Autor Wątek:  Maszyna i materiały z Substance Painter  (Przeczytany 248 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline trzecia_bateria

  • Wiadomości: 60
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Maszyna i materiały z Substance Painter
« dnia: 12 Stycznia 2025, 18:55:34 »
Czołem załogo. Mam model (dajmy na to, że to jakże potrzebny, dekoracyjny budynek), elegancko maluje go w Substance, eksportuje tekstury przy użyciu dostępnego tutaj na forum presetu, podpinam je do pliku MAT, odpalam Maszynę, wrzucam model i... Kicha.  W Substance wygląda super, w samej grze cały świeci się jak lustro (a to nie jedyny problem).

Postępowałem wedle tego filmu:


Eksport daje trzy tekstury, jak na filmie podpiąłem je pod shader "normalmap_specgloss". Wybrałem zły shader? Pobieżnie przejrzałem pliki MAT z paczki i generalnie nie widziałem, żeby przy budynkach było używane coś innego niż sama tekstura diffuse. Czy w ogóle jest więc sens na obecnym exe (a sprawdzałem i na oficjalnym jak i na unoffowym exe z Bieszczad) bawić się w extra efekty?

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 523
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1566
Odp: Maszyna i materiały z Substance Painter
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Stycznia 2025, 19:09:06 »
A normalmape masz zapisaną jako 32 bit czy 24 bit? Powinna być 32bitowa. Kanał alfa w normalmapie odpowiada za odbicia, jeżeli go brakuje w teksturze to exe traktuje to jak pełne odbicie.
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline trzecia_bateria

  • Wiadomości: 60
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Odp: Maszyna i materiały z Substance Painter
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Stycznia 2025, 19:20:20 »
Jak dobrze widzę, to 24 bity (załącznik). To wypluł z siebie Substance.


Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 523
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1566
Odp: Maszyna i materiały z Substance Painter
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Stycznia 2025, 19:36:19 »
No to jakby nie patrzeć to będzie odpowiedzialne za lustro na całym obiekcie. Dodaj kanał alfa, wypełnij na czarno i zapisz jako pełnoprawny 32bit.
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline lcddisplay

  • Deweloper
  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 581
Odp: Maszyna i materiały z Substance Painter
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Stycznia 2025, 19:52:07 »
A skopiowałeś kanał niebieski z mapki specgloss i przemnożyłeś go z kanałem alfa normalmapy?
Uśmiechnij się :)

Offline trzecia_bateria

  • Wiadomości: 60
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Odp: Maszyna i materiały z Substance Painter
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Stycznia 2025, 19:57:52 »
A oczywiście... że nie :) Chyba naiwnie uznałem, że wystarczy to co wypluje z siebie Substance. Szczególnie że tego kroku nie kojarzę z filmu. Dzięki za rady, sprawdzę w przyszłości.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2025, 20:33:47 wysłana przez trzecia_bateria »