- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: pol102 w 30 Sierpnia 2010, 04:12:48

Tytuł: House pack
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 30 Sierpnia 2010, 04:12:48
Budynki w drodze. Na początek screeny 2. Trzeci się robi. Textur mam na 300 domów ;D
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: surgeon w 30 Sierpnia 2010, 09:47:45
Bardzo ładnie. Pozwolę sobie zauważyć, że blok/kamienice pack byłby równie miło widziany. Skoro Ci tak ładnie domki idą to może potem...?  :P
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 30 Sierpnia 2010, 10:49:40
surgen, toć spawać tabor też umiem. Z blokami/kamienicami jest kłopot z texturami. A te domy mają kilka sztuczek czyniących je pr0-low-poly przy wyglądzie nadającym się do stawiania w niedużej odległości od torów (15m).
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: surgeon w 30 Sierpnia 2010, 11:07:31
Taboru dość w symku, za to budownictwo kuleje. :)
Na zdrowy rozum bloki i kamienice powinny mieć mniej trójkątów niż domki, ale ja się nie znam. :)
Fakt, że trudniej o teksturę bloku czy kamienicy, bo drzewa, słupy i inne budynki zasłaniają.
Aaa, że lod do domków będzie? Tym bardziej brawo. :)
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 30 Sierpnia 2010, 11:27:19
One są maksymalnie odchudzone, szczegóły takie jak belki, barierki, schody, podesty są sprytnie wkomponowane w texturę ;) Tak jak się robiło kiedyś.
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: ShaXbee w 30 Sierpnia 2010, 12:38:28
Ale rozumiem że jest też wersja high-detail? Bo troszke takie boxowe domki się nie komponują z wymuskanymi lokami ;-)
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 30 Sierpnia 2010, 15:46:53
ShaXbee, powiedz tylko ile poly to znośne HQ bo rząd domków po 1k poly+full drzewek, fajny HQ płot i jakiś obiekt przed domem może być przesadą...

;)
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: hunter w 31 Sierpnia 2010, 00:06:23
IMO wg obecnych renderow jest okej, sklecaj dalej - obiekty NA PEWNO sie przydadza, budynkow wciaz jest bardzo duzo do zrobienia ;)
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 31 Sierpnia 2010, 02:24:06
Kolejna płodna noc... Generalnie plan jest taki, żeby powstało tego jak najwięcej bo z tego co obserwuję (tu warto odpalić mapę google i znaleźć miejscowość Wilkowice i zwrócić uwagę na okolicę szlaku, w stronę Leszna) nowobogackich przybywa.

Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: surgeon w 31 Sierpnia 2010, 10:40:32
Jakieś starsze rudery też by się przydały. Przecież po wsiach nie tylko nowe domki stoją. :)
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 31 Sierpnia 2010, 12:14:14
Ze starszymi ruderami jest kłopot - brak materiału na tekstury.
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: surgeon w 31 Sierpnia 2010, 13:35:10
A skąd masz teksturki na nowe chatki?
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 31 Sierpnia 2010, 21:39:58
Enigmatycznie powiem, że to kolekcja z wielu lat googlania. Trudno mi powiedzieć skąd są, zwłaszcza, że mają w dacie powstania 2007...

Prawie zapomniałem, że już czas...

Przy dziesiątym domu wysyłam paczkę do testów.
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: Xenti w 01 Września 2010, 07:43:10
Te domki wyglądają sztucznie. Cały płaski. Spróbuj dodać do niego jakieś wypuklenia (np. balkon) i wtedy będzie wyglądał lepiej :)
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: youBy w 01 Września 2010, 09:01:32
Mnie trochę martwią cienie na teksturach, np. w 11 i 12. Ewidentnie nie pasują one do siebie.
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: surgeon w 01 Września 2010, 10:05:34
Te domki wyglądają sztucznie. Cały płaski. Spróbuj dodać do niego jakieś wypuklenia (np. balkon) i wtedy będzie wyglądał lepiej :)
Uwypuklenia kosztują FPS. W symulatorze masz jechać, a nie przyglądać się uwypukleniom domków. :P
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 01 Września 2010, 11:52:35
Te domki wyglądają sztucznie. Cały płaski. Spróbuj dodać do niego jakieś wypuklenia (np. balkon) i wtedy będzie wyglądał lepiej :)

Będziesz mógł korzystać z obecnych wszak chodzi o to, by domki były tak wymodelowane jak pudło loka.

Mnie trochę martwią cienie na teksturach, np. w 11 i 12. Ewidentnie nie pasują one do siebie.

Nie tylko tu, ale gdzieś trzeba tego optycznego złudzenia HQ szukać. Wcale nie mówię, że nie masz racji i zapewne będzie korekta w tex.
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: KowiEU w 01 Września 2010, 12:30:22
Te domki wyglądają sztucznie. Cały płaski. Spróbuj dodać do niego jakieś wypuklenia (np. balkon) i wtedy będzie wyglądał lepiej :)

Jeju to przecież tylko dekoracja dla urozmaicenia terenu (który zresztą w symulatorze nie jest najważniejszy). Zwłaszcza że w symku są problemy z wydajnością...
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: ABu w 01 Września 2010, 13:18:05
Proponuję podział na strefy zabudowy w zależności od odległości od szlaku.

Strefa I - zabudowa z dużą ilością detali z zastosowaniem LOD
Strefa II - zabudowa z małą ilością detali, bez LOD
Strefa III - jedynie pionowe tekstury imitujące dalszą zabudowę

Zasięg stref można ustalić doświadczalnie, przy założeniu, że nie robimy wycieczek w trybie freefly.
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: szogun w 01 Września 2010, 13:33:25
Moim zdaniem nie ma potrzeby dorabiania detali. Tekstury są bardzo dobrze skomponowane i to (przynajmniej mi) wystarczy.
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 01 Września 2010, 13:41:19
Wrzucę do beta, zapewne jutro i sami stwierdzicie w jakiej odległości je stawiać.
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: ShaXbee w 01 Września 2010, 15:34:55
Moim zdaniem nie ma potrzeby dorabiania detali. Tekstury są bardzo dobrze skomponowane i to (przynajmniej mi) wystarczy.

Tobie wystarczy, ale właśnie przez ubogie otoczenie symek wygląda tak prehistorycznie.

Tworzenie nowych modeli domków to krok naprzód, ale należy je uzupełnić o wesje hi-res (do np 400 poly)
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: WSK w 01 Września 2010, 15:43:13
Znając życie za rok, lub dwa ludzie będą robić takie same domy tyle ze w wersji z max poly. Dajcie spokuój, mamy isc do przodu a nie stac w miejscu...
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: adsim w 01 Września 2010, 15:50:51
...ale właśnie przez ubogie otoczenie symek wygląda tak prehistorycznie.
Ale przynajmniej FPS jest przyzwoity. Pewnych rzeczy się nie przeskoczy. Symulator jest dla wszystkich, a nie dla wybrańców z super wydajnymi kombajnami, na których będą mogli uruchomić te hiper hi-poly domki, które będą oglądać, zamiast prowadzić lokomotywę. To co robi Pol jest bardzo dobre, a z pewnością lepsze od tego, co mamy, więc przestańcie już marudzić i cieszcie się, że będzie w końcu coś lepszego do wstawienia w scn.
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 01 Września 2010, 16:45:17
Moim zdaniem nie ma potrzeby dorabiania detali. Tekstury są bardzo dobrze skomponowane i to (przynajmniej mi) wystarczy.

Tobie wystarczy, ale właśnie przez ubogie otoczenie symek wygląda tak prehistorycznie.

Tworzenie nowych modeli domków to krok naprzód, ale należy je uzupełnić o wesje hi-res (do np 400 poly)

Zbyszek, zrobię również wersję HQ ale dopiero po wydaniu paczki "low". Mój GeForce7600 i GB Ramu ogranicza moją wyobraźnię dość mocno.
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: ShaXbee w 01 Września 2010, 16:56:30
@pol102: Nie mam pretensji za to że nie ma wersji hi-poly :-) Chwała Ci za modele które do tej pory zrobiłeś, wskazuję tylko potrzebę zrobienie ich lepszej wersji ;-)
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 01 Września 2010, 17:00:41
@pol102 przecież można zrobić dwie wersje :) jedną na słabsze kompy, a drugą na mocniejsze pecety i będzie kwita :) Będzie wtedy wilk syty i owca cała ;)
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 01 Września 2010, 17:30:48
Dobra :D Cytując mojego mentora, siedzącego na mandarynkach w Hiszpanii: "spawanie trwa cały czas" :)
Wiem, że tempo mam ślimacze ale cóż...

3 edycja :D
Dla smaku jeszcze 2 screeny.

Nie wiem która to edycja... 2 screeny więcej...

Zdążyłem przed 3 :D

Ostatni dom z tego 10-house packu, po południu ślę do testów :)


   « Dodano: 09 Września 2010, 23:29:58 »
Po rozmowach w dziale test, a właściwie dzięki mojemu, hm przyjacielowi, Bombardier'owi modele przechodzą detalizację. Efekty zaraz pokażę na screenach.
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 10 Września 2010, 02:45:58
Dawaj kolejne screeny teraz.
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 10 Września 2010, 02:49:03
Tak jak mówiłem jest progres ;)
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 28 Września 2010, 16:55:17
Po 30 poprawkach, 14 przeróbkach, 17 poprawkach, 4 apdejtach i litanii gorzkich żali...screen poglądowy :D


   « Dodano: 28 Września 2010, 16:56:51 »
Zasadniczo nadal nie wiem, czy to moje domy są za duże czy stare są dla liliputów... ;/
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: Joke1997 w 28 Września 2010, 17:06:54
Według mnie są ok, ale każdy ma inne zdanie.
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 28 Września 2010, 17:11:27
Zasadniczo nadal nie wiem, czy to moje domy są za duże czy stare są dla liliputów... ;/

A nie da sie mniej wiecej ocenic po wymiarach drzwi, okien itp.?
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 28 Września 2010, 17:14:56
Ja jestem co do moich wymiarów pewien... zresztą widziałeś w Bugs'ach. Jeśli założymy, że moje są dobre to stare są w skali 1:2
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: eu07_304 w 28 Września 2010, 17:45:24
To domek1k, domek2k i domek3k są za małe, więc spokojnie :).
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: Ra w 28 Września 2010, 18:55:42
Wymiary drzwi są na ogół standaryzowane:
Cytuj
    Zewnętrzne wymiary standardowej ościeżnicy (bez względu na typ ościeżnicy):
    - „60” - 68 x 206 cm (zalecane wymiary otworu: 70-71cm x 207-208 cm),
    - „70” - 78 x 206 cm (zalecane wymiary otworu: 80-81cm x 207-208 cm),
    - „80” - 88 x 206 cm (zalecane wymiary otworu: 90-91cm x 207-208 cm),
    - „90” - 98 x 206 cm (zalecane wymiary otworu: 100-101cm x 207-208 cm),
    - „100” - 108 x 206 cm (zalecane wymiary otworu: 110-111cm x 207-208 cm),
    - „110” - 118 x 206 cm (zalecane wymiary otworu: 120-121cm x 207-208 cm),

Okna są na ogół 70-80 cm ponad podłogą i też istnieją typowe rozmiary.
Cytuj
TYP OKNA |SZEROKOŚĆ w mm |WYSOKOŚĆ w mm |ILOŚĆ SKRZYDEŁ
O1565535jednodzielne
O2865535jednodzielne
O31165535jednodzielne
O3a1465535jednodzielne
O4565835jednodzielne
O5865835jednodzielne
O61165835jednodzielne
O71465835jednodzielne
O10-O115651135jednodzielne
O14-O158651135jednodzielne
O16-O1711651135jednodzielne
O16a-O17a11651135dwudzielne
O18-O1914651135dwudzielne
O20-O2117651135dwudzielne
O22-O2320651135dwudzielne
O26-O275651435jednodzielne
O30-O318651435jednodzielne
O32-O3311651435jednodzielne
O32a-O33a11651435dwudzielne
O34-O3514651435jednodzielne
O34a-O35a14651435dwudzielne
O36-O3717651435dwudzielne
O38-O3920651435dwudzielne
O42-O435651635jednodzielne
O46-O478651635jednodzielne
O48-O4911651635dwudzielne
O50-O5114651635dwudzielne
O52-O5317651635dwudzielne
O54-O5520651635dwudzielne
OB3-OB48652095jednodzielne
OB5-OB68652195jednodzielne
OB7-OB88652295jednodzielne
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 28 Września 2010, 20:13:26
Sprawdziłem 'empirycznie' i te domki, które widać jako zbyt małe, mają gąsior na wysokości 5,5m... ściana kończy się na 3,5...

Dochodzimy do tego, że nowe modele są ok ;)


   « Dodano: 28 Września 2010, 20:20:14 »
Obrazek poglądowy:
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: Tomaszek_Łódź w 30 Września 2010, 11:00:43
Może by tak wrzucić te domki w jakąś scenerię?
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 30 Września 2010, 11:06:16
Jak przejdą weryfikację w dziale test dodatków, to jest wysoce prawdopodobne, że gdzieś się znajdą.
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 30 Września 2010, 15:28:09
Aktualnie wszystkie domki uzyskały wersję HQ ale nie wiem ile czasu zejdzie jeszcze na ustawienia LoD... Jest to trochę trudniejsze do zrobienia niż w przypadku "dynamików" bo jednak najczęściej widać LQ + jakiś akcent, a znowu jak są blisko torów, to trzeba rozsądnie pokazywać kolejne szczegóły.


   « Dodano: 03 Października 2010, 01:40:43 »
Ktoś pisał o bardzo, bardzo HQ... Czy to przesada czy jeszcze nie?
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: szogun w 03 Października 2010, 08:05:33
No to już by była chyba trochę przesada :) Na płot wystarczyłoby tylko parę Plane'ów i tekstura z kanałem alpha.
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: firleju w 03 Października 2010, 10:00:18
Okna nie są w wykuszach. Do poprawy ;)
A te schody jakieś takie mało okrągłe mają te zaokrąglenia :D
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: Bombardier w 03 Października 2010, 11:55:28
Czy mi się wydaje, czy płot jest złożony z boksów? Bez drastycznej utraty jakości modelu, można to zrobić na płaszczyźnie z teksturą zawierającą kanał alpha. Na schody pokombinuj z modyfikatorem smooth. Na koniec, zrób LoD - efektem będą bardzo dobre domki.
Ładnie Ci idzie, widzisz - warto było. ;-)
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 03 Października 2010, 13:05:41
Z boxów, z boxów ;) Miało być HQ :P

Wybitnie nie przekonuje mnie plane z teksturą, przy tak "ładnym" modelu.


   « Dodano: 03 Października 2010, 14:04:54 »
W ramach kombinacji, trawnik + płot powstanie w 4 wersjach rozmiarowych, do wstawienia jako osobny model.
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: ShaXbee w 03 Października 2010, 14:40:40
A uliczka do płotu i brama? ;-)
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 03 Października 2010, 15:28:49
A uliczka do płotu i brama? ;-)

To przy następnym "apdejcie" jak będę garaż modelował :D


Btw, taras zrobiony jako 'line' podniesiony za przy pomocy 'surface' ;)
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: Bombardier w 03 Października 2010, 15:41:24
Panowie, bo zaraz dojdzie do modelowania mebli i wstawiania szyb. :-)
Plane z alphą wystarczy w zupełności. Kwestia tego, jak to wykończysz - można zrobić to bardzo elegancko, a można i zepsuć efekt.
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 03 Października 2010, 17:02:36
Panowie, bo zaraz dojdzie do modelowania mebli i wstawiania szyb. :-)
Plane z alphą wystarczy w zupełności. Kwestia tego, jak to wykończysz - można zrobić to bardzo elegancko, a można i zepsuć efekt.

Właśnie podążając tym tropem zdecydowałem się dodać to "upiększenie" jako dodatkowy "ficzer" :)
Jak się ładnie ogarnę to domki po poprawkach (jakie jest przeciwieństwo liftingu?), wrzucę ponownie do testów.
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: hunter w 03 Października 2010, 17:19:32
Wieksza waga plikow + dluzsze ladowanie. IMO samo plane na te ploty starczy.
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 03 Października 2010, 18:13:40
Całość, czyli domek HQ,LQ oraz "ficzery" ma ~600 faces. Jak ktoś zrobi/znajdzię teksturę drewnianego płotu to zastosuję 2-stronnego plane'a.
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 03 Października 2010, 22:06:05
Pyt
Całość, czyli domek HQ,LQ oraz "ficzery" ma ~600 faces
Wywaliłeś niepotrzebne "denka" od boxów?
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 04 Października 2010, 00:09:52
Wszystkie zbędne powierzchnie ;)
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: surgeon w 04 Października 2010, 09:58:09
A komin? :)
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 04 Października 2010, 12:47:55
A komin? :)

Co komin? Komin jest :P Ba!, mało tego! Ma 5 powierzchni jak przystało na porządny model.
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 04 Października 2010, 12:50:16
Czyli św. Mikołaj się nie wciśnie :(
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 04 Października 2010, 13:09:49
Zapomniałem o nim! Zaraz zrobię porządne 3-kanałowe kominy! :D
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: surgeon w 04 Października 2010, 15:42:43
To ma być komin, a nie telewizor. :P
Tytuł: Odp: House pack
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 12 Października 2010, 19:25:16
Poprawione już chyba ostatecznie domki trafiły do Roziego, który w wolnej chwili dokona eksportu. Zrobiłbym to osobiście ale laptop wróci do mnie za 3 tygodnie. Przypominam o robieniu zdjęć:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,16394.msg179226.html#msg179226

Następne modele zacznę robić gdy spłynie trochę materiału od Was :)