Autor Wątek:  Jak na wzniesienie dodać teksturę lasu.  (Przeczytany 2642 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kamil1306

  • Wiadomości: 527
  • ER75 taki jak mój TATA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Jak na wzniesienie dodać teksturę lasu.
« dnia: 24 Lutego 2011, 10:50:07 »
http://eu07.pl/userfiles/8476/priv-ScreenShot005.jpg
Jak na tych wzniesieniach pomiędzy torem dodać teksturę lasu?

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Jak na wzniesienie dodać teksturę lasu.
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Lutego 2011, 15:18:15 »
Nie za bardzo rozumiem - wstawiasz las, nadając mu odpowiednie współrzędne. Las nakłada się na plane, ten ustawiasz tam gdzie trzeba.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline kamil1306

  • Wiadomości: 527
  • ER75 taki jak mój TATA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Jak na wzniesienie dodać teksturę lasu.
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Lutego 2011, 15:55:36 »
Nie za bardzo rozumiem - wstawiasz las, nadając mu odpowiednie współrzędne. Las nakłada się na plane, ten ustawiasz tam gdzie trzeba.
Chce wstawić ściany lasu po obu stronach tak jak jest w L61. W zagłębieniu tor a po obu stronach wzgórza a na nich las. W FAQ o tym nic nie ma więc napisałem, czytałem również Opis pliku trasy ale jak to wstawić to nie wiem:)
« Ostatnia zmiana: 24 Lutego 2011, 15:57:39 wysłana przez Żuk »

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Jak na wzniesienie dodać teksturę lasu.
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Lutego 2011, 15:59:20 »
No to tak jak napisałem - wstawiasz plane, nadajesz mu teksturę lasu i ustawiasz gdzie chcesz. Nie wiem czym robisz trasę, jeżeli w notatniku, to znajdź sobie las na innej trasie i edytuj współrzędne. Będzie chyba najszybciej.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline kamil1306

  • Wiadomości: 527
  • ER75 taki jak mój TATA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Jak na wzniesienie dodać teksturę lasu.
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Lutego 2011, 17:38:10 »
No to tak jak napisałem - wstawiasz plane, nadajesz mu teksturę lasu i ustawiasz gdzie chcesz. Nie wiem czym robisz trasę, jeżeli w notatniku, to znajdź sobie las na innej trasie i edytuj współrzędne. Będzie chyba najszybciej.
Możesz to dokładnie wytłumaczyć, krok po kroku? (chyba chodziło o pytanie, a nie stwierdzenie?) Na pewno się przyda, nie tylko mi mnie :)

Quark-t
« Ostatnia zmiana: 24 Lutego 2011, 17:39:59 wysłana przez Quark-t »

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Jak na wzniesienie dodać teksturę lasu.
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Lutego 2011, 17:47:49 »
Nie za bardzo jest co tłumaczyć (uruchamianie notatnika?). Znajdujesz sobie w scenerii las. Będzie on oznaczony jako plane, i będzie miał teksturę lasu. Przykład:
//-------------------------------------------------
// Plane01
//-------------------------------------------------
node 1000 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial forest_b6.dds
358.632 14.8639 5476.74 1.0 0.0 0.0  0.00399637 0.999501 end
358.632 2.86391 5476.74 1.0 0.0 0.0  0.00399613 0.00050351 end
358.632 14.8639 5451.74 1.0 0.0 0.0  1.003 0.9995
endtri

node 1000 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial forest_b6.dds
358.632 2.86391 5451.74 1.0 0.0 0.0  1.003 0.000503004 end
358.632 14.8639 5451.74 1.0 0.0 0.0  1.003 0.9995 end
358.632 2.86391 5476.74 1.0 0.0 0.0  0.00399613 0.00050351
endtri

node 1000 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial forest_b6.dds
358.632 14.8639 5451.74 1.0 0.0 0.0  1.003 0.9995 end
358.632 2.86391 5451.74 1.0 0.0 0.0  1.003 0.000503004 end
358.632 14.8639 5426.74 1.0 0.0 0.0  2.002 0.999499
endtri

node 1000 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial forest_b6.dds
358.632 2.86391 5426.74 1.0 0.0 0.0  2.002 0.000502497 end
358.632 14.8639 5426.74 1.0 0.0 0.0  2.002 0.999499 end
358.632 2.86391 5451.74 1.0 0.0 0.0  1.003 0.000503004
endtri

node 1000 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial forest_b6.dds
358.632 14.8639 5426.74 1.0 0.0 0.0  2.002 0.999499 end
358.632 2.86391 5426.74 1.0 0.0 0.0  2.002 0.000502497 end
358.632 14.8639 5401.74 1.0 0.0 0.0  3.001 0.999499
endtri

node 1000 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial forest_b6.dds
358.632 2.86391 5401.74 1.0 0.0 0.0  3.001 0.00050202 end
358.632 14.8639 5401.74 1.0 0.0 0.0  3.001 0.999499 end
358.632 2.86391 5426.74 1.0 0.0 0.0  2.002 0.000502497
endtri

node 1000 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial forest_b6.dds
358.632 14.8639 5401.74 1.0 0.0 0.0  3.001 0.999499 end
358.632 2.86391 5401.74 1.0 0.0 0.0  3.001 0.00050202 end
358.632 14.8639 5376.74 1.0 0.0 0.0  4.0 0.999498
endtri

node 1000 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial forest_b6.dds
358.632 2.86391 5376.74 1.0 0.0 0.0  4.0 0.000501513 end
358.632 14.8639 5376.74 1.0 0.0 0.0  4.0 0.999498 end
358.632 2.86391 5401.74 1.0 0.0 0.0  3.001 0.00050202
endtri

node 1000 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial forest_b6.dds
358.632 14.8639 5376.74 1.0 0.0 0.0  4.0 0.999498 end
358.632 2.86391 5376.74 1.0 0.0 0.0  4.0 0.000501513 end
358.632 14.8639 5351.74 1.0 0.0 0.0  4.999 0.999498
endtri

node 1000 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial forest_b6.dds
358.632 2.86391 5351.74 1.0 0.0 0.0  4.999 0.000501007 end
358.632 14.8639 5351.74 1.0 0.0 0.0  4.999 0.999498 end
358.632 2.86391 5376.74 1.0 0.0 0.0  4.0 0.000501513
endtri

node 1000 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial forest_b6.dds
358.632 14.8639 5351.74 1.0 0.0 0.0  4.999 0.999498 end
358.632 2.86391 5351.74 1.0 0.0 0.0  4.999 0.000501007 end
358.632 14.8639 5326.74 1.0 0.0 0.0  5.998 0.999498
endtri

node 1000 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial forest_b6.dds
358.632 2.86391 5326.74 1.0 0.0 0.0  5.998 0.00050053 end
358.632 14.8639 5326.74 1.0 0.0 0.0  5.998 0.999498 end
358.632 2.86391 5351.74 1.0 0.0 0.0  4.999 0.000501007
endtri

node 1000 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial forest_b6.dds
358.632 14.8639 5326.74 1.0 0.0 0.0  5.998 0.999498 end
358.632 2.86391 5326.74 1.0 0.0 0.0  5.998 0.00050053 end
358.632 14.8639 5301.74 1.0 0.0 0.0  6.997 0.999497
endtri

node 1000 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial forest_b6.dds
358.632 2.86391 5301.74 1.0 0.0 0.0  6.997 0.000500023 end
358.632 14.8639 5301.74 1.0 0.0 0.0  6.997 0.999497 end
358.632 2.86391 5326.74 1.0 0.0 0.0  5.998 0.00050053
endtri

node 1000 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial forest_b6.dds
358.632 14.8639 5301.74 1.0 0.0 0.0  6.997 0.999497 end
358.632 2.86391 5301.74 1.0 0.0 0.0  6.997 0.000500023 end
358.632 14.8639 5276.74 1.0 0.0 0.0  7.996 0.999496
endtri

node 1000 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial forest_b6.dds
358.632 2.86391 5276.74 1.0 0.0 0.0  7.996 0.000499517 end
358.632 14.8639 5276.74 1.0 0.0 0.0  7.996 0.999496 end
358.632 2.86391 5301.74 1.0 0.0 0.0  6.997 0.000500023
endtri
Zaglądamy do Scenery.doc, a tam, w punkcie 1.1.5 (Triangles) :
Cytuj
Parametry:
•   ambient, diffuse, specular – podatność materiału na oświetlenie tymi 3ma składowymi światła (np. materiał błyszczący powinien mieć wysoką składową specular, ściany tunelu powinny mieć wysoką składową ambient i bardzo niskie diffuse i specular aby światło słoneczne na nie nie padało, itp).
•   Texture – nazwa pliku z tekstura obiektu
•   Vertices – lista wierzchołków w formacie [x,y,z,nx,ny,nz,tu,tv], ich ilość musi być podzielna przez 3

x, y, z – współrzędne wierzchołka
nx, ny, nz – wektor normalny do płaszczyzny o długości 1
tu, tv – współrzędne tekstury w danym wierzchołku
Przykład trójkąta, który będzie widoczny z odległości mniejszej niż 1km:
node 1000 0 none triangles material ambient: 100 100 100 diffuse: 255 255 255 specular: 200 200 200 endmaterial TRACK.TGA
-51.4 0.2 0.0    -1.1094 1.6641    0.0 0.15 0.0 end
-51.4 0.2 100.0    -0.554701 0.83205    0.0 0.15 25.0 end
-48.6 0.2 0.0    0.0 2.0       0.0 0.85 0.0
endtri

Zatem Twoim zadaniem jest tak "pokombinować" współrzędnymi wierzchołków, żeby las był tam, gdzie chcesz. Jak? Wyobraźnia, kalkulator, debugmode i "chybił - trafił".
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline kamil1306

  • Wiadomości: 527
  • ER75 taki jak mój TATA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Jak na wzniesienie dodać teksturę lasu.
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Lutego 2011, 17:51:44 »
Ok dzięki wielkie:)
« Ostatnia zmiana: 24 Lutego 2011, 17:51:54 wysłana przez Quark-t »