Autor Wątek:  Całkowo - CTL  (Przeczytany 68383 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #30 dnia: 18 Lutego 2011, 13:36:15 »
Nie zgodzę się. Zmienny strumień jest bardziej zauważalny dla oka niż stały. Czyli to co miga, bardziej przyciąga naszą uwagę. Oczywiście chodzi o pilotów.

Ale zbyt czesto tez nie moze migac :) Granica wynosi ok. 30 ms.
Pozdrawiam, Karol

Offline MaciejM

  • Administrator
  • Wiadomości: 4049
  • Wydział Promocji
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1117
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #31 dnia: 18 Lutego 2011, 13:37:30 »
Co do wiatraka - czy na słabszym sprzęcie nie poskutkuje to jakimś drastycznym obniżeniem FPS?
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2011, 18:21:12 wysłana przez macius5991 »
PKP Intercity BZW | 12 lat z MaSzyną! (eu07-160110) | Skrypty 3dsMAX

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #32 dnia: 18 Lutego 2011, 13:39:46 »
Ok, ja myślałem, że Adsimowi chodzi o ogólny przypadek, a nie w symku. To tak jak mówi Ziomal, można zapętlić. Właśnie tak zapętliłem obracanie się wirnika w wiatraku. I że tak powiem, nie zamula :)
Do do wiatraka - czy na słabszym sprzęcie nie poskutkuje to jakimś drastycznym obniżeniem FPS?
Skoro mój stary komp nagrał film, to nie jest źle, choć jak się pod niego podleci, to przycina lekko. Ale wiatrak ma stać w polu, gdzie daleko (tak jak może stać komin).

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #33 dnia: 18 Lutego 2011, 14:15:35 »
Do do wiatraka - czy na słabszym sprzęcie nie poskutkuje to jakimś drastycznym obniżeniem FPS?
Testowałem to pod tym względem, i spadków nie zobaczyłem. Aczkolwiek, jeżeli będzie ich więcej to jest taka możliwość. Dzisiaj to przetestuje na kilkunastu wiatrakach.
...

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5578
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1762
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #34 dnia: 18 Lutego 2011, 15:38:13 »
Witam. Na jakiejś większej stacyjce można by ustawić skład p. poż. Do modelu tendra od Ty2 trzeba by było "dokleić" zderzaki. Takie trzy tendry (nie wiem, czy akurat od Ty2) były w lokomotywowni Warszawa Praga (obecnie już nieistniejącej).

Quark-t
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2011, 17:30:43 wysłana przez Quark-t »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #35 dnia: 22 Lutego 2011, 13:55:26 »
Ze względu na nieudolność AI i fakt, że nie może się skład zatrzymać z dokładnością do 1 metra, co uniemożliwia mi wykorzystanie komend podawanych przez manewrowego przy wypychaniu składu, będę musiał zmienić początkowy fragment, w którym na stację przyjeżdża skład CTL-u prowadzony przez TEM2 Orlenu. Po prostu przyjedzie coś innego :) może jakaś zdawka o którą kiedyś prosił Quark-t: KLIK

Prace ruszą dopiero od weekendu... ale będzie to szło szybciej niż dotychczas.
Widzicie ile jest z tym wachlowania. W zasadzie trzeba przebudować cały scenariusz. Całe szczęście, że mam jeszcze siły i chęci. Spróbuję nagrać też film, jak nie będzie tragicznie się przycinał to wrzucę na YT, gdzie będzie możliwość usłyszenia nagrań i zobaczenia ogólnej idei manewrów na Macierzewie :)


EDIT:
Udało się. Udało się pokonać pewną niedogodność :)
Co tu dużo mówić, pracuję nad tymi manewrami w Macierzewie. Już 3 raz piszę od podstaw te manewry. Teraz już powinno być dobrze. Postaram się jeszcze dziś dać screeny z ostatniej modyfikacji. Na koniec mogę powiedzieć, że to będzie obrzydliwie ciężkie brutto, misja będzie dłuuuga. Z tego tytułu nie wiem kiedy ją skończę pisać, ale już mi się podoba. Dla zachęty pokazuję Wam pewien film, który znalazłem na YT:
Właśnie w takich klimatach będzie Całkowo_CTL!
« Ostatnia zmiana: 25 Lutego 2011, 17:50:12 wysłana przez Benek »

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #36 dnia: 25 Lutego 2011, 18:46:24 »
Na prośbę Benka ;-)
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #37 dnia: 25 Lutego 2011, 19:35:58 »
Po przebudowie scenariusza można już w ogóle nie zwracać uwagi na screeny powyżej. Teraz jest zupełnie coś innego i tak najprawdopodobniej zostanie. Jedyny minus tego całego przedsięwzięcia jest taki, że już w tym momencie scenariusz ładuje się 5 minut... Sceneria Całkowo, bez eventów, ładuje się u mnie 2-3 minuty.

Opis screenów:

1. Podmieniłem składy, zrobiło się żółto-niebiesko.
2. Nowe beczki od Patryka - dzięki temu efekt wizualny jest o niebo lepszy niż był.
3. Ogólny wygląd na stacje przed manewrami.
4. Z pozdrowieniami dla Quarka-t - najdłuższa zdawka w Polsce.
5. Po przyjechaniu zdawki wyjeżdżamy na manewry.
6. Jak wyżej.
7. Jak wyżej (autorzy ST44: LHS_ST40S i Patrykos).

I tu należy się wtrącenie:

Screenów nie ma, ale za to film z manewrów. A dokładniej z wypychania składu. Komendy podaje nam manewrowy stojący na ostatniej węglarce.

8. Dzięki manewrowemu ładnie połączyłem składy.
9. Wygląd składu po uformowaniu:
   
  • długość: 390 metrów
  • masa: 1590.7 ton

10. Jak wyżej.
11. Tutaj możemy zauważyć, że skład stoi za semaforem. W takiej sytuacji można wyjechać na rozkaz, co zamierzam zastosować.
« Ostatnia zmiana: 26 Lutego 2011, 16:16:14 wysłana przez Benek »

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #38 dnia: 25 Lutego 2011, 19:41:20 »
11. Tutaj możemy zauważyć, że skład stoi za semaforem. W takiej sytuacji można wyjechać na rozkaz, co zamierzam zastosować.
Hmm, w tej akurat sytuacji raczej nikt nie robiłby problemu, żeby dyktować rozkaz. Po prostu, dyżurny stawia wyjazd (zakładając, że pociąg nie stoi jeszcze na odcinku izolowanym za semaforem) i informuje przez radio, że można śmiało ;)

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #39 dnia: 25 Lutego 2011, 19:45:29 »
Widzisz, to ciekawe co mówisz, bo ja słyszałem, że wyjeżdża się na rozkaz lub spycha się skład tak, aby było widać semafor. Będę musiał się rozpytać co i jak :)

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #40 dnia: 25 Lutego 2011, 19:50:03 »
Wiesz, przepisy swoje, a kolej(arze) swoje. W Twoich misjach zależy Ci chyba bardziej na odwzorowaniu realiów kolei, więc... A rozkaz też można tam wcisnąć, np. gdzieś na szlaku lokalne społeczeństwo zainteresowało się kablami od blokady i trzeba na rozkazik jechać (przy sygnalizacji kształtowej). A tak poza tym, to co będzie treścią "Twojego" rozkazu? W końcu semafor w takim wypadku można (a nawet trzeba podać jeśli jest taka możliwość), więc na pewno nie pominięcie sygnału "Stój".

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5578
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1762
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #41 dnia: 25 Lutego 2011, 20:16:49 »
Witam. Czy w całym scenariuszu będą elektryki? Bo całe Całkowo jest niezalektryfikowane.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #42 dnia: 25 Lutego 2011, 20:23:12 »
Nie, nie będzie. Chyba, że ciągnięte przez jakieś spaliny.

Wyjechałem dzisiaj z Macierzewa. Do kolejnej stacji powinno pójść w miarę szybko, zwykle to na stacjach jest dużo pisania - normalna sprawa. Niestety jednotorowa linia nie stwarza wielu możliwości napisania scenariusza :(
« Ostatnia zmiana: 26 Lutego 2011, 16:19:54 wysłana przez Benek »

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #43 dnia: 26 Lutego 2011, 19:15:56 »
A krzyżowania? Często - przy wzmożonym ruchu - dyżurni wywołują zbliżający się pociąg towarowy z pytaniem, czy zdąży do następnej stacji na krzyżowanie, jeśli maszynista mówi, że nie, to wchodzi na bok. Może się także zdarzyć dłuższy postój związany z tym, że na danej stacji odbywa się planowe krzyżowanie pociągów i towarowy wjeżdża na jeden z torów (zazwyczaj główny dodatkowy), stoi czekając na krzyżowanie i zwolnienie szlaku i dopiero rusza. Może wykorzystasz coś z powyższych pomysłów - linie jednotorowe, to jest dopiero ciekawa sprawa!
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #44 dnia: 26 Lutego 2011, 19:27:23 »
Cytuj
...zwykle to na stacjach jest dużo pisania - normalna sprawa. Niestety jednotorowa linia nie stwarza wielu możliwości napisania scenariusza
Mnie chodzi o to, jak urozmaicić jazdę po odcinku jednotorowym przez 30 minut, z szybkością 40 km/h.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #45 dnia: 26 Lutego 2011, 19:32:01 »
Daj radio-stop z jakimś tam prawdopodobieństwem, jakieś sarny, albo ludzi przebiegających przez tory, może też jakiś samochód przejeżdżający, albo samolot lecący gdzieś nad nami, można tak sobie powymyślać ;).
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #46 dnia: 26 Lutego 2011, 19:37:13 »
Masz sarnę? :D
Przecież nie mamy takich ruchomych modeli w symku prócz samochodów. SHP może być.
Może inni mają jakieś propozycje, to piszcie śmiało, tylko nie zróbcie bałaganu w temacie :)

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #47 dnia: 26 Lutego 2011, 19:39:51 »
No jak jest węgiel to usyp może być.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #48 dnia: 26 Lutego 2011, 19:40:38 »
Ponawiam swoją propozycję z kradzieżą kabla na szlaku i jazdę na rozkaz S. Do tego odpowiednia rozmowa przez radio. Może uda mi się takową załatwić - u mnie to nie problem żeby na to trafić ;)

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #49 dnia: 26 Lutego 2011, 19:47:23 »
Nie, ale kunia w symku mamy, dorobić mu rogi i gotowe :D.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #50 dnia: 26 Lutego 2011, 19:49:09 »
Ponawiam swoją propozycję z kradzieżą kabla na szlaku i jazdę na rozkaz S. Do tego odpowiednia rozmowa przez radio. Może uda mi się takową załatwić - u mnie to nie problem żeby na to trafić ;)
Postaraj się szybko załatwić, to coś poradzimy na to.

No jak jest węgiel to usyp może być.
Rozładunek? Niby jest taki event, tylko się zastanawiam co z teksturą węgla po takim rozładunku, która jest na węglarce.

Nie, ale kunia w symku mamy, dorobić mu rogi i gotowe :D.
Ale żeby to to biegało :)

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5601
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 465
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #51 dnia: 26 Lutego 2011, 19:50:47 »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #52 dnia: 26 Lutego 2011, 19:55:42 »
Przecież kuń jest jako dynamic.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5578
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1762
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #53 dnia: 26 Lutego 2011, 20:01:04 »
Skoro CTL to można by zrobić losowo czekanie na szlaku na sokistów, bo miejscowi węgiel nam ukradli z pociągu.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #54 dnia: 26 Lutego 2011, 20:02:38 »
Chyba tylko w celu zamknięcia drzwi albo odkopania składu.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #55 dnia: 26 Lutego 2011, 20:18:27 »
Daj radio-stop z jakimś tam prawdopodobieństwem[...]

...a w praktyce maszynista pociągu towarowego słysząc dźwięk radio-stopu natychmiast je wyłącza (zanim zadziałają hamulce) obawiając się rozerwania składu. To tak tylko w formie wtrącenia jak sprawa wygląda od strony praktycznej. Pomysł niezły, aczkolwiek jeśli zależałoby to ode mnie, to poszedłbym w kierunku większej  ilości zwolnień na tym odcinku. Wiem, wydłuży to dodatkowo czas jazdy, ale może być ciekawie.
Te pół godziny to nie jest aż tak dużo ;)  Jadąc z Bydgoszczy do Zajączkowa Tczewskiego jedzie się 2,5 godziny z prędkością 40 km/h z masą zwolnień po drodze do 30 i 20 km/h.

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #56 dnia: 26 Lutego 2011, 20:23:21 »
Odcinek do Smętowa, potem 80km/h, ale jazda jest straszna, ale widoki ładne.
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #57 dnia: 26 Lutego 2011, 20:28:45 »
EU07-457, niby masz rację, ale zauważyć trzeba, że właśnie taki stan torowiska jest już od Wilisa do Jarkawek (pół godz. jazdy). Dodatkowo w Wilisiu planuję zrobić jakieś manewry albo przynajmniej chwilowy postój. Jarkawki mają być przebudowane i będą się kończyć manewrami, nawet może wsadzę tam obrotnicę. To już tak na moje oko wychodzi min. 2 godz. Ludzie dłużej nie będą chcieli siedzieć. Ja sam nie jestem zwolennikiem długich służb - to w końcu komputer. Manewry w Macierzewie to prawie 15 minut.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #58 dnia: 26 Lutego 2011, 20:30:32 »
...Jadąc z Bydgoszczy do Zajączkowa Tczewskiego jedzie się 2,5 godziny z prędkością 40 km/h z masą zwolnień po drodze do 30 i 20 km/h.
OT
Heh, z roku na rok tam jest coraz gorzej. Niedługo z ujemną prędkością będą tam pociągi jeździć :). Na szczęście jest autostrada.
EOT
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Exe

  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #59 dnia: 26 Lutego 2011, 20:30:45 »
Najlepiej jest z Bydgoszczy Głównej do Inowrocławia. Na początku przez towarową 5 km/h. A potem dajemy tyle ile dają tory czyli 120 km/h. do samej Nowej Wsi Wielkiej. Zwolnienia są, ale małe. O Bydgoszcz - Toruń nie wspomnę. Od Wschodu do samego Torunia 60 km/h - 70 km/h. Wiem, że coś mają zmienić tory i szlakowa będzie 120 km/h. Dzięki temu może wróci IC Kujawiak. :)

Maszynista Stażysta - PKP Cargo Północny Zakład Spółki, Sekcja Przewozów i Eksploatacji Bydgoszcz