Autor Wątek:  Modernizacja lokomotywy serii EP07  (Przeczytany 34586 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #30 dnia: 27 Kwietnia 2010, 13:05:16 »
Panowie — w pierwszym poście jest informacja, że będą założone silniki asynchroniczne, a to oznacza, że nie będzie rozruchu impulsowego tylko najekonomiczniejsze sterowanie częstotliwością :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #31 dnia: 27 Kwietnia 2010, 17:07:37 »
To prawda. Z tego co wiem, przerabiane będą tylko siódemeczki z pudłem po "Ceglarzu" i wcale się temu nie dziwię ("pafagowskie" są tak zjechane i pofałdowane, że strach je na 125 km/h dopuszczać..).
Wróżę podniesienie prędkości dla "odnowionych siódemek" nie do 140 km/h ale do 160 km/h :) i obym się w tych wróżbach nie mylił.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #32 dnia: 27 Kwietnia 2010, 17:36:19 »
Wróżę podniesienie prędkości dla "odnowionych siódemek" nie do 140 km/h ale do 160 km/h :) i obym się w tych wróżbach nie mylił.
Na starych wózkach podwyższenie prędkości do 160? Przecież to samobójstwo. Z tego co pamiętam część ósemek jeździły 140km/h ale zostały przebudowane na EP07 ze względu na jakieś elementy wózka chyba o łożyska chodziło tego dokładnie nie pamiętam. Nie wyobrażam sobie siódemki pędzącej 160km/h na starych niezmodernizowanych wózkach i nie chodzi tu o regeneracje czy odnowienie części biegowych i odsprężynowania. Jeśli siódemki miały by rozwijać tą magiczną prekość to wózki do nich moim zdaniem musiały by zostać zaprojektowane i zbudowane od nowa.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Szopa

  • Wiadomości: 228
  • Miłośnik kolei z Wrocławia
    • Zobacz profil
    • Moja galeria zdjęciowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #33 dnia: 27 Kwietnia 2010, 18:30:21 »
EU07 mają ślizgowe łożyska wału drążonego. W latach 70-tych przeprowadzano próby z lokomotywą 4Ea, która osiągnęła 160 km/h, lecz prędkość tą obniżono ze względu na ślizgowe łożyska wału drążonego oraz ograniczoną moc silników trakcyjnych. Żeby EU07 mogła osiągnąć prędkość 160 km/h łożyska ślizgowe wału drążonego musiały by zostać wymienione na łożyska toczne.
www.gagarin.kolej.org.pl -moja galeria zdjęciowa
www.youtube.com/user/gagarinpl -moja galeria filmowa
Pozdrawiam!

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #34 dnia: 27 Kwietnia 2010, 19:19:23 »
Z tego co wiem, przerabiane będą tylko siódemeczki z pudłem po "Ceglarzu" i wcale się temu nie dziwię ("pafagowskie" są tak zjechane i pofałdowane, że strach je na 125 km/h dopuszczać..).

Oj, z tym zajechaniem to naprawdę różnie bywa... nie można tu porównywać 4E i 303E, gdyż każdy egzemplarz to inna historia :-)

Offline gamoń

  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #35 dnia: 27 Kwietnia 2010, 22:10:46 »
Panowie — w pierwszym poście jest informacja, że będą założone silniki asynchroniczne, a to oznacza, że nie będzie rozruchu impulsowego tylko najekonomiczniejsze sterowanie częstotliwością :)

Co de facto przy obecnych standardach w elektronice oznacza że napięcie podawane na silniki będzie cyfrową sieczką o dosyć dużej częstotliwości która "magicznie" dzięki indukcyjnościom i pojemnościom uzwojeń silnika będzie zmieniać sie w sinusoidalne prądy na uzwojeniach ;)
« Ostatnia zmiana: 27 Kwietnia 2010, 22:17:05 wysłana przez gamoń »

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #36 dnia: 27 Kwietnia 2010, 23:04:41 »
Moc silników 880kW x 4 = 3520kW (było projektowane 4MW, ale zostało ograniczone) oczywiście z hamowaniem ED. Na pulpicie dżojstikologia jak z Taurusa, 2 szyby, ale inne niż na 1014, 49, 67, czajnik bezprzewodowy, klimatyzacja, gniazdka 220V, pulpit podświetlany diodami LED, oprócz tego próżniowy WS i przetwornica statyczna. Ponadto będzie zainstalowana automatyczna piasecznica oraz ma zostać poprawiony błąd z syreną z 1014, 49, 67 i sterowanie nią będzie się odbywać jak w 1020. Wyświetlacz ma być zamontowany pod górnym reflektorem...

Offline wrzesien91

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #37 dnia: 28 Kwietnia 2010, 16:58:49 »
Na starych wózkach podwyższenie prędkości do 160? Przecież to samobójstwo. Z tego co pamiętam część ósemek jeździły 140km/h ale zostały przebudowane na EP07 ze względu na jakieś elementy wózka chyba o łożyska chodziło tego dokładnie nie pamiętam. Nie wyobrażam sobie siódemki pędzącej 160km/h na starych niezmodernizowanych wózkach i nie chodzi tu o regeneracje czy odnowienie części biegowych i odsprężynowania. Jeśli siódemki miały by rozwijać tą magiczną prekość to wózki do nich moim zdaniem musiały by zostać zaprojektowane i zbudowane od nowa.
Czy nie taniej by było zaprojektować nowe wózki pod siódemkę na 160, i mieć dobrą polską lokomotywę z nowoczesnymi "bebechami" szybszą od leasingowanych Traxxów i Siemensów, niż modernizować kilka siódemek i jednocześnie mieć w zamiarach kupić zachodnie loki za dużo większą cenę? Mielibyśmy szybkie loki, kasa została by w kraju i wszyscy byli by zadowoleni...

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #38 dnia: 28 Kwietnia 2010, 17:19:29 »
Powiedz to betonowi... Bo panowie w garniturkach rzadko myślą jak My, ludzie patrzący na coś z boku. Tylko jeszcze ile by kosztowała taka przebudowa siódemki (jak zaprojektowanie głupiego rolldachu (wycięcie kawałka dachu i wsadzenie brezentu) w Fiacie 500 kosztowało kilka milionów - przynajmniej tak mi się zdaje, jak kiedyś w gazetce samochodowej czytałem) i czy czasem nie byłaby droższa jak dzierżawienie loków.
« Ostatnia zmiana: 28 Kwietnia 2010, 17:42:47 wysłana przez Kacu »

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #39 dnia: 28 Kwietnia 2010, 17:28:40 »
Jest rozważana prędkość 160, lecz są pewne problamy. Co z tego wyjdzie - zobaczymy.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #40 dnia: 28 Kwietnia 2010, 17:45:59 »
Cytuj
lecz są pewne problamy
Siódemka nie jest czasem zbyt kanciata jak na 160?

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #41 dnia: 28 Kwietnia 2010, 17:47:19 »
Sami jesteście beton-MK. Czy ktoś z was jeździ zmodernizowanym maluchem, czy kupił sobie nowe lepsze auto gdy tylko finanse na to pozwoliły?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #42 dnia: 28 Kwietnia 2010, 17:48:53 »
No w zasadzie Dolmio masz rację ale eksperci z rynku kolejowego doszli do wniosku, że bardziej opłaca się modernizować, niż kupować.
« Ostatnia zmiana: 28 Kwietnia 2010, 17:55:08 wysłana przez Patrykos »
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #43 dnia: 28 Kwietnia 2010, 17:51:12 »
Siódemka nie jest czasem zbyt kanciata jak na 160?

Nie o kształt tutaj chodzi :-)

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #44 dnia: 28 Kwietnia 2010, 18:11:39 »
Cytuj
Moc silników 880kW x 4 = 3520kW (było projektowane 4MW, ale zostało ograniczone) oczywiście z hamowaniem ED. Na pulpicie dżojstikologia jak z Taurusa, 2 szyby, ale inne niż na 1014, 49, 67, czajnik bezprzewodowy, klimatyzacja, gniazdka 220V, pulpit podświetlany diodami LED, oprócz tego próżniowy WS i przetwornica statyczna. Ponadto będzie zainstalowana automatyczna piasecznica oraz ma zostać poprawiony błąd z syreną z 1014, 49, 67 i sterowanie nią będzie się odbywać jak w 1020. Wyświetlacz ma być zamontowany pod górnym reflektorem...
Tylko jeszcze pisuaru brakuje i kabiny prysznicowej :)
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Kawu

  • Wiadomości: 62
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #45 dnia: 28 Kwietnia 2010, 18:32:46 »
Nie o kształt tutaj chodzi :-)

A można tak prosić całym zdaniem z konkretami..?

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #46 dnia: 28 Kwietnia 2010, 18:50:57 »
A można tak prosić całym zdaniem z konkretami..?

Problem jest z prowadzeniem zestawów kołowych i układem biegowym lokomotywy. Aerodynamika odgrywa tu drugorzędną rolę.

Offline Mati_An

  • Wiadomości: 630
  • Trasopisarz i fotograf
    • Zobacz profil
    • Moje Fotki
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #47 dnia: 28 Kwietnia 2010, 18:55:14 »
Czy ktoś z was jeździ zmodernizowanym maluchem, czy kupił sobie nowe lepsze auto gdy tylko finanse na to pozwoliły?
Porównywanie do malucha jast moim zdaniem nie na miejscu. Wyobrażasz sobie to auto z przebiegiem 3, 4 mln km? Prędzej bym się skłonił ku Mercedesowi Beczce.
Bajka o czasie - trza się brać tylko za trasy... a może nie tylko?

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #48 dnia: 28 Kwietnia 2010, 19:01:37 »
No ja rozumiem że to nie ta skala zagadnienia, celowo trochę przejaskrawiłem. Po prostu uważam że sposób myślenia:
Cytuj
Czy nie taniej by było zaprojektować nowe wózki pod siódemkę na 160, i mieć dobrą polską lokomotywę z nowoczesnymi "bebechami" szybszą od leasingowanych Traxxów i Siemensów, niż modernizować kilka siódemek i jednocześnie mieć w zamiarach kupić zachodnie loki za dużo większą cenę? Mielibyśmy szybkie loki, kasa została by w kraju i wszyscy byli by zadowoleni...
jest bez sensu.

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Modernizacja lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #49 dnia: 29 Kwietnia 2010, 06:05:49 »
No ja rozumiem że to nie ta skala zagadnienia, celowo trochę przejaskrawiłem. Po prostu uważam że sposób myślenia:
Cytuj
Czy nie taniej by było zaprojektować nowe wózki pod siódemkę na 160, i mieć dobrą polską lokomotywę z nowoczesnymi "bebechami" szybszą od leasingowanych Traxxów i Siemensów, niż modernizować kilka siódemek i jednocześnie mieć w zamiarach kupić zachodnie loki za dużo większą cenę? Mielibyśmy szybkie loki, kasa została by w kraju i wszyscy byli by zadowoleni...
jest bez sensu.

Oczywiście ze jest sens. Tyle że rozwiązanie jest nieco droższe ale bardziej długo falowe. Zrobić raz a porządnie. Bo potem ktoś z betonu dojdzie do wniosku że ta modernizacja nie wystarcza i znów będą planować kolejną przeróbkę. Wtedy będziemy mieli EP07-50xx. 

Offline jussi19

  • Wiadomości: 178
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Modernizacja lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #50 dnia: 09 Września 2010, 00:31:58 »

Offline MaSzynowicz

  • Wiadomości: 162
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modernizacja lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #51 dnia: 09 Września 2010, 18:53:19 »
Ma może ktoś fotkę tej siódemki?

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Modernizacja lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #52 dnia: 09 Września 2010, 19:08:25 »
Projektowanie wózków dla małej liczby modernizowanych lokomotyw nie ma sensu. Zauważyliście że wszystkie modernizowane w Polsce lokomotywy maja ostoje i wózki zawsze stare. Zostawiają stare dlatego że te elementy mają jakieś tam dopuszczenia do ruchu i każda zmiana w ich konstrukcji wiązała by się z ponownymi procedurami a tym samym kosztami, które na pewno się nie zwrócą przy małej liczbie modernizowanych egzemplarzy

Offline wrzesien91

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modernizacja lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #53 dnia: 09 Września 2010, 19:20:10 »
(...) na pewno się nie zwrócą przy małej liczbie modernizowanych egzemplarzy
Na jakiej podstawie twierdzisz że "na pewno" koszty się nie zwrócą? Mógłbyś podać jakieś obliczenia z jakich korzystałeś? Znasz liczbę egzemplarzy jaka ma być zmodernizowana? Podziel się z nami tą informacją.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Modernizacja lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #54 dnia: 09 Września 2010, 20:11:13 »
Kosztów nie znam ale mnie ciekawiło dlaczego zawsze zostawiają stare podwozie i się dowiedziałem co napisałem wyżej. I chodziło mi o to że nie opłaca się bawić w takie zmiany jeżeli maja zmodernizować np 2 sztuki.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Modernizacja lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #55 dnia: 09 Września 2010, 20:22:10 »
Na jakiej podstawie twierdzisz że "na pewno" koszty się nie zwrócą? Mógłbyś podać jakieś obliczenia z jakich korzystałeś? Znasz liczbę egzemplarzy jaka ma być zmodernizowana? Podziel się z nami tą informacją.
Prawda. Pesa robiła podobny myk, przy ED74 bodajże. Zdobywanie homologacji i załatwianie formalności jest drogie oraz czasochłonne.

Offline wrzesien91

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modernizacja lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #56 dnia: 09 Września 2010, 20:26:16 »
Zgadzam się z tym, że przy modernizacji dwóch loków to projektowanie kompletnie nowych wózków mija się z celem, ale gdyby zamiast dwóch było to 40 albo 50 loków? Nie wiadomo co tam betonowi po głowie chodzi. Poza tym pojęcie "mała" bez konkretnych obliczeń to jednak pojęcie względne, bo dla kogoś i 50 zmodernizowanych jednostek w skali wszystkich wyprodukowanych EU/P07 może to być mało, a jednak gdyby wziąć kilka milionów na projekt, badania, etc. podzielone na te 50 jednostek w porównaniu z alternatywą z zachodniego rynku to te miliony mogą wyjść na bardzo przyzwoite pieniądze.

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Modernizacja lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #57 dnia: 13 Września 2010, 06:26:55 »
Nie stać ich na malowanie a co dopiero na modernizacje większej liczby "siódemek".

Offline wrzesien91

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modernizacja lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #58 dnia: 13 Września 2010, 08:04:43 »
Seria ET22-20XX? Cargo też miało duże straty, a jednak podpisali umowę na 49 (bodajże) byków.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Modernizacja lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #59 dnia: 13 Września 2010, 09:05:53 »
Nie stać ich na malowanie a co dopiero na modernizacje większej liczby "siódemek".
Może ich stać na malowanie, tego nie wiemy. Być może wolą przeznaczyć te pieniądze na inne cele i tną koszty tam gdzie mogą. Jak dla mnie, to jest normalne posunięcie, które wykonała by prawie każda normalna firma w czasach kryzysu.
(: ɯɐıʍɐɹpzod