Autor Wątek:  Trasa w 3ds i błąd w Maszynie  (Przeczytany 12739 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« dnia: 01 Lutego 2011, 20:20:53 »
Witam, tworząc sobie trasę w 3ds-ie i po eksporcie do pliku scn i po uruchomieniu jej w maszynie, podczas ładowania występują dwa błędy:
Track does not exist ""
Scene parse error near node
Dla pewności stworzyłem jeden tor (400m) i wstawiłem na niego trainset (przez 3ds-a) i jest taka sama sytuacja. Usunąłem 3ds-owego trainseta i zrobiłem ręcznie i nadal to samo. Dodałem "trawę" jako scene i nadal jest to samo. Mógłby mi ktoś powiedzieć co źle robię bo próbuję po kilka razy i wychodzę z siebie. Będę wdzięczny za pomoc.

Nikt nie ma tu szklanej kuli. Umieść plik z tą scenerią i log też.
libertyn89
:)
« Ostatnia zmiana: 01 Lutego 2011, 20:26:05 wysłana przez libertyn89 »
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Lutego 2011, 20:31:20 »
FirstInit
trainset none none 0.0 0.0
node 800 0 SP42-193 dynamic PKP\SP42_v1 101d-193.dds 101d 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
endtrainset
To drugie none musi mieć jakąś wyróżniającą ją nazwę... np. start. Wtedy wpis wygląda tak:
trainset none start 0.0 0.0
node 800 0 SP42-193 dynamic PKP\SP42_v1 101d-193.dds 101d 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
endtrainset
i wtedy w jednym z odcinków torów dajesz:
node -1 0 start track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_uNused2 4 Toil 0.2 0.5 1.1
-293.316 0.2 -498.998  0.0  //point 1
0.0 0.0 33.3333  //control vector 1
0.0 0.0 -33.3333  //control vector 2
-293.316 0.2 -398.998  0.0  //point 2
0
endtrack
SP42, po odpaleniu scenerii, będzie stało właśnie na tym odcinku toru.

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Lutego 2011, 20:35:24 »
O wielkie dzięki.
Mam prośbę do administracji. Czy moglibyście nie zamykać tego wątku to jak bym miał jakieś inne problemy to pisałbym już tutaj. Byłbym bardzo wdzięczny.

Jeżeli tylko problem nie jest już opisywany na forum, to S2.
Rozi



   « Dodano: 05 Lutego 2011, 13:02:52 »
Witam, napotkałem na kolejną sbl-kę na S1, a mianowicie. Mając wskaźnik w17 (skrajnia), chce ją umieścić między dwoma torami za zwrotnicą. Jak wiecie w 3ds-ie nie widać dwóch szyn, i nie wiem jak umieścić ten oto wskaźnik. Stworzyłem sobie tor pomocniczy, wstawiłem pomiędzy 2 tory i wstawiłem mniej/więcej po środku toru. Są może na to bardziej "perfekcyjne" sposoby?
Tak w nawiasie, skrajnia wynosi 1,5m, tak? Co daje łączną odległość 3m licząc od środka toru 1 do środka toru 2?

Edit: Tworzyłem rozjazd na podstawie tego: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,5504.html
« Ostatnia zmiana: 05 Lutego 2011, 13:03:56 wysłana przez Krzystek60 »
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Lutego 2011, 13:27:20 »
Cytuj
Są może na to bardziej "perfekcyjne" sposoby?
Są, mianowicie zaznacz sobie jeden tor i zobacz  współrzędne jakie ma, następnie sprawdź współrzedne drugiego toru. Odejmij te wartości, podziel na dwa i masz idealny środek między torami.
...

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Lutego 2011, 13:32:08 »
Wielkie Dzięki, zaraz spróbuję. A jeszcze jedno pytanko, zrobiłem tym moim sposobem i wskaźnik jest pod podsypką. Jak sprawdzić współrzędne w 3ds, na jakiej wysokości umieścić wskaźnik? Najprawdopodobniej wysokość podsypki, tak mi się zdaje.
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Lutego 2011, 13:52:48 »
Najpierw sprawdź sobie wysokość podyspki, czyli zaznacz tor i zerknij na współrzędne osi "Z". Przykładowo wysokość toru wynosi 2m, to zaznaczamy nasz wskaźnik w 3ds'ie klikamy opcję move i wpisujemy w współrzędną "Z" 2.
...

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Lutego 2011, 13:54:27 »
Ok, Wielkie dzięki.


   « Dodano: 05 Lutego 2011, 14:37:20 »
Napotkałem na kolejny problemik. Po eksporcie mojej "scenerii" do pliku scn, wszystko jest dobrze, ale wszystkie szyny mają teksturę nieużywanych torów (rozjazdy też). Da radę jakoś to zmienić czy trzeba od nowa robić?

Rozi
« Ostatnia zmiana: 05 Lutego 2011, 15:57:53 wysłana przez Rozi »
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Lutego 2011, 14:48:44 »
Zaznaczasz dany tor i klikasz na niego prawym przyciskiem myszy, wybierasz opcję 'properites', następnie przechodzisz do ostatniej zakładki o nazwie 'User defined' i szukasz wpisu Tex1=xxx zamieniasz te xxx na teksturą jaką sobie życzysz.Tekstury torów znajdziesz w katalogu textures.
...

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Lutego 2011, 09:56:40 »
Mam kolejny problem, a mianowicie. Dodaje semafor ss5zpcpbi.inc, eksportuje do scn, po eksporcie dodaje FirstInit i startuje symka. I nagle błąd eventu (eventu nie dodawałem). Dodałem tarcze przed semaforem wjazdowym która daje sygnały Os ale nic to nie dało.

Edit: Dodaje także scn
« Ostatnia zmiana: 06 Lutego 2011, 10:58:58 wysłana przez Krzystek60 »
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Lutego 2011, 11:11:13 »
Nie widzę tarczy o nazwie "wyjazdpłn2", mają one nazwy typu "Tordos_A10", czyli np. musi być taki wpis:
Cytuj
include;ss5zpcpbi.inc;Tordos_A09;-40.7592;0.0;754.304;-180.0;A;Tordos_A10;end //Signal
jako p7 musi być nazwa tarczy, z którą dany semafor jest powiązany. Wtedy nie musisz dodawać ręcznie evntów dla tarcz, bo będą one same podawały sygnał adekwatny do tego na semaforze.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Lutego 2011, 11:14:15 »
Czyli jak powiąże tarcze i semafory to tego błędu nie będzie?
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Lutego 2011, 11:17:05 »
Nie powinno, musisz sprawdzić. Jak nie chcesz tarczy, to w pozycje p7 wpisz none, albo nie wypełniaj jej (nie jestem pewien, który sposób działał).
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #12 dnia: 06 Lutego 2011, 11:24:08 »
Ten z niewypełnianiem na pewno.

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #13 dnia: 06 Lutego 2011, 12:09:39 »
Po wstawieniu none, problem nadal występuje. Po zostawieniu pustego miejsca jest błąd Abnormal.
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #14 dnia: 06 Lutego 2011, 12:12:55 »
Tak powinien wyglądać wpis:
Cytuj
include;ss5zpcpbi.inc;Tordos_A09;-40.7592;0.0;754.304;-180.0;A;;end
Bez spacji i ze średnikami. Tak masz zrobione?
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #15 dnia: 06 Lutego 2011, 12:18:38 »
Tak, wszystko jest dobrze, napisane. Usunąłem te semafory w 3ds i dodałem te same ale bez wpisania p7. Zaraz zobacze jakie będą efekty a jak na razie załączam aktualny scn.

Edit: Nadal wywala Abnormal. Log w załączniku.
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #16 dnia: 06 Lutego 2011, 12:28:01 »
A polskie znaki można stosować w nazwach semaforów?

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #17 dnia: 06 Lutego 2011, 12:28:22 »
Nie powinno, musisz sprawdzić. Jak nie chcesz tarczy, to w pozycje p7 wpisz none, albo nie wypełniaj jej (nie jestem pewien, który sposób działał).
Adsim zle prawisz. Zaden z tych sposobow nie zadziala.
Do tych wjazdowych musisz podac P7, nie do tarcz. A jak chcesz wjazdowy bez tarczy to sa osobne ince do tego. Wpis przykladowy dla tych semaforow powinien wygladac tak:

include;ss5zpcpbyn.inc;Tordos_A06;-30.8879;0.0;-119.536;0.0;A;(tutaj nazwa tarczy czyli P7);end //Signal

Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #18 dnia: 06 Lutego 2011, 12:33:40 »
Po dodaniu nazwy przykładowej P7, są efekty. Nie wyskakuje Abnormal, tylko to:
Event "p7_os4" does not exist
Event "p7_os4" does not exist
Event "p7_os4" does not exist
Event "p7_os4" does not exist
Event "p7_os2" does not exist
Event "p7_os2" does not exist
Event "p7_os2" does not exist
Event "p7_os2" does not exist
Event "p7_os1" does not exist
Event "p7_os4" does not exist
Event "p7_os4" does not exist
Event "p7_os4" does not exist
Event "p7_os4" does not exist
Event "p7_os2" does not exist
Event "p7_os2" does not exist
Event "p7_os2" does not exist
Event "p7_os2" does not exist
Event "p7_os1" does not exist
Event "p7_os4" does not exist
Event "p7_os4" does not exist
Event "p7_os4" does not exist
Event "p7_os4" does not exist
Event "p7_os2" does not exist
Event "p7_os2" does not exist
Event "p7_os2" does not exist
Event "p7_os2" does not exist
Event "p7_os1" does not exist
Event "p7_os4" does not exist
Event "p7_os4" does not exist
Event "p7_os4" does not exist
Event "p7_os4" does not exist
Event "p7_os2" does not exist
Event "p7_os2" does not exist
Event "p7_os2" does not exist
Event "p7_os2" does not exist
Event "p7_os1" does not exist
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #19 dnia: 06 Lutego 2011, 12:35:29 »
...
Masz w scenerii taka tarcze jak P7? W skryptach jest tak to pole oznaczone. Piszesz nazwe tarczy ktora ma byc powiazana z tym semaforem i bedzie ok.
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #20 dnia: 06 Lutego 2011, 12:36:46 »
Aha, czyli tego nie nazywam jak chce tylko nazwę tarczy tak?

Edit: Dzięki, wszystko działa.
« Ostatnia zmiana: 06 Lutego 2011, 12:46:13 wysłana przez Krzystek60 »
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #21 dnia: 06 Lutego 2011, 12:42:18 »
Tak.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #22 dnia: 06 Lutego 2011, 12:45:58 »
Radze sie zapoznac z watkami przyklejonymi:
Zaawansowany tutorial tworzenia tras
Już sie nie pytam o podstawy i jak zrobić trase ;)
Pozdrawiam, Karol

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #23 dnia: 06 Lutego 2011, 12:56:10 »
Jak nie chcesz tarczy, to w pozycje p7 wpisz none, albo nie wypełniaj jej (nie jestem pewien, który sposób działał).
W przypadku EXE zrobionych przeze mnie (71, 111) wystarczy jako P7 podać none. Wtedy eventy sterujące do tarczy zostaną zignorowane, aczkolwiek pojawi się informacja o tym w logu. Brak tego parametru we wpisie spowoduje wysypanie się symulatora - przynajmniej na chwilę obecną nie zostało zrobione zabezpieczenie.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #24 dnia: 06 Lutego 2011, 12:56:56 »
Radze sie zapoznac z watkami przyklejonymi:
Zaawansowany tutorial tworzenia tras
Już sie nie pytam o podstawy i jak zrobić trase ;)


Podczas robienia mam ciągle otwarte te tematy:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,11451.0.html
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/projektowanie/7_sygnalizacja.html
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/projektowanie/index.html
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6244.html
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,5504.html
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6307.0.html
A gdy z czymś mam problem to szukam, jak nie ma to piszę. Jak jest i nie rozumiem rozwiązania problemu to tez piszę.
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #25 dnia: 06 Lutego 2011, 14:54:56 »
Okej, to dobrze :) Z Twoich postow to nie wynikalo. Pisales tylko o watku http://eu07.pl/forum/index.php/topic,5504.html
Pozdrawiam, Karol

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #26 dnia: 15 Lutego 2011, 17:45:18 »
Witam, mam pytanie. Jaka jest odległość pomiędzy sbl-kami? tzn. chodzi mi o jakieś materiały (przepisy) i ogółem ogólnie dotyczące umieszczania semaforów, tarcz manewrowych itp. (np. odległość od toru, zwrotnicy, skrajni itd.)

Krzysiek626
« Ostatnia zmiana: 15 Lutego 2011, 22:35:33 wysłana przez Krzysiek626 »
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #27 dnia: 15 Lutego 2011, 17:49:48 »
Musisz poszukać tutaj: http://przepisowa.prv.pl/

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #28 dnia: 15 Lutego 2011, 23:09:00 »
@Krzystek60 - helper semafora jest takiej wielkości, że jak go dosuniesz bokiem do linii oznaczającej tor, to będzie podobno w dobrej odległości od toru. Podobno, bo nie weryfikowałem.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« Odpowiedź #29 dnia: 26 Lutego 2011, 14:20:24 »
Witam napotkałem na kolejny możliwe że drobny problem. Tworząc szlak 2-torowy chce zrobić łuk w prawo. długość 500m, promień 1200, kąt 45 stopni. Po zrobieniu łuków jedziemy na koniec zrobionych luków i okazuje się że są na siebie nałożone. Jak zrobić idealne łuki?
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.