Odcinek do Smętowa, potem 80km/h, ale jazda jest straszna, ale widoki ładne.
Dla towarowych 60 km/h do samego Zajączkowa Tcz.
Najlepiej jest z Bydgoszczy Głównej do Inowrocławia. Na początku przez towarową 5 km/h. A potem dajemy tyle ile dają tory czyli 120 km/h. do samej Nowej Wsi Wielkiej. Zwolnienia są, ale małe.
Przez stację towarową prędkość wynosi 20 km/h - jest kawałek 10 km/h przez wiadukt. Potem 120 km/h do Nowej Wsi Wielkiej, od NWW 60 km/h do Jaksic (po drodze 40 i 30 km/h w Złotnikach, 30 km/h na szlaku Złotniki Kuj. - Jaksice), na wyjeździe z Jaksic 50 km/h i dalej 120 km/h do Inowrocławia.
O Bydgoszcz - Toruń nie wspomnę. Od Wschodu do samego Torunia 60 km/h - 70 km/h. Wiem, że coś mają zmienić tory i szlakowa będzie 120 km/h. Dzięki temu może wróci IC Kujawiak. :)
No też tak nie do końca. Od Wschodu za Łęgnowo prędkość 90 km/h z tym, że: kawałek za wyjazdowym ze Wschodu stała 40 km/h, na moście w Łęgnowie stała 30 km/h, przed peronami w Łęgnowie na rozjeździe 50 km/h, na wyjeździe z Łęgnowa na rozjeździe stała 20 km/h, dalej szlakowa 50 km/h ze stała 40 km/h w środku, jakieś 2 km przed tarczą do Solca Kuj. (nie pamiętam dokładnego kilometra) prędkość szlakowa 70 km/h aż do wjazdowego na stacji Toruń Tow. (za peronami na Kluczykach) ze stałą 50 km/h na szlaku Cierpice - Toruń Tow. Ale to dyskusja na oddzielny wątek...
Wracając do tematu, z tymi dróżnikami, czy - upraszczając - innymi pracownikami nikt nie przesadza. Kilkukrotnie zabieraliśmy monterów w Inowrocławiu Rąbinku do Piotrkowa Kuj. czy Chełmc lub Zarynia. Na haku małe...3200 ton.