Autor Wątek:  3DS - pytania  (Przeczytany 29254 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #30 dnia: 25 Stycznia 2011, 15:27:12 »
Od razu na tej zakładce możesz zrobić reset transform i scale.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #31 dnia: 25 Stycznia 2011, 16:12:46 »
Submodele mordują FPS. Jeśli nie potrzeba zapalać/gasić ani animować, to powinien być tylko jeden.

Offline Pendolino

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #32 dnia: 25 Stycznia 2011, 16:21:41 »
Quark-t spróbowałem Twojego sposobu i zaraz leci do testu dodatków ;)

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #33 dnia: 01 Lutego 2011, 13:07:24 »
Mam problem z mapowaniem. Chcę zmapować cylinder od góry, konwertuję do Editble Mesh, zaznaczam górną płaszczyznę dalej Unwrap UVW. I teraz zamiast koła mam tylko rząd punktów więc muszę zmienić rodzaj mapowania, ale zakładka Mapping jest niedostępna.
Podsyłam w zał. screena.

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5601
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 465
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #34 dnia: 01 Lutego 2011, 13:15:12 »
Jest na to inny sposób - Convert to Editable Mesh, zaznaczasz poly, przechodzisz do UVW Map, wybierasz Planar, i mapujesz z Unwrap UVW.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Rozi

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #35 dnia: 01 Lutego 2011, 13:22:17 »
Nie musisz wcale tak kombinować. Po prostu zaznaczasz na dole opcję zaznaczania wielokątów, a nie wierzchołków i już jest możliwe wybieranie opcji mapowania.
Poszukaj w swoim Maxie tej opcji co jest zaznaczona na zielono.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #36 dnia: 01 Lutego 2011, 16:34:10 »
No i znowu problem. Chcę wg. tego kursu http://sigman.kolej.org.pl/kurs-3dsmax/07d.html
 zmapować bryłę, i zamiast takiego rzutu jak tam jest pokazany wychodzi mi coś zupełnie innego. Screen w załączniku.
Ten u góry, pokazuje jak jest u mnie. Ten na dole jak być powinno

Offline Rozi

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #37 dnia: 01 Lutego 2011, 16:43:33 »
Wystarczy zrobić tak jak pisze w tutorialu:

Cytuj
Przechodzimy do Unwrap UVW, wybieramy Normal Mapping i opcję Top/Bottom. Pojawia się żądany rzut.

Wciskasz OK i już masz jak na załączonym obrazku (ty pewnie nie wcisnąłeś OK).

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #38 dnia: 01 Lutego 2011, 16:46:42 »
Wcisnąłem OK. Tylko pokazałem na screenie żeby było widać o co chodzi. :)

Wcisnąłeś OK i nadal tak jest, jak na screenie?
Rozi


Wcisnąłem OK. Tylko pokazałem na screenie żeby było widać o co chodzi. :)

I jeszcze jedno pytanie dot. mapowania. Mam obrazek o wymiarach 3189x2173. Jak mam zrobić by jego wymiary były wielokrotnością liczy 2 ?
Gdy wezmę standardową zmianę rozmiaru to zniekształci mi to obrazek
« Ostatnia zmiana: 01 Lutego 2011, 17:40:06 wysłana przez Mytnik »

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5601
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 465
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #39 dnia: 01 Lutego 2011, 18:06:26 »
I jeszcze jedno pytanie dot. mapowania. Mam obrazek o wymiarach 3189x2173. Jak mam zrobić by jego wymiary były wielokrotnością liczy 2 ?
Gdy wezmę standardową zmianę rozmiaru to zniekształci mi to obrazek.
Skalujesz go w programie do obróbki grafiki, i tyle. To że zniekształca, jest nieistotne - wystarczy dobrze zmapować.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #40 dnia: 01 Lutego 2011, 18:49:54 »
Ostatnie pytanie na dziś. Mam już plik .t3d modelu. Chcę teraz model umieścić w scenerii.
Czyli plik t3d umieszczam w katalogu models, plik z teksturą w katalogu textures, i co dalej ??



Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #41 dnia: 01 Lutego 2011, 18:54:46 »
Dalej robisz plik inc*><. Za jego pomocą dodajesz obiekt do scenerii.

Pisz staranniej.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 01 Lutego 2011, 23:39:38 wysłana przez Rozi »

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #42 dnia: 01 Lutego 2011, 19:27:09 »
No i mamy problem. Wstawiłem pliki do odpowiednich katalogów, włączam scenerie a tu taki klops(patrz zał.)
Nie dość, że za duża to w dodatku jedna "noga" leży na ziemi. Czyżby hierarchia??

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5601
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 465
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #43 dnia: 01 Lutego 2011, 19:39:45 »
Jeżeli to wszystko jest mapowane jedną teksturą, to zaznacz wszystkie obiekty, przejdź do zakładki Utilities i użyj Collapse. Tak BTW ustawiłeś metry w 3DS-ie? I modelując staraj się trzymać "wymiarowość" obiektów (np. przez wpisywanie rozmiaru nowo tworzonych obiektów w zakładce Keyboard Entry).
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #44 dnia: 01 Lutego 2011, 19:42:08 »
Tak tak ustawiłem metry. Główna tablica ma wymiary 5x2x0.2m
Cytuj
I modelując staraj się trzymać "wymiarowość" obiektów.
Tzn ??

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #45 dnia: 01 Lutego 2011, 19:44:44 »
Chodzi o to, aby ich wymiary w 3ds były zbliżone, albo takie same najlepiej, jak te w rzeczywistości.

Jeśli chodzi o Twoją tablice, to naprawdę nie dało się tego robić jako jeden model bez submodeli? Po co sobie komplikować i dzielić na kilka części? Taka tablica jest dosyć prostym modelem i ekstrudować z niej nogi nie powinno być wielkim problemem (sądząc po screenach).
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5601
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 465
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #46 dnia: 01 Lutego 2011, 19:45:42 »
Główna tablica ma wymiary 5x2x0.2m
Coś w to nie wierzę... Na pewno masz ustawione jednostki tak jak w załączniku?
EDIT: Fakt, zapomniałem o 1 Unit=Meters.
« Ostatnia zmiana: 01 Lutego 2011, 19:56:37 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #47 dnia: 01 Lutego 2011, 19:50:51 »
Coś takiego.
EDIT. Już wiem gdzie jest błąd. Zamiast inches, wstawiłem meters i teraz jest ok. Pozostaje kwestia tekstury.
EDIT. Gdy w pliku t3d ustawię teksturę .tga, to obraz jest odwrócony do góry nogami i ma nienaturalne kolory. Natomiast, gdy ustawię .bmp to kolory są ok, ale obraz jest odwrócony w poziomie. W oby dwu przypadkach po drugiej stronie bilbordu zamiast obrazu jest tylko szare tło.

Na razie stary model porzuciłem i zacząłem robić bilboard od nowa. Jak kolega @surgeon poradził, "nogi" wyekstrudowałem z tablicy oraz próbowałem wymodelować jako taką lampę. Sami oceńcie.
EDIT. No i z tym nowym modelem po wstawieniu do scenerii jest coś nie tak. Widać to bardzo dobrze na screenie, ścianki tych lamp po prostu znikają. Pytanie dlaczego?

Kropki i przecinki.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 02 Lutego 2011, 09:17:06 wysłana przez Mytnik »

Offline Bombardier

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #48 dnia: 02 Lutego 2011, 13:51:20 »
Czy używałeś modyfikatora Mirror?

Offline Rozi

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #49 dnia: 02 Lutego 2011, 13:54:02 »
Kolega bombardier ma rację. Pewnie użyłeś modyfikatora "Mirror". Musisz skonwertować obiekt do editable mesh, zaznaczyć te lampy i na dole na rolecie wybrać opcję "Flip", co wywróci ścianki.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #50 dnia: 02 Lutego 2011, 13:54:40 »
Obiekt jest przenicowany, czyli trójkąty są po niewłaściwej stronie.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #51 dnia: 02 Lutego 2011, 15:21:09 »
Zrobiłem tak jak radził kolega @Rozi, jedna lampa jest ok, ale pozostałe nadal się chrzanią.
EDIT. Sytuacja opanowana. Przed użyciem "Flipa" musiałem użyć opcji "Unify". Teraz wszystko jest ok. Tak btw. to przy każdym użyciu polecenia mirror trzeba takie coś stosować? Czy jest jakiś inny sposób na klonowanie elementów?
« Ostatnia zmiana: 02 Lutego 2011, 15:26:39 wysłana przez Mytnik »

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #52 dnia: 02 Lutego 2011, 15:38:59 »
Zaznaczasz element, i z shiftem przesuwasz go.
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #53 dnia: 02 Lutego 2011, 15:50:24 »
Czy jest jakiś inny sposób na klonowanie elementów?
Chodzi Ci o odbicie modelu przez daną oś tak? Opcja mirror odpada bo za każdym razem sie będzie tak działo. A innym sposobem jest po prostu obrócenie obiektu opcją rotate. I jest po problemie.
...

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #54 dnia: 02 Lutego 2011, 16:25:35 »
I kolejny problem : (Wszystko ładnie oteksturowałem, zmapowałem a tu takie coś. Dodam, że teksturę mam w formacie .bmp.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #55 dnia: 02 Lutego 2011, 16:27:26 »
Tekstura ma 32 bity koloru zamiast 24. Te reflektory nie są zbyt duże?

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #56 dnia: 02 Lutego 2011, 16:28:06 »
Więcej samodzielności, było o tym na forum. Zapisz w 24 bitach, jak napisał Ra. A tablica i tak jest odwrócona na drugą stronę.
(: ɯɐıʍɐɹpzod