ja znalazłem :P patyki. I jak kolega wyżej wymienił nowe wózki. :)
-
A czy będzie możliwość wyboru rodzaju pantografów?
-
Czy to oby nie nowe wózki?
Tak jest, wózki nówki sztuki nie śmigane :) Oprócz tego będą drobne poprawki w kabinie bo wkradły się chochliki, chociażby przesunięte wskazówki zegara w haslerze czy dziura nad lewym oknem narożnikowym.
A czy będzie możliwość wyboru rodzaju pantografów?
Już jest w ostatniej wersji z bugs, na teksturze są 2 kwadraty odpowiadające za ślizgacze.
-
Na pewno ulepszone "magnesy" od SHP i inne patyki tzn ślizgacze :D
-
Na pewno został rozwiązany problem z niedopasowanymi osiami do szyn.
-
Nowe wózki? ;) Coś mi się dzieje z Mozillą. Czarne strony, które nie ładują się w całości - nie widziałem powyższych postów.
-
Nowe ślizgacze zamontowane są na pantografach ;)
-
Mhm, wszystko wyłapaliście. Zapomniałem wcześniej dodać, @jussiemu19 należy się piwo za świetne foty na teksturę wózka! :)
-
To piwo możesz wypić za moje zdrowie. Szczerze mówiąc jestem bardzo zaskoczony, że wykorzystałeś te zdjęcia, bo robiąc fotki tych wózków myślałem, że się nie raczej nie przydadzą, a tu proszę jaka niespodzianka.
-
A tak apropo kabin do tego modelu. Dlaczego stanowisko mechanika ''leci na prawo'', tzn. nie jest na wprost szyby? Bardzo mnie to denerwuje, i nie tylko mnie... Nikt tego nie widzi?
-
Trzeba by zrobić fotę z fotela mechanika w prawdziwym byku (na wprost) i porównać jak to się ma do rzeczywistości.
-
Jak dla mnie jest ok. Wystarczy ta fotka. Też jak by "leci na prawo".
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/15/ET22_by_Pinoteres.jpg
-
Może trochę, ale jak się jeździło tamtym bykiem, a teraz tym, to ciężko się przyzwyczaić. Znaczy ogólnie to jest ok, ale tylko to mi najbardziej przeszkadza właśnie.
-
Kamera powinna być nad siedzeniem, centralnie. W starym byku kamera jest przesunięta w lewo. W obecnym jest ok. Dziwne, że ludziom przeszkadza tak jak jest prawidłowo.
-
Jest prawidłowo wreszcie zrobione. Praktycznie na Byku na "szynie" się siedzi. Nie raz się jechało to człowiek wie jak jest.
-
Czy dałoby radę stworzyć historyczny model byka z numerkiem 1001 lub 1002,w taki sposób, w jaki powstała EP23?
-
W zasadzie to kwestia dodania 2 boxow i gniazd sterowania ukrotnionego oraz skrzyn wentylatorow oporow na dachu z eu07.
Ja cos takiego robilem sam dla siebie ze starego byczka. Efekt nie godny publikacji ale mozna to zrobic duzo lepiej. Moja modyfikacja polegala na wydzieleniu elementow z eu07 i gniazd z ep05.
Mozesz kolego sprubowac samemu cos podobnego zrobic. Tylko jakis ladny repaiint tekstury i masz.
-
No i tu się rodzi problem :P Moja znajomość z wszelakimi programami graficznymi i modelarskimi ogranicza się do zera. Kto wie, może kiedyś...
-
Zdjęcia na tekstury są, mianowicie 22-1001.
-
Zakurzył się ten temat... Obecnie zostały wykonane prawie wszystkie byki klasyczne (przed moderną, brakuje tylko ET22-168 - zezy w wiadrach). Pozwolę sobie pospamować znanymi już screenami ;)
Kabinowo wygląda to tak - obecnie kabina ZEZa czeka na ukończenie, rekiny prawdopodobnie będą miały jedną kabinę. Moderny - później :)
Dodano: 14 Lutego 2012, 19:34:43
Dodam jeszcze co nieco o autorach zdjęć...
ET22-216, ET22-811 - @CTL
ET22-1075, ET22-1078 - @darek71wrc
ET22-1008 - @|andy|
ET22-1147 - @Dyspozytorr (tekstura @adsima przystosowana do nowego modelu).
Dodano: 15 Lutego 2012, 12:03:24
Screen prawie ukończonej kabiny.
-
http://youtu.be/BEo5NWTlyeM (http://youtu.be/BEo5NWTlyeM)...
-
Gratuluję wykonanej pracy na tym modelu. Po ostatnich dodatkach w ogóle, gdzie się dało to pousuwałem pojazdy z et22_v1 (pomijam EP23-001, ET22-001 z wiadomego powodu). Mam takie pytanko: czy dałoby się zmienić system zawieszenia w ET22 powyżej numeru 222 ? Do numeru 221 miały inaczej to rozwiązane (zaznaczyłem z na screenie, o które elementy mi chodzi, a które nie występują w pojazdach od numeru 222 wzwyż). Dla dowodu jeszcze podsyłam link do jednej z galerii:
http://archeo.kolej.pl/jareks/pekape/htmls/et2202-1.htm
-
To wszystko jest ujęte w modelu, przy robieniu tekstury wstawia się tylko alfę w odpowiednie miejsca. Teraz dopiero się zorientowałem że 256 nie ma tego elementu, nie wiem dlaczego on się tam znalazł.
-
Powoli zabieram się za moderny, na pierwszy ogień poszedł 201Ek (jeszcze do dopracowania).
-
Kabinę też robisz, czy dodajesz jako 201EM?
-
Kabina będzie.
-
Kabina będzie.
Szogun a czy planujesz też zrobić ET22-12XX?
-
Może...
-
Jak będą zdjęcia, to pewnie @szogun się postara..... kiedyś:)
-
Jak będą zdjęcia, to pewnie @szogun się postara..... kiedyś:)
Gdyby @szogun napisał o tym 201Ek to by w gratisie dostał zdjęcia ET22-1203. Tata miał dziś służbę na niej.
-
Jeszcze zacznę codziennie pisać co jem na śniadanie... Tak się składa że zdjęcia na 201Ek są.
-
Gdyby @szogun napisał o tym 201Ek to by w gratisie dostał zdjęcia ET22-1203. Tata miał dziś służbę na niej.
Gdybyś czytał to forum, to byś wiedział że jak jest okazja, to zdjęcia powinno się wykonywać. Nawet jak na chwilę obecną nie są potrzebne...
-
Gdyby @szogun napisał o tym 201Ek to by w gratisie dostał zdjęcia ET22-1203. Tata miał dziś służbę na niej.
Tylko ET22-12xx to nie 201Ek, tylko 201El - zdjęcia na kabinę (uważam, że całkiem niezłe) zarówno 201Ek jak i 201El swego czasu wystawiałem w odpowiednim dziale.
-
Tylko ET22-12xx to nie 201Ek, tylko 201El - zdjęcia na kabinę (uważam, że całkiem niezłe) zarówno 201Ek jak i 201El swego czasu wystawiałem w odpowiednim dziale.
Wiem, wiem. Chodziło o to, że jakby napisał o tym modelu szybciej to bym załątwił dodatkowo zdjęcia 201El. ;)
-
Chyba najbardziej atrakcyjny byk w MaSzynie.
-
Chyba najbardziej atrakcyjny byk w MaSzynie.
Oj w pełni się z Tobą zgadzam. PS. Kiedy wydasz tę teksturkę, bo ślinka mi cieknie, gdyż to lok z moich stron. Jak kiedyś będę w Łazach to może uda mi się zrobić foty na tekstury byków. Pozdrawiam.
-
Tak mi się właśnie wydawało, że uchwyciłem dosyć ciekawy egzemplarz...(bo to chyba z moich zdjęć?)
-
Zgadza się, a sztuka istotnie jest ciekawa :)
-
A co w niej takiego ciekawego?
-
Listwy i odcienie zieleni.
-
A nie widać? Listwy, środkowy pas na kabinach w innym odcieniu niż boki, no i generalnie jest w miarę zadbana.
-
A nie widać? Listwy, środkowy pas na kabinach w innym odcieniu niż boki, no i generalnie jest w miarę zadbana.
To być może ciekawa, po prostu ja takie często spotykam.:)
-
Ładnie wyszedł widzę dużo masz pracy i wszystko tak ładnie ci wychodzi. Chciałem jeszcze zapytać będziesz wydawać ED72?
-
Chciałem jeszcze zapytać będziesz wydawać ED72?
Tak będzie, a kiedy - obserwuj publikacje.
-
To być może ciekawa, po prostu ja takie często spotykam.:)
A ja spotykam tylko blue Cargule i zieleniaki w popularnym schemacie malowania, więc dla mnie jest to gratka ;)
-
Faktycznie, ciekawa maszyna....
-
Z kiedy są zdjęcia? Foty @Hadomika przedstawiają maszynę w zupełnie odmiennym stanie.
-
Na zdjęciach @darka71wrc lok nie ma jeszcze europejskiego numeru, a pas pod oknami kabiny ma taki sam odcień jak bok.
Dla tych, którzy nie przeglądali wątku ze zdjęciami na tekstury (stan na dzień 31 maja 2012):
-
Kilka lat temu jezdzily ciekawsze ze stajni Lodz Olechow. Zamierzam po powrocie z Hiszpani zrobic pare maszyn nieco. W gruncie rzeczy to stary schemat Olesnicy i z punktu widzenia milosnika roznych schematow malowan, to dosyc sredni lok.
-
Stan byczka na 06.06.12 . :) Bydgoszcz Główna.
-
Sam w to nie wierzę ale powstała kolejna moderna modelu. Trochę bardziej przypomina byka, ale to jeszcze nie to... Generalnie ciężki temat.
-
Jest o wiele lepiej. W końcu górna część nie jest rozciąnięta.
-
Tylko nie mogę ogarnąć czemu on jest taki rozlazły, niby wymiary trzyma, ze zdjęciem też się mniej więcej zgadza ale przypomina krowę jak stary model.
-
Nie sugeruj się zdjęciem idealnie z jednej strony, bo zawsze na zdjęciu będzie nieco zniekształcenia. Spróbuj tak nałożyć model na zdjęcia z perspektywy, jak np. na Twoim screenie i wtedy porównaj efekty. Powinno wyjść, gdzie jest coś nie tak.
-
Też mi się tak wydaje że to kwestia tekstury. Na modelach 4E i 303E ciężko jest spasować okno na modelu z oknem kabiny i choćby nie wiem co się robiło, to i tak idealnie nigdy nie bedzie.
-
"Spokojnie, to tylko ET22" - chyba ogarnąłem kwestię bryły.
-
"Spokojnie, to tylko ET22" - chyba ogarnąłem kwestię bryły.
@szogun wózki też będą nowe?
-
Ile poly?
-
@szogun wózki też będą nowe?
A po co?
Ile poly?
Mało.
-
@szogun wózki też będą nowe?
A po co?
Bo te obecne co są mają klocki hamulcowe jako plane.
-
@szogun, może to i jest jakaś pierdółka, ale pudło ma taką wypustkę zaraz przy schodkach.
-
Wiem, nie przywróciłem tego ze starej budy, brakuje jeszcze paru detali.
Bo te obecne co są mają klocki hamulcowe jako plane.
Wymiana klocków to nie modelowanie wózka od nowa...
-
Jest szansa na wycięcie okien i kabinę lowpoly?
-
Wątpię.
Ostatecznie (pomijając mapowanie dachu) wyszło takie cuś. Trzeba popracować nad wykończeniówką, przerobić wszystkie wersje modelu i dostosować tekstury, więc trochę to potrwa :p
-
P screenach wnioskuje, że byczek przeszedł na dietę i zgubił parę kilo. Widać to wyraźnie obserwując czoło. Przynajmniej ja mam takie wrażenie.
-
Zależy w jakim sensie zgubił, bo trójkątów przybyło, ale i tak jest to mało jak na dzisiejsze standardy :p Pudło jest całe nowe więc raczej nie ma co szukać różnic.
-
Wygląda o niebo lepiej niż poprzedni model. Szkoda, że nie chcesz się zdecydować na uproszczone wnętrze bo naprawdę wtedy model wygląda jak z prawdziwego zdarzenia. Powinniśmy szanować Twoje zdanie ale zachęcam do skuszenia się na taką opcję.
-
Kwestia tego ile będzie przy tym roboty. Na pewno trzeba zrobić osobny model z przeskalowanymi teksturami, bo biorąc pod uwagę ile w kabinie ET22 jest tekstur o dużej rozdzielczości to wydajnościowo tego nie widzę.
-
Uproszczone wnętrze ma mieć mało trójkątów i małą teksturę, więc wstawianie pełnej kabiny to słaby pomysł.
-
Uproszczone wnętrze ma mieć mało trójkątów i małą teksturę, więc wstawianie pełnej kabiny to słaby pomysł.
No moim zdaniem też to nie jest zbytnio za fajny pomysł. Jak ma być uproszczony to np. po co komu przyciski oraz hebelki w 3D albo siedzenia obłożone we full trójkątów, nie wspomnę o samym pulpicie, który można zrobić bardziej kanciaty. To taka mała sugestia na prowizoryczne wnętrze nie obciążające zbytnio i tak już obciążonego symka ze względu na ilość polygonów co za tym idzie płynność symka się zmniejsza.
-
Zależy dla kogo, ja np. wolę mieć wnętrze lekko okrojone z detali ale zoptymalizowane pod względem technicznym (mała ilość submodeli itd.) niż coś a'la Trainzowe wnętrza.
-
Zależy dla kogo, ja np. wolę mieć wnętrze lekko okrojone z detali ale zoptymalizowane pod względem technicznym (mała ilość submodeli itd.) niż coś a'la Trainzowe wnętrza.
Ale coś tutaj nie rozumiem. Lekko okrojone? Czy z zewnątrz widzisz idealnie wszystkie detale znajdujące się w kabine? (nie mówię o EZTach). Ale to tylko moja propozycja. Szanuję twoje zdanie oraz pracę jaką w to wkładasz, ale nie lekko okrojone ale trochę bardziej okrojone bym widział te wnętrze. Bo powiedz sam szczerze. Po co komu z zewnątrz mieć wymodelowane przyciski, hebelki czy i nawet manometry czy wskaźniki jak można po prostu zastosować o wiele optymalniejszą metodę jak np. nałożyć po prostu płaską powierzchnię. Czyż nie?
-
Jest jeszcze opcja żeby wyredendrować pulpit i zrobić z tego teksturę. Można zaoszczędzić parędziesiąt/set trójkątów do ~2.
-
Ale coś tutaj nie rozumiem. Lekko okrojone? Czy z zewnątrz widzisz idealnie wszystkie detale znajdujące się w kabine? (nie mówię o EZTach). Ale to tylko moja propozycja. Szanuję twoje zdanie oraz pracę jaką w to wkładasz, ale nie lekko okrojone ale trochę bardziej okrojone bym widział te wnętrze. Bo powiedz sam szczerze. Po co komu z zewnątrz mieć wymodelowane przyciski, hebelki czy i nawet manometry czy wskaźniki jak można po prostu zastosować o wiele optymalniejszą metodę jak np. nałożyć po prostu płaską powierzchnię. Czyż nie?
Mnie nie obchodzi czy to będzie optymalniejsze czy nie, nie mam ochoty patrzeć na wydmuszkę składającą się z samych ścian, pulpitu z jednego boxa zmapowanego znaczkiem pocztowym, albo full 2D. Elementy 3D i tak znikają w odległości z której nie można ich zobaczyć.
W przypadku byka najbardziej problematyczne jest to że trzeba zrobić 4 wersje wnętrza co daje sporo pracy. Prócz tego kwestia wycięcia samych szyb które prawdopodobnie byłyby na alfie, bo modyfikator Boolean bardzo lubi nieodwracalnie kaszanić siatkę i psuć oświetlenie modelu (więcej czasu niż wymodelowanie pudła zajęło mi wycięcie wgłębień pod poręcze tak żeby nic się nie zepsuło).
EDIT: Ostateczna wersja modelu, polecam i pozdrawiam.
-
Prace uważam za zakończone, model ukaże się w następnej wersji MaSzyny wraz z odświeżoną 4E.