Autor Wątek:  Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Korzybiu  (Przeczytany 20926 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MaSzynowicz

  • Wiadomości: 162
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Korzybiu
« Odpowiedź #30 dnia: 14 Lipca 2010, 19:03:53 »
Poza tym pamiętaj, mechanik może być odwrócony cały czas i odwracać się jak widzi że sygnał SHP mu świeci(ja tak robie w maszynie i tak można robić)

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Korzybiu
« Odpowiedź #31 dnia: 14 Lipca 2010, 19:04:52 »
(ja tak robie w maszynie i tak można robić)
Sorry ale mógłbyś pomyśleć, zamiast gadać jakieś bzdury. Weź pod uwagę, że jeden z pociągów wyjeżdżał ze stacji, mechanik mógł obserwować w tym czasie prędkość.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline tfrankow

  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Korzybiu
« Odpowiedź #32 dnia: 14 Lipca 2010, 19:10:38 »
Przed chwilą usłyszałem bardzo ciekawą* rzecz w Teleexpresie: Otóż za wstępną przyczynę wypadku podają słabą widoczność z kabiny maszynisty w SU42. Mówili też że w lokomotywach z jedną kabiną powinno jeździć dwóch maszynistów a w tym przypadku w obu lokach był jeden.
Brak słów...
*ironia

Jak już się na coś powołujesz to może słuchaj uważnie. Gdyby jednak percepcja Cię zawodziła, to tutaj jest fragment newsa z TLX:
"Trwa ustalanie przyczyn wypadku. Kolejowi związkowcy twierdzą, że powodem mogła być słaba widoczność z kabiny maszynisty. Jeszcze pięć lat temu w lokomotywach z jedną kabiną -a takie uległy wypadkowi - musiało jeździć dwóch maszynistów. Dziś tylko jeden".
To ma chyba trochę inny sens niż bzdury, które tu piszesz!

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Korzybiu
« Odpowiedź #33 dnia: 14 Lipca 2010, 19:12:28 »
No cóż - pisałem z pamięci ;P Ja za bardziej prawdopodobne przyczyny uznaję błąd dyżurnego albo to że zawiódł system Kapscha bo z jego działaniem podobno różnie jest.
« Ostatnia zmiana: 14 Lipca 2010, 19:20:22 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline tfrankow

  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Korzybiu
« Odpowiedź #34 dnia: 14 Lipca 2010, 19:21:05 »
To może następnym razem skup się chociaż na 32 sekundy. Najlepiej jest napisać, że TVP kłamie...

Co do złej widoczności. Dzisiaj OPZZ i Zw. Zaw. Maszynistów zrobiły konferencję. Nie wykluczają złożenia wniosku do prokuratury przeciwko MI - właśnie za zmiany w przepisach w 2005 roku. Nie chodzi tylko o złą widoczność. Jeden maszynista nie dość, że nie widzi dokładnie szlaku to musi jeszcze obserwować przyrządy (niekiedy odwracać się). PLK wstępnie wykluczyła awarię urządzeń. Prawdopodobnie był to błąd człowieka. Pytanie czy zawiniony.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Korzybiu
« Odpowiedź #35 dnia: 14 Lipca 2010, 19:26:10 »
mechanik może być odwrócony cały czas i odwracać się jak widzi że sygnał SHP mu świeci(ja tak robie w maszynie i tak można robić)

Wiekszej bzdury w zyciu nie czytalem. Obowiazkiem maszynisty jest obserwacja szlaku.


   « Dodano: 14 Lipca 2010, 19:27:51 »
Kolejowi związkowcy twierdzą, że powodem mogła być słaba widoczność z kabiny maszynisty. Jeszcze pięć lat temu w lokomotywach z jedną kabiną -a takie uległy wypadkowi - musiało jeździć dwóch maszynistów. Dziś tylko jeden
To co panowie robili przez te 5 lat? Mogli protestowac, no ale lepiej walczyc o kase, a nie o bezpieczenstwo.
Pozdrawiam, Karol

Offline tfrankow

  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Korzybiu
« Odpowiedź #36 dnia: 14 Lipca 2010, 19:30:57 »
Każda okazja jest dobra, żeby się zareklamować. Oni właśnie korzystają.

Offline Edward666

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 77
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Korzybiu
« Odpowiedź #37 dnia: 14 Lipca 2010, 19:37:10 »
Miałem okazję "pobujać się" SM-ką po pewnym zakładzie na siedzeniu pomocnika. Widoczność była fatalna nawet do przodu. Prawej strony oczywiście w ogóle nie widać i z przodu jest dość duża "martwa strefa" przed lokiem. Trochę czułem się jak półślepy. Wtedy nie wyobrażałem sobie że można manewrować bez pomocnika na placu gdzie mogą znaleźć się ludzie i samochody.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Korzybiu
« Odpowiedź #38 dnia: 14 Lipca 2010, 19:42:21 »
@Edward666, krótkim ryjem do przodu wcale nie jest tak źle. Natomiast długim już gorzej. Niemniej jednak to i tak jest super widoczność w porównaniu np do TEM2… A co poniektórzy przewoźnicy jeżdżą na nich w pojedynkę…
To co panowie robili przez te 5 lat? Mogli protestowac, no ale lepiej walczyc o kase, a nie o bezpieczenstwo.
Gdyby związki wyszły poza zakłady ta sprawa byłaby już dawno zamknięta ;). Ale jak sam to dobrze ująłeś "no ale lepiej walczyc o kase, a nie o bezpieczenstwo". Ale kit z tym.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Silent_Bob

  • Wiadomości: 60
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Korzybiu
« Odpowiedź #39 dnia: 14 Lipca 2010, 20:54:33 »
Ważne że nie było ofiar śmiertelnych. A sprawa pewnie niebawem się wyjaśni.

Offline MaSzynowicz

  • Wiadomości: 162
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Korzybiu
« Odpowiedź #40 dnia: 14 Lipca 2010, 21:02:38 »
Do libertyn89:
Źle to napisałem. Chodziło mi o to że musi patrzeć na szlak i jak widzi że świeci się SHP to wtedy się odwraca by go zbić i się odwraca przy czym dalej patrzy na szlak. Wyjaśnione?



Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Korzybiu
« Odpowiedź #41 dnia: 14 Lipca 2010, 21:08:16 »
Odwraca się do lampek na góra pół sekundy. Przy 60 km/h to max 10 metrów. Nawet nie.

Offline MaSzynowicz

  • Wiadomości: 162
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Korzybiu
« Odpowiedź #42 dnia: 14 Lipca 2010, 21:09:42 »
Odwraca się, zbija i znowu patrzy na szlak ;)

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Korzybiu
« Odpowiedź #43 dnia: 14 Lipca 2010, 21:10:39 »
Chodziło mi o to że musi patrzeć na szlak i jak widzi że świeci się SHP to wtedy się odwraca by go zbić i się odwraca przy czym dalej patrzy na szlak.
Nie przesadzaj… Na stonce można bez odwracania się kasować czuwaka. Do dyspozycji masz albo przycisk ręczny albo nożny a już luksus jest jak są sprawne oba.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline MaSzynowicz

  • Wiadomości: 162
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Korzybiu
« Odpowiedź #44 dnia: 14 Lipca 2010, 21:13:58 »
Nie jeździłem na stonce prawie w ogóle więc w 100% nie wiem.

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Korzybiu
« Odpowiedź #45 dnia: 14 Lipca 2010, 21:27:12 »
"Zderzyły się przy prędkości 60 km/h" czyli jak dla mnie to chodzi o prędkość względną.

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Korzybiu
« Odpowiedź #46 dnia: 14 Lipca 2010, 21:37:17 »
Chodziło mi o to że musi patrzeć na szlak i jak widzi że świeci się SHP to wtedy się odwraca by go zbić i się odwraca przy czym dalej patrzy na szlak.
Nie przesadzaj… Na stonce można bez odwracania się kasować czuwaka. Do dyspozycji masz albo przycisk ręczny albo nożny a już luksus jest jak są sprawne oba.

Nie tylko w stonce. W większości lokomotyw tak jest (nie wiem jak ST44, SU45,)  a w ezt bodajże jest tylko ręczny. (chyba że co do ezt się mylę ale w EN57 nie ma bo na dole pod nogami jest syrena wysoka i niska)
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Korzybiu
« Odpowiedź #47 dnia: 14 Lipca 2010, 21:45:13 »
Tak, ale stonka to lokomotywa jednokabinowa… I tu właśnie chodziło o to, że czuwak jest tak umiejscowiony (i są do niego np 2 przyciski), że jego skasowanie jadąc krótkim do przodu nie sprawia większego problemu. Dlatego porównanie z np ST44 czy EZT nie jest zbytnio na miejscu… ;)
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Korzybiu
« Odpowiedź #48 dnia: 14 Lipca 2010, 22:00:10 »
A stonka na pulpicie nie ma czasem po lewej i po prawej ręcznego SHP ? Bo nawet jak jedzie krótkim do to zazwyczaj maszyniści (z tego co widziałem) siedzą do kierunku jazdy pod około kątem 90°, plecami do boku loka. Więc chyba tam problemu nie ma z tym. (Albo się mylę bo masz większe doświadczenie bo w smrodkach już jeździłeś pewnie nie raz a na gagarinach to już w ogóle ... :D)
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Korzybiu
« Odpowiedź #49 dnia: 14 Lipca 2010, 22:04:13 »
"Zderzyły się przy prędkości 60 km/h" czyli jak dla mnie to chodzi o prędkość względną.

Zeby jeszcze dziennikarze wiedzieli co to jest :D
Pozdrawiam, Karol

Offline taper

  • Wiadomości: 208
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Korzybiu
« Odpowiedź #50 dnia: 14 Lipca 2010, 22:14:35 »
"Zderzyły się przy prędkości 60 km/h" czyli jak dla mnie to chodzi o prędkość względną.

Moim zdaniem, po zniszczeniach które widać prędkość musiała być większa.
Co do widoczności, to w parowozach mieli jeszcze bardziej ograniczoną widoczność w porównaniu do 42, i też jeżdzili.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Korzybiu
« Odpowiedź #51 dnia: 14 Lipca 2010, 23:54:01 »
Moim zdaniem, po zniszczeniach które widać prędkość musiała być większa.

60km/h + 60km/h to masz łącznie 120km/h. To już wolno nie jest.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Korzybiu
« Odpowiedź #52 dnia: 15 Lipca 2010, 00:12:14 »
Taa, zastanówcie się co piszecie, 120 km/h łącznie? Przy takiej prędkości, to nie byłoby czego zbierać.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline MariensPL

  • Wiadomości: 64
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Korzybiu
« Odpowiedź #53 dnia: 15 Lipca 2010, 00:49:28 »
Ja po prostu myślę, że 'pismaki' (że tak już się brzydko i lapidarnie wyrażę) strzeliły sobie kulą w płot z tą prędkością, jeżeli mamy myśleć, że każdy z loków jechał 60 km/h (bo tak jak napisał szanowny kolega adsim, niewiele zostałoby tam do zbierania). Jeżeli jednak podana przez nich prędkość była prędkością sumaryczną, to tutaj mógłbym się zgodzić. A czy jeden lok jechał 20, a 2 40 km/h, to już specjalnej różnicy nie robi...



tfu!!! Robi... chyba... nie wiem?
« Ostatnia zmiana: 15 Lipca 2010, 00:59:55 wysłana przez MariensPL »
You've seen the butcher.

Offline Wdowa94

  • Wiadomości: 93
  • Elektro-Informatykowy MK
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Korzybiu
« Odpowiedź #54 dnia: 15 Lipca 2010, 00:55:21 »
Więc tak:
Wydaje mi sie, ze mogła to być wina mechanika oraz kierownika pociągu. Kierownik dał sygnał gotów, więc maszynista myślał, że ma S2, czy tak inny sygnał zezwalający na jazdę (słaba widoczność).
Maszynista, jeżeli otrzymał S10 (błąd elektroniki/ z nastawni), to w tym momencie mógł się odwrócić, aby kontrolować prędkość składu. Taki przypadek mógł być przede wszystkim przed jakimś zwolnieniem (hamowanie).

Ps. Moja opinia, nikogo nie obwiniam
Gdyby MaSzyna działała na ATi....
...świat byłby piękny

Offline MariensPL

  • Wiadomości: 64
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Korzybiu
« Odpowiedź #55 dnia: 15 Lipca 2010, 01:03:01 »
Kierownik może dawać sygnał odjazd, ale to mechanik decyduje, czy wolno mu jechać, czy nie. Po to pewni mądrzy ludzie stworzyli światła, znaki i semafory. Twoją hipotezę mogłaby potwierdzać chyba tylko słaba widoczność, ale ze względu na warunki atmosferyczne. A może jakieś teorie spiskowe? Małe trolle? Foo Fighters? (kocham ten zespół, ale o zjawisko tutaj bardziej w tym momencie mi chodzi ;))
You've seen the butcher.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Korzybiu
« Odpowiedź #56 dnia: 15 Lipca 2010, 01:26:22 »
Wdowa94, zanim zaczniesz kombinować przejrzyj lepiej temat. Tam nie ma typowego dla większości szlaków sterowania ruchem.
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/kolej/srk_kapsch.php
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline 333Wojtas333

  • Wiadomości: 191
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Korzybiu
« Odpowiedź #57 dnia: 19 Lipca 2010, 22:07:57 »
Dowiedziałem się, że lokomotywa SU42-524 została skreślona z inwentarza i idzie do kasacji. Straciła całą kabinę, więc się nie dziwię czemu do tego doszło. Drugi polsat SU42-523 przeżyje i pójdzie do naprawy.

Offline Pendolino

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Korzybiu
« Odpowiedź #58 dnia: 19 Lipca 2010, 22:47:00 »
A co z bipami? Na żyletki?

Offline Szopa

  • Wiadomości: 228
  • Miłośnik kolei z Wrocławia
    • Zobacz profil
    • Moja galeria zdjęciowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Korzybiu
« Odpowiedź #59 dnia: 20 Lipca 2010, 16:03:02 »
Wątpię, żeby odremontowano wagon, w którym złamana jest rama.
www.gagarin.kolej.org.pl -moja galeria zdjęciowa
www.youtube.com/user/gagarinpl -moja galeria filmowa
Pozdrawiam!