Autor Wątek:  Odp: Różne mariuszowe narzędzia  (Przeczytany 14577 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« dnia: 25 Lutego 2009, 19:59:59 »
Kurcze, a moze dalbys rade wrzucic to wszystko w jakis jeden programik ?:]

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Lutego 2009, 20:04:42 »
o. właśnie. I jeszcze dorobić "ścieżkę do maszyny" dla wszystkich plików edytowalną, gdyż każdy ma pod inną nazwą katalog maszyny.

Chodzi tu o to iż określam tylko raz katalog maszyny, a następnie za pomocą np. makra excelowskiego wybieram jaki arkusz mnie interesuje. Wtedy nie muszę za każdym razem "klepac ścieżki docelowej maszyny".

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Lutego 2009, 20:22:08 »
Cytuj
Kurcze, a moze dalbys rade wrzucic to wszystko w jakis jeden programik ?:]
Nie da rady :), bo:
1)one były robione stopniowo - w zależności od chwilowych potrzeb
2)za dużo roboty i mogłyby mi się zmienne w programach pokręcić, gdyby je zebrać w kupę
3)ja jestem zwolennikiem właśnie takiego czegoś, czyli "dziel i zwyciężaj" :)

Cytuj
o. właśnie. I jeszcze dorobić "ścieżkę do maszyny" dla wszystkich plików edytowalną, gdyż każdy ma pod inną nazwą katalog maszyny.
Można jasne, dorobić "nadrzędny" program z menu i w zasadzie byłoby to co Mateu chce i Ty, ale ile tam wpisujesz razy ? Co chwilę nie musisz, wpiszesz raz i będzie.
Propozycje wydają się mi sensowne, ale robił tego nie będę - sorka (nie chce mi się w to bawić już).
Jakaś część z tych rzeczy pokrywa się ze starterem Ra, a tam jest to w kupie.
« Ostatnia zmiana: 25 Lutego 2009, 20:40:26 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #3 dnia: 31 Maja 2009, 10:23:26 »
Aktualizacja pkt. 2b


   « Dodano: 12 Czerwca 2009, 19:51:04 »
Aktualizacja pkt. 17
« Ostatnia zmiana: 12 Czerwca 2009, 19:51:04 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Czerwca 2009, 22:42:30 »
...Dla tga należy uważać, aby nie zmieniać plików z przezroczystością, gdyż wykorzystywany jest program InfranViev, który gubi przezroczystość...
Ostatnio natknąłem się na programik NConvert. Służy on wyłącznie do przetwarzania wsadowego z linii komend i co ważniejsze, zapisuje przeźroczystość w tga. Dlatego proponowałbym zamienić Irfana na ten programik.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Czerwca 2009, 23:57:00 »
Fajnie. Jak masz rozpykaną linię komend dla zmiany rozmiarów, to napisz. Wiesz, może, czy format tex też łyka?

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Lipca 2009, 00:12:31 »
Takie przykładowe wpisy:
Cytuj
    * To resize :
        nconvert -out png -resize 510 230 *.jpeg
        nconvert -out png -ratio -resize 510 0 *.jpeg
        nconvert -out png -ratio -resize 0 510 *.jpeg
        nconvert -out png -resize 200% 200% *.jpeg
   
  You can use it with images sequences.
    For example, to convert the files file00.pic, file01.pic, ..., file10.pic and
      we convert to jpeg format with the name pattern res0.jpg, res1.jpg, ... type :
        nconvert -out jpeg -n 1 10 1 -o res#.jpg file##.pic

  You can use % to specify source filename in dest filename.
    For example, nconvert -out jpeg -o result_%.jpg file.tga
      creates a file named result_file.jpg

Wszystko jest opisane w pliku txt w paczce z programem:)
Niestety nie obsługuje formatu tex.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Lipca 2009, 00:25:25 »
Ok, mnie się nie chciało czytać, bo skoro Ty to miałeś rozpykane, no to tak mi łatwiej z deczka :)



   « Dodano: 01 Lipca 2009, 16:59:04 »
Aktualizacja pkt. 22
« Ostatnia zmiana: 01 Lipca 2009, 16:59:04 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Sierpnia 2009, 23:03:09 »
Aktualizacja pkt. 23


   « Dodano: 31 Sierpnia 2009, 17:03:38 »
Aktualizacja pkt. 24
« Ostatnia zmiana: 31 Sierpnia 2009, 17:03:38 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Października 2009, 10:29:12 »
Aktualizacja pkt. 25


   « Dodano: 03 Listopada 2009, 16:50:13 »
Aktualizacja pkt. 26


   « Dodano: 04 Listopada 2009, 23:36:21 »
Aktualizacja pkt. 27
Jak również pkt. 2 i 17 (szybciej powinny działać, niż wcześniejsze wersje).
« Ostatnia zmiana: 04 Listopada 2009, 23:36:37 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Listopada 2009, 17:12:25 »
Czy dałoby się zrobić żeby to ostatnie narzędzie, zamiast usuwać, przenosiło pliki do wybranego folderu?
« Ostatnia zmiana: 05 Listopada 2009, 18:01:29 wysłana przez adsim »
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Listopada 2009, 18:07:03 »
Zrobione :)


   « Dodano: 05 Listopada 2009, 20:58:42 »
Aktualizacja pkt.22
« Ostatnia zmiana: 05 Listopada 2009, 20:58:42 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #12 dnia: 06 Listopada 2009, 00:21:07 »
Co do pkt.22, jest problem z teksturami nieba. Program twierdzi, że mają 45x128 32 bity (w rzeczywistości 4096x2048 24 bity). Poprzednia wersja rozpoznaje je poprawnie. Poza tym wszystkie .tga mają 32 bity, natomiast niektóre .tex nawet 65 bitów. No chyba, że tak ma być, bo nie jestem tego pewien.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #13 dnia: 06 Listopada 2009, 00:45:05 »
Co do tych niebów, nie wiem o co chodzi, teoretycznie nic nie powinno się zmieniać, jeśli chodzi o pokazywanie rozdzielczości. Podeślij na szybko tutaj 1 teksturę tego nieba. Co do tex, napisałem w instrukcji w pliku, że tego pewien nie jestem. Co do tga, to mi pokazuje czasami albo 24, albo 32. np. grassgreen1.tga pokazuje mi, że ma 24 bity i sprawdzałem wyrywkowo z InfranView i się zgadza..

Edit:
Pobrałem jakieś nieba z tego wątku:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7175.msg73338.html#msg73338
i wynik w załączniku (b.jpg).
« Ostatnia zmiana: 06 Listopada 2009, 01:02:39 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #14 dnia: 06 Listopada 2009, 01:05:46 »
Aj, chyba już przemęczony jestem. Nie spojrzałem, że to są pliki tworzone w folderze mini przez starter, więc wszystko w porządku.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #15 dnia: 06 Listopada 2009, 01:07:20 »
Ok :), ja też idę w kimę...


   « Dodano: 08 Listopada 2009, 12:19:02 »
Aktualizacja pkt.29 i 30.


   « Dodano: 08 Listopada 2009, 12:58:05 »
08.11.2009 godz. 12:56-ważna poprawka do pkt.29


   « Dodano: 09 Listopada 2009, 19:09:27 »
Aktualizacja pkt.31 i 32.



   « Dodano: 10 Listopada 2009, 05:38:19 »
Aktualizacja pkt. 31 i 33


   « Dodano: 11 Listopada 2009, 13:48:23 »
Aktulizacja pkt. 17,27,28 - tam poprawiłem taką pierdółkę (czasami nie pokazywał się brak tekstury w komunie B)- to były dodatkowe funkcje programów- dlatego pierdółka.


   « Dodano: 11 Listopada 2009, 18:54:50 »
Aktualizacja pkt. 32


   « Dodano: 12 Listopada 2009, 20:12:38 »
Aktualizacja pkt. 17 i 28 (przyspieszenie działania) i dla pkt. 28 nowa funkcja.


   « Dodano: 13 Listopada 2009, 17:58:42 »
Aktualizacja pkt. 17 i 28 (przyspieszenie działania).
W końcu jestem w miarę zadowolony z szybkości działania. Jak poprzednia wersja wyciągała mi wszystkie pliki używane przez wszystkie scn w ciągu 7500 sekund (o jeszcze wcześniejszych wersjach lepiej nie wspominać :)), to ta wersja w ciągu 2300 sekund.
« Ostatnia zmiana: 13 Listopada 2009, 17:58:42 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #16 dnia: 23 Listopada 2009, 20:52:54 »
Juz piaty raz probuje skorzystac z narzedzia 28, niestety pojawia sie blad. Wszystko dziala dobrze, az do uruchomienia etapu trzeciego (3.Wypisz pliki używane przez scn.) Za kazdym razem, gdy program wypisze okolo 300 plikow pojawia sie komunikat (screen). Spoktal sie ktos z takim bledem? Da sie temu zaradzic?
Pozdrawiam, Karol

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #17 dnia: 23 Listopada 2009, 20:57:07 »
Weż naciśnij debug i pokaż linijkę na której się zatrzymało.

Poprawka na pkt. 17 i 28.
Tam w pewnym momencie liczyła się wielkość liter, a nie powinna. Głupi błąd, acz ważny.


   « Dodano: 26 Listopada 2009, 16:15:28 »
Aktualizacja pkt. 2a, 2b
W 2a dostosowałem, aby narzędzie reagowało na błąd z tego postu:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,13724.msg141002.html#msg141002

+ drobne poprawki. 2b- drobne poprawki.


   « Dodano: 01 Grudnia 2009, 18:42:21 »
Aktualizacja pkt. 34


   « Dodano: 03 Grudnia 2009, 17:53:15 »
Aktualizacja pkt:
2c – mogło się zdarzyć, iż wypisywał więcej błędów niż powinien. Błąd spowodowany był, iż w pewnym momencie działania reagował na wielkość liter katalogu, a nie powinien
17 i 28 – uwrażliwiłem programy na tematy związane ze sky.
« Ostatnia zmiana: 03 Grudnia 2009, 17:53:15 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #18 dnia: 03 Grudnia 2009, 21:01:52 »
@Mariuszu, mam pytanie. Czy dałbyś radę zrobić program, który by wyszukiwał degenerated triangle? Ja to widzę tak, że program by wyszukiwał, czy plik .t3d nie posiada dwóch wierzchołków o takich samych współrzędnych. Bardzo by to pomogło w wyeliminowaniu degenerated triangle z modeli.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #19 dnia: 03 Grudnia 2009, 21:04:16 »
Sam mozesz takie cos zrobic. Otwierasz plik z modelem przez Excela, a nastepnie ukladasz odpowiednia formule JEŻELI.
Pozdrawiam, Karol

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #20 dnia: 03 Grudnia 2009, 21:04:50 »
Ja się na tym nie znam :D

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Grudnia 2009, 21:05:13 »
Na pewno da rade, ale najwcześniej będę mógł zająć się tym w weekend. Dodatkowo potrzebowałbym parę takich przykładów (kawałków t3d), gdzie takie coś występuje, abym dokładnie wiedział o co chodzi.


   « Dodano: 03 Grudnia 2009, 21:05:56 »
No to niech libertyn Ci zrobi w takim układzie.


   « Dodano: 05 Grudnia 2009, 20:51:17 »
Aktualziacja pkt. 35
« Ostatnia zmiana: 05 Grudnia 2009, 20:51:17 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #22 dnia: 05 Grudnia 2009, 21:40:40 »
Niestety jest blad, ktory zauwazylem dopiero dzieki koledze @adsimowi. W t3d sa tez obiekty typu FreeSpotLight. Przykladowy wpis:

Parent: light_on00
Type: FreeSpotLight
Name: light_on00
Anim: false
Diffuse: 255.0 214.0 45.0
SelfIllum: true
NearAttenStart: 0.0
NearAttenEnd: 40.0
UseNearAtten: false
FarAttenDecayType: 1
FarDecayRadius: 40.0
FalloffAngle: 45.0
HotspotAngle: 43.0
MaxDistance: 1400
MinDistance: 0
Transform:
           1.0 1.43051e-006 -4.76833e-007 0.0
           4.76837e-007 -3.02394e-006 1.0 0.0
           1.43051e-006 -1.0 -3.02394e-006 0.0
           0.00606123 -0.514074 -1.43051e-006 1.0

Jak widac nie maja one zadnych wierzcholkow, jednak Twoj program dodaje pod kazdym takim obiektem wpis:
NumVerts: 6
Co skutkuje bledem przy wczytywaniu i wysypaniem symka do Windows.
Pozdrawiam, Karol

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #23 dnia: 05 Grudnia 2009, 21:43:09 »
Podeślij mi orygnialny plik t3d, w którym to miało miejsce. Sprawdze.
Dzwine, bo ja go uwrażliwłem na sprawdzanie tylko wtedy, gdy ilość NumVerts jest większa od zera.


   « Dodano: 05 Grudnia 2009, 23:13:57 »
Dałem poprawkę na to. Teraz powinno być ok.
Dzięki adsim za czujność :)
« Ostatnia zmiana: 05 Grudnia 2009, 23:20:41 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #24 dnia: 06 Grudnia 2009, 20:12:52 »
Dzisiaj kontynuowałem pozbywanie się degeneratów. Cały folder models poszedł bez problemu. Niestety pojawił się błąd przy modelu lokomotywy 203E-a. W załączniku screen błędu i tego, co pisało w debug.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #25 dnia: 06 Grudnia 2009, 23:40:14 »
Spróbuj zwiększyć liczbe przy deklaracji tablicy z Dim dane$(50000) na jakąś większą np. 70000. Założyłem, że pomiędzy jednym parentem, który ma NumVerts>0 a następnym, też nuMVerts>0, nie będzie więcej niż 50000 wierszy. Po każdym parencie następuje przepisanie danych z tablicy do pliku, a następnie czyszczenie tej tablicy. Być może to był taki przypadek.
Popróbowłbym sam, ale ja nie mam w PC2009 takiego pliku jak 203E-a.
« Ostatnia zmiana: 07 Grudnia 2009, 00:03:38 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #26 dnia: 07 Grudnia 2009, 00:06:28 »
Testuję to najpierw na swojej Maszynie. Ten sam problem pojawia się np. przy 2E.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #27 dnia: 07 Grudnia 2009, 00:32:10 »
Poprawka.
Zwiększyłem do jeszcze raz tyle tablicę i jest teraz ok (patrzyłem na ten 2E).
Ja nim przelciałem całą swoją MaSzynę, jak była poprzednia deklaracja rozmiaru tablicy i było ok.
Zobacz teraz, po tej poprawce i daj znać.

Tam dla 2e jest ilość numverts 37518, to przekroczyłem rozmiar tablicy (przekracza 50000 wierszy).


   « Dodano: 07 Grudnia 2009, 02:25:48 »
Maksymalna ilość wpisanego pojedynczego numverts zarejestrowana w PC2009, to 123576 w
DynamicPKPEN80_v1EN80S.t3d (nie jest to optymalne rozwiązanie chyba, coś yB pisał, aby nie robić takich dużych submodeli).
Wychodzi, że potrzeba około 205960 wierszy. W ostatniej wersji programu, zadeklarowałem tablicę na 300000, co starczy na około 180000 występującego numVerts w danym t3d.
Wystawiłem poprawkę.


   « Dodano: 07 Grudnia 2009, 10:37:36 »
Aktualizacja pkt.36
« Ostatnia zmiana: 07 Grudnia 2009, 10:37:36 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #28 dnia: 07 Grudnia 2009, 15:04:55 »
Teraz wszystko działa, dzięki.
A zwycięzcą w kategorii "największa liczba zdegenerowanych trójkątów" został EN57-2000 (1600 d.t.) :).
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #29 dnia: 13 Grudnia 2009, 12:10:45 »
Aktualizacja pkt. 37