- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Mihau w 23 Kwietnia 2010, 10:33:31

Tytuł: Modernizacja lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 23 Kwietnia 2010, 10:33:31
Strona PKP Intercity obok informacji o wyleasingowaniu 5 eurosprinterów ES64 F4 podaje informacje o planach modernizacji lokomotywy serii EP07:
Cytuj
Spółka podjęła także decyzję o modernizacji lokomotywy serii EP07. Oprócz naprawy głównej, będzie ona wyposażana w silniki asynchroniczne i dostosowywana do jazdy z prędkością 140 km/h. Pierwsza z tak zmodernizowanych maszyn, powinna pojawić się na naszych torach w III kwartale tego roku i stanowić będzie egzemplarz testowy, tak znaczącego zakresu modernizacji.

Zapowiada się ciekawie.
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 23 Kwietnia 2010, 11:39:05
Za niedługo z siódemek to po takich modernizacjach jedynie pudło stare zostanie:)
Ale cieszę się, że będzie więcej szybkich loków o prędkości większej niż 125 km/h.
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: Krzystek60 w 23 Kwietnia 2010, 11:57:23
Z jednej strony fajnie bo kolej idzie do przodu. A z drugiej lipnie bo nie będzie poczciwej jak dla mnie siódemki którą uwielbiam. Szczerze to mogliby kilka siódemek tak zrobić a resztę zostawić. Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: Mannerheim w 23 Kwietnia 2010, 11:58:59
Z jednej strony fajnie bo kolej idzie do przodu. A z drugiej lipnie bo nie będzie poczciwej jak dla mnie siódemki którą uwielbiam. Szczerze to mogliby kilka siódemek tak zrobić a resztę zostawić. Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Mało to siódemek po polskich torach jeździ? Wszystkich od razu nie przerobią. I po co zostawiać nieprzerobione EU07, przecież to nie jest żaden zabytek... Niech modernizują, nawet wszystkie :)
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: Krzystek60 w 23 Kwietnia 2010, 12:05:40
Może zabytkiem nie są ale jak wejdą eurosprintery i traxy na stale na Polskie tory to na pewno będą, poza tym siódemka sobie dobrze radzi, jak na tory w naszym kraju powinni trochę siódemek zostawić.
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: Mannerheim w 23 Kwietnia 2010, 12:26:39
Może zabytkiem nie są ale jak wejdą eurosprintery i traxy na stale na Polskie tory to na pewno będą, poza tym siódemka sobie dobrze radzi, jak na tory w naszym kraju powinni trochę siódemek zostawić.
Chyba nie rozumiesz tematu... Przecież nie będą ich ciąć tylko zmodernizują, widzisz różnicę?
Są serie lokomotyw, które tysiąckrotnie bardziej zasługują na zachowanie niż wszechobecne siódemki.
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 23 Kwietnia 2010, 12:28:09
Może zabytkiem nie są ale jak wejdą eurosprintery i traxy na stale na Polskie tory to na pewno będą, poza tym siódemka sobie dobrze radzi, jak na tory w naszym kraju powinni trochę siódemek zostawić.

Nie przerobią całej serii, póki co tylko 1 sztuka.

Zasięgnąłem informacji w IC, oprócz silników asynchronicznych zasilanych z falowników, mają być także nowe ramy pneumatyczne (jak na 1049 i 1067), pulpity z dżojstikami, hamulec z zaworem elektropneumatycznym, sprężarki śrubowe, przetwornica statyczna itp.


P.S. Dziś na naprawę rewizyjną do ZNTK Oleśnica jedzie 07-1002. W maju po paradzie pojedzie 1051, a w międzyczasie 1001. Nie ma szans na przywrócenie starych numerów - takie jakie są teraz już zostaną. Lokomotywy będą wychodzić z nowym malowaniem Intercity.
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 23 Kwietnia 2010, 12:39:28
Czyli modernizowane będą budynie?
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 23 Kwietnia 2010, 12:43:04
Czyli modernizowane będą budynie?

Nie. O budyniach w tym wątku napisałem przy okazji, bo właściwy wątek o EP07 >1000 został zamknięty. Budynie jadą na typowe naprawy rewizyjne. Modernizowana będzie 07-495 w ramach naprawy głównej.
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: BLAcKboY w 23 Kwietnia 2010, 15:07:10
To co, EP07 2xxx?!
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 23 Kwietnia 2010, 15:58:35
Cytuj
To co, EP07 2xxx?!

A może nową serie utworzą? Ciekawe jak będą wyglądać, może jak budynie po dużej modernizacji
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: 201E-003 w 23 Kwietnia 2010, 16:14:21
Cytuj
To co, EP07 2xxx?!

A może nową serie utworzą? Ciekawe jak będą wyglądać, może jak budynie po dużej modernizacji
A może EP08-10X? ;) Wiem, że poza prędkością i pudłem niewiele będą miały wspólnego, ale jakiś sentyment do serii pozostał ;)
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 24 Kwietnia 2010, 11:12:31
Strona PKP Intercity obok informacji o wyleasingowaniu 5 eurosprinterów ES64 F4 podaje informacje o planach modernizacji lokomotywy serii EP07:
Cytuj
Spółka podjęła także decyzję o modernizacji lokomotywy serii EP07. Oprócz naprawy głównej, będzie ona wyposażana w silniki asynchroniczne i dostosowywana do jazdy z prędkością 140 km/h. Pierwsza z tak zmodernizowanych maszyn, powinna pojawić się na naszych torach w III kwartale tego roku i stanowić będzie egzemplarz testowy, tak znaczącego zakresu modernizacji.

Zapowiada się ciekawie.

Z tego, co mi wiadomo modernizacji jest poddawana EU07-495.
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: nortonex w 24 Kwietnia 2010, 11:34:42
P.S. Dziś na naprawę rewizyjną do ZNTK Oleśnica jedzie 07-1002. W maju po paradzie pojedzie 1051, a w międzyczasie 1001. (...) Lokomotywy będą wychodzić z nowym malowaniem Intercity.
To spór o budynie jest już ostatecznie zakończony? PR odpuściło? O ile dobrze pamiętam, miała być o nie jakaś sprawa w sądzie...
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 24 Kwietnia 2010, 11:46:25
Lokomotywy będą wychodzić z nowym malowaniem Intercity.

Teraz trzeba zapytać, po co parę lat temu przemalowywano te lokomotywy. Pieniądze wywalone w błoto przez PR.
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: youBy w 24 Kwietnia 2010, 11:56:43
Przy naprawach (NR i NG) powłoka lakiernicza i tak jest kładziona od nowa, więc można zmieniać kolorki bez konsekwencji.
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 24 Kwietnia 2010, 20:00:09
[Teraz trzeba zapytać, po co parę lat temu przemalowywano te lokomotywy. Pieniądze wywalone w błoto przez PR.

Wtedy takie malowanie obowiązywało dla lokomotyw PKP PR, zresztą i tak będą malowanie przy NR, więc to nie ma żadnego znaczenia.

To spór o budynie jest już ostatecznie zakończony? PR odpuściło? O ile dobrze pamiętam, miała być o nie jakaś sprawa w sądzie...

Spór został zakończony dawno temu... lokomotywy są oficjalnie na stanie PKP Intercity. Zresztą tak naprawdę pieniądze na NG "budyni" pochodziły z UE...
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 24 Kwietnia 2010, 20:17:45
Zresztą tak naprawdę pieniądze na NG "budyni" pochodziły z UE...
Pieniądze na modernizacje budynie NIE pochodziły z UE. Po raz wtóry muszę to pisać na tym forum.
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 25 Kwietnia 2010, 10:21:34
Cytuj
Teraz trzeba zapytać, po co parę lat temu przemalowywano te lokomotywy. Pieniądze wywalone w błoto przez PR.

No tak a skąd PR miały wiedzieć że zabiorą im te lokomotywy? Poza tym IC postępuje podobnie.
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: MaciejZ w 25 Kwietnia 2010, 11:32:05
Z jednej strony fajnie bo kolej idzie do przodu. A z drugiej lipnie bo nie będzie poczciwej jak dla mnie siódemki którą uwielbiam. Szczerze to mogliby kilka siódemek tak zrobić a resztę zostawić. Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Ja nie wiem skąd się tacy biorą, ale dobrze, że takich jak Ty nie ma w zarządzie spółki kolejowej, bo stare, poczciwe siódemki nie robią już  tak dobrego wrażenia jak 40 lat temu. Taurusów też byśmy nie mieli, bo przecież są brzydkie...i silniki mają przecież do kitu...bo za nowe. Nie ma to jak stare wyjące na pół dworca graty. Rozumiem sentyment, ale żeby być aż tak konserwatywnym?
Z kolei rodzi się moje pytanie. Czy jest w planach modernizacja jakichś linii? Bo szybszych lokomotyw przybywa, a my więcej niż 160km/h dalej nie mamy.
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: MKdudu w 25 Kwietnia 2010, 13:32:44
Ja nie wiem skąd się tacy biorą, ale dobrze, że takich jak Ty nie ma w zarządzie spółki kolejowej, bo stare, poczciwe siódemki nie robią już  tak dobrego wrażenia jak 40 lat temu. Taurusów też byśmy nie mieli, bo przecież są brzydkie...i silniki mają przecież do kitu...bo za nowe. Nie ma to jak stare wyjące na pół dworca graty. Rozumiem sentyment, ale żeby być aż tak konserwatywnym?
Z kolei rodzi się moje pytanie. Czy jest w planach modernizacja jakichś linii? Bo szybszych lokomotyw przybywa, a my więcej niż 160km/h dalej nie mamy.
Jeśli chodzi o modernizację nowych linii (przez dwa i), to w tym roku zaczyna się modernizacja odcinku Skarżysko Kamienna - Tarnobrzeg aby skrócić czas przejazdu pociągów o 1,5H z Przemyśla w stronę Łodzi, Warszawy, Gdyni. Prędkość szlakowa wzrośnie do 120km/h, modernizacja ma się zakończyć za jakieś 3 lata. Bardzo możliwe że będą tamtędy śmigać EP09.

ZiomalCl
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: BLAcKboY w 25 Kwietnia 2010, 14:09:51
Cytuj
Bardzo możliwe że będą tamtedy śmigać EP09.

Nie rozumiem po co tam EP09?
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: Krzystek60 w 25 Kwietnia 2010, 14:12:43
EP09 na CMK albo szybsze linie a nie na 120 ... Na tę linię to siódemki albo ósemki.
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: MKdudu w 25 Kwietnia 2010, 14:20:34
Tak, ale znajomy mechanik mówił mi że na CMKe będą puszczane Siemens'y (jak zostaną zakupione), a na tych szlakach południowych (do 120km/h) będą jeździły EP09, więc dlatego też mechanicy którzy nie mają pozwolenia na EP09 będą w najbliższym czasie szkoleni.
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 25 Kwietnia 2010, 17:57:14
Tak, ale znajomy mechanik mówił mi że na CMKe będą puszczane Siemens'y (jak zostaną zakupione), a na tych szlakach południowych (do 120km/h) będą jeździły EP09, więc dlatego też mechanicy którzy nie mają pozwolenia na EP09 będą w najbliższym czasie szkoleni.

Tak, na pewno EP09 będzie jeździć do Przemyśla (<120km/h), a na Węgliniec - Wrocław - Opole (160km/h), Poznań - Wrocław (140km/h i planowane 160km/h) będą dalej jeździć EP07... zwłaszcza, że tutaj nie trzeba już nikogo szkolić.

Czy jest w planach modernizacja jakichś linii?

Planów Ci u nas dostatek, ale tylko planów...
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: Maupex w 26 Kwietnia 2010, 19:36:50
No cóż, moje zdanie o tej daleko posuniętej modernizacji EP07 (moim zdaniem wystarczającej do nadania nowej serii, tym bardziej, że zmieni się prędkość) jest pozytywne, a będzie bardzo pozytywne, gdy spełnione będą następujące warunki:
-lokomotywa zostanie przerobiona, przygotowana, przetestowana, a jeśli wszystko będzie OK, dopuszczona
-modernizacje kolejnych lokomotyw będą przebiegać wg tego samego wzoru (schematu konstrukcyjnego, czy jak się to zwie, nie jestem inżynierem).
Nie ma się co smucić. Mam sentyment do rozruchu oporowego, jako że był pierwszym jaki poznałem i w zasadzie dla mnie rozruch=rozruch oporowy. Ponadto ryk wentylatorów dodaje uroku lokomotywom. Nie zmienia to jednak faktu, że jest to rozwiązanie nienowoczesne i marnotrawne. Uważam, że modernizacja taka jest w stanie znacząco przedłużyć życie EU/P07, bo po niej byłyby całkiem nowoczesne, i jak na polskie warunki wystarczające i to "z nawiązką". Naprawdę nowoczesne lokomotywy nie są nam tak bardzo potrzebne (poza CMK i linią na Poznań przez Kutno) i nie mamy na nie za bardzo pieniędzy.
Co do wątku dot. opracowania od podstaw nowej polskiej lokomotywy, to jestem jak najbardziej za i jedna już jest ("Dragon"), tyle że towarowa. Czemu by nie zrobić pasażerskiej? Tylko, że ktoś by ją (je) musiał kupić (prawdopodobnie IC).

OT: czy w rozruchu falownikowym też istnieje jakikolwiek problem z długotrwałą, powolną jazdą (np. 20 km/h)?
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: Szopa w 26 Kwietnia 2010, 19:50:48
Falownik to tylko przekształtnik, zamienia on prąd stały na prąd przemienny. Lokomotywy będą posiadały rozruch tyrystorowy, czyli silniki trakcyjne będą sterowane za pomocą impulsów. Z tego co mi wiadomo, nie ma negatywnego wpływu na tyrystory jazda na niskich prędkościach (nie nagrzewają się one tak jak opory i nie trzeba "gonić" do pozycji bezoporowej).
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: LHS_ST40S w 26 Kwietnia 2010, 21:12:06
Lokomotywy będą posiadały rozruch tyrystorowy
Może się za bardzo czepiam, ale czy rzeczywiście tyrystorowy a nie na IGBT?
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 27 Kwietnia 2010, 06:19:23
Cytuj
i jedna już jest ("Dragon"), tyle że towarowa. Czemu by nie zrobić pasażerskiej?

ZNLE Gliwice mają plany zbudowania również wersji pasażerskiej (chyba E6ACP lub E4ACP), ale czy dojdzie do skutku tego nie wiadomo.
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 27 Kwietnia 2010, 06:47:05
Może się za bardzo czepiam, ale czy rzeczywiście tyrystorowy a nie na IGBT?
Ja nie wiem jaki ma być ale do pracy gdzie jest mniej rozruchów to lepsze są zwykłe tyrystory po maja mniejsze straty podczas pracy w przewodzeniu. Ale to niby ma być przekształtnik to może i IGBT był by to tego lepszy.
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: youBy w 27 Kwietnia 2010, 13:05:16
Panowie — w pierwszym poście jest informacja, że będą założone silniki asynchroniczne, a to oznacza, że nie będzie rozruchu impulsowego tylko najekonomiczniejsze sterowanie częstotliwością :)
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 27 Kwietnia 2010, 17:07:37
To prawda. Z tego co wiem, przerabiane będą tylko siódemeczki z pudłem po "Ceglarzu" i wcale się temu nie dziwię ("pafagowskie" są tak zjechane i pofałdowane, że strach je na 125 km/h dopuszczać..).
Wróżę podniesienie prędkości dla "odnowionych siódemek" nie do 140 km/h ale do 160 km/h :) i obym się w tych wróżbach nie mylił.
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 27 Kwietnia 2010, 17:36:19
Wróżę podniesienie prędkości dla "odnowionych siódemek" nie do 140 km/h ale do 160 km/h :) i obym się w tych wróżbach nie mylił.
Na starych wózkach podwyższenie prędkości do 160? Przecież to samobójstwo. Z tego co pamiętam część ósemek jeździły 140km/h ale zostały przebudowane na EP07 ze względu na jakieś elementy wózka chyba o łożyska chodziło tego dokładnie nie pamiętam. Nie wyobrażam sobie siódemki pędzącej 160km/h na starych niezmodernizowanych wózkach i nie chodzi tu o regeneracje czy odnowienie części biegowych i odsprężynowania. Jeśli siódemki miały by rozwijać tą magiczną prekość to wózki do nich moim zdaniem musiały by zostać zaprojektowane i zbudowane od nowa.
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: Szopa w 27 Kwietnia 2010, 18:30:21
EU07 mają ślizgowe łożyska wału drążonego. W latach 70-tych przeprowadzano próby z lokomotywą 4Ea, która osiągnęła 160 km/h, lecz prędkość tą obniżono ze względu na ślizgowe łożyska wału drążonego oraz ograniczoną moc silników trakcyjnych. Żeby EU07 mogła osiągnąć prędkość 160 km/h łożyska ślizgowe wału drążonego musiały by zostać wymienione na łożyska toczne.
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 27 Kwietnia 2010, 19:19:23
Z tego co wiem, przerabiane będą tylko siódemeczki z pudłem po "Ceglarzu" i wcale się temu nie dziwię ("pafagowskie" są tak zjechane i pofałdowane, że strach je na 125 km/h dopuszczać..).

Oj, z tym zajechaniem to naprawdę różnie bywa... nie można tu porównywać 4E i 303E, gdyż każdy egzemplarz to inna historia :-)
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: gamoń w 27 Kwietnia 2010, 22:10:46
Panowie — w pierwszym poście jest informacja, że będą założone silniki asynchroniczne, a to oznacza, że nie będzie rozruchu impulsowego tylko najekonomiczniejsze sterowanie częstotliwością :)

Co de facto przy obecnych standardach w elektronice oznacza że napięcie podawane na silniki będzie cyfrową sieczką o dosyć dużej częstotliwości która "magicznie" dzięki indukcyjnościom i pojemnościom uzwojeń silnika będzie zmieniać sie w sinusoidalne prądy na uzwojeniach ;)
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 27 Kwietnia 2010, 23:04:41
Moc silników 880kW x 4 = 3520kW (było projektowane 4MW, ale zostało ograniczone) oczywiście z hamowaniem ED. Na pulpicie dżojstikologia jak z Taurusa, 2 szyby, ale inne niż na 1014, 49, 67, czajnik bezprzewodowy, klimatyzacja, gniazdka 220V, pulpit podświetlany diodami LED, oprócz tego próżniowy WS i przetwornica statyczna. Ponadto będzie zainstalowana automatyczna piasecznica oraz ma zostać poprawiony błąd z syreną z 1014, 49, 67 i sterowanie nią będzie się odbywać jak w 1020. Wyświetlacz ma być zamontowany pod górnym reflektorem...
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: wrzesien91 w 28 Kwietnia 2010, 16:58:49
Na starych wózkach podwyższenie prędkości do 160? Przecież to samobójstwo. Z tego co pamiętam część ósemek jeździły 140km/h ale zostały przebudowane na EP07 ze względu na jakieś elementy wózka chyba o łożyska chodziło tego dokładnie nie pamiętam. Nie wyobrażam sobie siódemki pędzącej 160km/h na starych niezmodernizowanych wózkach i nie chodzi tu o regeneracje czy odnowienie części biegowych i odsprężynowania. Jeśli siódemki miały by rozwijać tą magiczną prekość to wózki do nich moim zdaniem musiały by zostać zaprojektowane i zbudowane od nowa.
Czy nie taniej by było zaprojektować nowe wózki pod siódemkę na 160, i mieć dobrą polską lokomotywę z nowoczesnymi "bebechami" szybszą od leasingowanych Traxxów i Siemensów, niż modernizować kilka siódemek i jednocześnie mieć w zamiarach kupić zachodnie loki za dużo większą cenę? Mielibyśmy szybkie loki, kasa została by w kraju i wszyscy byli by zadowoleni...
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 28 Kwietnia 2010, 17:19:29
Powiedz to betonowi... Bo panowie w garniturkach rzadko myślą jak My, ludzie patrzący na coś z boku. Tylko jeszcze ile by kosztowała taka przebudowa siódemki (jak zaprojektowanie głupiego rolldachu (wycięcie kawałka dachu i wsadzenie brezentu) w Fiacie 500 kosztowało kilka milionów - przynajmniej tak mi się zdaje, jak kiedyś w gazetce samochodowej czytałem) i czy czasem nie byłaby droższa jak dzierżawienie loków.
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 28 Kwietnia 2010, 17:28:40
Jest rozważana prędkość 160, lecz są pewne problamy. Co z tego wyjdzie - zobaczymy.
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 28 Kwietnia 2010, 17:45:59
Cytuj
lecz są pewne problamy
Siódemka nie jest czasem zbyt kanciata jak na 160?
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: Dolmio89 w 28 Kwietnia 2010, 17:47:19
Sami jesteście beton-MK. Czy ktoś z was jeździ zmodernizowanym maluchem, czy kupił sobie nowe lepsze auto gdy tylko finanse na to pozwoliły?
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 28 Kwietnia 2010, 17:48:53
No w zasadzie Dolmio masz rację ale eksperci z rynku kolejowego doszli do wniosku, że bardziej opłaca się modernizować, niż kupować.
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 28 Kwietnia 2010, 17:51:12
Siódemka nie jest czasem zbyt kanciata jak na 160?

Nie o kształt tutaj chodzi :-)
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 28 Kwietnia 2010, 18:11:39
Cytuj
Moc silników 880kW x 4 = 3520kW (było projektowane 4MW, ale zostało ograniczone) oczywiście z hamowaniem ED. Na pulpicie dżojstikologia jak z Taurusa, 2 szyby, ale inne niż na 1014, 49, 67, czajnik bezprzewodowy, klimatyzacja, gniazdka 220V, pulpit podświetlany diodami LED, oprócz tego próżniowy WS i przetwornica statyczna. Ponadto będzie zainstalowana automatyczna piasecznica oraz ma zostać poprawiony błąd z syreną z 1014, 49, 67 i sterowanie nią będzie się odbywać jak w 1020. Wyświetlacz ma być zamontowany pod górnym reflektorem...
Tylko jeszcze pisuaru brakuje i kabiny prysznicowej :)
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: Kawu w 28 Kwietnia 2010, 18:32:46
Nie o kształt tutaj chodzi :-)

A można tak prosić całym zdaniem z konkretami..?
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 28 Kwietnia 2010, 18:50:57
A można tak prosić całym zdaniem z konkretami..?

Problem jest z prowadzeniem zestawów kołowych i układem biegowym lokomotywy. Aerodynamika odgrywa tu drugorzędną rolę.
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: Mati_An w 28 Kwietnia 2010, 18:55:14
Czy ktoś z was jeździ zmodernizowanym maluchem, czy kupił sobie nowe lepsze auto gdy tylko finanse na to pozwoliły?
Porównywanie do malucha jast moim zdaniem nie na miejscu. Wyobrażasz sobie to auto z przebiegiem 3, 4 mln km? Prędzej bym się skłonił ku Mercedesowi Beczce.
Tytuł: Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: Dolmio89 w 28 Kwietnia 2010, 19:01:37
No ja rozumiem że to nie ta skala zagadnienia, celowo trochę przejaskrawiłem. Po prostu uważam że sposób myślenia:
Cytuj
Czy nie taniej by było zaprojektować nowe wózki pod siódemkę na 160, i mieć dobrą polską lokomotywę z nowoczesnymi "bebechami" szybszą od leasingowanych Traxxów i Siemensów, niż modernizować kilka siódemek i jednocześnie mieć w zamiarach kupić zachodnie loki za dużo większą cenę? Mielibyśmy szybkie loki, kasa została by w kraju i wszyscy byli by zadowoleni...
jest bez sensu.
Tytuł: Odp: Modernizacja lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 29 Kwietnia 2010, 06:05:49
No ja rozumiem że to nie ta skala zagadnienia, celowo trochę przejaskrawiłem. Po prostu uważam że sposób myślenia:
Cytuj
Czy nie taniej by było zaprojektować nowe wózki pod siódemkę na 160, i mieć dobrą polską lokomotywę z nowoczesnymi "bebechami" szybszą od leasingowanych Traxxów i Siemensów, niż modernizować kilka siódemek i jednocześnie mieć w zamiarach kupić zachodnie loki za dużo większą cenę? Mielibyśmy szybkie loki, kasa została by w kraju i wszyscy byli by zadowoleni...
jest bez sensu.

Oczywiście ze jest sens. Tyle że rozwiązanie jest nieco droższe ale bardziej długo falowe. Zrobić raz a porządnie. Bo potem ktoś z betonu dojdzie do wniosku że ta modernizacja nie wystarcza i znów będą planować kolejną przeróbkę. Wtedy będziemy mieli EP07-50xx. 
Tytuł: Odp: Modernizacja lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: jussi19 w 09 Września 2010, 00:31:58
Już niedługo rozpoczną się testy zmodernizowanej siódemki.
http://www.rynek-kolejowy.pl/18166/ZNTK_Olesnica_konczy_modernizacje_lokomotywy_EU07_dla_PKP_IC.htm
Tytuł: Odp: Modernizacja lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: MaSzynowicz w 09 Września 2010, 18:53:19
Ma może ktoś fotkę tej siódemki?
Tytuł: Odp: Modernizacja lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 09 Września 2010, 19:08:25
Projektowanie wózków dla małej liczby modernizowanych lokomotyw nie ma sensu. Zauważyliście że wszystkie modernizowane w Polsce lokomotywy maja ostoje i wózki zawsze stare. Zostawiają stare dlatego że te elementy mają jakieś tam dopuszczenia do ruchu i każda zmiana w ich konstrukcji wiązała by się z ponownymi procedurami a tym samym kosztami, które na pewno się nie zwrócą przy małej liczbie modernizowanych egzemplarzy
Tytuł: Odp: Modernizacja lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: wrzesien91 w 09 Września 2010, 19:20:10
(...) na pewno się nie zwrócą przy małej liczbie modernizowanych egzemplarzy
Na jakiej podstawie twierdzisz że "na pewno" koszty się nie zwrócą? Mógłbyś podać jakieś obliczenia z jakich korzystałeś? Znasz liczbę egzemplarzy jaka ma być zmodernizowana? Podziel się z nami tą informacją.
Tytuł: Odp: Modernizacja lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 09 Września 2010, 20:11:13
Kosztów nie znam ale mnie ciekawiło dlaczego zawsze zostawiają stare podwozie i się dowiedziałem co napisałem wyżej. I chodziło mi o to że nie opłaca się bawić w takie zmiany jeżeli maja zmodernizować np 2 sztuki.
Tytuł: Odp: Modernizacja lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 09 Września 2010, 20:22:10
Na jakiej podstawie twierdzisz że "na pewno" koszty się nie zwrócą? Mógłbyś podać jakieś obliczenia z jakich korzystałeś? Znasz liczbę egzemplarzy jaka ma być zmodernizowana? Podziel się z nami tą informacją.
Prawda. Pesa robiła podobny myk, przy ED74 bodajże. Zdobywanie homologacji i załatwianie formalności jest drogie oraz czasochłonne.
Tytuł: Odp: Modernizacja lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: wrzesien91 w 09 Września 2010, 20:26:16
Zgadzam się z tym, że przy modernizacji dwóch loków to projektowanie kompletnie nowych wózków mija się z celem, ale gdyby zamiast dwóch było to 40 albo 50 loków? Nie wiadomo co tam betonowi po głowie chodzi. Poza tym pojęcie "mała" bez konkretnych obliczeń to jednak pojęcie względne, bo dla kogoś i 50 zmodernizowanych jednostek w skali wszystkich wyprodukowanych EU/P07 może to być mało, a jednak gdyby wziąć kilka milionów na projekt, badania, etc. podzielone na te 50 jednostek w porównaniu z alternatywą z zachodniego rynku to te miliony mogą wyjść na bardzo przyzwoite pieniądze.
Tytuł: Odp: Modernizacja lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 13 Września 2010, 06:26:55
Nie stać ich na malowanie a co dopiero na modernizacje większej liczby "siódemek".
Tytuł: Odp: Modernizacja lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: wrzesien91 w 13 Września 2010, 08:04:43
Seria ET22-20XX? Cargo też miało duże straty, a jednak podpisali umowę na 49 (bodajże) byków.
Tytuł: Odp: Modernizacja lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: adsim w 13 Września 2010, 09:05:53
Nie stać ich na malowanie a co dopiero na modernizacje większej liczby "siódemek".
Może ich stać na malowanie, tego nie wiemy. Być może wolą przeznaczyć te pieniądze na inne cele i tną koszty tam gdzie mogą. Jak dla mnie, to jest normalne posunięcie, które wykonała by prawie każda normalna firma w czasach kryzysu.
Tytuł: Odp: Modernizacja lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 13 Września 2010, 11:31:09
w czasach kryzysu.
No dokladnie, tyle, ze o owym kryzysie wiadomo od blisko dwoch lat…
Tytuł: Odp: Modernizacja lokomotywy serii EP07
Wiadomość wysłana przez: adsim w 13 Września 2010, 12:59:33
No i może dlatego od dwóch lat nie pozbywają się siódemek, tylko planują ich remonty. Nowych składów też nie widać na razie. Z resztą to już jest indywidualna polityka każdego przedsiębiorstwa. Widać w tym roku pogorszyły im się wyniki finansowe, lub zmienili strategię działalności na najbliższe lata i stąd taka, a nie inna decyzja. Chociaż... kto ich tam wie, co planują, my możemy tylko pogdybać ;].