Engelhardt zaczął brać się za prywaciarzy i nie dopuścił do wejścia DB na linie Gdańsk Warszawa Kraków
Skad takie informacje? O ilie mi wiadomo od tego jest UTK.
Engelhardt mówił o czymś takim jak centralny system ewidencji czasu pracy maszynisty, żeby nie było sytuacji że np: kończył on prace o godzinie 7:00 w IC i szedł na 8 do 20 do prywaciarza na bocznice. i na wieczór z powrotem do IC.
A jeżeli chodzi o linie Gdańsk Warszawa Kraków to jest ona docelowo przygotowywana na V ~ 200km/h tylko problem w tym, że polscy przewoźnicy nie dysponują taborem na taka prędkość. Natomiast DB owszem, ba jest już Arriva Pcc na naszym rynku, czyli problem z licencją na przewozy - żaden.
I teraz MI ogłasza przetarg na obsługę E65 i co, w warunkach jest zawarte "prowadzanie pociągów z prędkością 200km/h" to Polscy przewoźnicy nie spełniają warunków przetargu i lipa a DB owszem.
I co w tej sytuacji robi MI ostentacyjnie na święcie kolejarza parafuje umowę z IC na 10-letnie przewozy międzywojewódzkie, aby to mogło pozyskać fundusze na zakup taboru na 200km/h tym samym pokazuje gest Kozakiewicza DB. A DB aby nie dopuścic do podpisania ostatecznej umowy co robi?pompuje kasę na kampanie anty Kolejową (okres i sytuacja na kolei jak najbardziej sprzyjające) a rząd pod naciskiem mediów poświęca Ministra Engelhardta.
btw. odnośnie prywaciarzy to pewnie się orientujesz, że jak do większości by zapukało UTK, PIP, czy OIB to na 99% były by powody do zabrania licencji przewozowej. A właśnie kto jak kto ale Engelhardt z tym walczył