Autor Wątek:  3DS - pytania  (Przeczytany 29286 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
3DS - pytania
« dnia: 19 Czerwca 2010, 22:22:41 »
Witam. Jak zmienić położenie wierzchołków (zaznaczone niebieską otoczką)? Chodzi mi o przesunięcie w tą stronę co strzałki idą.


   « Dodano: 19 Czerwca 2010, 22:31:33 »
Dziękuję, zadziałało.

« Ostatnia zmiana: 14 Października 2010, 20:14:47 wysłana przez tomekilawa »

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4420
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Wierzchołki 3DS
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Czerwca 2010, 22:24:00 »
Convert to Editable Mesh, a potem z okienka po prawej wybierasz ikonkę punktów... [zrobiłbym screena, ale nie mam 3dsa na tym kompie].

Offline dymus

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 275
Odp: Wierzchołki 3DS
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Czerwca 2010, 22:26:23 »
Jak coś to screen:

:)
« Ostatnia zmiana: 19 Czerwca 2010, 22:41:09 wysłana przez ZiomalCl »

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: wycinanie w 3DS
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Lipca 2010, 22:53:36 »
Mam problem z wycinaniem, gdy chcę wyciąć metodą @Huntera :
Rysujesz line, zamieniasz prawidlowy obiekt na editable poly, przycisk cut i tniesz wg linii. Pozniej zaznaczasz wycieta czesc i po prostu kasujesz lub uzywasz extrude :)
to i tak linie są na poziomie układu współrzędnych a ja chcę ciąć w pionie. Nie ma prostszego sposobu bez ruszania linii za pomocą move i rotate?

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5603
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 479
Odp: Wierzchołki 3DS
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Lipca 2010, 08:40:04 »
Wystarczy się przestawić na widok left lub right (ewentualnie front albo back).
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wierzchołki 3DS
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Sierpnia 2010, 00:11:01 »
Kolejne pytanko na temat 3dsmaxa. Otóż dodałem punkt do edycji geometrii bryły w editable mesh. Chcę go teraz przywiązać do bryły - jak to zrobić?

Offline Rozi

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Wierzchołki 3DS
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Sierpnia 2010, 03:44:34 »
Jakbyś napisał nieco raźniej jaśniej o co ci chodzi, to może bym pomógł :)

Quark-t :)
« Ostatnia zmiana: 18 Sierpnia 2010, 14:08:56 wysłana przez Quark-t »

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wierzchołki 3DS
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Sierpnia 2010, 12:32:20 »
No dobra napiszę jaśniej :P. Mam bryłę, wyeksportowałem ją do editable mesh, później patrzę do zakładki edit geometry i mam taki button jak create. Stworzyłem nim punkt i przesunąłem go opcją move do tego miejsca co mi się podoba. Następnie chcę go przytwierdzić do bryły i móc nim zmieniać wygląd tejże bryły. Zaś wychodzi tak że on wygląda jakby był przytwierdzony - a jest inaczej i te linie które oznaczają rogi boxa się podwyższają i idą do góry razem z tym punktem, a model dalej jest taki sam.

Offline Rozi

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Wierzchołki 3DS
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Sierpnia 2010, 14:10:15 »
Łatwiej będzie jak zrobisz screeny tego co masz i co zamierzasz zrobić :)

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wierzchołki 3DS
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Sierpnia 2010, 15:40:36 »
Łatwiej będzie jak zrobisz screeny tego co masz i co zamierzasz zrobić :)
Na razie to się uczę modelować. Choć jest jeden model który chcę zrobić, mianowicie wagon do przewozu zboża Tadgns (takiego raczej nie ma jeszcze). Wczoraj stało kilka ich na stacji, ale były ze 20 torów ode mnie. Nie mam na razie na niego materiałów.

Offline Rozi

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Wierzchołki 3DS
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Sierpnia 2010, 15:44:53 »
Nie chodzi mi, żebyś zademonstrował wagon, tylko tę bryłę którą stworzyłeś i pokazał na screenie, co chcesz zrobić


Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wierzchołki 3DS
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Sierpnia 2010, 15:57:14 »
Chcę ten punkt zaznaczony w kółku przytwierdzić do bryły. (patrz załącznik)

Offline Rozi

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Wierzchołki 3DS
« Odpowiedź #12 dnia: 18 Sierpnia 2010, 16:58:48 »
Ha :D To się nie tak robi :) Wciśnij F3 chyba (wireframe). Editable poly - zaznaczanie wierzchołków. Na liście na dole wybierasz "cut" i tniesz bryłę jak się się podoba (najlepiej od wierzchołka do wierzchołka, choć niekoniecznie, zależy jaki efekt chcesz uzyskać) :)

Inny sposób to ("nie edytowanie wierzchołków, tylko "edge") wybierasz dwa rónoległe boki i włączasz opcję connect. Póżniej boki poprzeczne i znowu connect.


   « Dodano: 18 Sierpnia 2010, 17:00:23 »
Nagrałem filmik we frapsie, ale zamiast całego maxa, widać tylko jeden widok :/

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wierzchołki 3DS
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Sierpnia 2010, 20:53:08 »
Dzięki za napisanie o innej funkcji, też się przyda ale nie o to mi chodziło. Szukałem sposobu na dodanie punktu do bryły by ją formować tak jak innymi punktami w editable mesh i opcją vertex. Jak ją teraz znalazłem to nie wiem jak jej używać. :|

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #14 dnia: 14 Października 2010, 20:20:00 »
Robię trasę w maxie i napotkałem na pewien problem. Gdy dodaję jakiś obiekt, czy to tor czy budynek, gdy chcę go przesunąć opcją move, to dana rzecz przesuwa się np. co 200m. Podobnie jest gdy wybiorę tor i chcę przesunąć jego końce za pomocą modify>selection>vertex w menu po prawej stronie (tam gdzie są buttony do robienia box'ów itp.). Jak temu zaradzić?

Quark-t
« Ostatnia zmiana: 14 Października 2010, 20:43:43 wysłana przez Quark-t »

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #15 dnia: 14 Października 2010, 20:44:47 »
Strzelam - wyłącz "magnes" (przyciąganie do siatki, innych elementów, etc.).
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #16 dnia: 14 Października 2010, 20:50:02 »
Mam wyłączone (chodzi o snaps toggle, angle snap toggle, precent snap toggle i spinner snap toggle?).


   « Dodano: 14 Października 2010, 21:26:40 »
Problem chyba rozwiązany, @BohunIC pomógł, okazało się że trzeba było zresetować w file>reset, otworzyć plik na nowo i ustawić widok na top view.
« Ostatnia zmiana: 14 Października 2010, 21:26:40 wysłana przez tomekilawa »

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #17 dnia: 19 Grudnia 2010, 16:23:28 »
Witam. Jak zmienić gęstość siatki współrzędnych w maxie (tej na której wszystko "leży")?

Offline dymus

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 275
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #18 dnia: 19 Grudnia 2010, 18:24:14 »
W 3ds, na górze masz Customize, wybierasz grid and snap settings następnie wybierasz zakładkę w tym oknie co sie pojawiło Home grid i w działce grid spacing zmieniasz gęstość siatki z np. domyślnych 10 metrów na inną.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #19 dnia: 19 Stycznia 2011, 20:58:38 »
Na tej stronie znajduje się podstawowy kurs 3ds: http://sigman.kolej.org.pl/kurs-3dsmax/ - może komuś się przyda

Offline Pendolino

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #20 dnia: 24 Stycznia 2011, 17:24:04 »
Ostatnio po ćwiczeniach na tutorialu Sigmana zacząłem już dość sprawnie modelować proste obiekty, jedno mnie zainteresowało: czy ze zdjęcia da się uzyskać przybliżony wymiar przedmiotu w rzeczywistości który chcemy odwzorować w 3ds max? Czy przy fotografowaniu trzeba też pomierzyć według możliwości? Swoją drogą to głupio by wyglądało, proszę o podpowiedzi.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #21 dnia: 24 Stycznia 2011, 17:34:46 »
Jak na zdjęciu nie masz skali, to się nie doliczysz. Potrzebujesz jednego wymiaru, który da Ci informację, ile masz pikseli na metr. A co do "wyglądania głupio" - jeżeli fotografujesz pociągi, to niektórzy też się mogą krzywo patrzeć. Jak się wstydzisz, to w Obi można kupić metrówkę składaną co 10cm a nie 20, która fajnie się mieści do kieszeni. A potem po prostu trzeba się przełamać, nie robisz wszak niczego złego. Ale niestety, faktem jest, że uchlany żul z piwskiem jest bardziej "normalny" od trzeźwego człowieka z miarką...
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Pendolino

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #22 dnia: 24 Stycznia 2011, 17:51:04 »
Dziękuję za podpowiedź, znalazłem też: http://www.grabash.cba.pl/tutorial02.html gdzie jest to mniej więcej opisane, więc miarka i rochę matematyki ;)


   « Dodano: 25 Stycznia 2011, 10:44:03 »
Znów mam problem, chcąc wyeksportować ostatnią wersje dodatku do T3D pojawia się błąd przedstawiony na screenie, proszę o pomoc jak się go pozbyć:
« Ostatnia zmiana: 25 Stycznia 2011, 10:44:03 wysłana przez Pendolino »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #23 dnia: 25 Stycznia 2011, 11:07:17 »
Było na forum dawno, dawno temu :).
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline siodemkanaoporach

  • Wiadomości: 295
  • EU07
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #24 dnia: 25 Stycznia 2011, 12:06:38 »
  • "-- Unknown property: "ambient"".
  • Na jeden submodel może być nałożona tylko jedna tekstura. Ty nałożyłeś ich więcej :) Rozwiązanie chyba jest oczywiste.
quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Offline Pendolino

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #25 dnia: 25 Stycznia 2011, 12:34:42 »
To już wiemy, ale jak sprawdzić gdzie są dwie tekstury/ jak usunąć teksturę?

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #26 dnia: 25 Stycznia 2011, 12:47:03 »
Usunięcie - mapujesz jeszcze raz.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Pendolino

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #27 dnia: 25 Stycznia 2011, 14:39:56 »
Już do T3D wyeksportowałem, wrzuciłem do maszyny i mimo ustawienia hierarchi zawsze niektóre elementy nie trzymają się kupy, co przedstawione jest na screenach.
Na razie tablica leży, bo póki co nie wiem jak ją do pionu w symku postawić ;)

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #28 dnia: 25 Stycznia 2011, 14:46:02 »
Nie wiem czy to coś da, ale sprowadziłeś pivoty do jednego miejsca, najlepiej na środku tablicy w poziomie jej umieszczenia w gruncie? Będzie łatwo wtedy wstawiać.
A co do rozjechania - spróbuj zrobić attach elementów. Wybierz jeden, kliknij attach, i wyklikaj pozostałe. Odpadnie problem hierarchii.
« Ostatnia zmiana: 25 Stycznia 2011, 14:51:13 wysłana przez Quark-t »
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3DS - pytania
« Odpowiedź #29 dnia: 25 Stycznia 2011, 15:09:13 »
Jak się rozrzucają elementy to ustaw pivoty. Najpierw ten element, który jest głównym "fundamentem" modelu. Pivoty ustawia sie w zakladce po prawej tam gdzie masz light. Reset pivot->center to object -> allien to world czy coś takiego i potem hierarchia. Musi działąć. Też miałem kilka takich przygód ale już wszystko ogarnąłem.
...