I teraz MI ogłasza przetarg na obsługę E65 i co, w warunkach jest zawarte "prowadzanie pociągów z prędkością 200km/h" to Polscy przewoźnicy nie spełniają warunków przetargu i lipa a DB owszem.
Tak obserwuję Twoje posty i zastanawiam się, czy nie siedziałeś razem w ławce z Panem Engelhardtem..Nie słyszałeś o tym, że Przedsiębiorstwo PKP od 1996r. dysponuje taborem dostosowanym do prędkości 200km/h (wagony Z1A, Z1B, 145Ac,152A,152Aa,154A,154Aa,508A,158A, 159A)? Czy nigdy nie słyszałeś o lokomotywach EU44?
Wracając do wątku:
To że dzisiaj r..ło się polskie kolejnictwo nie świadczy że zrobili to sami kolejarze. Przesądziły o tym w 100% zmiany polityczne, rozpoczęte przez PIS pozbywaniem się fachowców na których opierały się Spółki a skończywszy na obecnej frakcji rządzącej, która może się poszczycić między innymi tym, że zmusiła w extra szybkim czasie IC do wchłonięcia OPM oraz zaplecz trakcyjnych PKP CARGO. Od 2008r. Intercity stało się kolosem na glinianych nogach, zżeranym przez politykę, związki zawodowe, wazeliniarzy i z księżyca wziętych eksperymentatorów.