Autor Wątek:  House pack  (Przeczytany 26566 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
House pack
« dnia: 30 Sierpnia 2010, 04:12:48 »
Budynki w drodze. Na początek screeny 2. Trzeci się robi. Textur mam na 300 domów ;D

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: House pack
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Sierpnia 2010, 09:47:45 »
Bardzo ładnie. Pozwolę sobie zauważyć, że blok/kamienice pack byłby równie miło widziany. Skoro Ci tak ładnie domki idą to może potem...?  :P
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: House pack
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Sierpnia 2010, 10:49:40 »
surgen, toć spawać tabor też umiem. Z blokami/kamienicami jest kłopot z texturami. A te domy mają kilka sztuczek czyniących je pr0-low-poly przy wyglądzie nadającym się do stawiania w niedużej odległości od torów (15m).

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: House pack
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Sierpnia 2010, 11:07:31 »
Taboru dość w symku, za to budownictwo kuleje. :)
Na zdrowy rozum bloki i kamienice powinny mieć mniej trójkątów niż domki, ale ja się nie znam. :)
Fakt, że trudniej o teksturę bloku czy kamienicy, bo drzewa, słupy i inne budynki zasłaniają.
Aaa, że lod do domków będzie? Tym bardziej brawo. :)
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: House pack
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Sierpnia 2010, 11:27:19 »
One są maksymalnie odchudzone, szczegóły takie jak belki, barierki, schody, podesty są sprytnie wkomponowane w texturę ;) Tak jak się robiło kiedyś.
« Ostatnia zmiana: 30 Sierpnia 2010, 11:49:08 wysłana przez REWIZOR »

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: House pack
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Sierpnia 2010, 12:38:28 »
Ale rozumiem że jest też wersja high-detail? Bo troszke takie boxowe domki się nie komponują z wymuskanymi lokami ;-)

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: House pack
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Sierpnia 2010, 15:46:53 »
ShaXbee, powiedz tylko ile poly to znośne HQ bo rząd domków po 1k poly+full drzewek, fajny HQ płot i jakiś obiekt przed domem może być przesadą...

;)
« Ostatnia zmiana: 30 Sierpnia 2010, 23:56:43 wysłana przez pol102 »

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: House pack
« Odpowiedź #7 dnia: 31 Sierpnia 2010, 00:06:23 »
IMO wg obecnych renderow jest okej, sklecaj dalej - obiekty NA PEWNO sie przydadza, budynkow wciaz jest bardzo duzo do zrobienia ;)
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: House pack
« Odpowiedź #8 dnia: 31 Sierpnia 2010, 02:24:06 »
Kolejna płodna noc... Generalnie plan jest taki, żeby powstało tego jak najwięcej bo z tego co obserwuję (tu warto odpalić mapę google i znaleźć miejscowość Wilkowice i zwrócić uwagę na okolicę szlaku, w stronę Leszna) nowobogackich przybywa.

« Ostatnia zmiana: 31 Sierpnia 2010, 04:13:40 wysłana przez pol102 »

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: House pack
« Odpowiedź #9 dnia: 31 Sierpnia 2010, 10:40:32 »
Jakieś starsze rudery też by się przydały. Przecież po wsiach nie tylko nowe domki stoją. :)
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: House pack
« Odpowiedź #10 dnia: 31 Sierpnia 2010, 12:14:14 »
Ze starszymi ruderami jest kłopot - brak materiału na tekstury.

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: House pack
« Odpowiedź #11 dnia: 31 Sierpnia 2010, 13:35:10 »
A skąd masz teksturki na nowe chatki?
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: House pack
« Odpowiedź #12 dnia: 31 Sierpnia 2010, 21:39:58 »
Enigmatycznie powiem, że to kolekcja z wielu lat googlania. Trudno mi powiedzieć skąd są, zwłaszcza, że mają w dacie powstania 2007...

Prawie zapomniałem, że już czas...

Przy dziesiątym domu wysyłam paczkę do testów.
« Ostatnia zmiana: 01 Września 2010, 03:52:53 wysłana przez pol102 »

Offline Xenti

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: House pack
« Odpowiedź #13 dnia: 01 Września 2010, 07:43:10 »
Te domki wyglądają sztucznie. Cały płaski. Spróbuj dodać do niego jakieś wypuklenia (np. balkon) i wtedy będzie wyglądał lepiej :)

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: House pack
« Odpowiedź #14 dnia: 01 Września 2010, 09:01:32 »
Mnie trochę martwią cienie na teksturach, np. w 11 i 12. Ewidentnie nie pasują one do siebie.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: House pack
« Odpowiedź #15 dnia: 01 Września 2010, 10:05:34 »
Te domki wyglądają sztucznie. Cały płaski. Spróbuj dodać do niego jakieś wypuklenia (np. balkon) i wtedy będzie wyglądał lepiej :)
Uwypuklenia kosztują FPS. W symulatorze masz jechać, a nie przyglądać się uwypukleniom domków. :P
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: House pack
« Odpowiedź #16 dnia: 01 Września 2010, 11:52:35 »
Te domki wyglądają sztucznie. Cały płaski. Spróbuj dodać do niego jakieś wypuklenia (np. balkon) i wtedy będzie wyglądał lepiej :)

Będziesz mógł korzystać z obecnych wszak chodzi o to, by domki były tak wymodelowane jak pudło loka.

Mnie trochę martwią cienie na teksturach, np. w 11 i 12. Ewidentnie nie pasują one do siebie.

Nie tylko tu, ale gdzieś trzeba tego optycznego złudzenia HQ szukać. Wcale nie mówię, że nie masz racji i zapewne będzie korekta w tex.

Offline KowiEU

  • Wiadomości: 236
    • Zobacz profil
    • http://www.fotokolej.pl/search.php?search_user=KowiEU
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: House pack
« Odpowiedź #17 dnia: 01 Września 2010, 12:30:22 »
Te domki wyglądają sztucznie. Cały płaski. Spróbuj dodać do niego jakieś wypuklenia (np. balkon) i wtedy będzie wyglądał lepiej :)

Jeju to przecież tylko dekoracja dla urozmaicenia terenu (który zresztą w symulatorze nie jest najważniejszy). Zwłaszcza że w symku są problemy z wydajnością...

Offline ABu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Odp: House pack
« Odpowiedź #18 dnia: 01 Września 2010, 13:18:05 »
Proponuję podział na strefy zabudowy w zależności od odległości od szlaku.

Strefa I - zabudowa z dużą ilością detali z zastosowaniem LOD
Strefa II - zabudowa z małą ilością detali, bez LOD
Strefa III - jedynie pionowe tekstury imitujące dalszą zabudowę

Zasięg stref można ustalić doświadczalnie, przy założeniu, że nie robimy wycieczek w trybie freefly.
ABu

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: House pack
« Odpowiedź #19 dnia: 01 Września 2010, 13:33:25 »
Moim zdaniem nie ma potrzeby dorabiania detali. Tekstury są bardzo dobrze skomponowane i to (przynajmniej mi) wystarczy.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: House pack
« Odpowiedź #20 dnia: 01 Września 2010, 13:41:19 »
Wrzucę do beta, zapewne jutro i sami stwierdzicie w jakiej odległości je stawiać.

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: House pack
« Odpowiedź #21 dnia: 01 Września 2010, 15:34:55 »
Moim zdaniem nie ma potrzeby dorabiania detali. Tekstury są bardzo dobrze skomponowane i to (przynajmniej mi) wystarczy.

Tobie wystarczy, ale właśnie przez ubogie otoczenie symek wygląda tak prehistorycznie.

Tworzenie nowych modeli domków to krok naprzód, ale należy je uzupełnić o wesje hi-res (do np 400 poly)

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: House pack
« Odpowiedź #22 dnia: 01 Września 2010, 15:43:13 »
Znając życie za rok, lub dwa ludzie będą robić takie same domy tyle ze w wersji z max poly. Dajcie spokuój, mamy isc do przodu a nie stac w miejscu...
« Ostatnia zmiana: 01 Września 2010, 18:38:47 wysłana przez REWIZOR »
...

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: House pack
« Odpowiedź #23 dnia: 01 Września 2010, 15:50:51 »
...ale właśnie przez ubogie otoczenie symek wygląda tak prehistorycznie.
Ale przynajmniej FPS jest przyzwoity. Pewnych rzeczy się nie przeskoczy. Symulator jest dla wszystkich, a nie dla wybrańców z super wydajnymi kombajnami, na których będą mogli uruchomić te hiper hi-poly domki, które będą oglądać, zamiast prowadzić lokomotywę. To co robi Pol jest bardzo dobre, a z pewnością lepsze od tego, co mamy, więc przestańcie już marudzić i cieszcie się, że będzie w końcu coś lepszego do wstawienia w scn.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: House pack
« Odpowiedź #24 dnia: 01 Września 2010, 16:45:17 »
Moim zdaniem nie ma potrzeby dorabiania detali. Tekstury są bardzo dobrze skomponowane i to (przynajmniej mi) wystarczy.

Tobie wystarczy, ale właśnie przez ubogie otoczenie symek wygląda tak prehistorycznie.

Tworzenie nowych modeli domków to krok naprzód, ale należy je uzupełnić o wesje hi-res (do np 400 poly)

Zbyszek, zrobię również wersję HQ ale dopiero po wydaniu paczki "low". Mój GeForce7600 i GB Ramu ogranicza moją wyobraźnię dość mocno.

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: House pack
« Odpowiedź #25 dnia: 01 Września 2010, 16:56:30 »
@pol102: Nie mam pretensji za to że nie ma wersji hi-poly :-) Chwała Ci za modele które do tej pory zrobiłeś, wskazuję tylko potrzebę zrobienie ich lepszej wersji ;-)

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: House pack
« Odpowiedź #26 dnia: 01 Września 2010, 17:00:41 »
@pol102 przecież można zrobić dwie wersje :) jedną na słabsze kompy, a drugą na mocniejsze pecety i będzie kwita :) Będzie wtedy wilk syty i owca cała ;)
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: House pack
« Odpowiedź #27 dnia: 01 Września 2010, 17:30:48 »
Dobra :D Cytując mojego mentora, siedzącego na mandarynkach w Hiszpanii: "spawanie trwa cały czas" :)
Wiem, że tempo mam ślimacze ale cóż...

3 edycja :D
Dla smaku jeszcze 2 screeny.

Nie wiem która to edycja... 2 screeny więcej...

Zdążyłem przed 3 :D

Ostatni dom z tego 10-house packu, po południu ślę do testów :)


   « Dodano: 09 Września 2010, 23:29:58 »
Po rozmowach w dziale test, a właściwie dzięki mojemu, hm przyjacielowi, Bombardier'owi modele przechodzą detalizację. Efekty zaraz pokażę na screenach.
« Ostatnia zmiana: 10 Września 2010, 01:02:45 wysłana przez pol102 »

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: House pack
« Odpowiedź #28 dnia: 10 Września 2010, 02:45:58 »
Dawaj kolejne screeny teraz.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: House pack
« Odpowiedź #29 dnia: 10 Września 2010, 02:49:03 »
Tak jak mówiłem jest progres ;)
« Ostatnia zmiana: 10 Września 2010, 03:58:35 wysłana przez pol102 »